Nasza tożsamość nas określa Ale ilu z nas tak naprawdę wie, skąd przybywa?W tym wyjątkowym komiksie przeszłość i przyszłość przeplatają się ze sobą, wymykając przy tym konwencjom, linearności i modelom znanym dziewiątej sztuce. W efekcie dostajemy do rąk historię ludzi, którzy żyją w kraju pozornie dobrze nam znanym, ale na koniec okazuje się, że tak naprawdę wiemy o nim niewiele.Różanna, uprząż i młyn oraz inne historie to debiut Jeffersona Costy (Jeremias: Pele, La Dansarina) w roli scenarzysty i rysownika w jednej osobie. To także jego najbardziej osobiste dzieło.Jefferson wysłuchał rodzinnych opowieści, potem dodał do nich historie oraz doświadczenia opowiedziane przez innych i z innych punktów widzenia, aby nakreślić poruszający i niezwykle istotny obraz ludzi, a także tego, jak krzyżują się ich życia w realiach cangao i migracji.Jefferson napisał takie dialogi i tak realistycznie oddał język, że nie znajdziecie niczego podobnego nigdzie indziej. Odtworzył równie przerażające, co zadziwiające epizody, z niezrównaną autentycznością. Dał nam historię rozgrywającą się na przestrzeni pokoleń. Poprosił o refleksję: gdzie jesteśmy?; kim jesteśmy?; dlaczego?
W wieku 90 lat ojciec Altarriby rzucił się z najwyższego piętra domu spokojnej starości... Opowiadając głosem mężczyzny, który to przeżył, o tej podróży przez burze, które nawiedziły Hiszpanię w ubiegłym stuleciu, syn oddaje hołd odwadze ojca, pokonanym ideałom i trudnej sztuce latania. Współczesna klasyka, książka ta została uznana za najlepszy hiszpański komiks XXI wieku.ZŁAMANE SKRZYDŁOSparaliżowane na zawsze przez furię ojca, którego doprowadziła do szaleństwa śmierć żony przy porodzie... Zaczynając od tej tajemnicy, którą matka ukrywała przed bliskimi, Altarriba kończy swój rodzinny dyptyk, odwiedzając z pomocą Kima straszny hiszpański XX wiek. Robi to kreśląc portrety maltretowanych matek, córek i towarzyszek, zniewolonych przez wszechmocny Kościół i patriarchat boskiego prawa.
Dolina bez Powrotu jest jak piekło: możesz do niej wejść, ale nigdy z niej nie wyjdziesz. Legendarne ziemie Bretanii drżą. Starożytne zło budzi się, a królestwo Artura chwieje. Los świata wisi tu na włosku pomiędzy CZARAMI A ZDRADAMI.
Sztuka Musturiego jest surrealistyczna, dziwna, pięknie narysowana i stanowi bardzo doświadczenie AIPT Ilustracje Musturiego są piękne Under The Radar Future wciąga czytelnika w sieć historii rozgrywających się w różnych czasach. Daje wgląd w możliwą przyszłość ludzkości poprzez wyobrażanie sobie przyszłych światów, poprzez bieżące wydarzenia w naszych społeczeństwach, poprzez odniesienia historyczne, utopie i ideały. Future to połączenie czegoś bardzo znajomego i czegoś strasznie obcego: Spektakl science-fiction przedstawiający gigantyczną plastikową torbę wędrującą bez celu w przestrzeni kosmicznej. W niedalekiej przyszłości całe bogactwo świata skupiła firma prowadzona przez rozbite starsze małżeństwo. Tymczasem czytelnik trafia do zaginionego tajemniczego miasta Centra. W tle IDA sztuczna inteligencja, krok po kroku, wykonuje swoją sekretną pracę Future zaskakuje czytelnika różnorodnością stylów graficznych i narracji. Style zmieniają się jak obraz naszej stale zmieniającej się rzeczywistości. Future to wyjątkowa powieść graficzna, która odnawia sztukę komiksu to dzieło rzadkie, istotne i wieloaspektowe.
Futurystyczna antyutopia, eksperymentalny kryminał, do tego w formie komiksu i stworzony przez autorów znanych miłośnikom zarówno dobrej prozy jak i powieści graficznych.W Bardo, mieście "bez końca", nastąpiła cicha katastrofa. Wymarła roślinność, zaczęły ginąć ostatnie gatunki zwierząt. Jedzenie zastąpiły chemiczne pigułki. Mieszkańców skaziło przekleństwo bezpłodności. Czy jest szansa, by w obliczu biologicznego rozkładu wszystkich organizmów przetrwało życie?
Podczas wyścigu na Księżyc większość sowieckich misji kończyła się niepowodzeniem lub śmiercią załogi. Oczywiście pominięto je milczeniem. Ich kryptonim: KOSMOS.Od czasu upadku muru berlińskiego i rozpoczętej przez Gorbaczowa Głasnostii odtajniono wiele informacji. Teraz wiemy więcej o tym, co naprawdę wydarzyło się 21 lipca 1969 roku, kiedy Armstrong postawił stopę na Księżycu, i o tym, co tam odkrył
W małym miasteczku mieszkają trzy siostry. Najmłodsza z nich - Dominika - jest ciężko chora. Nie mówi, nie chodzi i wymaga pomocy w każdym aspekcie życia. Olża i Lena ciężko pracują, łącząc pracę z całodobową opieką na Domi. Pewnego dnia pojawia się możliwość przenosin do ośrodka rehabilitacji. Jednak siostry mają odmienne odczucia wobec wizji przeprowadzki...Przejmujący debiut!
Z każdej strony. Rozmowy o polskim komiksie to 26 wywiadów z artystami, naukowcami, działaczami, wydawcami, kuratorami, marszandami i księgarzami, które w holistyczny sposób pokazują komiks w Polsce jako zjawisko artystyczne, naukowe, biznesowe ikulturowo-społeczne. Łukasz Chmielewski rozmawia między innymi z Grzegorzem Rosińskim (rysownikiem Thorgala), Marzeną Sową (scenarzystka Marzi), Katarzyną Niemczyk (pierwszą Polką w Marvelu), Karolem Kalinowskim (autorem Łaumy i Kościska), Przemysławem Truścińskim (twórcą konceptu Wiedźmina do gry The Wicher) czy Tomkiem Kołodziejczakiem (wydawcą i pisarzem sci-fi). Wywiady z jednej strony pokazują specyfikę medium i jego wpływ na kulturę i codzienność, z drugiej obalają mity gorszej sztuki czy medium na dzieci.
Mężczyzna budzi się w dziwnym miejscu. Jest pod ziemią, a ciemne, czerwonawe światła nie pozostawiają wątpliwości, gdzie się znajduje. Tym człowiekiem jest Ian McGilles i obudził się w piekle. Co zrobił, żeby tam trafić? McGilles dzieli swoje więzienie z kilkoma innymi więźniami, nawykłym już do tego miejsca. Wśród nich są przestępcy wojenni, postacie historyczne i seryjni mordercy, którzy setki razy zasłużyli na swoje miejsce w piekle. Ta niezwykła i złowieszcza grupa informuje go o planie ucieczki z piekła. W grupie uciekinierów są: Fegelein, nazistowski zbrodniarz wojenny; Gesualdo, książę kompozytor i morderca; Lukusta, trucicielka ze starożytnego Rzymu; Anne Bonny, bezlitosna piratka, a nawet Kuba Rozpruwacz. Ich tropem rusza Oprawca i jego wataha piekielnych ogarów. A nadzieję przynosi spotkanie z upadłym aniołem - Lotką. Jak zakończy się próba ucieczki z piekła?
W średniowieczu wymieszanym z fantazją, Renart, psotny zbir i słynny kłamca, wyrusza na nowe przygody. W towarzystwie swojego wiernego przyjaciela, wilka Isengrima, ten odwieczny kozioł ofiarny spotyka czarodzieja Merlina... i musi przyjąć rolę, który nie jest jego zgodna z jego naturą: musi uratować świat przed nieuchronną katastrofą! Tłem wydarzeń jest region prowansalski, w którym króluje magia, a kabaliści, czarownicy i greccy bogowie wkrótce znajdą tu swoje miejsce. Joann Sfar w bezprecedensowy sposób oddaje hołd średniowiecznym opowieścią, które na stała weszły do kultury. Tak jak i lis Renart.Sfar ofiarowuje nam zupełnie nową odsłonę przygód Renarta w jego fantastyczno-epickiej wizji średniowiecznej Francji, gdzieś pomiędzy eposem a komedią, jak pisze o swojej serii autor. Sam tytuł serii, Pieśń o Renarcie, nawiązuje też do Pieśni o Rolandzie i ma wskazywać, choć bardziej jako parodia, na jeszcze jedno źródło średniowiecznych inspiracji Sfara: chanson de geste, czyli epos rycerski. I tak na kartach tej serii będziemy mieli do czynienia z mieszanką niepoprawnego humoru, niegodziwych oszustw, przebiegłości, wielkich czynów, a wśród bohaterów, oprócz samego Renarta, zobaczymy między innymi wilka Isengrima, a także czarodzieja Merlina czy też postać historyczną Marię z Francji, pierwszą znaną średniowieczną powieściopisarkę.
Autor komiksów Simon Muchat cierpi na kryzys twórczy, a jego życie traci sens. Właśnie wtedy zostaje zaproszony do Portugalii, a tam przypadkiem odnajduje to, czego nawet nie szukał: zapach dzieciństwa, melodię wakacyjnych śmiechów, ciepło płynące ze strony zapomnianej, a może nawet utraconej rodziny. Dlaczego Simon nie czuje się związany z żadnym miejscem?Dlaczego kompletnie nie rozumiejąc obcego dla siebie języka portugalskiego, tak mocno reaguje na jego brzmienie? Podczas tej ożywczej podróży czekają na niego odpowiedzi i kolejne pytania. Poznając swoje korzenie, Simon dostaje szanse, by móc wreszcie wyznaczyć własną trajektorię. Jego życie nabiera kolorów.Cyril Pedrosa tworzy z malarskich barw i czystych emocji mądrą i pełną siły opowieść o poszukiwaniu tożsamości.wydanie II
Żydzi nie przepadają za psami.
Pies gryzie, goni, szczeka.
A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty.
Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan.
Jestem kotem rabina.
Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina.
Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze.
Wydany już w kilkunastu krajach, do Polski trafia ponownie, tym razem w postaci jednotomowego zbioru wszystkich pięciu części.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Poznaj ojca Alison, specjalistę od konserwacji i obsesyjnego renowatora rodzinnego, wiktoriańskiego domu, prowadzącego - podobnie jak jego przodkowie - dom pogrzebowy, nauczyciela języka angielskiego, lodowato zdystansowanego rodzica i nieujawnionego homoseksualistę, który - jak wychodzi na jaw - przez wiele lat romansował z mężczyznami. Przez czasem wzruszającą, a czasem bezwzględnie zabawną narrację, odkrywamy tęsknotę za ojcem, o której opowiada córka. I mimo leżących w oddali zakurzonych trumien, ich relacje nabierają bardzo intymnego wyrazu dzięki ukrytym w książce kodom. Kiedy Alison wychodzi z szafy i oświadcza, że jest lesbijką, rozwiązanie jest błyskawiczne, drastyczne i zbawcze.
Oryginalne i wspaniale opowiedziane wspomnienia kultowej autorki komiksów, których szczególnymi wyróżnikami są gotyckie łuki, rodzinny dom pogrzebowy,erotyczne niespełnienie i wielka literatura.
Ta niesamowita książka autorstwa Alison Bechdel jest śmieszno-straszną rodzinną opowieścią, perfekcyjnie skomponowaną z charakterystycznych, gotycyzujących rysunków Bechdel. Obok Persepolis Marjane Satrapi to jeden z najodważniejszych i najważniejszych pamiętników graficznych.
Hajp: nasze wiecznie najebane i zaćpane kochane patusy, Megg i Mogg snują się przez życie pełne jazgotliwych błazeństw i pozbawione jakichkolwiek konsekwencji. Ale ćpuństwo, które niegdyś wzbudzało w nich ducha przygody, w końcu zaczyna się odbijać na ich psychice. Megg musi zwrócić się ku swej przeszłości i odkryć źródło autodestrukcyjnych zachowań, które pchnęły ją na tę mroczną ścieżkę.
W katalogach bibliotecznych pod: plugastwo, sprośności, bagatele
Ocena w skali Bechdel 5+ (obliczenia własne).
PEWNA HISTORIA to dwie historie. Jedna Silvana Landiego, pisarza, który tuż przed pięćdziesiątką widzi, jak jego życie się rozpada, a druga jego przodka Maura, żołnierza podczas rzezi zwanej pierwszą wojną światową. Pod niebem wspaniałej i okrutnej przyrody, zarówno wczoraj, jak i dziś, Gipi opowiada o kruchości i pięknie, o ludzkich łzach i nadziejach. Historia o wiecznym spadaniu w otchłań i o tym, że mimo wszystko za każdym razem można się podnieść.
Joanna Karpowicz rozpoczęła swój malarski cykl z Anubisem w roku 2011. Egipskie bóstwo o głowie szakala, psychopomp o rodowodzie starożytnym pojawia się na płótnach Karpowicz w kontekstach współczesnych. Postać Anubisa nie jest personifikacją śmierci. Jest przewodnikiem dusz, „akuszerem odchodzących”, w ujęciu Jungowskim: „End of Life Doula”. Jest tym, który towarzyszy nam w przejściu między jednym światem a drugim. Spotykamy go na końcu swojej drogi, ale dostrzec możemy w ciągu całego życia - w miejscach gdzie granica, pomiędzy dwoma światami jest szczególnie cienka - w “Thin Places”.
“Anubis.Thin Places” to 117 wysokiej jakości reprodukcji wybranych prac malarskich i krótkich form komiksowych autorstwa Karpowicz, realizowanych w latach 2012 - 2020.
Jest to pierwsza, tak przekrojowa prezentacja serii z Anubisem. Czytelnicy znajdą w albumie zarówno wybór obrazów prezentowanych wcześniej, jak i nowe prace, w tym wiele dotąd niepublikowanych. Słowo wstępne, autorstwa Imogen Osborne, pochodzi z prowadzonego przez (Kya Bouller) / Aurelia Magazine.
Całość mistrzowsko zaprojektował Jarek Obważanek (Dymkołamacze).
Na pokładzie tureckiej szebeki jest skrzynia, w skrzyni pudełko z biżuterią, w pudełku z biżuterią butelka, w butelce mapa, a na mapie... lokalizacja bajecznego skarbu na Wyspach Mandarynkowych!
Dwaj dumni arystokraci, utalentowani szermierze, awanturnicy i poeci, nie potrzebują niczego więcej, aby rozpocząć przygodę, która - od lochów przez galery - zaprowadzi ich na krańce świata.
Jean-Luc Masbou i Alain Ayroles, zmieniają konwencję literatury płaszcza i szpady w tej niezwykłej opowieści przygodowej, pełnej pomysłowych rozwiązań i przedziwnych sytuacji.
To trochę komiks marynistyczny, choć bardziej awanturniczo-przygodowy, ale też fantastyczny - w każdym znaczeniu tego słowa.
Góry szaleństwa to komiks oparty na motywach słynnej powieści H. P. Lovecrafta At the Mountains of Madness.
W 1932 roku śladami tajemniczej wyprawy sprzed dwóch lat wyrusza kolejna antarktyczna ekspedycja. Tuż przed wypłynięciem jej kierownik, profesor uniwersytetu w Miskatonic Howard Pym, otrzymuje notatnik od nieznajomego z prośbą, aby przeczytał go zanim dotrą do celu wyprawy. Jednak zajęty codziennymi obowiązkami zapomina o nim. O tajemniczym podarunku przypomina sobie dopiero wtedy, gdy statek przekracza krąg polarny. Okazuje się, że jest to dziennik poprzedniej wyprawy. Czytając go, Pym stopniowo odkrywa przerażające fakty i tajemnicę, od której nie ma już odwrotu, a która czeka na niego i jego towarzyszy na biegunie południowym.
„W górach szaleństwa to moja ulubiona opowieść mistrza z Providence. Od samego początku mojej pracy nad komiksem chciałem, aby był on pełen kolorów – nawet jeśli duża część tej historii dzieje się w podziemnych korytarzach. Głównym zamysłem było pokazanie opowieści Lovecrafta inaczej niż to się zwykle nam kojarzy – nie jako mroczne obrazy pełne przerażających potworów (jak choćby genialnie przedstawił to Alberto Breccia), ale bardziej jako opowieść o zagubieniu w pięknym, choć niebezpiecznym i obcym dla człowieka świecie. Oczywiście nie pomijając jednak Lovecraftowego bestiariusza! Wyzwaniem było pokazanie epoki tamtego czasu, wszystkich szczegółów, takich jak zwykłe latarki lub ubrania używane podczas wypraw na Antarktydę, nie mówiąc o statkach czy samolotach.” Adam Fyda
Adam Fyda -absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale malarstwa. Od ponad 20 lat zajmuje się szeroko pojętą grafiką i ilustracją. Kompozytor i producent muzyczny. Góry szaleństwa to jego pierwszy, ale nie ostatni komiks.
W odległej przyszłości, za kilkaset lat, ludzie będą mieszkać na stacji kosmicznej, daleko od zdewastowanej Ziemi. Stacja jest zarządzana nie przez rząd, ale przez międzynarodową korporację, która jest otoczona prawdziwym konsumpcyjnym kultem. Na pierwszy rzut oka wszyscy wydają się zadowoleni z tego „idealnego społeczeństwa”. Ludzkość chcą przekraczać własne granice i stać się równa bogom. Aby to osiągnąć grupa zbuntowanych naukowców wdraża programu tworzenia życia na Shangri-La, jednym z najbardziej terraformowanych rejonów Tytana. Zamierzają opowiedzieć „Genesis” na swój własny sposób.
Tymczasem główny bohater, Scott, bada dla korporacji Tianzhu, serię dziwnych wybuchów, które niszczą sprzęt badawczy i stanowią zagrożenie dla całej kolonii. Tianzhu bagatelizuje jednak jego odkrycia.
Na stacji kipią i rodzą się nowe konflikty i bunty społeczne, których jednak wszechwładna korporacja Tianzhu nie tłumi w zarodku. Opowieść rodzi wiele pytań, wśród nich to najważniejsze o przetrwanie ludzkości.
Matieu Bablet to francuski twórca komiksów urodzony w 1987 roku. Zadebiutował albumem La Belle Mort w 2011 roku. Tworzy głównie komiksy SF.
Shangri-La znalazła się na liście komiksów nominowanych do nagród na festiwalu w Angouleme w 2017 roku.
Nasz świat nie zawsze był taki, jaki jest teraz. A może być jeszcze inny.Sześć. Zestaw tajemniczych rewolwerów posiadających moc przekształcania rzeczywistości. Zostały użyte, by zburzyć rzeczywistość i odbudować ją na nowo. Becky Montcrief trafia na Taniec Duchów, by doświadczyć dokonań przerażającej mocy Sześciu i tego, co jeszcze mogą dokonać.Becky jest zagubiona i bezbronna, ale nie jest sama. Ścigają ją groźni Skinwalkerzy, próbując zabić dziewczynę w chwili, gdy jest najsłabsza, a złowrodzy wygłodniali czają się na brzegach Ścieżki, czekając niecierpliwie na czyjś nieuważny krok.Przemierzając te duchowe rozstaje, Becky napotyka upiorne duchy, nieoczekiwanych sojuszników, zapomniane królestwa, rycerzy, mityczne stworzenia i najgroźniejszą bandę rzezimieszków, jaka kiedykolwiek krążyła po Zachodzie!Najbardziej osobliwa z przygód w historii Szóstego rewolweru właśnie się zaczyna, i nie każdy ją przeżyje!Taniec Duchów zawiera materiały pierwotnie opublikowane w zeszytach 30-35 serii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?