Jeśli chcesz któregoś dnia zostać tancerką, musisz być rozciągnięta. Jeśli nie jesteś rozciągnięta w wieku sześciu lat, tym mniej będziesz jako szesnastolatka. Rozciągliwości i gracji nie można się nauczyć. To dar. Następna
Pod koniec 1991 i na początku 1992 roku, w trakcie pierwszej intifady, Joe Sacco spędził kilka miesięcy z Palestyńczykami na Zachodnim Brzegu i w Strefie Gazy, podróżując i robiąc notatki. Przeprowadził ponad 100 wywiadów z Palestyńczykami i Izraelczykami, aby zrozumieć naturę konfliktu palestyńsko-izraelskiego. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych przystąpił do tworzenia Palestyny, w której połączył reporterskie techniki obserwacji, jako naocznego świadka, z medium komiksu, aby stworzyć opowieść o tym złożonym i nacechowanym emocjami problemie. Pokazuje tu wydarzenia z centrum palestyńskich doświadczeń, tworząc niezapomniany obraz, który maluje z wielką wnikliwością i niezwykłym humorem.
Ralph, Yassu i Zania, oraz część wyroczni opuścili Octanię na pokładzie Vaticyne. Po końcowym przystanku w Luccii, wyruszą wreszcie na wielki szlak, jaki zaprowadzi ich na ziemie strasznego Vom Syrusu, którego chcą przekonać do sojuszu, w celu obalenia króla Astolii. Osiągnięcie tego celu może być trudne, zwłaszcza gdy król wysłał za nimi zabójcę...Lewis Trondheim nie przestaje zadziwiać i bawić. Od lat swobodnie poczyna sobie z różnorodnymi konwencjami w sztuce komiksu. W serii Ralph Azham z lekkością kreuje kolejny ze swych niepospolitych światów, sprawiając, że podczas lektury i tym razem można podziwiać finezję, wprawę i pomysłowość twórcy.
Nancy, koniec ubiegłego stulecia. Siedemnastoletni Alexandre, syn robotnika, darzy bezgranicznym uwielbieniem dwudziestodwulatka Karima, przystojniaka i uwodziciela zafascynowanego latami 50. Pewnej nocy doktor Raoul Faurissier, szalony i brutalny aktywista Francuskiego Ruchu Narodowego, zaskakuje Karima w ramionach swojej żony. Zbiry Faurissiera ruszają za dwoma przyjaciółmi w szalony pościg przez całą Francję. Ich droga będzie znaczona nieoczekiwanymi i nie zawsze przyjemnymi spotkaniami.
Fun Home. Tragikomiks rodzinny"" to kronika dzieciństwa i dojrzewania autorki na pensylwańskiej wsi, skupiająca się na ukazaniu skomlikowanej relacji córki z ojcem. Książka zawiera tematy takie jak orientacja seksualna, role płciowe, samobójstwo jak i znaczenie literatury w zrozumieniu siebie i rodziny. Tworzenie komiksu zajęło autorce siedem lat.Książka została wielokrotnie nagrodzona i wyrózniona m.in. tytułem książki roku TIME 2006.Komiksowe arcydzieło o dwóch ludziach, żyjących w jednym domu, ale w dwóch różnych światach i o tajemniczych długach, które wobec siebie zaciągnęli. - Time, The Best Book of 2006 (Najlepsza książka 2006).Jeden z najlepszych pamiętników tej dekady (...) niewymownie intymny i bez reszty wciągający - New York Magazine, Ten Best Books of the Year (Dziesiątka najlepszych książek roku).Fun Home jest prawdopodobnie najbardziej kompaktową i jednocześnie najbardziej wymowną autobiografią jaka kiedykolwiek powstała - Sean Wilsey, New York Times Book Review.
Cała wioska uważa Ralpha Azhama za bezwartościowe, niezdyscyplinowane i bezczelne indywiduum. Jako dziecko był wybrańcem, ale nie zyskał uznania wyroczni. Mimo to posiada dziwne zdolności (widzi narodziny i śmierć), czym regularnie wywraca życie wszystkich we wsi do góry nogami. Dlatego uchodzi za wyrzutka... dopóki nie stanie na drodze Hordy, grupy wojowników, której jak ognia boją się mieszkańcy wsi. Tak zaczyna się dla niego i Raula, małego chłopca, którego wziął pod swoją opiekę, życie pełne przygód...
Cała wioska uważa Ralpha Azhama za bezwartościowe, niezdyscyplinowane i bezczelne indywiduum. Jako dziecko był wybrańcem, ale nie zyskał uznania wyroczni. Mimo to posiada dziwne zdolności (widzi narodziny i śmierć), czym regularnie wywraca życie wszystkich we wsi do góry nogami. Dlatego uchodzi za wyrzutka... dopóki nie stanie na drodze Hordy, grupy wojowników, której jak ognia boją się mieszkańcy wsi. Tak zaczyna się dla niego i Raula, małego chłopca, którego wziął pod swoją opiekę, życie pełne przygód... Trondheim serią ,,Ralph Azham"" powraca do światów fantasy, które eksploatował w cyklu ,,Donjon"". Tym razem jest to jednak spójna seria z głównym bohaterem, który przeżywa mnóstwo przygód. Trondheim, w najlepszej kondycji, snuje opowieść pełną dowcipu i swady.
Steffen Kverneland stworzył komiksową biografię Muncha korzystając z zapisków autora oraz z epoki, dotyczących życia tego malarza. W tej opowieści wyniósł komiks norweski na nowy poziom...
Chester Brown nie boi się sięgać po nietypowe dla komiksu tematy. Louis Riel to postać historyczna, przywódca kanadyjskich Metysów, który przewodził Rebelii nad Rzeką Czerwoną w 1869 roku oraz Rebelii Północno-Zachodniej w 1885 roku. Po klęsce tej drugiej został skazany na śmierć, a wyrok wykonano 16 listopada 1885 roku. Louis Riel został za pamiętany jako bohater i męczennik walki o prawa Metysów i Indian w Kanadzie. Chester Brown we wciągającej i przygotowanej z dbałością o detale biografii przybliża nam tragiczną historię Riela. Komiks był nominowany do Nagród Eisnera, Harveya i Ignatza. W 2004 roku zgarnął aż 3 Nagrody Harveya - za najlepszy scenariusz, dla najlepszego rysownika i za najlepszy album.
Cała wioska uważa Ralpha Azhama za bezwartościowe, niezdyscyplinowane i bezczelne indywiduum. Jako dziecko był wybrańcem, ale nie zyskał uznania wyroczni. Mimo to posiada dziwne zdolności (widzi narodziny i śmierć), czym regularnie wywraca życie wszystkich we wsi do góry nogami. Dlatego uchodzi za wyrzutka... dopóki nie stanie na drodze Hordy, grupy wojowników, której jak ognia boją się mieszkańcy wsi. Tak zaczyna się dla niego i Raula, małego chłopca, którego wziął pod swoją opiekę, życie pełne przygód... Trondheim serią ,,Ralph Azham"" powraca do światów fantasy, które eksploatował w cyklu ,,Donjon"". Tym razem jest to jednak spójna seria z głównym bohaterem, który przeżywa mnóstwo przygód. Trondheim, w najlepszej kondycji, snuje opowieść pełną dowcipu i swady.
Cała wioska uważa Ralpha Azhama za bezwartościowe, niezdyscyplinowane i bezczelne indywiduum. Jako dziecko był wybrańcem, ale nie zyskał uznania wyroczni. Mimo to posiada dziwne zdolności (widzi narodziny i śmierć), czym regularnie wywraca życie wszystkich we wsi do góry nogami. Dlatego uchodzi za wyrzutka... dopóki nie stanie na drodze Hordy, grupy wojowników, której jak ognia boją się mieszkańcy wsi. Tak zaczyna się dla niego i Raula, małego chłopca, którego wziął pod swoją opiekę, życie pełne przygód... Trondheim serią ,,Ralph Azham"" powraca do światów fantasy, które eksploatował w cyklu ,,Donjon"". Tym razem jest to jednak spójna seria z głównym bohaterem, który przeżywa mnóstwo przygód. Trondheim, w najlepszej kondycji, snuje opowieść pełną dowcipu i swady.
Książka "Gra ciałem" zawiera propozycję bliższego przyjrzenia się znaczeniom komunikowanym przez współczesne obrazy kobiet i dostrzeżenia w nich, jak w zwierciadle, dynamicznych zmian, jakim - pod wpływem krytyki ze strony feministek - ulegają społeczne role przypisywane w naszej kulturze kobietom i... mężczyznom. Głównymi bohaterami książki są stereotypy obecne nawet w wybitnych dziełach sztuki i wypierane ze świadomości współczesnego człowieka za pomocą przekazów kultury masowej.
Pozornie relacja między komiksem a sztuką wysoką niegdyś wydawała się prosta – paski i zeszyty komiksowe mogły stanowić źródło inspiracji, ale nigdy nie postrzegano ich jako dzieło sztuki w pełnym tego słowa znaczeniu. Mimo że ten tradycyjny podział powoli odchodzi do lamusa, światy komiksu i sztuki wciąż zajmują dwie zupełnie odmienne przestrzenie społeczne.
Komiks kontra sztuka poddaje analizie relację między komiksem i najwyższej rangi instytucjami kulturalnymi, włączając w to muzea, domy aukcyjne oraz prasę o sztuce. Analiza Barta Beaty’ego skupia się na dwóch pytaniach: dlaczego przez niemal cały wiek XX komiksy były wykluczane z kręgu zainteresowań historii sztuki oraz, co to znaczy, że produkcja komiksów jest teraz ściślej związana ze światem sztuki. Po raz pierwszy, postrzegając te relacje poprzez pryzmat socjologii kultury, Beaty prezentuje zupełnie nowatorskie podejście do formy sztuki, jaką jest komiks.
Po paru latach powracamy na miejsce zbrodni, którą próbują rozgryźć policjanci znani z albumu "Szminka". Tym razem mamy jednak do czynienia ze studium przypadku z tej drugiej strony dramatu. Akcja rozwija się dynamicznie i nikt naprawdę nie wie dokąd nas zaprowadzi.
Ona była studentką z dobrej belgijskiej rodziny.
On - politycznym uchodźcą z Togo.
Spotkali się i zakochali w sobie. I tak zaczęły się ich kłopoty...
To współczesna baśń o namiętności i uprzedzeniach, miłości i sprawiedliwości. Nade wszystko jednak to historia prawdziwa!
Fotostory to komiks o życiu. O problemach mieszkaniowych, pracy w urzędzie, miłości i kapiącym kranie. O ledwie dorosłych ludziach, o tyraniu w Londynie oraz o polskim Ridżu Forresterze. Zabawny i wzruszający zarazem.
Jakub Jankowski napisał o nim:
Fotostory atakuje czytelnika humorem, żywym dialogiem i wciąga w świat opowieści wieloma trikami, które pozwalają nam się z bohaterami zidentyfikować, a bliskość doświadczeń sprawia, że łatwo w świecie opowieści się odnaleźć. Błazenada miesza się z liryką. Życie jest komiksem.
Fotostory to komiks o życiu. O problemach mieszkaniowych, pracy w urzędzie, miłości i kapiącym kranie. O ledwie dorosłych ludziach, o tyraniu w Londynie oraz o polskim Ridżu Forresterze. Zabawny i wzruszający zarazem. Jakub Jankowski napisał o nim: Fotostory atakuje czytelnika humorem, żywym dialogiem i wciąga w świat opowieści wieloma trikami, które pozwalają nam się z bohaterami zidentyfikować, a bliskość doświadczeń sprawia, że łatwo w świecie opowieści się odnaleźć. Błazenada miesza się z liryką. Życie jest komiksem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?