Nokturno to obyczajowa opowieść o przyjaźni i miłości. Znajdziemy tu elementy suspensu i horroru, oryginalną historię, ale przede wszystkim genialne i niepowtarzalne rysunki Sandovala.
Nokturno wędruje przez mrok lasu. Sądzi, że nie żyje i że jest skazany na błądzenie po tym świecie. Uważa, że ryby to dryfujące dusze, a wiatr to demony, które szepczą mu do ucha raniące go słowa.
Nokturno to komiks, który pozwolił Tony'emu Sandovalowi wypracować swój własny styl. Pełne wydanie komiksu, wraz z licznymi dodatkami, po 7 latach, w końcu po polsku!
Klatki to bardzo kameralna historia, z kilkorgiem protagonistów i akcją toczącą się w obrębie jednej kamienicy, nocnego klubu i paru okolicznych ulic.W owym hermetycznym mikrokosmosie pojawia się niespełniony malarz Leo Sabarsky. Przybywa on do czynszówki o nazwie Meru House w poszukiwaniu inspiracji - uważa, że się wypalił, że skończyły mu się pomysły. Obok jałowych przymiarek do nowych obrazów Sabarsky spędza czas, próbując dojść do ładu z nowymi sąsiadami. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż Meru House zamieszkują: głuchoniemy właściciel galerii, któremu bez przerwy mylą się karteczki ze słowami; starsza pani, bezustannie czekająca z kolacją na męża, który nie wrócił z pracy już od pięciu lat; przyrodniczka, która do tego stopnia pokochała przedmiot swoich badań, że w swoim mieszkaniu wyhodowała całkiem sporej wielkości las; czarnoskóry muzyk, który jest w stanie wydobyć dźwięk nawet z kamieni; niedosłysząca dozorczyni z obsesją na punkcie gołębi... Niemal każdy, kto pojawia się na kartach komiksu McKeana, mniej lub bardziej odbiega od stereotypowych wyobrażeń o normalności.Kamienica wydaje się pochodzić z innego świata: rusztowanie w ciągu nocy przemienia się w szkielet jakiegoś kosmicznego stwora i znika bez śladu, w okiennych szybach można zobaczyć obrazy z przyszłości, a swego rodzaju pieczę nad całym domem sprawuje tajemniczy Czarny Kot, który wcale nie jest zwykłym kotem.Komiks ten został nagrodzony w 1992 nagrodą Harveya.
Rodzina to najważniejsza rzecz w galaktyce.Fiolet nie potrafi siedzieć bezczynnie, kiedy po jej ojcu ginie słuch. Za nic mając sobie czyhające pośród gwiazd niebezpieczeństwa, razem z paczką osobliwych przyjaciół wyrusza na poszukiwania. Ale przestrzeń kosmiczna zdaje się nie mieć końca, a Fiolet odkrywa, że jej tata jest w ogromnych, OGROMNYCH tarapatach. Lecz kiedy jego życie zawisa na włosku, nic jej nie powstrzyma przed próbą ocalenia swojej rodziny.Komiksowy wizjoner Craig Thompson z charakterystyczną swadą, humorem i ciepłem stworzył historię dla czytelników w każdym wieku. ""Kosmiczne rupiecie"" to opowieść o rodzinie, przyjaźni i lojalności osadzona na tle wielkiej przygody wypełnionej dziwacznymi stworami i zdumiewającymi statkami, okraszona ciętym komentarzem na temat naszego zanieczyszczonego świata.
W świecie rewolucji technicznej nastała era robotyzacji. Powstają odważne plany automatyzacji wybranych gałęzi przemysłu. To koniec czasów znoju, trudu i ciężkiej pracy fizycznej człowieka. Przed nami nowy, lepszy świat w którym to automaty wykonują całą pracę, a ludzie mogą spokojnie zasiąść w fotelach i cieszyć się wolnością, swobodą i dostatkiem. Automatyzacja zapewni nie tylko wzrost wydajności fabrycznej, ale i nieosiągalny wcześniej przyrost dochodu narodowego. Zaiste, przed nami świetlana przyszłość. Nie ma się czego obawiać. Wszystko będzie dobrze.
Sztuka Musturiego jest surrealistyczna, dziwna, pięknie narysowana i stanowi bardzo doświadczenie AIPT Ilustracje Musturiego są piękne Under The Radar Future wciąga czytelnika w sieć historii rozgrywających się w różnych czasach. Daje wgląd w możliwą przyszłość ludzkości poprzez wyobrażanie sobie przyszłych światów, poprzez bieżące wydarzenia w naszych społeczeństwach, poprzez odniesienia historyczne, utopie i ideały. Future to połączenie czegoś bardzo znajomego i czegoś strasznie obcego: Spektakl science-fiction przedstawiający gigantyczną plastikową torbę wędrującą bez celu w przestrzeni kosmicznej. W niedalekiej przyszłości całe bogactwo świata skupiła firma prowadzona przez rozbite starsze małżeństwo. Tymczasem czytelnik trafia do zaginionego tajemniczego miasta Centra. W tle IDA sztuczna inteligencja, krok po kroku, wykonuje swoją sekretną pracę Future zaskakuje czytelnika różnorodnością stylów graficznych i narracji. Style zmieniają się jak obraz naszej stale zmieniającej się rzeczywistości. Future to wyjątkowa powieść graficzna, która odnawia sztukę komiksu to dzieło rzadkie, istotne i wieloaspektowe.
Futurystyczna antyutopia, eksperymentalny kryminał, do tego w formie komiksu i stworzony przez autorów znanych miłośnikom zarówno dobrej prozy jak i powieści graficznych.W Bardo, mieście "bez końca", nastąpiła cicha katastrofa. Wymarła roślinność, zaczęły ginąć ostatnie gatunki zwierząt. Jedzenie zastąpiły chemiczne pigułki. Mieszkańców skaziło przekleństwo bezpłodności. Czy jest szansa, by w obliczu biologicznego rozkładu wszystkich organizmów przetrwało życie?
Podczas wyścigu na Księżyc większość sowieckich misji kończyła się niepowodzeniem lub śmiercią załogi. Oczywiście pominięto je milczeniem. Ich kryptonim: KOSMOS.Od czasu upadku muru berlińskiego i rozpoczętej przez Gorbaczowa Głasnostii odtajniono wiele informacji. Teraz wiemy więcej o tym, co naprawdę wydarzyło się 21 lipca 1969 roku, kiedy Armstrong postawił stopę na Księżycu, i o tym, co tam odkrył
Z każdej strony. Rozmowy o polskim komiksie to 26 wywiadów z artystami, naukowcami, działaczami, wydawcami, kuratorami, marszandami i księgarzami, które w holistyczny sposób pokazują komiks w Polsce jako zjawisko artystyczne, naukowe, biznesowe ikulturowo-społeczne. Łukasz Chmielewski rozmawia między innymi z Grzegorzem Rosińskim (rysownikiem Thorgala), Marzeną Sową (scenarzystka Marzi), Katarzyną Niemczyk (pierwszą Polką w Marvelu), Karolem Kalinowskim (autorem Łaumy i Kościska), Przemysławem Truścińskim (twórcą konceptu Wiedźmina do gry The Wicher) czy Tomkiem Kołodziejczakiem (wydawcą i pisarzem sci-fi). Wywiady z jednej strony pokazują specyfikę medium i jego wpływ na kulturę i codzienność, z drugiej obalają mity gorszej sztuki czy medium na dzieci.
Mężczyzna budzi się w dziwnym miejscu. Jest pod ziemią, a ciemne, czerwonawe światła nie pozostawiają wątpliwości, gdzie się znajduje. Tym człowiekiem jest Ian McGilles i obudził się w piekle. Co zrobił, żeby tam trafić? McGilles dzieli swoje więzienie z kilkoma innymi więźniami, nawykłym już do tego miejsca. Wśród nich są przestępcy wojenni, postacie historyczne i seryjni mordercy, którzy setki razy zasłużyli na swoje miejsce w piekle. Ta niezwykła i złowieszcza grupa informuje go o planie ucieczki z piekła. W grupie uciekinierów są: Fegelein, nazistowski zbrodniarz wojenny; Gesualdo, książę kompozytor i morderca; Lukusta, trucicielka ze starożytnego Rzymu; Anne Bonny, bezlitosna piratka, a nawet Kuba Rozpruwacz. Ich tropem rusza Oprawca i jego wataha piekielnych ogarów. A nadzieję przynosi spotkanie z upadłym aniołem - Lotką. Jak zakończy się próba ucieczki z piekła?
Autor komiksów Simon Muchat cierpi na kryzys twórczy, a jego życie traci sens. Właśnie wtedy zostaje zaproszony do Portugalii, a tam przypadkiem odnajduje to, czego nawet nie szukał: zapach dzieciństwa, melodię wakacyjnych śmiechów, ciepło płynące ze strony zapomnianej, a może nawet utraconej rodziny. Dlaczego Simon nie czuje się związany z żadnym miejscem?Dlaczego kompletnie nie rozumiejąc obcego dla siebie języka portugalskiego, tak mocno reaguje na jego brzmienie? Podczas tej ożywczej podróży czekają na niego odpowiedzi i kolejne pytania. Poznając swoje korzenie, Simon dostaje szanse, by móc wreszcie wyznaczyć własną trajektorię. Jego życie nabiera kolorów.Cyril Pedrosa tworzy z malarskich barw i czystych emocji mądrą i pełną siły opowieść o poszukiwaniu tożsamości.wydanie II
Żydzi nie przepadają za psami.
Pies gryzie, goni, szczeka.
A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty.
Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan.
Jestem kotem rabina.
Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina.
Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze.
Wydany już w kilkunastu krajach, do Polski trafia ponownie, tym razem w postaci jednotomowego zbioru wszystkich pięciu części.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Poznaj ojca Alison, specjalistę od konserwacji i obsesyjnego renowatora rodzinnego, wiktoriańskiego domu, prowadzącego - podobnie jak jego przodkowie - dom pogrzebowy, nauczyciela języka angielskiego, lodowato zdystansowanego rodzica i nieujawnionego homoseksualistę, który - jak wychodzi na jaw - przez wiele lat romansował z mężczyznami. Przez czasem wzruszającą, a czasem bezwzględnie zabawną narrację, odkrywamy tęsknotę za ojcem, o której opowiada córka. I mimo leżących w oddali zakurzonych trumien, ich relacje nabierają bardzo intymnego wyrazu dzięki ukrytym w książce kodom. Kiedy Alison wychodzi z szafy i oświadcza, że jest lesbijką, rozwiązanie jest błyskawiczne, drastyczne i zbawcze.
Oryginalne i wspaniale opowiedziane wspomnienia kultowej autorki komiksów, których szczególnymi wyróżnikami są gotyckie łuki, rodzinny dom pogrzebowy,erotyczne niespełnienie i wielka literatura.
Ta niesamowita książka autorstwa Alison Bechdel jest śmieszno-straszną rodzinną opowieścią, perfekcyjnie skomponowaną z charakterystycznych, gotycyzujących rysunków Bechdel. Obok Persepolis Marjane Satrapi to jeden z najodważniejszych i najważniejszych pamiętników graficznych.
Hajp: nasze wiecznie najebane i zaćpane kochane patusy, Megg i Mogg snują się przez życie pełne jazgotliwych błazeństw i pozbawione jakichkolwiek konsekwencji. Ale ćpuństwo, które niegdyś wzbudzało w nich ducha przygody, w końcu zaczyna się odbijać na ich psychice. Megg musi zwrócić się ku swej przeszłości i odkryć źródło autodestrukcyjnych zachowań, które pchnęły ją na tę mroczną ścieżkę.
W katalogach bibliotecznych pod: plugastwo, sprośności, bagatele
Ocena w skali Bechdel 5+ (obliczenia własne).
PEWNA HISTORIA to dwie historie. Jedna Silvana Landiego, pisarza, który tuż przed pięćdziesiątką widzi, jak jego życie się rozpada, a druga jego przodka Maura, żołnierza podczas rzezi zwanej pierwszą wojną światową. Pod niebem wspaniałej i okrutnej przyrody, zarówno wczoraj, jak i dziś, Gipi opowiada o kruchości i pięknie, o ludzkich łzach i nadziejach. Historia o wiecznym spadaniu w otchłań i o tym, że mimo wszystko za każdym razem można się podnieść.
Joanna Karpowicz rozpoczęła swój malarski cykl z Anubisem w roku 2011. Egipskie bóstwo o głowie szakala, psychopomp o rodowodzie starożytnym pojawia się na płótnach Karpowicz w kontekstach współczesnych. Postać Anubisa nie jest personifikacją śmierci. Jest przewodnikiem dusz, „akuszerem odchodzących”, w ujęciu Jungowskim: „End of Life Doula”. Jest tym, który towarzyszy nam w przejściu między jednym światem a drugim. Spotykamy go na końcu swojej drogi, ale dostrzec możemy w ciągu całego życia - w miejscach gdzie granica, pomiędzy dwoma światami jest szczególnie cienka - w “Thin Places”.
“Anubis.Thin Places” to 117 wysokiej jakości reprodukcji wybranych prac malarskich i krótkich form komiksowych autorstwa Karpowicz, realizowanych w latach 2012 - 2020.
Jest to pierwsza, tak przekrojowa prezentacja serii z Anubisem. Czytelnicy znajdą w albumie zarówno wybór obrazów prezentowanych wcześniej, jak i nowe prace, w tym wiele dotąd niepublikowanych. Słowo wstępne, autorstwa Imogen Osborne, pochodzi z prowadzonego przez (Kya Bouller) / Aurelia Magazine.
Całość mistrzowsko zaprojektował Jarek Obważanek (Dymkołamacze).
Na pokładzie tureckiej szebeki jest skrzynia, w skrzyni pudełko z biżuterią, w pudełku z biżuterią butelka, w butelce mapa, a na mapie... lokalizacja bajecznego skarbu na Wyspach Mandarynkowych!
Dwaj dumni arystokraci, utalentowani szermierze, awanturnicy i poeci, nie potrzebują niczego więcej, aby rozpocząć przygodę, która - od lochów przez galery - zaprowadzi ich na krańce świata.
Jean-Luc Masbou i Alain Ayroles, zmieniają konwencję literatury płaszcza i szpady w tej niezwykłej opowieści przygodowej, pełnej pomysłowych rozwiązań i przedziwnych sytuacji.
To trochę komiks marynistyczny, choć bardziej awanturniczo-przygodowy, ale też fantastyczny - w każdym znaczeniu tego słowa.
Góry szaleństwa to komiks oparty na motywach słynnej powieści H. P. Lovecrafta At the Mountains of Madness.
W 1932 roku śladami tajemniczej wyprawy sprzed dwóch lat wyrusza kolejna antarktyczna ekspedycja. Tuż przed wypłynięciem jej kierownik, profesor uniwersytetu w Miskatonic Howard Pym, otrzymuje notatnik od nieznajomego z prośbą, aby przeczytał go zanim dotrą do celu wyprawy. Jednak zajęty codziennymi obowiązkami zapomina o nim. O tajemniczym podarunku przypomina sobie dopiero wtedy, gdy statek przekracza krąg polarny. Okazuje się, że jest to dziennik poprzedniej wyprawy. Czytając go, Pym stopniowo odkrywa przerażające fakty i tajemnicę, od której nie ma już odwrotu, a która czeka na niego i jego towarzyszy na biegunie południowym.
„W górach szaleństwa to moja ulubiona opowieść mistrza z Providence. Od samego początku mojej pracy nad komiksem chciałem, aby był on pełen kolorów – nawet jeśli duża część tej historii dzieje się w podziemnych korytarzach. Głównym zamysłem było pokazanie opowieści Lovecrafta inaczej niż to się zwykle nam kojarzy – nie jako mroczne obrazy pełne przerażających potworów (jak choćby genialnie przedstawił to Alberto Breccia), ale bardziej jako opowieść o zagubieniu w pięknym, choć niebezpiecznym i obcym dla człowieka świecie. Oczywiście nie pomijając jednak Lovecraftowego bestiariusza! Wyzwaniem było pokazanie epoki tamtego czasu, wszystkich szczegółów, takich jak zwykłe latarki lub ubrania używane podczas wypraw na Antarktydę, nie mówiąc o statkach czy samolotach.” Adam Fyda
Adam Fyda -absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale malarstwa. Od ponad 20 lat zajmuje się szeroko pojętą grafiką i ilustracją. Kompozytor i producent muzyczny. Góry szaleństwa to jego pierwszy, ale nie ostatni komiks.
W odległej przyszłości, za kilkaset lat, ludzie będą mieszkać na stacji kosmicznej, daleko od zdewastowanej Ziemi. Stacja jest zarządzana nie przez rząd, ale przez międzynarodową korporację, która jest otoczona prawdziwym konsumpcyjnym kultem. Na pierwszy rzut oka wszyscy wydają się zadowoleni z tego „idealnego społeczeństwa”. Ludzkość chcą przekraczać własne granice i stać się równa bogom. Aby to osiągnąć grupa zbuntowanych naukowców wdraża programu tworzenia życia na Shangri-La, jednym z najbardziej terraformowanych rejonów Tytana. Zamierzają opowiedzieć „Genesis” na swój własny sposób.
Tymczasem główny bohater, Scott, bada dla korporacji Tianzhu, serię dziwnych wybuchów, które niszczą sprzęt badawczy i stanowią zagrożenie dla całej kolonii. Tianzhu bagatelizuje jednak jego odkrycia.
Na stacji kipią i rodzą się nowe konflikty i bunty społeczne, których jednak wszechwładna korporacja Tianzhu nie tłumi w zarodku. Opowieść rodzi wiele pytań, wśród nich to najważniejsze o przetrwanie ludzkości.
Matieu Bablet to francuski twórca komiksów urodzony w 1987 roku. Zadebiutował albumem La Belle Mort w 2011 roku. Tworzy głównie komiksy SF.
Shangri-La znalazła się na liście komiksów nominowanych do nagród na festiwalu w Angouleme w 2017 roku.
Kontynuacja cenionej przez krytykę serii Eda Piskora! W tomie 3 zobaczycie jak Run-DMC znalazło się na drodze do sławy i poznacie takich niezapomnianych artystów jak Whodini, The Fat Boys, Slick Rick czy Doug E. Fresh. Beastie Boys stają się składem hip hopowym. Rick Rubin wreszcie spotyka Russella Simmonsa i razem otwierają wytwórnię Def Jam Records, a ich pierwszym artystą zostaje LL Cool J.W tym tomie, obejmującym lata 1983-1984, przeczytacie również o pilotowym odcinku Graffiti Rock oraz filmach dokumentalnych Style Wars oraz Breakin' and Enterin'. Ed Piskor nadal dostarcza fascynujące historie.
Życie Naczelnika królestwa wydaje się ponure i Ralph ma już go dość. Zerwał z dziewczyną, jego ojciec został zamordowany, jego siostra uważa, że jest mordercą i uciekła, jego najlepszy przyjaciel go opuścił. Kiedy więc jego największy wróg, Tilda Ponns, wpada mu w ramiona, a król powraca, podejmuje decyzję o przekazaniu władzy. Niestety król nie rozumie jego przesłanek i postanawia go zabić. Nasz Wybraniec woli pozostać przy życiu i decyduje się zemścić.Ale zabicie nieśmiertelnego nie jest takie proste. Zwłaszcza, gdy ma 1000 lat przewagi.Odkryj wielki finał średniowiecznej sagi fantasy Lewisa Trondheima: po 11 tomach znajdujemy odpowiedzi na ostateczne pytania, a poszukiwania Wybrańca kończą się prawdziwą apoteozą!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?