Futurystyczna antyutopia, eksperymentalny kryminał, do tego w formie komiksu i stworzony przez autorów znanych miłośnikom zarówno dobrej prozy jak i powieści graficznych.W Bardo, mieście "bez końca", nastąpiła cicha katastrofa. Wymarła roślinność, zaczęły ginąć ostatnie gatunki zwierząt. Jedzenie zastąpiły chemiczne pigułki. Mieszkańców skaziło przekleństwo bezpłodności. Czy jest szansa, by w obliczu biologicznego rozkładu wszystkich organizmów przetrwało życie?
Podczas wyścigu na Księżyc większość sowieckich misji kończyła się niepowodzeniem lub śmiercią załogi. Oczywiście pominięto je milczeniem. Ich kryptonim: KOSMOS.Od czasu upadku muru berlińskiego i rozpoczętej przez Gorbaczowa Głasnostii odtajniono wiele informacji. Teraz wiemy więcej o tym, co naprawdę wydarzyło się 21 lipca 1969 roku, kiedy Armstrong postawił stopę na Księżycu, i o tym, co tam odkrył
W małym miasteczku mieszkają trzy siostry. Najmłodsza z nich - Dominika - jest ciężko chora. Nie mówi, nie chodzi i wymaga pomocy w każdym aspekcie życia. Olża i Lena ciężko pracują, łącząc pracę z całodobową opieką na Domi. Pewnego dnia pojawia się możliwość przenosin do ośrodka rehabilitacji. Jednak siostry mają odmienne odczucia wobec wizji przeprowadzki...Przejmujący debiut!
"Wielki Bóg Pan" to kolejna komiksowa adaptacja klasycznej opowieści grozy, autorstwa Adama Fydy. Napisana przez Arthura Machena i opublikowana w 1894 r. powieść stała się inspiracją dla wielu twórców. To jeden z najlepszych horrorów jaki kiedykolwiek został napisany - tak o niej powiedział Stephen King.Pod koniec XIX wieku londyńską socjetą wstrząsa seria zagadkowych samobójstw. Wydarzeniami tymi interesuje się również trójka przyjaciół, a gdy jeden z nich zostaje znaleziony martwy, zostają oni wciągnięci w wir coraz to bardziej przerażających wydarzeń. Prowadzone przez nich śledztwo prowadzi do domu tajemniczej pani Beaumont
Z każdej strony. Rozmowy o polskim komiksie to 26 wywiadów z artystami, naukowcami, działaczami, wydawcami, kuratorami, marszandami i księgarzami, które w holistyczny sposób pokazują komiks w Polsce jako zjawisko artystyczne, naukowe, biznesowe ikulturowo-społeczne. Łukasz Chmielewski rozmawia między innymi z Grzegorzem Rosińskim (rysownikiem Thorgala), Marzeną Sową (scenarzystka Marzi), Katarzyną Niemczyk (pierwszą Polką w Marvelu), Karolem Kalinowskim (autorem Łaumy i Kościska), Przemysławem Truścińskim (twórcą konceptu Wiedźmina do gry The Wicher) czy Tomkiem Kołodziejczakiem (wydawcą i pisarzem sci-fi). Wywiady z jednej strony pokazują specyfikę medium i jego wpływ na kulturę i codzienność, z drugiej obalają mity gorszej sztuki czy medium na dzieci.
Mężczyzna budzi się w dziwnym miejscu. Jest pod ziemią, a ciemne, czerwonawe światła nie pozostawiają wątpliwości, gdzie się znajduje. Tym człowiekiem jest Ian McGilles i obudził się w piekle. Co zrobił, żeby tam trafić? McGilles dzieli swoje więzienie z kilkoma innymi więźniami, nawykłym już do tego miejsca. Wśród nich są przestępcy wojenni, postacie historyczne i seryjni mordercy, którzy setki razy zasłużyli na swoje miejsce w piekle. Ta niezwykła i złowieszcza grupa informuje go o planie ucieczki z piekła. W grupie uciekinierów są: Fegelein, nazistowski zbrodniarz wojenny; Gesualdo, książę kompozytor i morderca; Lukusta, trucicielka ze starożytnego Rzymu; Anne Bonny, bezlitosna piratka, a nawet Kuba Rozpruwacz. Ich tropem rusza Oprawca i jego wataha piekielnych ogarów. A nadzieję przynosi spotkanie z upadłym aniołem - Lotką. Jak zakończy się próba ucieczki z piekła?
Autor komiksów Simon Muchat cierpi na kryzys twórczy, a jego życie traci sens. Właśnie wtedy zostaje zaproszony do Portugalii, a tam przypadkiem odnajduje to, czego nawet nie szukał: zapach dzieciństwa, melodię wakacyjnych śmiechów, ciepło płynące ze strony zapomnianej, a może nawet utraconej rodziny. Dlaczego Simon nie czuje się związany z żadnym miejscem?Dlaczego kompletnie nie rozumiejąc obcego dla siebie języka portugalskiego, tak mocno reaguje na jego brzmienie? Podczas tej ożywczej podróży czekają na niego odpowiedzi i kolejne pytania. Poznając swoje korzenie, Simon dostaje szanse, by móc wreszcie wyznaczyć własną trajektorię. Jego życie nabiera kolorów.Cyril Pedrosa tworzy z malarskich barw i czystych emocji mądrą i pełną siły opowieść o poszukiwaniu tożsamości.wydanie II
Ojkofobiczne, brzydkie, wulgarne, koślawe i prymitywne. Tak hejterzy stylu Topora określają stworzone przez niego komiksy. Nie chcąc zawieść ich oczekiwań, prezentujemy najnowszy album - pierwszy tom ""Dziadostwa""! Osiedlowe patologie, niepowodzenia w miłości, przeprowadzki, praca na dwie zmiany, marzenia o karierze raperskiej, spaliny, pluskwy i krakowski smog. Czyli jednym słowem... dziadostwo. Album w podnoszących na duchu czerni, bieli i szarościach, za to z przygnębiająco jaskrawą okładką. W to wielkie, narodowe święto polecamy serdecznie, premiera już niebawem!
Żydzi nie przepadają za psami.
Pies gryzie, goni, szczeka.
A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty.
Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan.
Jestem kotem rabina.
Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina.
Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze.
Wydany już w kilkunastu krajach, do Polski trafia ponownie, tym razem w postaci jednotomowego zbioru wszystkich pięciu części.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Poznaj ojca Alison, specjalistę od konserwacji i obsesyjnego renowatora rodzinnego, wiktoriańskiego domu, prowadzącego - podobnie jak jego przodkowie - dom pogrzebowy, nauczyciela języka angielskiego, lodowato zdystansowanego rodzica i nieujawnionego homoseksualistę, który - jak wychodzi na jaw - przez wiele lat romansował z mężczyznami. Przez czasem wzruszającą, a czasem bezwzględnie zabawną narrację, odkrywamy tęsknotę za ojcem, o której opowiada córka. I mimo leżących w oddali zakurzonych trumien, ich relacje nabierają bardzo intymnego wyrazu dzięki ukrytym w książce kodom. Kiedy Alison wychodzi z szafy i oświadcza, że jest lesbijką, rozwiązanie jest błyskawiczne, drastyczne i zbawcze.
Oryginalne i wspaniale opowiedziane wspomnienia kultowej autorki komiksów, których szczególnymi wyróżnikami są gotyckie łuki, rodzinny dom pogrzebowy,erotyczne niespełnienie i wielka literatura.
Ta niesamowita książka autorstwa Alison Bechdel jest śmieszno-straszną rodzinną opowieścią, perfekcyjnie skomponowaną z charakterystycznych, gotycyzujących rysunków Bechdel. Obok Persepolis Marjane Satrapi to jeden z najodważniejszych i najważniejszych pamiętników graficznych.
Hajp: nasze wiecznie najebane i zaćpane kochane patusy, Megg i Mogg snują się przez życie pełne jazgotliwych błazeństw i pozbawione jakichkolwiek konsekwencji. Ale ćpuństwo, które niegdyś wzbudzało w nich ducha przygody, w końcu zaczyna się odbijać na ich psychice. Megg musi zwrócić się ku swej przeszłości i odkryć źródło autodestrukcyjnych zachowań, które pchnęły ją na tę mroczną ścieżkę.
W katalogach bibliotecznych pod: plugastwo, sprośności, bagatele
Ocena w skali Bechdel 5+ (obliczenia własne).
PEWNA HISTORIA to dwie historie. Jedna Silvana Landiego, pisarza, który tuż przed pięćdziesiątką widzi, jak jego życie się rozpada, a druga jego przodka Maura, żołnierza podczas rzezi zwanej pierwszą wojną światową. Pod niebem wspaniałej i okrutnej przyrody, zarówno wczoraj, jak i dziś, Gipi opowiada o kruchości i pięknie, o ludzkich łzach i nadziejach. Historia o wiecznym spadaniu w otchłań i o tym, że mimo wszystko za każdym razem można się podnieść.
Polly, Moho i Piter nie widzieli się przez kilka lat. Teraz wyruszają na wyprawę w nieznane. Spotykają ludzi, z innymi się rozmijają, nabijają kilometry, są ścigani, śpią w przydrożnych motelach. Jest i cmentarzysko statków, piwa tyle, ile trzeba, rozmowy, kace oraz odrobina przemocy i napięcia uczuciowego (oraz oczywiście małpa!).Emocjonalny i odjechany road movie, w którym nic nie jest takie, jak się wydaje...Nowy, na polskim rynku, komiks autora Murderabilia.
120 lat temu narodziła się legenda Kuby Rozpruwacza.20 lat temu Alan Moore i Eddie Campbell postanowili opowiedzieć ją po swojemu.10 lat temu ukazało się zbiorcze wydanie tej opowieści.Dziś poznaj ją po polsku.Prosto z piekła to historia Kuby Rozpruwacza, prawdopodobnie najbardziej znanego seryjnego mordercy w historii. Janko Rozpruwacz, Jack emboweler (jak pisano o nim w Kurjerze Codziennym w 1888 r.) zyskał swą niesławę morderstwami pięciu prostytutek na londyńskim East Endzie. Czy tamte wydarzenia były preludium do krwawego XX wieku?Prawie sto lat później angielski scenarzysta komiksowy Alan Moore, odczuwający potrzebę oderwania się od klasycznego komiksu, postanowił zestawić fakty i mity o morderstwach w Whitechapel w formie powieści graficznej, przygotowując się do tego ze skrupulatnością naukowca.Moore mówi o swojej pracy: Wierzę, że jeżeli wgryziesz się w historię wystarczająco mocno, jeżeli tniesz precyzyjnie, uporczywie, i postępujesz metodycznie, wtedy jesteś w stanie nie tylko pokazać wewnętrzny mechanizm rzeczy, ale również i ich sens.... Rzeczywiście przemyślany i trzymający w napięciu scenariusz Moore'a i dynamiczna oprawa graficzna Eddiego Campbella porywają czytelnika w podróż w czasie, po powrocie z której trzeba będzie raz jeszcze zadać sobie pytanie o to, co na tym świecie jest prawdziwe, a co fałszywe.W 2001 r. do kin trafiła nosząca tytuł Z piekła rodem filmowa adaptacja komiksu, z Johnnym Deppem w roli inspektora Abberline'a.Przeczytaj, przeżyj przygodę, stań się ripperologiem!
Joanna Karpowicz rozpoczęła swój malarski cykl z Anubisem w roku 2011. Egipskie bóstwo o głowie szakala, psychopomp o rodowodzie starożytnym pojawia się na płótnach Karpowicz w kontekstach współczesnych. Postać Anubisa nie jest personifikacją śmierci. Jest przewodnikiem dusz, „akuszerem odchodzących”, w ujęciu Jungowskim: „End of Life Doula”. Jest tym, który towarzyszy nam w przejściu między jednym światem a drugim. Spotykamy go na końcu swojej drogi, ale dostrzec możemy w ciągu całego życia - w miejscach gdzie granica, pomiędzy dwoma światami jest szczególnie cienka - w “Thin Places”.
“Anubis.Thin Places” to 117 wysokiej jakości reprodukcji wybranych prac malarskich i krótkich form komiksowych autorstwa Karpowicz, realizowanych w latach 2012 - 2020.
Jest to pierwsza, tak przekrojowa prezentacja serii z Anubisem. Czytelnicy znajdą w albumie zarówno wybór obrazów prezentowanych wcześniej, jak i nowe prace, w tym wiele dotąd niepublikowanych. Słowo wstępne, autorstwa Imogen Osborne, pochodzi z prowadzonego przez (Kya Bouller) / Aurelia Magazine.
Całość mistrzowsko zaprojektował Jarek Obważanek (Dymkołamacze).
Duet Eduardo Damasceno i Luiz Felipe Garrocho nadużywa delikatności i wrażliwości w swoim komiksie. ""Chiral"" opowiada historię dziewczyny i kapitana, których rozdzielają dziesięciolecia, ale którzy dzielą cierpienie związane z próbą przeciwstawienia się oczekiwaniom i odgrywanej roli społecznej.Kolejny brazylijski komiks na polskim rynku, który zachwyca graficznie, a jednocześnie jest pełen przemyśleń na temat życia i krytyki konwenansów społecznych.
3 towarzyszy
6 miesięcy w ONG
30 grup etnicznych (a nawet więcej!)
1 wielka nowa rodzina
miliony uśmiechów
wiele tabanek i piaskowych dróżek…
Kassumai [pozdrowienie z języka felupe] - jedno słowo, które zawiera w sobie: wolność, pokój i szczęście.
David Campos przebywał w Gwinei Bissau od listopada 2006 do maja 2007 roku w ramach projektu pomocowego dla mieszkańców Sao Domingos, który zrealizowano we współpracy organizacji pozarządowej Acçao para o Desenvolvimento (Działanie dla Rozwoju) oraz urzędu miejskiego miasta Montijo. David podczas tego pobytu zakochał się w poznanych osobach, więc komiks, który za chwilę przeczytacie, jest nie tyle opowieścią o odbytej podróży, co wybiórczym dziennikiem przeżyć i kontaktów międzyludzkich, jakie autorowi dane było nawiązać w czasie pracy wolontariackiej, a także w czasie od niej wolnym.
Filmiki nagrane w czasie tej podróży dostępne są na kanale dawize (YouTube).
David urodził się w 1979 w Meudon-la-Foret (Francja), jednak od czwartego roku życia mieszka w Portugalii. Dorastał w Montijo. Ukończył studia z zakresu animacji (w ETIC), tworzenia dla multimediów i sztuk audiowizualnych, a także kurs ilustracji i komiksu w Ar.Co. Pracował przy produkcjach animowanych, fanzinach i antologiach wydanych przez Associaçao Chili Com Carne.
Publikacja sfinansowana ze środków podmiotowej dotacji projakościowej przyznanej Instytutowi Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich UW na lata 2018-2020 za wyróżniającą ocenę PKA.
Zapraszamy Was do baśniowo - surrealistycznego świata Andzi, który powstał dzięki wyjątkowej współpracy dwóch artystów, oddalonych w czasie o 100 lat. Jednak spotkali się, czego owocem jest ten album. Zachwyca ilustracjami, w których czuć ducha współczesności, mimo, że interpretują one słowa napisane w ubiegłym stuleciu! Mocny, baśniowy charakter grafik wprowadza nas w atmosferę sennego marzenia, w którym wszystko jest możliwe, a jedynymi granicami są granice naszej wyobraźni.No a kimże jest główna bohaterka? Według autora słów to dziewczynka niegrzeczna, którą spotykają nieszczęścia bo nie słucha dorosłych, mimo to artysta darzy ją niezwykłą sympatią. Według autora ilustracji Andzia to współczesna buntowniczka, dziewczynka ciekawa świata, mająca swoje zdanie, odważna, będąca sobą, a nie taką, jaką chcą ją widzieć dorośli.Jaka zatem jest Andzia? Jakie są jej przygody? Przekonajcie się sami wyruszając w niesamowitą przygodę z odważną i niezbyt grzeczną Andzią.Zapraszamy wszystkich bez względu na wiek.Publikacja została przygotowana na podstawie rękopisu b. Piotra Mańkowskiego (1866-1933) zachowanego w rzymskim archiwum rodzinnym Stanisława Augusta Morawskiego.Partnerem wydania jest Fundacja Andrzeja Mańkowskiego
Salazara już nie ma, podobnie nie ma mostu jego imienia, przemianowanego po 1974 roku na „most 25 Kwietnia”, czyli most Rewolucji Goździków. To ta bezkrwawa rewolucja przyniosła Portugalii zupełnie inne wyzwania. I możliwości, np. nieskrępowaną wolność wyrażania myśli, co do maksimum wykorzystali Rocha i Cotrim w komiksie, który bez przesady zaliczyć można do Top 3 portugalskich komiksów historycznych.
Publikacja sfinansowana ze środków podmiotowej dotacji projakościowej przyznanej Instytutowi Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich UW na lata 2018-2020 za wyróżniającą ocenę PKA.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?