Wysoką rozpoznawalność w świecie Florencja i Kraków zawdzięczają dziś niewątpliwie bogactwu i klasie swego dziedzictwa. Rodzi to potrzebę mądrego zarządzania potencjałem historii, jak również jego nowej interpretacji i wykorzystania dla rozwoju. Tym zasadniczym kwestiom poświęcona była konferencja Florencja i Kraków wobec dziedzictwa zorganizowana w Krakowie w dniach 15 i 16 października 2007 roku ? jej owocem jest niniejsza książka.
Album prezentujący prace jednego z największych rzeźbiarzy współczesnych, eksponowane w niezwykłych galeriach pod gołym niebem – ogrodach i na placach Krakowa, Paryża i Rzymu. Album jest fotograficzną wędrówką po zakątkach trzech europejskich miast, które dzięki rzeźbom artysty odsłaniają swoje nowe oblicze. Igor Mitoraj jest polskim artystą mieszkającym i tworzącym we Włoszech. Jego dzieła podziwiać można w wielu prestiżowych miejscach i kolekcjach na świecie, takich jak dziedziniec British Museum w Londynie czy paryska dzielnica La Défense. W 2006 roku artysta ukończył pracę nad monumentalnymi „Wrotami Anielskimi”, które ozdobiły wejście do bazyliki Matki Boskiej Anielskiej i Świętych Męczenników w Rzymie.
Charles de Tocqueville powiedział: „kiedy przeszłość nie oświetla przyszłości, rozum porusza się w ciemności", a nasza wielka kolekcjonerka ks. Izabela z Flemmingów Czartoryska kazała umieścić na frontonie pierwszego polskiego muzeum w Puławach napis PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI. Taka też do dzisiaj pozostaje podstawowa misja naszych instytucji ochrony dziedzictwa. Dlatego na co dzień z jednej strony chronimy to wszystko, co składa się na obraz naszej tożsamości i stanowi często o sensie naszego życia, a z drugiej staramy się przygotować najmłodsze pokolenia obywateli do wyzwań stawianych przez wymogi współczesności. (z Przedmowy prof. Andrzeja Rottermunda)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?