Katalońska prowincja, przemyt, tajemniczy Francuz, a przede wszystkim miłość, namiętność i perfumy – Blanca Busquets przedstawia porywającą historię rodziny, w której nikt nie jest tym, kim się wydaje… Na łożu śmierci ojciec wyznaje trójce czuwających przy nim dzieci, że w noc nieudanego zamachu stanu, 23 lutego 1981 roku, zamordował człowieka. Annabelle, Albert i najmłodsza Nina są zszokowani jego słowami. Każde z nich wraca myślami do tego dnia – choć sami byli wtedy młodzi, przeżywali własne dramaty, o których nie wiedziała reszta rodziny. Co więcej – ich historie mają ze sobą wiele wspólnego.
Szara, smutna rzeczywistość PRL-u? Nic bardziej mylnego!
Nigdy przedtem ani potem nie byliśmy tak europejscy – mówi o latach 60. Marta Sztokfisz. A tak europejscy mogliśmy być dzięki ludziom, którzy tworzyli tę dekadę. Caryca polskiej mody, święci i grzesznicy to historia jednej z ważniejszych postaci ówczesnego świata artystycznego. Jadwigę Grabowską, Grabolkę, nadwiślańską Coco Chanel, pierwszą dyrektor artystyczną Mody Polskiej, wspominają przyjaciele, współpracownicy i uczniowie. Z ich opowieści wyłania się nie tylko portret silnej kobiety, która miała odwagę iść własną drogą i nie zgadzała się na kompromisy, lecz także obraz szalonej Warszawy lat 60., gdzie wszystko było możliwe.
Fascynująca opowieść o świecie, którego już nie ma. Zaborów, galicyjska wieś pod Rzeszowem, licząca około tysiąca dusz. Losy jej mieszkańców wyznacza historia. Jak sięga ludzka pamięć, co i rusz przemaszerowywały tamtędy obce wojska, austriackie, rosyjskie, francuskie, polskie oddziały powstańcze. A koniec XVIII i cały XIX wiek obfitują wszak w wojny i powstania… W 1812 roku w niezwykłych okolicznościach przychodzi na świat Jan Hyndryk Kończyświat, zwany Hynkiem. Zarówno jego własne losy, jak i dzieje jego synów i wnuków w niespotykany sposób łączą się z wielkimi wydarzeniami epoki. Galicyanie to niezwykła opowieść, w której radość plecie się ze smutkiem, a życie nieustannie zmaga się ze śmiercią. Wyraziści bohaterowie, wierność historycznym realiom, a przede wszystkim żywy, plastyczny język pozwalają podczas lektury poczuć atmosferę dziewiętnastowiecznej Galicji.
Dla policyjnych techników nie istnieje zbrodnia doskonała. Val McDermid, uwielbiana przez fanów pisarka, postanowiła sprawdzić, jak prawda ma się do przygód Sherlocka Holmesa czy zagadek rodem z serii CSI. Jej najnowsza książka to wciągające i rzetelnie napisane studium na temat współczesnej kryminalistyki. McDermid zagłębia się w kolejne jej dziedziny i przedstawia czytelnikom kulisy działań detektywów i policji na przestrzeni ostatniego wieku – tyleż niewiarygodne, co prawdziwe.
Początek lat 70. poprzedniego wieku. Jadzia Maślak przyjeżdża do Wałbrzycha z wioski pod Skierniewicami i prosto z oblodzonych schodów dworca wpada w ramiona nadgórnika Stefana Chmury, syna przesiedleńców ze Wschodu. Od tej chwili jej życie toczy się na tle wałbrzyskiego krajobrazu. Dziewczyna idzie ze Stefanem do ołtarza ubrana w suknię z poniemieckiej firany. Wprowadza się do bloku na Piaskowej Górze, gdzie zawsze wieje wiatr. W końcu rodzi bliźniaczki: jedną martwą, drugą żywą, Dominikę - niepodobną do nikogo z rodziny.Historie opowiadane przez Bator zaczynają się i kończą w różnych czasach i miejscach, lecz wszystkie zbiegają się na Babelu, jak miejscowi nazywają największy dom na Piaskowej Górze. Babcie Halina i Zofia, matka Jadzia i córka Dominika, cztery kobiety, a między nimi kolejni mężczyźni. Grzeszne romanse, nieoczywiste pokrewieństwa i pęknięte tożsamości. Historia kilkudziesięciu lat. Powieść Bator imponuje celnością obserwacji i epickim rozmachem. Widok na Polskę z Piaskowej Góry to spojrzenie w samo sedno tego, kim jesteśmy.
Każdy z nas jest przetwórnią, w której z „prawdy”, opowieści, mitu, znaku, legendy powstaje ludzki los.
Poprzez zagmatwane losy swej rodziny bohater Przetwórni ociera się o zjawiska, które zdecydowały o kształcie XX wieku: wojnę, komunizm, Zagładę, życie w PRL-u, antysemityzm, opozycję demokratyczną, Solidarność, nową Polskę. Pośród tych żywiołów przyszło mu szukać własnej tożsamości.
Opowieść jest zbudowana z krótkich, sprawnie napisanych scen, które ukierunkowują fabułę i prowadzą do odkrywania rodzinnych tajemnic: zmiany małżonków, dzieci, które okazują się pasierbami, odkrywanie (ukrywanie) prawdziwej narodowości.
Jeden z najbardziej znanych francuskich współczesnych reporterów, uhonorowany francuskim odpowiednikiem Pulitzera, przedstawia swoją wizję Wschodu złożoność świata uchwycona w reportażu Montesquiou to odpowiedź na szerzącą się w Europie islamofobię.Umma to wspólne określenie wszystkich krajów należących do społeczności muzułmańskiej. Jednak w reportażu Montesquiou pojęcie to oznacza znacznie więcej. To nie tylko kolejne kraje, które odwiedził, lecz przede wszystkim szereg innych kultur, odrębnych miejsc i szczególnych narodów, które miał okazję spotkać w ciągu lat swoich podróży i pracy. Montesquiou pokazuje czytelnikowi piękny i skomplikowany świat, w którym obyczaje i tradycje dynamicznie przeplatają się z nowoczesnością.
Franz Kafka, sfrustrowany swoim mieszkaniem i pracą, pisał w liście do Felice Bauer w 1912 roku: Czas jest krótki, moje siły ograniczone, biuro to horror, mieszkanie jest głośne, a jeśli przyjemne, proste życie nie jest możliwe, to trzeba spróbować wykręcić się z niego poprzez subtelne manewry. Kafka jest jednym z 161 bohaterów tej inspirującej książki: pisarzy, poetów, dramaturgów, malarzy, filozofów, naukowców, matematyków, którzy zdradzają swoje sekretne sposoby na to, jak mimo przeszkód i codziennych obowiązków robić w życiu to, co kocha się najbardziej, dzięki odrobinie samodyscypliny i rutyny.
Pod grubą warstwą lodu buzują najsilniejsze emocje. Historia bliźniaczek, które z wiekiem stają się sobie obce, i matek odrzucających swoje dzieci. Elsie i Inez w dzieciństwie są nierozłączne. Później ich drogi się rozchodzą. Elsie buntuje się przeciwko tradycyjnej roli kobiety i wybiera pływanie na dalekich rejsach. Inez rezygnuje z marzeń o studiach literaturoznawczych i całe życie podporządkowuje wychowaniu Björna, syna Elsie. Nie potrafi natomiast kochać własnej córki i męża.
Gdy fikcja literacka spotyka prawdziwą przeszłość… Pisarka dostaje list od swojej czytelniczki. Hedwig Langmark rozpoznała się na zdjęciu opisanym w jednej z książek. Z korespondencji, która wywiązuje się między kobietami, i samodzielnych poszukiwań pisarki wyłania się historia Hedwig z czasów młodości. Opowieść o tym, jak o jej życiu zadecydował przypadek i kilka nieprzemyślanych decyzji, które podjęła w wieku dziewiętnastu, dwudziestu lat. Oraz tego, jak przypadek lub los zepchnął ją z drogi życia przewidzianej dla dziewczyny z wyższej klasy średniej.
Czy brak miłości się dziedziczy? I czy da się od tego uciec? Małe szwedzkie miasteczko. Jesienny sztorm. Nadciąga powódź. Grupa mieszkańców znajduje schronienie w restauracji Minny. Z czasem aż trudno uwierzyć, że to przypadek ułożył listę przepełnionych trwogą gości... Restauracja staje się dla nich więzieniem. Schwytani w pułapkę, z godziny na godzinę coraz bardziej rozpaczliwie wypatrują ratunku. Stres wyzwala w nich skrajne emocje, uwalnia demony przeszłości, na jaw wychodzą coraz mroczniejsze tajemnice...
Ostatnia powieść jednego z najwybitniejszych pisarzy XX wieku. Rok 1913. Młody Francuz, Henri Cormery, przyjeżdża wraz z ciężarną żoną do niewielkiej miejscowości w Algierii, by objąć stanowisko rządcy. Zaraz po przyjeździe na miejsce kobieta rodzi chłopca, który otrzymuje imię Jacques. Czterdzieści lat później dorosły Jacques Cormery na prośbę matki odnajduje grób ojca, który zginął podczas I wojny światowej niecały rok po jego urodzeniu. Albert Camus zginął w wypadku samochodowym 4 stycznia 1960 roku, w trzy lata po zdobyciu literackiej Nagrody Nobla. W torbie, którą miał przy sobie, znaleziono między innymi niedokończony rękopis Pierwszego człowieka. Książka o charakterze autobiografii czekała na wydanie ponad 30 lat.
Marszałek Sejmu Radecki nie ma lekkiego życia. Nie dość, że spoczywa na nim odpowiedzialność za losy kraju i przyszłość kierowanej przez niego partii, nie dość, że zbliżają się wybory parlamentarne i trwa gorąca kampania, nie dość, że do koalicjantów z Naszej Ziemi nie można mieć za grosz zaufania, a opozycja czeka tylko na najmniejszy przejaw słabości rządzących, to jeszcze lada chwila marszałka zaczną ścigać przedstawiciele Europejskiej Federacji Nieludzi oraz jego rodacy. Ci ostatni pewnie z widłami i z kropidłem, czy z czym tam wychodzi się na wampiry. Marszałek Radecki bowiem tak jak większość politycznej elity Polski, nie jest człowiekiem. A jego partyjny kolega, hrabia Ponimirski, postanowił właśnie objawić tę prawdę światu. Dlatego teraz Radecki musi jednocześnie ścigać niepokornego działacza, zanim ten wpędzi wampirów i ghuli w poważne tarapaty, prowadzić kampanię, w której jego rywalem jest m. in. stary polityczny wyjadacz Driller, uporać się ze spalonym mostem w stolicy i… nie zwariować. Romuald Pawlak przedstawia dowcipną i błyskotliwą analizę polskiej sceny politycznej, udowadniając, że polityka nie jest zajęciem dla zwyczajnych ludzi. Albo w ogóle ludzi.
Długo oczekiwana w Polsce kolejna powieść carycy rosyjskiego kryminału! Nastia Kamieńska na swojej drodze ponownie spotyka niejakiego Władimira Sołowiowa, w którym kiedyś się kochała. Dziś Władimir jest nieszczęśliwym człowiekiem, inwalidą. Sytuacja operacyjna zmusza Nastię do odnowienia z nim kontaktów. A co dziwniejsze: do prowadzenia z mężczyzną skomplikowanej psychologicznej gry. Sołowiow mieszka bowiem w małej wsi, dokąd wiedzie trop seryjnego zabójcy. Tymczasem w bezpośrednim otoczeniu Sołowiowa dochodzi do podwójnego morderstwa...
Pierwszy kryminał w serii z Anastazją Kamieńską: zabójstwo, podejrzani z kręgów milicyjnych i mroczna, ryzykowna gra…
Irina Filatowa, wybitny naukowiec z Instytutu Naukowo-Badawczego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zostaje znaleziona martwa w swoim mieszkaniu. Z początku sprawa wydaje się prosta – nieszczęśliwy wypadek, spowodowany awarią elektryczności. Śledztwo ujawnia jednak, że było to okrutne i drobiazgowo zaplanowane morderstwo. Analityk milicyjny, major Anastazja Kamieńska, podczas żmudnego dochodzenia ustala tożsamość sprawcy. Ten jednak dysponuje niepodważalnym alibi. Nastia, za zgodą zwierzchników przenosi się do innego mieszkania i zmienia swój wygląd a nawet osobowość, by dotrzeć do podejrzanego. Naraża się na śmiertelne niebezpieczeństwo – jej tropem podąża zawodowy zabójca...
Piękne miasto Bari, wciągająca intryga, wyśmienite dialogi i niezapomniany mecenas Guerrieri! Oryginalny kryminał, w którym pojawiają się wątki społeczne oraz historia miłosna. Centralnym elementem intrygi nie jest tym razem krwawa zagadka ani poszukiwanie złoczyńcy – fabuła powieści koncentruje się bowiem na... procedurze prawnej. To ona stanowi motor akcji, źródło rozterek Guida Guerrieriego, nieustraszonego adwokata z Bari – i w pewnym sensie właśnie procedura jest głównym przeciwnikiem bohatera. Guerreri musi też stawić czoło słynącej z absurdów, skomplikowanej włoskiej biurokracji sądowej.
Najnowsza bestsellerowa powieść z mecenasem Guerrierim! 200 000 sprzedanych egzemplarzy we Włoszech! Jest wiosna, dziwna i niezdecydowana jak nastrój Guida Guerrieriego. Odstawiony na boczny tor przez wydarzenie, które zmusza go do przemyślenia własnego życia, Guido zamyka się w sobie. Spokój zakłóca pojawienie się niezwykłego klienta: prokuratora u szczytu kariery, dawnego przyjaciela ze studiów. Guerrieri zostaje jego obrońcą w sprawie o korupcję – najgorszą rzecz, o jaką może być oskarżony prokurator. Angażując się w sprawę, adwokat powoli zaczyna tracić jasność osądu, rozdarty między procedurami prawnymi a własnym sumieniem. W Zasadzie równowagi każdy pewnik podany jest w wątpliwość. Czy Guerrieri znajdzie sposób, aby odnaleźć prawdę i samego siebie?
Pasjonujący thriller prawniczy, w sam raz dla miłośników Gardnera i Grishama! Południowe Włochy, schyłek XX wieku. W nadmorskiej miejscowości zostaje zamordowany dziewięcioletni chłopiec, prawdopodobnie zbrodni dokonano na tle seksualnym. Dla prokuratury jedynym podejrzanym jest Senegalczyk Thiam Abdou, handlarz obwoźny. Na podstawie poszlak i zeznań świadków można zrekonstruować bieg wydarzeń: czarnoskóry imigrant uprowadził, zgwałcił, a następnie udusił ofiarę i ciało wrzucił do studni. Wyrok właściwie już zapadł. Obrony oskarżonego podejmuje się mecenas Guerrieri. Zaczyna wertować akta. Stwierdza, że w trakcie śledztwa z premedytacją nie przestrzegano procedur. Najwyraźniej komuś zależało na znalezieniu, a właściwie wykreowaniu zabójcy – tego 'innego', przybysza z Afryki o wątpliwym źródle dochodów, wykluczonego ze społeczeństwa.
Nastia Kamieńska i 'zmowa' – policjantka, która tropi niebezpiecznych przestępców, zawiera sojusz z półświatkiem.
Rosyjskie miasto widmo, miejsce, w którym panują praworządność, spokój i dobrobyt, a mafia jest tylko jedna. Eduard Denisow, charyzmatyczny 'ojciec chrzestny', od lat rządzi w nim żelazną ręką. Los chce, że właśnie do jednego z tamtejszych sanatoriów przyjeżdża na urlop major Anastazja Kamieńska. Milicjantka jeszcze nie wie, że w tym samym zakładzie działa doskonale zorganizowana szajka przestępców, produkująca odrażające, ociekające krwią filmy. Choć sprytni 'filmowcy' nie zostawiają najmniejszych śladów, ludzie Denisowa, rozwścieczeni zuchwalstwem nieproszonych gości, są na ich tropie. Wszystkie ślady prowadzą do sanatorium, w którym mieszka Kamieńska, a ona sama wpada w sam środek morderczej rozgrywki. Zlekceważona przez miejscową milicję, musi zdecydować, czy grać w jednej drużynie z potężnym mafiosem.
Siedem opowieści o ziemi, rzece i robocie, o tęsknocie za nieznanym, o radosnym i lękliwym żegnaniu się z dzieciństwem, i o olśnieniach, jakie przynosi inicjacja. Ma niewiele lat i opinię lenia, łobuza, nicponia. Jak to mówią w jego wiosce: skorunia. Mieszka na uboczu, gdzieś na Sandomierszczyźnie, nad Wisłą, która czasem niebezpiecznie podchodzi pod wały, z ojcem sadownikiem, konstruktorem, ateuszem, buntownikiem nie wiadomo przeciw komu, i matką, żywą świętą. Są lata osiemdziesiąte XX wieku; parę lat wcześniej ojciec brał udział w tajemniczej konspiracji, dwadzieścia lat temu sąsiednią wieś spustoszyła nie do końca wyjaśniona powódź, czterdzieści minęło od nie do końca zapomnianej wojny. Skoruniem nikt się nie przejmuje, bo to jeszcze niby dziecko, ale on swoje wie, patrzy i słucha uważnie, wtyka nos w dorosłe sprawy i czuje, że zaczyna się życie: dopiero chłopięce, ale już groźne, niepojęte, czarowne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?