Obecne wydanie Inteligentnego inwestora to najważniejsza książka, jaką kiedykolwiek przeczytasz o osiąganiu zamierzonych celów finansowych. Jasno przedstawia podstawy, niezwykle skutecznego i popularnego podejścia do inwestowania.
Autorzy udzielają licznych wskazówek i dają proste odpowiedzi na pytanie jak sprostać wyzwaniom XXI wieku. Książka ta dostarcza wartościowych i wypróbowanych metod, dzięki którym w życiu prywatnym i zawodowym staniesz się autorytetem, człowiekiem odpowiedzialnym za siebie i innych. Jej główne przesłanie brzmi: nie istnieją nierealne przedsięwzięcia, marzenia i cele - istnieją tylko nierealne terminy ich realizacji.
Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej porusza różnorodne zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu, traktujące m.in. o nawiązywaniu kontaktów, profesjonalnym wyglądzie czy radzeniu sobie podczas trudnych negocjacji. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w dzisiejszym świecie znajomość zasad etykiety bardzo się przydaje i pomaga w rozwoju zawodowych karier, w budowaniu prestiżu firmy i własnego autorytetu. Jej książka jest napisana kompetentnie w oparciu o własne doświadczenia i bogatą literaturę przedmiotu.
Rafał Woś, dziennikarz i publicysta ekonomiczny ,,Dziennika Gazety Prawnej"", w swojej książce Dziecięca choroba liberalizmu zwraca uwagę na konkretne deficyty i patologie polskiego życia gospodarczego. Stara się zasiać w głowach czytelników wątpliwości. Może rozwiązania, które większa część polskiej opinii publicznej od dawna przedstawia jako jedyne słuszne i bezalternatywne, wcale takie nie są? Czy nie jest tak, że lekarstwa podawane od 25 lat polskiej gospodarce naprawdę jej (i nam) nie pomagają? Owszem, leczą jedno, ale zaraz skutkują wieloma groźnymi skutkami ubocznymi, na przykład czymś, co moglibyśmy nazwać totalną ekonomizacją wszystkiego.Od 25 lat polska gospodarka cierpi na specyficzne schorzenie - dziecięcą chorobę (neo)liberalizmu. Woś jej korzeni upatruje w specyficznym splocie dwóch czynników. Bankructwa Polski w latach 80. i światowej dominacji neoliberalnego konsensusu waszyngtońskiego. Sprawiły one, że Polska - i tak odgrywająca w systemie światowym rolę kraju peryferyjnego - nie miała praktycznie żadnych szans, by przed liberalnym bakcylem się obronić. Polskie elity zakochały się w (neo)liberalizmie. Szybko nauczyły się z niego korzystać i z czasem nie potrafiły już wyobrazić sobie innej drogi rozwoju kraju - a choroba rozwijała się w najlepsze.Dziś - 25 lat po przełomie - Rafał Woś proponuje spojrzeć na naszą gospodarkę z zupełnie innej perspektywy. Nauczyć się nowego krytycznego spojrzenia na ekonomiczne i polityczne dogmaty, w których władaniu pozostajemy od dwóch i pół dekady (a może i dłużej). Wyjść poza złudne przeświadczenie, że wzrost gospodarczy zależy tylko od taniej siły roboczej. Cały bogaty Zachód również kiedyś myślał, że czysty liberalizm (a potem neoliberalizm) to najlepsza i najszybsza droga rozwoju. Potem jednak zobaczył, że to wcale nie jest takie oczywiste. Niemcy, Skandynawowie, Kanadyjczycy, nawet Anglosasi. Oni wszyscy wyleczyli się ze swojej wersji dziecięcej choroby. Teraz czas na nas.
Książka ta jest wciągającą opowieścią o człowieku poszukującym w dorosłym życiu tajemniczego Prezentu, o którym słyszał jako dziecko od mądrego starszego pana. Prezentu, w którym tkwi klucz do szczęścia w życiu osobistym i do sukcesów w pracy zawodowej. Po długim okresie poszukiwań młodzieniec się poddaje i wreszcie, pozbywając się towarzyszącego mu nieustannie napięcia, odkrywa czym jest Prezent oraz jakie niezwykłe korzyści z niego wynikają. Prezent pomoże Ci być szczęśliwym i odnieść sukces w każdym obszarze życia. Podobnie jak bohater opowieści przekonasz się, że jest to największy dar, jaki możesz sam sobie ofiarować.
Trudno uwierzyć, że tyle praktycznej wiedzy można znaleźć w książce, którą tak łatwo się czyta. To podróż do źródła tego, co naprawdę przynosi efekty. Już zamówiłem egzemplarze dla wszystkich moich pracowników.„Trudno uwierzyć, że tyle praktycznej wiedzy można znaleźć w książce, którą tak łatwo się czyta. To podróż do źródła tego, co naprawdę przynosi efekty. Już zamówiłem egzemplarze dla wszystkich moich pracowników”.
Dr Ron Hulnick, University of Santa Monica
100 sposobów motywowania innych stanowi podsumowanie wielu lat prowadzonych z powodzeniem szkoleń z przywództwa i działalności trenerskiej autora bestsellerów Steve’a Chandlera i prawnika Scotta Richardsona. Książka jest kontynuacją dwóch poprzednich książek Chandlera: 100 sposobów motywowania siebie oraz Reinventing Yourself. Ten ważny, przyjazny czytelnikowi, inspirujący przewodnik przeznaczony jest dla kierowników, menedżerów i profesjonalistów, jak również dla tych, którzy aspirują do tych stanowisk.
Jeśli chcesz motywować innych, naucz się motywować siebie. Idź za radą i wskazaniami autorów:
Jak zwolnić tempo i osiągnąć nowy poziom koncentracji?
Dlaczego podzielność uwagi to mit, a nie zaleta? Celem jest upraszczanie naszego życia.
Jak spożytkować najlepsze cechy twoich pracowników?
Jak uniknąć szkodliwego, obsesyjnego rozmyślania o słabościach?
Jak egzekwować odpowiedzialność? Proste i kreatywne przykłady.
Jak polubić sztukę przyjaznej konfrontacji?
100 sposobów… Chandlera to swoisty fachowy niezbędnik, zawierający kwantum wiedzy i porad, jak można zdecydowanie kierować innymi, a przy tym przekazywać jasną i przejrzystą wizję wszystkim tym, którzy podążają za swoim liderem.
Wszyscy codziennie zadajemy sobie pytania ? od "W co mam się ubrać?" do "Co powinnam zrobić ze swoim życiem?". Marilee Adams dowodzi, że rodzaj zadawanych pytań może mieć przemożny wpływ na szacunek do samego siebie, stosunki z ludźmi oraz karierę. Wprowadza pojęcie "Myślenie Pytaniami" (QuestionThinking, QT), łatwy do stosowania system służący do zmieniania sposobu myślenia, działania oraz osiąganych wyników.
Marilee uświadamia nam, jak za pomocą pytań możemy kontrolować swoje myśli. Bo oto możemy świadomie wpływać na przyszłość, obmyślając takie pytania, które najskuteczniej doprowadzą do celu. Na tym właśnie zasadza się znakomity coaching. Podobnie działają wielcy przywódcy, którzy otwierają przed nami wizje przyszłości.
Książka doskonali umiejętność słuchania bez wydawania sądów oraz umiejętność dziękowania za sugestie. Marilee Adams nazwałaby to słuchaniem uczącego się. Są to umiejętności bezcenne dla wszystkich coachów, liderów i menedżerów.
Od połowy lat 1970, gospodarki najpierw zachodnie a potem światowe weszły w okres euforii finansowej. Techniki i produkty, te najbardziej klasyczne jak dług czy kredyt, i te bardziej tajemnicze jak np. derywatywy były postrzegane jako lekarstwo na wszelkie bolączki - zarówno gospodarcze jak i polityczne. Po 2007 roku euforia finansowa opadła, odsłaniając tym samym głębokie - choć nie śmiertelne - schorzenia współczesnego kapitalizmu. Tematem tej książki jest analiza spuścizny systemowej oraz diagnoza kierunków działań koniecznych dla odnalezienia ładu gospodarczego
Strategia to dla jednych magia, dla innych chleb powszedni. Autor pokazuje, jak uczynić strategię sposobem na biznes."" - Sławomir Lachowski, twórca mBanku i MultiBanku ""Jestem gorącym zwolennikiem wprowadzania losowych bodźców w proces kreowania nowych produktów i rozwiązań. Książka w prosty i praktyczny sposób daje możliwość zastosowania tego elementu. Zdecydowanie wypróbuję ten model w nadchodzących projektach... - Zbigniew Lewicki, Dyrektor d/s Rozwoju Unilever, Rosja-Afryka-Turcja-Srodkowy Wschod ""Sukces w biznesie a zwłaszcza jego utrzymanie jest bardzo trudny wręcz niemożliwy bez innowacji. Szczerze polecam tę książkę wszystkim menedżerom i przedsiębiorcom. I tym obecnym i tym przyszłym."" - Jan Czeremcha, Wiceprezes Raiffeisen Bank Polska S.A. ,,Rewelacyjna książka, łącząca dziesiątki inspirujących przykładów i sprawdzone narzędzia, które pomogą każdemu, kto chce wyróżnić się na rynku. Ma potencjał na światowy bestseller."" - Tomasz Rudolf, Współzałożyciel, Innovatika
Ile razy wyszedłszy z biura po szczególnie frustrującym dniu zastanawiałeś, jak należało zareagować, by obroni ć się przed negatywnymi doświadczeniami i zmienić je w pozytywne? Być może chodziło o trudną rozmowę z apodyktycznym szefem lub z wszystkowiedzącym współpracownikiem, który spowodował, że poczułeś się niepewnie. Czy możliwe, że twoja reakcja na tego typu interakcje, wynika prawdopodobnie z dynamiki relacji, których doświadczyłeś jako dziecko? Czy możliwe, że twoja dziecięca osobowość wrosła w twoją osobowość w aspekcie związanym z władzą w pracy?Zbyt usilne starania, by zadowalać innych, nadmierna poufałość, stosowanie manipulacyjnych metod przekonywania... Z takim zachowaniami, ukształtowanymi przez systemy rodzinne, spotykamy się często, a bywa, że sami tak się zachowujemy. Coach menedżerski Maggie Craddock w książce Geny władzy wyjawia, jak je wykorzenić i jak skuteczniej stosować władzę, którą dysponujemy, by rozwijać swoją karierę zawodową. Wyróżnia cztery typy władzy oraz wyjaśnia, w jaki sposób możesz zdiagnozować, do którego typu należysz. Czy jesteś: Czarusiem, zadowalaczem, inspiratorem, a może... rozkazodawcą?
Pierwsza na rynku książka, dzięki której krok po kroku przejdziesz regularny kurs szybkiego czytania. Znajdziesz w niej pełen zestaw potrzebnych ćwiczeń i informacje o tym, co na danym etapie powinieneś już umieć. Własne postępy sprawdzisz podczas nauki dzięki testom, pozwalającym kontrolować poziom szybkości przyswajania tekstu.
W czasach globalizacji i Internetu sprzedawcom grozi marginalizacja. Tradycyjne podejście polegające na sprzedawaniu rozwiązań problemów, już nie wytrzymuje próby czasu. Aby przetrwać, sprzedawcy muszą stać się agentami zmiany pomagającymi klientom nie tylko radzić sobie z trudnościami, ale nade wszystko osiągać zamierzone cele. To nowe ukierunkowane na zmianę podejście jest kolejnym krokiem w ewolucji sprzedaży, które pozwoli stworzyć głębsze, przynoszące większe zyski związki z klientami. W dzisiejszym świecie zmiana stanowi imperatyw. Aby odnieść sukces w biznesie XXI wieku, sprzedawcy i ich firmy muszą nie tylko przystosować się do zmian, ale kierować nini, uzyskując dla swoich klientów realne korzyści. Podczas dwudziestu lat pracy – ostatnio dla Microsoftu – Brett Clay zebrał kompletne informacje pozwalające sprzedawcom zorientowanym na zmianę odnaleźć klucz do sprawnego działania w nowej rzeczywistości. Kto przeczyta 'Sprzedając zmianę' ten dowie się, jak: zwiększyć swój dochód i zysk osiągnąć i utrzymać wyższe marże stać się dla swoich klientów strategicznym źródłem pokonać konkurentów aktywnie tworzyć wartość i być zaufanym doradcą tworzyć silne, długoterminowe związki z klientami
,,Premier powinien położyć egzemplarz tej fascynującej książki przy każdym łóżku w swojej wiejskiej rezydencji Chequers"" ,,The Times"" W 1923 roku, gdy niemiecka waluta praktycznie stała się bezwartościowa (w grudniu tamtego roku za jednego dolara trzeba było zapłacić 4 bln marek, Republika Weimarska niemal wróciła do gospodarki barterowej. Drogie cygara, dzieła sztuki i klejnoty rutynowo wymieniano na podstawowe artykuły żywnościowe, takie jak chleb; bilet do kina można było kupić za kawałek węgla, a butelkę nafty za jedwabną koszulę. W desperacji premier Bawarii złożył w lokalnym parlamencie projekt ustawy uznającej obżarstwo za przestępstwo zagrożone surową karą - ,,żarłok"" został zdefiniowany jako ,,ten, kto nawykowo oddaje się przyjemnościom stołu w takim stopniu, że może wywołać niezadowolenie ze względu na trudną sytuację ludności"". Od czasu pierwszej publikacji w 1975 r. książka Kiedy pieniądz umiera stała się klasyczną opowieścią o tych przedziwnych i przerażających czasach. Splatając eleganckie analizy z wieloma relacjami bezpośrednich świadków, zwykłych ludzi walczących o przetrwanie, koncentrując się przede wszystkim na ludzkim aspekcie inflacji - stawia pytanie, dlaczego rządy się do niej uciekały, opisuje jej straszny, korupcyjny wpływ na obywateli, męczarnie związane z procesem uzdrowienia waluty oraz mroczne, długotrwałe dziedzictwo inflacji. W czasie dotkliwego kryzysu gospodarczego książka ta stanowi pilne ostrzeżenie przed uzależniającymi zagrożeniami drukowania pieniędzy - czyli deficytu budżetowego - jako ,,miękkiej"" opcji dla rządu, który musi się zmierzyć z rosnącym niezadowoleniem i bezrobociem.
Gdy rozmawiasz z J. Welchem o zarządzaniu, pomieszczenie wypełnia się jego pasją i energią. Podobne doświadczenie przynosi czytanie „Winning”. Nie potrzeba już żadnej innej książki o zarządzaniu mówi wielki Warren E. Buffet. A Bill Gates dodaje: Przydatna dla wszystkich pragnących sukcesu – od absolwentów college’ów po dyrektorów generalnych. Bo „Winning” to swoista mapa drogowa nie tylko dla prezesów wielkich firm. W znacznej mierze adresowana jest do ludzi walczących na linii ognia w pierwszym szeregu. Jej celem jest niesienie pomocy ambitnym ludziom przepełnionym pasją, bez względu na stanowisko, jakie zajmują. To biblia ludzi biznesu. A biznes jest grą. Zwyciężać w tej grze to czysta przyjemność. Oto rzecze Jack Welch.
Czyta: Michał Maciejewski.
Nie kryję, że do opowiadań z tomu ,,Cedrowe orzechy"" mam wyjątkowy sentyment. Może dlatego, że są to w większości opowiadania bardzo wczesne, niektóre wręcz debiutanckie, ale pewnie i dlatego, że są to opowiadania o jednorodnej zesłańczo-syberyjskiej tematyce. Zaledwie dziesięcioletnim dzieckiem, wraz z całą rodziną, 10 lutego 1940 roku, zostałem wywieziony na Sybir. Tam zmarła moja mama, a ojciec poszedł na front z kościuszkowską dywizją. Na długie zesłańcze lata w syberyjskiej tajdze, o chłodzie i głodzie, zostaliśmy sami z moim młodszym bratem Tadkiem. Ale jakoś przeżyliśmy i do wytęsknionej Polski wróciliśmy dopiero w lecie 1946 roku. Nie dziwota więc, że kiedy po latach odważyłem się pisarsko zadebiutować, to zacząłem od... opowiadań syberyjskich. I w tych opowiadaniach wyrzucałem z siebie tkwiące we mnie głęboko, nurtujące mnie wręcz obsesyjnie, zesłańczo-syberyjskie przeżycia. A już później proponowane obecnie opowiadania z tomu ,,Cedrowe orzechy"" legły u podstaw całego cyklu powieści, z tą chyba najgłośniejszą, niedawno zekranizowaną ,,Syberiadą polską"". [fragment ze wstępu Autora]
W tej niezwykłej książce Sławomir Lachowski, jeden z najbardziej znanych polskich menedżerów, twórca mBanku i MultiBanku, były prezes BRE Banku argumentuje, że we współczesnym świecie, który pod wieloma względami jest czasem przełomowym, przywództwo jest towarem deficytowym, a jest niezbędnie konieczne dla rozwiązywania pojawiających się problemów. Co gorsza, obserwujemy proliferację złego przywództwa, którego skutki dotkliwie dotykają zarówno państwa, przedsiębiorstwa jak i ludzi, czyniąc ich życie pełnym trosk i udręki.
Lachowski uważa, że korzeni obecnego kryzysu przywództwa należy szukać w kryzysie wartości. Powrót do wartości, jako wyznacznika kształtującego nasze życie i sposób uprawiania działalności politycznej, społecznej i biznesowej, jest warunkiem koniecznym dla stworzenia trwałych podstaw dobrego przywództwa, które będzie w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego świata.
Przywództwo przez wartości wynika z wewnętrznego przekonania o tym, co jest najważniejsze w życiu, w pracy zawodowej i w zaangażowaniu społecznym. Nie jest socjotechniką zmierzającą do wywierania wpływu w celu uzyskania pożądanego zachowania zwolenników i podwładnych. Nie jest sposobem pokonywania kolejnych szczebli drabiny kariery zawodowej zapewniającym promocje i zwycięstwa w wyścigu szczurów.
Autor przedstawia przykłady złego przywództwa oraz szkicuje zasady dobrego przywództwa opartego na wartościach. Uwagę czytelnika z pewnością przyciągną te fragmenty, które bazują na bogatych i różnorodnych osobistych doświadczeniach Lachowskiego. lidera, który przewodził największym przedsiębiorstwom w Polsce i był inicjatorem innowacyjnych przedsięwzięć, które odniosły znaczące sukcesy.
Według Radosława Madejskiego, autora tej książki, osoby na stanowiskach kierowniczych coraz częściej muszą dostosowywać się do nowych, nakładanych na nich ról i obowiązków. Odnosi się to nie tylko do ich konkurencji, ale również do pracowników, klientów, dostawców, dystrybutorów oraz partnerów biznesowych, których oczekiwania rosną i zmieniają się z dnia na dzień. Skuteczny menadżer wie, że musi być prawdziwym liderem, aby osiągnąć wyznaczony cel. Bycie prawdziwym liderem nie ogranicza się tylko i wyłącznie do przewodzenia. Motywowanie, instruowanie, troszczenie się o współpracowników, a także umiejętny podział swoich możliwości pomiędzy kierowanie i zarządzanie zespołem to tylko kropla w morzu najcenniejszych i najbardziej pożądanych atrybutów. Niniejsza książka pomaga zgromadzić wiedzę i doświadczenia pozyskane w dziedzinie zarządzania oraz wszystko to sumiennie zweryfikować.
Kobiety nie rządzą jeszcze globem, ale coraz częściej mówi się i pisze, aby miały większy wpływ na biznes, rządy i każdy inny aspekt współczesnego życia. Wśród 64 tysięcy ankietowanych osób aż dwie trzecie przyznało, że świat byłby lepszym miejscem, gdyby mężczyźni myśleli podobnie jak kobiety. Reakcje były podobne, niezależnie od miejsca zamieszkania: mamy dość męskiego podejścia wszystko-albo-nic w realizacji działań. Czas na cos lepszego.
Zainspirowani zgromadzonymi danymi, John Gerzema i Michael D’Antonio przemierzyli świat, aby odnaleźć kobiety oraz mężczyzn, którzy, stojąc na czele innowacyjnych organizacji, wykorzystują umiejętności i wartości powszechnie kojarzone z kobietami. Stawiając na współpracę, komunikację i dzielenie się wszyscy ci pionierzy odnoszą sukcesy we współczesnej rzeczywistości. W Doktrynie Ateny jej autorzy pokazują dlaczego kobiecość to system operacyjny sukcesu w dwudziestym pierwszym wieku.
Zarówno mężczyźni jak i kobiety rozwiązują konflikty, wypracowują zyski i na nowo definiują sukces w każdej ze sfer.
Ta książka może być wielką inspiracją w przywództwie, zarządzaniu zmianą, a nawet karierą.
Rich DeVos, współzałożyciel firmy Amway i właściciel klubu NBA Orlando Magic, posiada cechy rzadko spotykane wśród dzisiejszych liderów biznesu: mądrość, oddanie innym, filantropię, patriotyzm, nieustanne podkreślanie roli rodziny jako rzeczy najcenniejszej i najważniejszej w życiu. Każdy rozdział tej książki wypełniają historie ludzi, którzy mieli okazję przyglądać się życiu Richa DeVosa z bliska. ,,Podczas dosłownie setek rozmów, które przeprowadziłem, nie usłyszałem o Richu DeVosie ani jednej negatywnej opinii! Każdy, z kim rozmawiałem - od kelnerki, boya hotelowego i dozorcy aż po byłego prezydenta USA - mówił o Richu jedynie z podziwem i wdzięcznością"" pisał w posłowiu do książki jej coautor, Pat Williams. Rich DeVos z pewnością zostanie zapamiętany jako jeden z największych współczesnych przedsiębiorców. On i jego partner, Jay Van Andel, zaczęli praktycznie od zera, budując firmę, która umożliwia prowadzenie działalności gospodarczej dosłownie milionom ludzi na całym świecie. Stworzyli korporację, która dała początek zupełnie nowej formie indywidualnego przedsiębiorstwa, i wciąż jest jednym z najbardziej niezwykłych, społecznych i kulturowych fenomenów naszych czasów.
„Biznes po prostu” jest znakomitą lekturą zarówno dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie. Adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces i starają się utrzymać pozycję lidera.„Biznes po prostu” jest znakomitą lekturą zarówno dla tych, którzy chcą sprawdzić się w biznesie, jak i tych, którzy już prowadzą małe firmy i szukają pomysłu na ich rozwinięcie. Adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy osiągnęli sukces i starają się utrzymać pozycję lidera.
Książka jest wyjątkową pozycją na naszym rynku. Napisana przez autora, który równie przekonywująco mówi o skromnych początkach swojej kariery biznesowej, jak i o doświadczeniach kierowania jedną z największych, prywatnych grup kapitałowych w Polsce. Czytając odnosi się wrażenie, że nie ma tam refleksji czy porad, które nie wynikałyby z jego własnych, nie zawsze pozytywnych doświadczeń.
Leszek Czarnecki w interesujący sposób wprowadza w tajniki przedsiębiorczości. Czytelnik uczestniczy w praktycznej edukacji ekonomicznej, popartej wieloma konkretnymi przykładami. Autor nie daje gotowych recept na rozwiązanie problemów, ani jednoznacznych odpowiedzi. Za to angażuje, zmusza do myślenia i samodzielnego wyciągania wniosków. Budzi zainteresowanie ekonomią, szacunek dla ludzi przedsiębiorczych. Inspiruje.
Niewątpliwym atutem książki jest jej osobisty ton, rzetelność, przykłady czerpane z własnej biografii. Leszek Czarnecki nie boi się również przyznać do błędów, które niegdyś popełnił. Duże wrażenie sprawiają historie ludzi znajomych, nieraz wręcz przyjaciół autora, którzy zrobili nieprzeciętną karierę jako przedsiębiorcy i menedżerowie. Ich życie i ścieżka zawodowa mogą stanowić wzór dla niejednego biznesmena.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?