Kot Misio śni o Sherlocku Holmesie, Newtonie, o swojej zaginionej suszonej kocimiętce, podróżach, oczywiście myszach i jeszcze raz o jedzeniu. Autor wyobrażał sobie co też kotu może się śnić, traktując go jako współautora scenariusza. Absurdalne i groteskowe poczucie humoru rozbawi z pewnością miłośników kotów, innych czworonogów i pozostałych. Miau! Tomasz Niewiadomski (ur. 1971), komiksiarz i ilustrator, twórca postaci Ratmana. Miłośnik i posiadacz wielu kotów. Debiutował na początku lat 90. Drukował w magazynach, antologiach i autorskich tomikach komiksowych oraz na łamach "Nowej Fantastyki", "Polityki", "Rzeczpospolitej" czy "Machiny". Kocie sny ukazywały się w czasopiśmie "Kocie Sprawy". Misio (2003-2019), kot rasy europejskiej z warszawskiego Ursusa. Zainspirował Autora do stworzenia komiksu. Posiada profil na fb: Misio Ursus.
Na początku XX wieku Amerykanin Winsor McCay zrewolucjonizował komiks, wschodzący gatunek sztuki, tworząc cykl Little Nemo opowiadający o niezwykłych marzeniach sennych chłopca. W latach 80. Vittorio Giardino postanowił oddać hołd dziełu McCaya, tworząc Little Ego, czyli opresje kobiety zmagającej się ze swoimi erotycznymi fantazjami. Rzeczywiście, gdy tylko piękna Ego zasypia odnajdujemy ją w wyuzdanych i niegrzecznych snach! Zmienia partnerów, odkrywa nowe doznania miłosne, odwiedza niezbadane krainy, poznaje sfery erogenne i... zniewala zmysły czytelników. Za każdym razem, gdy Ego się budzi, obiecuje porozmawiać o tym ze swoim psychoanalitykiem! Komiks przeznaczony jest wyłącznie dla osób dorosłych.
Mankinowie mieszkają w sercu jednej z rzadkich szczelin skalnych. Obok osad, na wspólnych przestrzeniach, odbywają się ceremonie ku czci Qeba, kamiennego olbrzyma. Nieznajomy żyje samotnie i unika Mankinów. Czasami zapuszcza się pomiędzy skały, zwabiony śpiewem Ei, która przeznaczona została innemu. Herv Leblan stworzył urokliwy komiks z elegancką, estetyczną i precyzyjną kreską. Kameralne ujęcia sąsiadują z dużymi kadrami ukazującymi głębię oraz doskonałe panowanie nad kolorem i światłem. Pomiędzy baśnią, poezją i szaleństwem Nektar Kamienia jest prawdziwym zaproszeniem do wyimaginowanej podróży i zasługuje na wielokrotną lekturę, aby w pełni zrozumieć jego oniryczny i urzekający charakter.
"Funky Koval" zadebiutował w "Fantastyce" w 1982 roku. Szturmem podbił czytelników, stał się symbolem czasopisma oraz... ambasadorem komiksu. Adresowany do starszych odbiorców, niż miłośnicy "Relaxu" i innych historyjek obrazkowych, pokazywał niezwykle bujny świat przyszłości z olśniewającymi gadżetami, pojazdami, elementami techniki, broni a nawet ubraniami. I pięknymi kobietami. Wielowątkowa fabuła zawierała aluzje do polskiej rzeczywistości, jak i samo nazwisko herosa. Co najważniejsze, "Koval" nie był skrępowany dydaktyzmem bądź propagandą. Był pełnoprawną awanturniczą opowieścią, zrealizowaną z rozmachem, entuzjazmem i znajomością prawideł komiksu. I to wszystko w epoce boomu na fantastykę. Dziś "Funky Koval" uznawany jest za najlepszy polski komiks i czołowe dokonanie każdego z autorskiej trójki Parowski-Rodek-Polch. Tom zawiera wszystkie cztery albumy, w których przywrócono kilka kadrów z pierwotnej wersji, epizod "Na białym szumie" oraz fragment nieukończonej piątej części. Dodatkowo opowiadanie "Ostatnia przygoda Funky'ego", listy i opinie czytelników oraz tekst wspomnieniowy Krzysztofa Lipki-Chudzika. Całość w czerni i bieli, co pozwala dostrzec szczegółowość kadrów oraz kunszt kreski. Odkryj "Funky'ego Kovala" na nowo.
Wielka Brytania, rok 1927. Sigrid i jej siły specjalne wreszcie odstawiły Emiliena i Noemie do rodzinnej rezydencji. Jak się jednak okazało, teren posiadłości i okolice zostały zamrożone przez rosyjsko-niemieckiego okupanta. Teraz agentka niemieckiego wywiadu ma nadzieję, że dzieci pomogą jej odkryć sekrety niezgłębionych technologii. Sporo tajemnic otacza również enigmatyczną rodzinę dwójki naszych bohaterów. Tymczasem z nieoczekiwaną pomocą przychodzi im Hector, były kolega ze szkoły z internatem. Jedno jest pewne: nadeszła pora na śmiałe i odważne decyzje, nadeszła pora na ruchu oporu!
Oklahoma, rok 1910. Życie Thomasa Winczlava, zmienia się radykalnie, gdy otrzymuje wraz z siostrą bliźniaczką Lisą ogromny spadek. Wybucha I wojna światowa, Thomas - czasem łatwowierny, a często kapryśny - spróbuje uczynić swój biznes dochodowym, skracając nazwisko na Winch. Tymczasem Lisa, wyzwolona kobieta pasjonująca się lotnictwem, odnajduje swoje miejsce na wojennym niebie zdominowanym przez niejakiego Czerwonego Barona... Jean Van Hamme powraca do świata Largo Wincha. Tworzy sagę rodzinną, pokazując pochodzenie fortuny Nerio Wincha, którego Largo jest spadkobiercą i adoptowanym synem. Poznaj początki imperium finansowego Largo Wincha! Komiks twórcy Thorgala - Jeana Van Hamme'a.
Według obliczeń uczonych z Klasztoru Krateru dojdzie do kolizji planet. Do końca świata pozostały trzy lata i dwa dni. Lama i Najemnik przyglądają się dziwnemu zjawisku, ale sytuacja ich przerasta. Vicente Segrelles - hiszpański malarz i ilustrator znany w Polsce dotychczas z okładek książek i czasopism - przedstawia fascynujący świat fantasy. Segrelles tworzy doskonałą iluzję za pomocą farb olejnych. Dzięki oryginalnej technice komiks wyróżnia się wyśmienitym wyczuciem koloru, perfekcyjnymi proporcjami postaci i niesamowitą atmosferą. Na planszach ożywają smoki, legendarne stwory i piękne kobiety. Zanurzamy się w nierealnej opowieści, która niczym mit fascynuje, ale również wywołuje strach i dreszcz. Piękny i wspaniały komiks, który przywraca cudowne emocje i przyjemność z podziwiania obrazów.Federico Fellini
Nomad zostaje owładnięty nieznaną mocą, nakazującą mu marsz na kraniec świata. Storm i Rudowłosa nie opuszczają przyjaciela i podążają razem z nim. W drugiej opowieści sama Pandarwia wzywa Storma na pomoc. Zagrożony jest jej byt przez nieznany obiekt przybyły z przestrzeni kosmicznej. Storm to europejski bestseller łączący space operę i fantasy. Sukces zawdzięcza hiperrealistycznym, przerysowanym ilustracjom Dona Lawrence'a. Prosta historia przygodowa przechodzi w wielowątkową opowieść mierzącą się z klasycznymi motywami science fiction. Storm ukazał się w 14 wersjach językowych. Przed laty drukowały go w Polsce magazyny "CDN", "Komiks" i "Świat Komiksu". Niniejsza edycja zawiera dwa oryginalne albumy oraz dodatki: plakaty, postery, wywiady i teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Lupo, samotny mężczyzna, wędruje po powierzchni gigantycznego statku próbując przetrwać. Stawia czoła skażeniu, które przekształca wszystkie żyjące istoty w zmutowane stworzenia i powoduje poważne awarie. Czy to zmusza istoty pozaziemskie do schronienia się w trzewiach statku, za monumentalnymi drzwiami, niedostępnymi dla nikogo innego? Pozostawiony w środowisku, które go przytłacza, Lupo wykorzystuje jedynie swoją inteligencję i wytrwałość, aby rozwikłać tajemnicę swojego istnienia. Ion Mud to debiutancki album francuskiego rysownika. Amaury Bndgen (ur. 1972) przez lata ilustrował i projektował gry. Jego komiks inspirowany jest pracami wielu twórców: Moebiusa, Bilala, Serpieriego, Toppiego, Rosińskiego i Aura Leona z Europy; Ottomo, Shirowa, Niheiego, Oku i Hiraty z Japonii oraz Wrightsona, Corbena, Millera, Mignoli, Davisa, Cho i Charesta z Ameryki. Doskonale przyjęty przez czytelników i krytyków album potwierdza talent artysty.
Tym razem, chciałbym zaproponować pewne odczytanie kilkudziesięciu komiksów, które być może okaże się interesujące zarówno dla odbiorcy zaznajomionego z tym medium, jak i czytelnika, który dopiero zaczyna swoją przygodę. Nie mam ambicji przeprowadzania szczegółowych analiz, nie chcę tworzyć precyzyjnych definicji, nie mam wreszcie zamiaru formułowania ostatecznych wniosków. Zamiast tego dzielę się z Wami subiektywnymi refleksjami, stronniczymi wrażeniami, tendencyjnymi skojarzeniami i chaotycznymi przemyśleniami z lektury, mając nadzieję, że ukażą one opowieści w nowym świetle. Przede wszystkim chodzi o frajdę. Frajdę porównywalną do tej, jaka towarzyszyła mi podczas czytania komiksów i pisania o nich. Jeśli choć w niewielkim stopniu udzieli się ona czytelnikowi, to będę mógł uznać, że zadanie zostało wykonane. Dzisiejszy czytelnik komiksów zna już brutalną prawdę: Nie da się przeczytać ich wszystkich! Tym bardziej wzmacnia to smak, odczuwany przy ich lekturze. Paweł Ciołkiewicz należy do tych czytelniczych smakoszy, którzy dzielą się swymi wrażeniami z innymi. W drugim tomie (mam nadzieję, że nie ostatnim) Moich komiksów znowu dostaliśmy wyborne menu komiksowych lektur o niezwykłej różnorodności, które potwierdza, że autor potrafi wydobyć z nich najwyborniejsze ekstrakty, a w dodatku umie podzielić się nimi z innymi czytelnikami. Wojciech Birek
Książka Moje komiksy. Vol. 1. Od Tajfuna do Supermana zabiera czytelnika w nostalgiczną, ale także pełną odniesień do współczesności, podróż przez fantastyczne światy. Wszystko zaczyna się na odległej planecie, terroryzowanej przez straszliwe monstrum, a kończy w świecie opanowanym przez superbohaterów. W trakcie tej wyprawy dowiecie się, co Tytus zawdzięcza radzieckiemu Sputnikowi, czym Łamignat zezłościł Swaroga oraz dlaczego Superman zakłada majtki na rajtuzy! Drugie wydanie zawiera ponad 20 ilustracji autora, reinterpretacji klasycznych okładek i motywów z omawianych komiksów. Paweł przelał na papier swoją wieloletnią miłość do medium, które nie raz i nie dwa było uważane za dziecinne i gorsze. W niniejszej publikacji nie tylko obcuje ze sztuką komiksu, ale punktuje najważniejszych przedstawicieli gatunku i tytuły, które ukształtowały go jako odbiorcę popkultury komiksowej i nie tylko. Przybliża fantastyczne światy z wirtuozerską precyzją! Marcin Andrys, Paradoks Bez akademickiego zadęcia, z pełną miłością do medium, ale jednocześnie bez zaślepienia nostalgią. Drobiazgowa wiedza przepleciona różnymi ciekawostkami tworzą pozycję, którą czyta się z prawdziwym zainteresowaniem. Damian "Damex" Maksymowicz, DC Maniak Paweł nadał swojej książce przewrotny tytuł. Opisując, czasem w sposób bardzo osobisty i emocjonalny, tych kilka komiksów, które wywarły na nim największe wrażenie, oferuje solidną dawkę rzetelnej wiedzy oraz faktów na temat poszczególnych autorów i ich dzieł. Marcin Osuch, Esensja Paweł włożył w tę książkę całe serce. Serce, które bije dla komiksu. Jakub Syty, Thorgalverse Moje komiksy to książka pełna emocji. Zarówno poprzez sentymentalne podróże do czasów dzieciństwa, jak i współczesne spojrzenie na zjawisko komiksu i dyskusje, jakie się wokół tego gatunku toczą. To pozycja intrygująca, która jest żywym świadectwem fana, pełnym miłości do tej formy sztuki. Jakub Wołosowski, KZ
Szczurenory Małe to niewielka miejscowość, w której wszyscy zwariowali na punkcie festynu. Feliks i Makary, dwaj przyjaciele i psotnicy, wpadają na pomysł jak dorobić się fortuny podczas święta. "Niezła zabawa to niezłe pieniądze!", jak mówi Makary. Będą konkursy, ucieczki i gonitwy. Jaka wyniknie z tego heca? Feliks i Makary to debiutancki album młodych polskich komiksiarzy. Autorzy wychowani na komiksach Dona Rosy, Carla Barksa czy Billa Wattersona rozśmieszają nas gagami i igraszkami bohaterów. Nie nudzą i nie pouczają, za to wprawiają w dobry humor, nawet jeśli przygody dwóch ancymonków powodują istny galimatias.
Wielka Brytania, rok 1927. Noemie i Emilien, kuzyni pochodzący z bogatej rodziny, spędzili prawie całe dzieciństwo w szkole z internatem. Z czasem przywykli do niezależnego życia z dala od szczęku wojny. Genialne dzieci stworzyły sobie własny świat w domku na drzewie, swoistej cichej przystani, gdzie eksperymentują ze wszelkiego rodzaju wynalazkami. Jakież jest ich zaskoczenie, kiedy pewnego dnia wiodący awanturnicze życie rodzice Noemie wracają do rodzinnej rezydencji i wysyłają po dzieci służącego! Miejsce jest urzekające, z czym obydwoje się zgadzają. Znajduje się w nim pełno pomieszczeń wypełnionych wynalazkami ojca Emiliena, lecz ten gdzieś tajemniczo zaginął! Przedstawiamy niezwykle urokliwą opowieść zainspirowaną twórczością Juliusza Verne'a oraz steampunkiem z niesłychanymi technicznymi wynalazkami, przygodą oraz oczywiście tajemnicą.
Świat za oknem przestaje istnieć. Cała Ziemia pogrąża się w nieprzemijającej mroźnej zimie. Białej, śmiertelnej, wrogiej wszystkim formom życia. Garstka ludzi chroni się w eksperymentalnym pociągu Snowpiercer, który nigdy się nie zatrzymuje. Proloff szybko musi nauczyć się przetrwania. Poczynając od ostatnich wagonów wędruje do lokomotywy odkrywając sekrety pociągu. Ludzie nie mają nic bardziej pilnego do zrobienia niż odtwarzanie mechanizmów rozwarstwienia społecznego, ucisku politycznego i kłamstw w imię ideologii.
Opowieść łączy politykę z dramatem, miłością, z pierwiastkiem poezji nadającej całemu komiksowi wymiar alegorii. Pierwsze wydanie książkowe ukazało się w orwellowskim 1984 roku, symbolicznie pokazując inspiracje. Antyutopijny komiks Jean-Marca Rochette'a i Jacquesa Loba to perła gatunku.
Komiks doczekał się adaptacji. W 2013 roku powstał film kinowy w reżyserii Koreańczyka Joon-ho Bonga, autora oscarowego Parasite. W 2020 roku w serwisie Netflix pojawił się pierwszy sezon serialu. W jednej z głównych ról wystąpiła Jennifer Connelly.
Misternie skonstruowany świat, niezwykle napięta atmosfera niepokoju, dobitnie spotęgowana mistyczną, realistyczną kreską. Tajemnice, których zgłębienie może okazać się niebezpieczne. Tytułowy bohater to postać dość skryta - z początku wiemy o nim niewiele - badacz, znawca zapomnianych języków, ale również posiadacz nadnaturalnych zdolności. "Rork" to jedna z najoryginalniejszych serii komiksowych i najbardziej znany komiks niemieckiego rysownika i scenarzysty, Andreasa (ur. 1951). Jego komiksy wyróżnia specyficzna narracja, kompozycja plansz z charakterystycznymi, długimi i wąskimi kadrami oraz tajemniczość i symbolika. Artysta lubi eksperymentować, ukrywać wskazówki, co wymaga od czytelnika sporo uwagi przy lekturze przypominającej odszyfrowywanie rebusu. Rork był jednym z pierwszych komiksów z zachodniej Europy wydanych w Polsce, zyskując legendarny status. Niniejsza edycja w dwóch księgach - zawiera cztery oryginalne albumy (Duchy - po raz pierwszy w kolorze, Fragmenty, Przejścia, Cmentarzysko katedr) dwie nowele, galerię oraz nowe teksty przybliżające kulisy pracy nad komiksem.
Dwie czułe, intymne i wrażliwe historie, przepełnione głębokim humanizmem, przeplatane ciszą. Chabout opowiada o trudnych wyborach, grzechach, bolesnych sprawach, sytuacjach, z których na pozór nie ma wyjścia. Delikatne rysunki często pozbawione dialogów dodają dramaturgii. Nieme kadry otwierają przed nami możliwości interpretacji, dodają emocji i poruszają. Kilka dni lataMały chłopiec z miasta zostaje powierzony pod opiekę ludziom ze wsi... Milczący starszy pan, którego gruba skorupa przypadnie do gustu chłopcu. Punkt zwrotny w jego młodym życiu. Prosta i kameralna historia, w której nawet rzeki szepczą. Wysepka szczęściaSpotkanie nieszczęśliwego dziecka i włóczęgi. Dorastający chłopak z problemami w domu i mężczyzna, który żyje wspomnieniami... Ukryta przyjaźń. Dwoje zranionych przez życie bohaterów, którzy przychodzą do parku szukać wysepek szczęścia. Niewielu udaje się je odkryć. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O autorze:Christophe Chabout urodził się w 1967 roku w Alzacji. Uczył się rysunku w Miluzie, Angouleme i Strasbourgu. Przez piętnaście lat pracował w reklamie. Pierwszy komiks opublikował w 1993 roku. W 1998 roku ukazało się Kilka dni lata, trzy lata później Wysepka szczęścia. Oba komiksy nagrodzono na festiwalu w Angouleme. W następnych latach tworzył kolejne tytuły, powieści graficzne, zbiory nowelek oraz adaptacje literatury (Jack London, Herman Melville). Chabout zyskał popularność i zdobył liczne nagrody. W Polsce ukazały się trzy komiksy: Czyściec, Samotnik i Henri Dsir Landru. Artysta głównie tworzy komiksy czarno-białe, opierając opowiadanie historii na rysunkach. Inspiruje się i podziwia tworczość Didiera Comesa, Jacquesa Tardi, Jos Munoza i Alberto Brecci.
W niedalekiej przyszłości po wojnie atomowej woda prawie zniknęła z powierzchni Ziemi i stała się obiektem pragnień a zarazem środkiem płatności. Zamiast pieniędzy czy złota ludzie rozliczają się w litrach, bańkach czy kanistrach z wodą. Woda to życie, brak wody śmierć. Wszystko kręci się wokół dekadenckiego dworu księcia Morteluny, na którym prym wiodą szaleństwo, zabawa, seks, mutacje, perwersje i kanibalizm. Czy w tym beznadziejnym otoczeniu uda się przeżyć rodzeństwu, Violhaine i Nicolasowi? Bardzo przejmująca wizja przyszłości, znakomita stylistycznie dystopijna opowieść science fiction zadebiutowała w 1986 roku, zaledwie miesiąc po katastrofie w Czarnobylu. Bujna wyobraźnia Patricka Cothiasa oraz bogate w detale, urzekające równocześnie lekkością rysunki Philippe'a Adamova tworzą niepokojącą wizję, która mimo upływu lat potrafi nas zaintrygować, zaskoczyć i przerazić.
Naturą kadru, postaci, regułą komiksowych opowieści bywa uproszczenie, wyjaskrawienie, wyrazistość stron nieuchronnego konfliktu, alegoryczność wszystko oczywiście jakoś odnoszące się do rzeczywistości, jak w kabarecie czy w aluzyjnej science fiction. Tym samym, znów jak kabaret, pozostaje komiks formalną grą, toczoną podług określonych reguł, które, jak wszystko w sztuce, podlega zmianie, doskonaleniu, kontestacji. Każdy komiks jest fantastyczny to zbiór tekstów legendarnego Macieja Parowskiego na temat IX Muzy. Od pierwszych esejów ambitnego publicysty, poprzez zaangażowane teksty w obronie komiksu, po wspomnienia redaktora i autora, wywiady, felietony i recenzje, w tym niepublikowane. W oczach Parowskiego komiks to pełnoprawny przedstawiciel sztuki, ambitny i autentyczny, mieszający popkulturę z kulturą wysoką. Teksty pisane na przestrzeni lat odzwierciedlają przemiany w podejściu do komiksu w Polsce a liczne odniesienia do dzieł artystycznych powodują, iż książka jest zarówno zapisem historii, jak i zmian w kulturze ostatnich czterdziestu lat. Maciej Parowski (1946-2019) człowiek-orkiestra: pisarz, redaktor, scenarzysta, krytyk, recenzent. Debiutował pod koniec lat 60. Drukował w Życiu Warszawy, Politechniku, Razem i innych pismach. Wieloletni redaktor literatury polskiej w miesięczniku Fantastyka i Nowa Fantastyka, także redaktor naczelny. Twórca kwartalnika Czas Fantastyki. Wybrane książki: Bez dubbingu (1978 felietony), Twarzą ku ziemi (1982 powieść), Burza (2009 powieść), Małpy Pana Boga tom 1 i 2 (2011-2013 krytyka). Na polu komiksu aktywny od początku lat 70. najpierw jako publicysta. W 1982 roku wspólnie z Jackiem Rodkiem (współscenarzysta) i Bogusławem Polchem (rysunki) stworzył Funky'ego Kovala, najlepszy polski komiks SF. Zaadaptował opowiadania o wiedźminie (również z Polchem), współpracował ponadto z Krzysztofem Gawronkiewiczem, Tomaszem Niewiadomskim i Jackiem Skrzydlewskim. Redagował magazyny Komiks-Fantastyka i CDN. Wielokrotnie nagradzany. W 2006 roku otrzymał doktorat humoris causa, czyli nagrodę im. Papcia Chmiela, rok później został nagrodzony srebrnym medalem Gloria Artis.
Świat za oknem przestaje istnieć. Cała Ziemia pogrąża się w nieprzemijającej mroźnej zimie. Białej, śmiertelnej, wrogiej wszystkim formom życia. Garstka ludzi chroni się w eksperymentalnym pociągu Snowpiercer, który nigdy się nie zatrzymuje. Ostatni bastion ludzkiej cywilizacji? Ale jest jeszcze drugi pociąg, Icebreaker, który jeździ po tym samym torze, a jego mieszkańcy żyją w ciągłym strachu, że zderzą się z pierwszym Snowpiercerem. Niewielka grupa poszukiwaczy i odkrywców, ryzykuje życie w śmiertelnym mrozie by znaleźć ocalenie. Opowieść łączy politykę z dramatem, miłością, z pierwiastkiem poezji nadającej całemu komiksowi wymiar alegorii. Niniejszy tom zawiera dwie części: "Mierniczy" i "Przeprawa" tworzące zamkniętą opowieść. Komiks doczekał się adaptacji. W 2013 roku powstał film kinowy w reżyserii Koreańczyka Joon-ho Bonga, autora oscarowego "Parasite". W 2020 roku w serwisie Netflix pojawił się pierwszy sezon serialu. W jednej z głównych ról wystąpiła Jennifer Connelly.
Gigantyczne insekty pojmały smoka, którym podróżował Najemnik. Bez niego nie może uciec z wyspy. Ale insekty to nic, w porównaniu do otaczającej, ukrytej i złowieszczej siły.Vicente Segrelles - hiszpański malarz i ilustrator znany w Polsce dotychczas z okładek książek i czasopism - przedstawia fascynujący świat fantasy. Segrelles tworzy doskonałą iluzję za pomocą farb olejnych. Dzięki oryginalnej technice komiks wyróżnia się wyśmienitym wyczuciem koloru, perfekcyjnymi proporcjami postaci i niesamowitą atmosferą. Na planszach ożywają smoki, legendarne stwory i piękne kobiety.Zanurzamy się w nierealnej opowieści, która niczym mit fascynuje, ale również wywołuje strach i dreszcz. Piękny i wspaniały komiks, który przywraca cudowne emocje i przyjemność z podziwiania obrazów.Federico Fellini
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?