Choć rodziny się nie wybiera, diabeł wybrał swój klan
U Morvanów wszystkie drogi wiodą do piekła…
Tajemnice, których nie udało się rozwikłać, prowadzą Grégoire’a i Erwana do Lontano, mrocznego serca Afryki – brutalnej, wrogiej, wyniszczającej żarem i tonącej w błocie pory deszczowej. To tam, w miejscu, gdzie toczy się konflikt etniczny, gdzie dla ich rodziny wszystko się zaczęło i gdzie czary wciąż mają wielką moc, a duchy przeszłości nie pozwalają zmrużyć oka, poszukują prawdy.
Tymczasem w Paryżu i Florencji Loic i Gaëlle muszą zmierzyć się z kolejnym zabójcą. Nie zdają sobie sprawy, że zmagają się ciągle z tym samym wrogiem: Człowiekiem Gwoździem.
Kto i dlaczego zabija, ożywiając po dziesiątkach lat Człowieka Gwoździa? Kto tak zaciekle mści się na Morvanach? I co ściągnęło na nich klątwę, która każe walczyć o przetrwanie wszystkim bez wyjątku?
Czyta Adam Bauman.
„Najlepsza współczesna włoska powieściopisarka”. The Seattle Times
„ Siłą tej przejmującej książki są wnikliwe portrety psychologiczne kobiet ukazane przez pryzmat zmiennych kolei losu”. Publishers Weekly
„Ferrante opisuje wiek dziewczęcy i przyjaźń z niewiarygodną siłą”. Gwyneth Patrlow
Lila i Helena mają po szesnaście lat i obie czują, że znalazły się w ślepym zaułku. Lila dopiero wyszła za mąż, ale przyjęcie nazwiska męża wiąże się dla niej z utratą własnej tożsamości. Elena to wzorowa uczennica, ale właśnie podczas ślubu przyjaciółki odkrywa, że nie czuje się dobrze ani w dzielnicy, ani poza nią.
Podczas burzliwej młodości dziewczęta czasami gubią się i ponownie odnajdują.. A wszystko w scenerii Neapolu, Włoch, które powoli nabierają alarmujących i dobrze znanych cech.
Elena Ferrante jest jedną z najbardziej znanych współczesnych pisarek włoskich. Jej powieści mają wielu czytelników, a ich ekranizacje - ogromną widownię. Historia nowego nazwiska to druga powieść cyklu, który otwiera Genialna przyjaciółka. Trylogia została sprzedana do kilkunastu krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych.
Autorka zdecydowała się publikować pod przybranym nazwiskiem i zachować absolutną anonimowość. Wiadomo o niej tylko, że urodziła się w Neapolu i spędziła wiele lat za granicą.
Elena Ferrante, kimkolwiek jest, woli nie mówić o swoich książkach. Jest niewzruszenie przekonana, że powinny być samowystarczalne, nie potrzebują wprowadzenia czy objaśnień autora, a tym bardziej jego wizerunku.
Czyta Laura Breszka
Los Angeles. W rurze kanalizacyjnej znaleziono ciało mężczyzny. Okazuje się, że detektyw Wydziału Zabójstw, Harry Bosch, zna denata. Służyli razem podczas wojny w Wietnamie jako „tunelowe szczury“, oczyszczając je z lokalnych partyzantów. Bosch orientuje się, że były żołnierz miał związek z niedawnym napadem na bank. Sprawcy dostali się do środka, wykonując podkop. Policjant kontaktuje się z FBI, które wszczęło śledztwo w tej sprawie, jednak okoliczności zmuszają detektywa do prywatnego dochodzenia, które prowadzi go do zaskakującego odkrycia…
„Czarne Echo to jeden z najbardziej wiarygodnych kryminałów, jakie czytałem. Akcja wciąga czytelnika od pierwszej strony i nie zwalnia. Zakończenie czyta się z zapartym tchem. Autor zabiera czytelnika do podziemnych tuneli, czy to w Los Angeles czy w Wietnamie, których mroczny i smętny klimat mógłby oddać jedynie Joseph Conrad“. James Lee Burke
„Dobra i trzymająca w napięciu powieść kryminalna, którą czytasz z zaciśniętymi w pieści dłońmi, nie mogąc doczekać się rozwiązania sprawy“. New York Times Book Review
Trzymający w napięciu literacki thriller, a zarazem pełna emocji opowieść o zdradzonych ideałach, wiecznej miłości, odwlekanej zemście i o tym, jak nieubłagany potrafi być los
Gonzalo Gil, niespełniony zawodowo prawnik, wiedzie życie, w którym czuje się obco. Codziennie zmaga się z manipulacjami wszechobecnego i niezwykle wpływowego teścia. Monotonną egzystencję mężczyzny przerywa pewnego dnia tragiczna wieść. Gonzalo dowiaduje się, że Laura, siostra, z którą od lat nie miał kontaktu, popełniła samobójstwo. Jej śmierć sprawia, że krucha równowaga, którą jako mąż i ojciec starał się dotąd utrzymywać, zostaje poważnie zagrożona. Kiedy Gonzalo postanawia zbadać przyczyny samobójczej śmierci siostry, dowiaduje się, że podejrzewano ją o torturowanie i zamordowanie rosyjskiego mafiosa, który wcześniej porwał i zabił jej synka.
To, co na początku wydawało się zemstą, okazuje się początkiem drogi, która prowadzi Gonzala w głąb rodzinnej, nieznanej dotąd przeszłości. Mężczyzna odkrywa fascynującą historię swojego ojca, Elíasa Gila, bohatera walki z faszyzmem, który jako młody inżynier wierzący w ideały rewolucji wyjechał z Asturii do ZSRR, gdzie został aresztowany i zesłany na straszliwą wyspę Nazino. Potem zaś stał się kluczową postacią najmroczniejszych lat w dziejach Hiszpanii.
„Powieść godna podziwu”. Philippe Lemaire, Onlalu.com
„Głęboki, ujmujący kryminał”. Bernard Lehut, RTL
Po dwudziestu trzech latach nieobecności Lea Mahler wraca do rodzinnej wioski na wyspie Poel. Niestety wizyta kończy się tragicznie. W tajemniczym wypadku ginie jej siostra, a ona sama zostaje ciężko ranna i doznaje amnezji.Cztery miesiące po tym wydarzeniu Lea, wbrew radom lekarzy, ponownie przyjeżdża na wyspę. Chce się dowiedzieć, jak doszło do wypadku. Ponieważ nic nie pamięta, jest zdana na pomoc dawnych przyjaciół tyle że ci przedstawiają sprzeczne wersje. Najwyraźniej ukrywają przed nią coś, co dotyczy ich wspólnej przeszłościMroczna atmosfera, wyrafinowana i trzymająca w napięciu fabuła Hamburger AbendblattPełna napięcia i bardzo realistycznie opowiedziana historia. Eric Berg po raz kolejny napisał niesamowitą powieść z dreszczykiem, w której pokazuje, do czego potrafi posunąć się człowiek. Frizz Das MagazinMroczny kryminał, który zabija w zarodku wszelkie sentymenty związane z powrotem do rodzinnych stron i wiarę w młodzieńcze przyjaźnie. NDR Kultur
Ekscytujący thriller o Konsorcjum Fałszowania Rzeczywistości (KFR),
tajnej międzynarodowej organizacji, która stara się utrzymać świat we względnej równowadze, tworząc z wszelkich dostępnych elementów potrzebne ludzkości legendy.
To historia Sliva, agenta specjalnego KFR-u (Konsorcjum Fałszowania Rzeczywistości), który właśnie dowiedział się, dla kogo i po co pracuje. To również opowieść o tajnej międzynarodowej organizacji, która próbuje wpłynąć na historię ludzkości, lecz 11 września 2001 roku zasadność jej istnienia zostaje brutalnie podana w wątpliwość. To historia Youssefa, rozdartego pomiędzy wiarą a przyjaźnią, Magi, młodej, nowoczesnej kobiety, która poprzez małżeństwo wchodzi do rodziny radykałów, i Leny, która pod zawodową rywalizacją z Slivem skrywa być może uczucia całkiem innej natury. Opowieść o wielkim narodzie – Stanach Zjednoczonych – który zdradza swoje wartości w chwili, gdy świat ich najbardziej potrzebuje. To wreszcie, w pewnym sensie, historia rozpoczynającego się wieku.
To opowieść o naszych najpodlejszych instynktach, o tym, co w człowieku najgorsze –
chodzi jedynie o sposób, w jaki o tym opowiadamy. Zło i forma wypowiedzi. Maxime Chattam
Pierre to pewien cyniczny młodzieniec, który pracuje w zoo w Vincennes. W pracy robi, co mu się żywnie podoba, podobnie jak i w swoim nieuporządkowanym życiu. Czas wypełniają mu miłostki na jedną noc, których nie potrafi, a być może i nie chce przekształcać w trwałe relacje. Jest jednak obok niego niezwykła kobieta, Ophélie – zwariowana blondynka, która określa się sama „kolekcjonerką samobójstw“. Pewnego wieczoru zaciąga Pierre’a na cmentarz Pere-Lachaise… Wkrótce po tym wydarzeniu zaczynają ginąć ludzie z kręgu zawodowego i prywatnego mężczyzny.
Świat wykreowany przez Chattama przywodzi na myśl twórczość Davida Lyncha, Jeana-Pierre’a Jeuneta i braci Coen.
Tajemnica, która nosi znamiona cudu, czy próba morderstwa?
W 1850 roku mieszkańców małej wioski w Irlandii zadziwia osobliwy post Anny O’Donnell, który rozpoczyna się jako dobrowolne i żarliwe wyznanie wiary. Po kilku tygodniach spożywania wyłącznie tego, co O’Donnell określa jako „mannę z nieba“, zainteresowanie historią „cudu“ sięga zenitu. Do skromnej chaty rodziny O’Donnellów ustawiają się kolejki głodnych duchowych przeżyć turystów, a zagraniczna gazeta przysyła dziennikarza, który ma opisać tę niebywałą sensację.
Lib, angielska pielęgniarka i uczennica Florence Nightingale, przez dwa tygodnie ma obserwować sytuację i ocenić, czy Anna jest oszustką. Gdy stan głodującej się pogarsza, do obowiązków Lib, poza opieką nad dzieckiem, dochodzi ustalenie, dlaczego dziewczynka może być ofiarą rozciągniętego w czasie morderstwa.
„Proza Donoghue zawiera elementy liryczne, ale pisarka chce przede wszystkim opowiadać, opowiadać i jeszcze raz opowiadać i niech Bóg ją za to błogosławi. Cud to doskonała, oparta na prawdziwych wydarzeniach powieść historyczna, od której nie można się oderwać. Donoghue ukazuje, jaką szkodę może wyrządzić religijność granicząca z zabobonnością. Przewrotnie, powaga tematu dodaje narracji lekkości“.
Stephen King
Autorka prowadzi swoich bohaterów inteligentnie i z uczuciem. El PasCo może się przydarzyć mieszkańcom wielkomiejskiej dzielnicy w trudnych czasach? Jak żyje się w oku cyklonu parom, osobom samotnym, rodzicom i dzieciom, młodym i starym? W jaki sposób dotyka ich kryzys? To poruszająca opowieść o życiu kilkorga bohaterów: rodziny, która wraca z wakacji z postanowieniem, że w jej życiu nic się nie zmieni; mężczyzny w czterech ścianach opłakującego swój rozwód; babci ubierającej przed czasem choinkę, by dodać otuchy bliskim; kobiety, która postanawia wrócić na wieś i uprawiać ziemię, odziedziczoną po przodkach. Wszyscy oni ukazani są w codziennych sytuacjach i miejscach: salonie fryzjerskim, barze, biurze, przychodni, gdzie przeżyją chwile solidarności i wzruszenia, ale też oburzenia i nienawiści. I zrozumieją, dlaczego ich dziadkowie uczyli ich całować chleb.
Trzecia, niezależna część czterotomowej, znakomitej serii Thomasa Engströma o Ludwigu Lichcie, byłym agencie Stasi.
Rok 2014. Przed legendarną restauracją Versailles w latynoskiej dzielnicy Miami wybuchają bomby podłożone pod dwa samochody. Ofiarami są czołowi działacze ruchu przeciwników Castro na wygnaniu. Angażując się w śledztwo mające wyjaśnić tę zbrodnię, Ludwig Licht wpada w mroczny labirynt zdarzeń.
Zadanie komplikuje dodatkowo fakt, że Licht nie ma pewności, dla kogo właściwie pracuje, a kto jest prawdziwym wrogiem. Żeby wykonać zlecenie musi stosować coraz bardziej drastyczne metody. W końcu dokonuje odkrycia, które może mieć katastrofalne skutki dla relacji USA z Hawaną i z Moskwą.
Zaczyna się prawdziwa walka o władzę na Kubie.
„Napisany ciętym językiem porywający thriller, od którego nie sposób się oderwać. Interesująca historia, której korzenie sięgają okresu zimnej wojny, zmusza do refleksji”. Skaraborgs Allehanda
„Nuta cynizmu, brak iluzji oraz odpowiednia dawka ciętego humoru sprawiają, że trzecia powieść z serii jest jeszcze ostrzejsza, bardziej brawurowa i zapadająca w pamięć”. Boras Tidning
Oto miasto gdzieś na skraju świata. Oto droga, na której nie ma litości…
„Po wstrząsającym prologu każdy kolejny rozdział wciąga czytelnika jak czarna dziura. Przeczytajcie tę powieść. A potem sięgnijcie po inne jego książki. Naprawdę warto!” David Baldacci
Policjantce z Karoliny Północnej, Elizabeth Black, grozi zarzut podwójnego zabójstwa. Kobieta zastrzeliła gwałcicieli, którzy w opuszczonym domu przetrzymywali osiemnastoletnią Channing Shore. Ze względu na fakt, że biała policjantka oddała kilkanaście strzałów do dwóch czarnoskórych mężczyzn, sprawa nabiera wielkiego rozgłosu.
Jednak Elizabeth pozostaje dziwnie obojętna na rozwój wewnętrznego śledztwa. Problemy osaczają ją jeszcze bardziej, gdy Adrian Wall – gliniarz, w którym kiedyś była zakochana – wychodzi z więzienia. Mężczyzna, skazany za morderstwo, został przedterminowo zwolniony po trzynastu latach odsiadki. Mimo przytłaczających dowodów Elizabeth zawsze była przekonana, że to nie on zabił Julię Strange.
Żądny zemsty syn jego ofiary omal nie zabija Adriana, który wkrótce znów staje się obiektem podejrzeń, gdy w podobnych okolicznościach ginie kolejna kobieta…
„Rozmach i śmiałość narracji sprawiają, że nie sposób przejść obok niej obojętnie. Droga do odkupienia pochłonęła mnie od pierwszej strony. John Hart jest mistrzem fabuły”. Harlan Coben
Piekielnie inteligentna i zdumiewająca opowieść osnuta wokół tajemnicy śmierci jednego z najwybitniejszych amerykańskich poetów, Edgara Allana Poego
„Nikt tak naprawdę nie wie, co stało się Poemu w dniach poprzedzających jego śmierć, ale fascynująca teoria Pearla (która obficie czerpie tak z faktów, jak i fikcji) dostarcza przekonującej hipotezy. Cień Poego to zajmująca opowieść wysnuta z logicznych wniosków – Poe byłby z siebie dumy”. Bookpage
Baltimore, 1849. Edgar Allan Poe został pochowany w nieoznaczonym grobie. Społeczność, prasa, a nawet rodzina i przyjaciele zmarłego godzą się z opinią, że Poe był drugorzędnym pisarzem, którego – jako pijaka – spotkał haniebny koniec. Wszyscy zdają się wierzyć w taką wersję wydarzeń – z wyjątkiem młodego prawnika z Baltimore, Quentina Clarka, oddanego miłośnika talentu poety. Chcąc ocalić od zapomnienia postać Poego i rozwikłać zagadkę jego śmierci, mężczyzna ryzykuje swoją karierę i reputację i rozpoczyna niezwykłą podróż.
Młody prawnik szybko odkrywa, że ostatnie dni poety owiane są tajemnicą, a policja uparcie ignoruje sprawę. W miarę postępów prywatnego śledztwa wikła się w sieć złowrogich machinacji, rozsnutą przez tajnych agentów, piękną morderczynię i skorumpowanych handlarzy niewolników... A kiedy jego własna przyszłość zawisa na włosku, Clark uświadamia sobie, że jedynym sposobem ocalenia jest uwolnienie się od losów Poego.
„Podobnie jak w przypadku poprzedniej książki, ta powieść nie tylko przenosi w minione czasy, ona także zapożycza od swego przedmiotu literacki styl… Pełna swego rodzaju obsesyjnych wtrętów, które splatały twórczość Poego…”. The Boston Globe
Kiedy najbliżsi kłamią, komu możesz zaufać?
Julia zawsze była dla Livy tą przyjaciółką, do której można się zwrócić w trudnych chwilach. Osiemnaście lat wcześniej połączyła je tragiczna śmierć siostry Livy, Kary. Od tamtej pory zawsze mówiły sobie wszystko.
A przynajmniej tak sądziła Livy…
Kiedy dochodzi do tragedii, Livy nie jest w stanie pogodzić się z decyzją Julii. Nie ma pojęcia, że zgłębiając prywatne życie przyjaciółki, doprowadzi do tak gwałtownych wstrząsów we własnym życiu.
"Thriller pełen zaskakujących zwrotów akcji". Sunday Mirror
"Wciągająca, pełna napięcia opowieść, która dotyka najgłębszych lęków: że tak naprawdę nie możemy zaufać nawet najbliższym". Glamour
"Niesamowite zwroty akcji!" Closer
„Po wstrząsającym prologu każdy kolejny rozdział wciąga czytelnika jak czarna dziura. Przeczytajcie tę powieść.
A potem sięgnijcie po inne jego książki. Naprawdę warto!” David Baldacci
Policjantce z Karoliny Północnej, Elizabeth Black, grozi zarzut podwójnego zabójstwa. Kobieta zastrzeliła gwałcicieli, którzy w opuszczonym domu przetrzymywali osiemnastoletnią Channing Shore. Ze względu na fakt, że biała policjantka oddała kilkanaście strzałów do dwóch czarnoskórych mężczyzn, sprawa nabiera wielkiego rozgłosu.
Jednak Elizabeth pozostaje dziwnie obojętna na rozwój wewnętrznego śledztwa. Problemy osaczają ją jeszcze bardziej, gdy Adrian Wall – gliniarz, w którym kiedyś była zakochana – wychodzi z więzienia zwolniony przedterminowo po trzynastu latach odsiadki, skazany za morderstwo, jednak mimo przytłaczających dowodów Elizabeth zawsze była przekonana, że to nie on zabił Julię Strange.
Żądny zemsty syn jego domniemanej ofiary omal nie zabija Adriana, który wkrótce znów staje się obiektem podejrzeń, gdy w podobnych okolicznościach ginie kolejna kobieta…
Koniec XIX wieku. Lora i Fridolin von Trettin przenoszą się do Berlina, by spełnić marzenie o życiu w wielkim mieście. Są szczęśliwi i pełni nadziei na pomyślną przyszłość. W stolicy Niemiec Fridolin zostaje wicedyrektorem Banku Grünfelder, a Lora spełnia swoje wielkie marzenie – wspólnie z przyjaciółką otwiera salon mody. Wkrótce okazuje się jednak, że damy z lepszych sfer stronią od towarzystwa Lory, a ktoś knuje przeciwko niej intrygi. Co gorsza, gdy Fridolin spotyka swoją dawną znajomą, właścicielkę luksusowego domu publicznego Le Plaisir, ciemne chmury nadciągają również nad udane dotąd małżeństwo państwa von Trettin…
„Znakomita kontynuacja Grudniowego sztormu!” Leser-welt.de „Iny Lorentz przenosi nas do wspaniale opisanego XIX-wiecznego Berlina. Porywająca i lekko napisana powieść!” Die Zwei
„Kwietniowa burza aż się prosi o sfilmowanie”. Denglers-buchkritik.de
Obcy Ląd Arcybogaczy, zwany inaczej manhattańskim Upper East Side, ma własne sztywne normy zachowania. A rodzina Wilderów-Binghamów ściśle ich przestrzega. Okazywanie uczuć ? nie do przyjęcia. Nieposłuszeństwo ? stanowczo nie do przyjęcia. Błazenada ? nie, dziękujemy. Oto i królestwo Glenn Wilder-Bingham. Pięknie wyeksponowana, starannie skonstruowana twierdza konwenansu. Kiedy więc Rosie Kitto, ekscentryczna trzydziestoośmioletnia nauczycielka w szkole podstawowej z Anglii, wpada z hukiem w życie rodziny, wnosząc skrywany głęboko smutek i serce wielkie jak dzwon, nikt nie zdaje sobie sprawy, że nie czytała kodeksu obyczajów. Dla Wilderów-Binghamów, których życie zaczyna się rozpadać, skutki nowej znajomości są przełomowe. Co bowiem może się przydarzyć, gdy po latach odmawiania wszyscy nagle zaczynają mówić „tak”? „Ubóstwiam Niech tak będzie. Ta urocza, mądra, świetnie napisana powieści różni się od wszystkiego, co do tej pory czytałam”. Marian Keyes „Wspaniała pisarka ? dowcipna, mądra, bystra”. Daily Mail „Można zrywać boki ze śmiechu”. Sunday Times „Świetna książka, którą się wręcz pochłania”. Mail on Sunday
Druga powieść serii o Holgerze Munchu i Mii Krüger!
Zatrważająca zbrodnia, złowieszcza symbolika i intrygujący finał!
Najbogatszy armator w Sandefjord leży na łożu śmierci. Jego pierworodny syn odziedziczy majątek pod jednym warunkiem: nie może poślubić kobiety posiadającej już dzieci. Wybranka młodego człowieka ma jednak dwuletniego synka i czteroletnią córeczkę. Dzieci zostają odesłane za granicę do dalszej rodziny, para w tajemnicy bierze ślub. Małżeństwo okazuje się jednak krótkie, ponure i z tragicznym finałem.
Po latach od tamtych wydarzeń znalezione zostaje ciało zamordowanej młodej dziewczyny, ułożone na posłaniu z piór, w pentagramie ze świec. Niektórzy zaczynają dopatrywać się w tym powiązań z dawnymi czasami…
Śledztwo prowadzą Holger Munch i Mia Krüger z wydziału zabójstw w Oslo – policjanci, którzy sami muszą zmagać się z własnymi demonami. Mia walczy z depresją, myślami samobójczymi i uzależnieniem od alkoholu i leków. Munch musi poradzić sobie z problemami córki, która zaczyna wątpić w swoje życiowe wybory.
Gdy śledztwo utyka w martwym punkcie, z informatykiem wydziału zabójstw kontaktuje się znajomy haker, który ujawnia mu niepokojący film. Jego bohaterką jest zamordowana dziewczyna oraz jej oprawca, przebrany w strój sowy będącej ucieleśnieniem złych mocy. Okazuje się, że rozwiązując sprawę, policjanci będą musieli stawić czoła złu, na które nie są przygotowani…
„W Sowie autor dowodzi, jak zręcznie potrafi budować napięcie. Samuel Bjork napisał porywający wielowątkowy kryminał, pełen szczegółowych, zachwycających opisów”. Adresseavisen
„Samuel Bjork to wyjątkowy autor z wielkimi pokładami energii. Pisze porywające powieści ze świetnymi dialogami i postaciami, z których każda ma potencjał, by stać się inspiracją do tworzenia nowych historii”. Oppland Arbeiderblad
„Świetny styl oraz pomysłowe i pełne napięcia zwroty akcji sprawiają, że nie da się oderwać od tej powieści”. Moss Avis
„Wraz z rozwojem tej przerażającej i bestialskiej opowieści Samuel Bjork udowadnia, że posiada szeroką wiedzę na temat ludzkiej natury. Ta książka jest doprawdy doskonała, napięcie stale rośnie, a wraz z nim zachwyt czytelników. Tak naprawdę jednak to bohaterowie i uczucia, które nimi targają, przerażenie ofiar i katorżnicza praca śledczych stanowią o wspaniałości tej powieści. Mitt Fyn
„Świetne połączenie interesującego śledztwa i dramatycznego finału. Czekamy na trzecią książkę z serii”. Bokreisen
Zaginione miasto. Najdzikszy zakątek świata. Komu tak naprawdę możesz zaufać, jeśli od tego zależy twoje życie?
„Harper to mistrz fabuły”. Peter James
„Lekkie pióro Harpera pozwala przybliżyć czytelnikowi odległe czasy, przywołać do życia bohaterów i wyjaśnić ich motywacje”. Publishers Weekly
„Lektura pełna szczegółowych opisów dzikiej, egzotycznej scenerii. Ma wszelkie znamiona dobrej powieści przygodowej”. Irish Independent
Kel MacDonald ma wszystko – duży dom, świetną pracę i szczęśliwą rodzinę. Pragnie jednak czegoś więcej. Podczas wakacji w Meksyku poznaje Antona, zawodowego poszukiwacza skarbów, i postanawia przyłączyć się do jego wyprawy.
Anton zamierza odnaleźć Paititi, ostatni przyczółek imperium Inków i miejsce ukrycia najwspanialszych klejnotów koronnych. Od pięciu wieków wielu śmiałków zapuszczało się w głąb peruwiańskiej dżungli, poszukując zaginionego miasta. Wracali tylko nieliczni.
Gdy ekipa Antona gubi się w amazońskiej dziczy, a wszystkich ogarnia paranoja, Kel uświadamia sobie, że Anton nie powiedział mu wszystkiego. Okazuje się, że w dżungli czyhają niebezpieczeństwa, z których nawet nie zdawał sobie sprawy. Komunistyczna partyzantka, kartele narkotykowe, spółki naftowe i plemiona dzikich Indian walczą między sobą o kontrolę nad tym skrawkiem ziemi. Co więcej, pozostaje tajemnicą, co się stało z poprzednią ekspedycją, która pół roku wcześniej przybyła tam w ramach rządowego programu szczepień. Wkrótce poszukiwanie skarbów staje się najmniejszym ze zmartwień Kela…
Kiedy cel jest naprawdę ważny, zawsze w końcu znajdzie się sposób, by przemówić i sprawić, by usłyszano twój głos.Przejmujące literackie wołanie o akceptację i miłość.Shabab uwielbia obserwować księżyc, który w milczeniu krąży po niebie. Są do siebie podobni, bo chłopiec, mimo że ma już cztery lata, jeszcze nie wypowiedział ani jednego słowa. Otoczenie śmieje się tego dziwnego zachowania, uważa Shababa za opóźnionego w rozwoju, ten więc zamyka się w swoim świecie.Niewypowiedzianych słów chłopca zdaje się słuchać jedynie Mariam, jego matka, która rozumie, że syn potrzebuje czasu, by zacząć mówić. Wie, co to znaczy czuć się inną, codzienne życie zmusiło ją bowiem do porzucenia kariery zawodowej i zajęcia się rodziną. Mariam czuje, że milczenie synka jest w rzeczywistości obroną przed obojętnością ze strony ojca, wołaniem o miłość Właśnie dzięki niej Shabab odkrywa drogę do ludzkich serc.Niezwykle zaangażowana społecznie i buntownicza autorka przerywa zmowę milczenia w obliczu niesprawiedliwości - The IndependentUkryty głos to literacka sensacja. Niewypowiedziane słowa dziecka stają się krzykiem przeciw bezduszności i obojętności - PanoramaNawet cenzura nie jest w stanie stłumić pełnego dramatyzmu głosu tej odważnej kobiety - The Guardian
Ta autobiograficzna powieść Dave’a Eggersa opowiada o jego życiu po stracie rodziców, którzy w niewielkim odstępie czasu zmarli na raka. Osierocony dwudziestojednoletni chłopak szybko musiał dorosnąć i zaopiekować się ośmioletnim bratem, Tophem.
Ich wspólne zwariowane życie przepełnione jest braterską miłością. Dave wypróbowuje przeróżne metody wychowawcze, wszystkie wyjątkowo kuriozalne. Raz w tygodniu pozwala sobie spędzić wieczór poza domem, co wiąże się z katastroficznymi wizjami śmierci brata z rąk wynajętych opiekunów. Aby związać koniec z końcem, ima się różnych zajęć: maluje meble, przygotowuje szatę graficzną i ilustracje dla pewnego tygodnika, ale nie bez znaczenia dla domowego budżetu jest również zapomoga z opieki społecznej.
Wreszcie wraz z przyjaciółmi zakłada awangardowe czasopismo „Might”, które ma być wyrazem buntu tzw. Generacji X…
„Porywająca… Głęboko poruszająca, niekiedy pełna gniewu, a nierzadko komizmu… Ogromny sukces autora. Siła prozy Eggersa często wynika z jej prostoty, z niemodnego już mówienia wprost”. – The New York Times Book Review
„Wstrząsające? Zdecydowanie. Kulejący? W istocie, tak bym go określił. A jeśli geniusz to ten, który ma świeże i zapadające w pamięć podejście do prawd uniwersalnych, to miano jest również słuszne”. Sunday Times
„Eggers zabiera nas w podróż do miejsca gdzieś między autobiografią a fikcją, gdzie teren jest wyboisty, ale prawda może łatwiejsza do przyjęcia”. – The Globe and Mail
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?