Żyjemy w czasach ogromnych zagrożeń dla ludzkości i świata, z którymi jesteśmy konfrontowani na co dzień. Dotyczy to w szczególności zatrucia środowiska czy zmian klimatycznych i tego konsekwencji w sytuacji zdrowotnej człowieka, jak i wielości kryzysów w różnych sferach życia. Stwarza to wielkie wyzwania dla wielu dziedzin życia, w tym przedsiębiorczości, która musi adaptować swoje cele osiągania zysków do w/w wyzwań.. Dotyczy to zarówno skali lokalnej, jak i globalnej. Wymaga to przewartościowania priorytetów na ochronę środowiska i Ziemi, także „jakości” człowieka i stwarzania biznesu, włączającego ludzkie wartości dla poszanowania życia na Ziemi. Pozwolą one przywrócić harmonię zarówno w sobie jak i w świecie.
Książka nie pozostawia złudzeń co do sytuacji, jaką spowodował człowiek na przestrzeni wielu lat. Niemniej daje nadzieję na przyszłość, jeśli podejmiemy wyzwanie już teraz, budując biznes, ale przede wszystkim przygotowując lidera „jutra”.
Obyśmy obudzili się na czas, tworząc lepsze jutro już od dzisiaj!
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach.
Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji.
Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie.
Psychosynteza jest stale nieznaną dziedziną "psychologii całego człowieka", wyrosłą ponad 100 lat temu z psychoanalizy, którą jej twórca, dr Roberto Assagioli miał wprowadzić do Włoch. Wkrótce zauważył, że ta ostatnia rozkłada pacjenta na czynniki pierwsze, nie składając go razem. To stało się inspiracją do zbudowania przez niego "windy" od "piwnicy Freuda" przez "tu i teraz" - do "poddasza" – dla odkrycia wszystkich potencjałów wzrostu, tkwiących w człowieku i odkrywania poczucia kierunku i sensu w życiu (włączając duchowy wymiar). Odtąd została stosowana nie tylko w terapii, ile w edukacji (promocji zdrowia), także w zarządzaniu dla wspierania samorealizacji (za A. Maslowem) i budowaniu wizji „firmy jutra”, stosując ją „u zdrowych”. Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie medycyny, pasjonatka odkrywająca „meandry ludzkiego istnienia”, jego zdrowia i choroby, zetknęła się z psychosyntezą na zajęciach dla menadżerów w 1992 roku. Od tego czasu zgłębiała ją, stosując początkowo na sobie, a potem wprowadzając na różnych szczeblach edukacji jako "edukację do zdrowia". Przez lata wypracowała autorskie programy edukacyjne (pojedyncze i cykliczne), które zastosowała prowadząc warsztaty (wraz z innymi psychosyntetykami z innych krajów) dla licznych grup uczestników, w ramach Stowarzyszenia „Edukacja dla Przyszłości” (1997-2004), zbierając ich ewaluację. Została ona opracowana w niniejszej książce (I wydanie ukazało się w 2005 roku), która jest fascynującym źródłem wiedzy na temat człowieka i jego rozwoju, ukazującym jednocześnie kierunek, także w nauce - do psychologii integralnej. Książka wnosi wiele cennych opisów indywidualnych doświadczeń oraz mądrości życiowej, odkrywanej w trakcie zajęć. Książka polecana jest dla studentów kierunków psychologicznych, medycznych i zarządzania, dla rozwoju osobowego i duchowego, celem równoważenia obydwu wymiarów, także dla rodziców i nauczycieli w wychowaniu, aby „potem nie trzeba było terapii”.
Książka jest apelem do kreowania zmian w życiu jednostki, które są podstawą do wszelkich społecznych przemian. Jest zaproszeniem do tworzenia oddolnego ruchu ludzi dobrej woli, kreujących pozytywną zmianę w otoczeniu. One dzieją się już na świecie w wielu dziedzinach życia.
Książka składa się z 3 części:
Część pierwsza – jest formą przesłania do współczesnych kobiet, których budzący się potencjał jest coraz bardziej widoczny na zewnątrz (i dostrzegany przez nie same, szczególnie młode pokolenie) i potrzebuje nadania mu kierunku, obudzenia wewnętrznej motywacji. Do tego potrzebne są Mentorki, starsze doświadczeniem i młode duchem, które same przeszły tę drogę, rozumiejąc sens zmian w szerszym kontekście, nie tylko osobistym, ale w szerszej skali, w kierunku kreowania równowagi – społecznej harmonii.
Część druga – ukazuje pewne humanistyczne i etyczne aspekty życia, dotyczące każdego, ujawniające społeczne trendy, czy systemy wymagające zmiany, artykułując te potrzeby w szerszej skali (także globalnej).
W części trzeciej – zawarto niektóre przykłady tworzonych od lat inicjatyw (na świecie i w Polsce), pokazując podwaliny i kierunek cywilizacyjnych zmian. Stanowią one przyczynek do refleksji, gdzie jesteśmy teraz jako jednostki i inspiracje do dokonania stosownego wyboru: kreowania pozytywnej przyszłości siebie i świata lub jego zagłady.
Abyśmy wszyscy wykorzystali tę szansę, która jest nam dana właśnie teraz.
Kolejna książka autorstwa dr Ewy Danuty Białek p.t. DROGA POWROTNA OD CHOROBY DO ZDROWIA. Autentyczna historia sukcesu. Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie medycyny (immunologii i diagnostyki klinicznej), pierwszy w Polsce psychosyntetyk, a jednocześnie cierpiąca od najwcześniejszego dzieciństwa na różne problemy zdrowotne, postanowiła po latach mało skutecznych terapii wziąć odpowiedzialność za zdrowie w swoje ręce, docierając do przyczyn swych problemów (opisywanych jako choroby z autoimmunoagresji), pozbierać w jedną całość swą historię i wyzdrowieć. Autorka z głębokim zrozumieniem i odwagą odsłania przed Czytelnikiem swoją historię, zgłębiając dokładnie jej konsekwencje na zdrowie i jakość życia. Jako długoletni społecznik i propagatorka „wychowania do zdrowia w rodzinie, szkole i świecie” oraz „edukacji o sobie” przenosi tę indywidualną perspektywę na rodzinę i społeczne skutki, wyciągając wnioski dla budowania „modelu edukacji dla przyszłości”, aby po latach nie trzeba było terapii, nie tylko indywidualnych, ale społecznych patologii. „Ten ogląd przebytej drogi umacniał mnie w momencie niewiedzy i zwątpienia, że ja wiem wszystko o sobie najlepiej i że tylko ja mogę wszystko połączyć w jedną całość. To stało się podstawowym argumentem za tym, że tylko ja mogę dać sobie z tym radę, dotrzeć do przyczyn i je odkodować. Wiedziałam już czego chcę. To był najważniejszy dzień mego życia. Przejęłam stery mego okrętu, zwanego życiem i zdrowiem”. Fragment jednego z rozdziałów książki
SZKOŁA ŻYCIA - kolejna z książek "poradników edukacji siebie", w formie praktycznych porad do własnego wykonania. Pozwala zrozumieć, co robimy w życiu i jaki ma to wpływ na jego jakość. SZKOŁA ŻYCIA - pomaga uświadomić sobie, że życie jest szkołą i uczymy się w jego trakcie jak żyć zdrowo, radośnie, szczęśliwie i spełniać się w nim, jak również być potrzebnym innym, realizując swe talenty, które możemy odkryć i wyrażać dla dobra swego i innych. W tym nie mamy konkurencji, gdyż wszyscy jesteśmy niepowtarzalni.
Firstly, this is a guide for women over 45 years of age, suffering from one of the diseases, the symptoms of which are difficult to diagnose, and belonging to the group of rheumatic diseases of unknown etiology ? fibromyalgia. It is based on a real case, and used complementary methods for supporting holistic (overall) health, It incorporates a broad vision of both the causes (roots of the disease), and effects, and a holistic approach to support what was damaged, neglected and ignored and what is still healthy and full of life.
Secondly, it is a guide for physicians showing a broader perspective of treatment, not just focusing on symptoms but considering the life history of a patient and their psychological problems.
The book both offers hope to improve the quality of life and provides ways to reconnect with the power that heals the root or cause of problems. It also supports readers to make their own decisions and choices concerning their health and disease.
Kolejna książka z cyklu "poradnik edukacji siebie ? edukacja dla każdego, sztuka życia w świecie". Zawiera wiele odniesień do działań zarówno rodziców, jak i pracy nauczycielskiej i każdej innej związanej z ludźmi. Jest szczególnie ważna w uświadomieniu sobie oddziaływania słów na drugą osobę (w tym dziecko), ponieważ słowa mogą leczyć i słowa mogą ranić. Te efekty nie są widoczne przez lata, wpływają jednak na nieświadome zachowania osoby w stosunku do siebie i innych. Prowadzą w efekcie do chorób o podłożu psychosomatycznym, których nie można wyleczyć przy użyciu leków. Zakodowane w nas słowa, które ?bolą? trzeba znaleźć i uzdrowić. Można także uświadamiać ich psychoenergetyczny wpływ, zgodnie z zasadą ?gdy coś przychodzi na czas ? jest to edukacja; gdy za późno ? to terapia?.
BYĆ KOBIETĄ - ?INSTRUKCJA OBSŁUGI SIEBIE, czyli co, kiedy, jak i czego do czego używać? a w tym instrukcja obsługi emocji, wyobraźni, intuicji?i wiele innych, niezbędnych w życiu, radzeniu sobie z jego problemami. Zawiera mnóstwo ćwiczeń do własnego wykonania i oglądu siebie, jak poczuć się lepiej ze sobą, a tym samym usprawnić swoje zdrowie, życie i relacje z innymi.
Wyjątkowo inspirująca książeczka - poradnik edukacji siebie z cyklu "wyzwań edukacyjnych - sztuki życia w świecie" polecana kobietom, aby znalazłszy "minutę dla siebie" mogły przyjrzeć się swym przestrzeniom życia i zaczęły je nieustannie ulepszać. Zaniedbanie bowiem prowadzi do różnego rodzaju chorób - określanych jako cywilizacyjne lub psychosomatyczne; a zadbanie o siebie - wspiera zdrowie na długie lata, pozwala żyć bardziej szczęśliwie i radośnie. Pomocna we wszystkich dziedzinach życia, zawiera proste, a jak bezcenne ćwiczenia do własnego wykonania - do obejrzenia siebie "jak w lustrze" i "poprawienia" tego, co wymaga "retuszu", koloru, jasności...a może głębszego przekopania przeszłości, aby ustanowić nowe wzorce i pozwolić sobie na "nowe narodzenie" do innej, wspaniałej przyszłości - dla siebie, bliskich i świata. Poradnik stanowi materiał edukacyjny do samoedukacji. Jest też częścią warsztatów dla kobiet prowadzonych od szeregu lat przez autorkę.
Absolutnie książka dla każdej świadomej siebie kobiety.
Choroby cywilizacyjne kryją w sobie nadal wiele tajemnic, zarówno w diagnostyce różnicowej, jak i w leczeniu czy wreszcie wyzdrowieniu/możliwości powrotu do pełnego zdrowia.
Prezentowana książka jest ewenementem, gdyż z jednej strony wprowadza w zagadnienia docierania do przyczyn chorób cywilizacyjnych, w tym przypadku chorób z autoimmunoagresji. Opisuje szczególny przypadek tych chorób diagnozowany, bywa po 7 latach, jako FIBROMIALGIA. Jest tym bardziej cenna, gdyż napisana przez specjalistkę w różnych dziedzinach medycyny, naukowca, a jednocześnie osobę dotkniętą tą dolegliwością, która dedykowała się znalezieniu dla siebie `recepty na zdrowie`. To poszukiwanie przeszło najśmielsze oczekiwania, gdyż pozwoliło nie tylko na dotarcie do korzeni dolegliwości, ale na zbudowanie drogi powrotnej - do zdrowia.
Książka, bazując na dotąd nielicznych w literaturze medycznej opisach (i to głównie w literaturze zagranicznej), a przy tym na autentycznym przypadku, ukazuje złożoność powstawania choroby, jej powiązania z psychiką i sensem życia człowieka (duchowym wymiarem), a przede wszystkim wzorcami zachowań i przekonań rozwiniętych w dzieciństwie, które stały się powodem zablokowania wyrażania siebie (bloki energetyczne), a w efekcie narastających napięć w ciele / tkankach. Ma swe odniesienia zarówno do książek Autorki: PSYCHOSYNTEZA W EDUKACJI (ENETEIA 2005) czy ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W SWIETLE NOWYCH WYZWAŃ (IMPULS 2009) jak i do obecnie wydawanych: PSYCHOSOMATYCZNE. EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU, CZŁOWIEK KWANTOWY czy EDUKACJA ZDROWOTNA W PRAKTYCE.
Książka prezentuje wielokierunkowe oddziaływanie, pokazanie spójnego systemu terapii, zintegrowanego (holistycznego) podejścia, bez użycia farmakoterapii. Objawy bowiem stały się drogą do zaistniałych w odległym czasie przyczyn, powiązanych ze sobą w spójną całość ( przyczyny i skutku).
Jest tym bardziej unikalna, że jest opisem autentycznego przypadku stworzenia dla siebie systemu i wypraktykowanego na sobie, który okazał się wyjątkowo efektywny, prowadząc do wyzdrowienia. Suplementacja diety i rehabilitacja są częścią tego całościowego systemu, niemniej głównym jego trzonem jest dotarcie i odkodowanie przyczyn, posługując się prostymi ćwiczeniami psychosyntezy. Pokazuje drogi do odkodowywania chorób o podobnym podłożu (autoimmunologicznych) w tym rzs, chorobę zwyrodnieniową stawów, zesztywniające zapalenie stawów i in.
Polecana nie tylko dla pacjentów (głównie pacjentek po 45 roku życia) ale przede wszystkim dla lekarzy - dla zrozumienia podłoża psychosomatycznego (i duchowego) choroby, postawienia wcześniej właściwej diagnozy, oraz przede wszystkim zastosowania właściwej terapii, przyspieszając powrót do zdrowia i aktywności zawodowej.
Książka należy do cyklu Autorki WYZWANIA EDUKACYJNE & SZTUKA ŻYCIA W ŚWIECIE & EDUKACJA DLA KAŻDEGO i jest praktycznym poradnikiem jak radzić sobie z emocjami poprzez uświadomienie sobie wewnętrznego obserwatora, ustanowienie „reżysera” wewnątrz siebie, czyli tego, który dokonuje wyborów takich a nie innych reakcji. Pozwala zabezpieczyć się przed chorobami z autoimmunoagresji, a więc powstałymi w wyniku własnych reakcji emocjonalnych. Wyjątkowo ważna dla własnego zdrowia, a przede wszystkim budowania zdrowych relacji partnerskich, w rodzinie, z dziećmi…aby nie popełniać błędów…i aby nie trzeba było terapii, zarówno siebie jak i najbliższych.. Zawiera proste zadania /pytania do samokontroli równoważenia myśli i emocji oraz pozostałych sfer swego funkcjonowania w życiu. Zadania te przez lata były wykonywane przez uczestników warsztatów "edukacji o sobie", prowadzonych zarówno przez Stowarzyszenie "Edukacja dla Przyszłości", jak i obecnie Instytut Psychosyntezy. Dzięki umiejętności radzenia sobie z emocjami stajemy się zdrowsi, bardziej zrównoważeni, jak również możemy wyrażać pełniej siebie w świecie.
Będąc Rodzicem, czy zdajesz sobie sprawę, że dziecko jest jak nasionko, w którym zawarty jest cały potencjał wzrostu? To od Ciebie zależy zdrowe wspieranie jego rozwoju poprzez kochającą obecność i wydobywanie z niego, co w nim zawarte, poprzez tworzenie sprzyjającej atmosfery. Na pewno pragniesz dla swego dziecka lepszej przyszłości w lepszym świecie.
Wyobraź sobie, jak wyglądałby świat, gdyby wszystkie dzieci, a następnie dorośli, realizowali swe talenty i dary. Jak wyglądałyby rodziny, relacje międzyludzkie, środowisko, gdyby każdy dbał o wydobywanie tego, co najlepsze? Jak wyglądałoby społeczeństwo złożone ze zrealizowanych i realizujących się osób, gdzie każdy mógłby wyrażać to, co posiada, o czym marzy dla dobra siebie i innych?
Ta książka-poradnik (w postaci praktycznych zadań do własnego wykonania i refleksji) przeznaczona jest dla rodziców, dla uświadomienia ich bezprecedensowej roli we wspieraniu zdrowia we wszystkich jego wymiarach, aby nie było "za późno" – dla siebie, innych i świata.
Świadome wychowanie jest odwoływaniem się do naturalnego rozwoju dziecka, śledzeniem skutków zdrowotnych własnych działań na zrównoważony rozwój, dawaniem psychicznej podpory. Dziecko potrzebuje bowiem punktów oparcia dla własnego przeżywania i rozumienia świata, pozwalając na pełny rozkwit i dojrzałość.
Rozwój dziecka, zwłaszcza psychoduchowy musi być podstawowym wyznacznikiem zachowań świadomych roli rodziców. Ich wpływ jest bowiem czynnikiem w pewnym sensie nieodwracalnym, określającym dalekosiężne skutki. Dlatego też ogromnie istotnym jest edukacja siebie, obserwacja swoich poczynań, słów (kolejna moja książka SŁOWO JAKO ENERGIA), intencji, energii wypowiadanego słowa, aby „przede wszystkim nie szkodzić”. Teorię do niej może Czytelnik znaleźć w książce ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W ŚWIETLE NOWYCH WYZWAŃ mego autorstwa – Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009)
Jak z tego wynika, rodzicielstwo jest ogromną odpowiedzialnością za skutki swoich działań na pokolenia. Jest oddziaływaniem myśli, emocji i czynów, swojego ja, w każdej sekundzie, minucie, godzinie, latach życia – na lata i życie dziecka oraz jakość społeczeństwa i świata.
Wyjątkowa książka – będąca zbiorem PORAD małej dziewczynki – dorosłej kobiecie, pozwalająca czerpać z mądrości dziecka siłę na życie i twórcze działania. Powstała na bazie własnych doświadczeń z małą dziewczynką i zawiera ponad 40 porad "małej Ewuni - dużej Ewie". Wyjątkowe, niepowtarzalne obrazy, skojarzenia, pełne szczególnej życiowej mądrości. Polecana dla kobiet, a szczególnie dla tych, które mają problemy z dokonywaniem wyborów, poczuciem własnej wartości, a przede wszystkim znalezieniem właściwej drogi dla siebie i bycia w pełni sobą.
Książeczka z cyklu WYZWANIA EDUKACYJNE, Sztuka życia w świecie, a jednocześnie "poradników edukacji siebie samego". Każda z książeczek z cyklu "WYZWANIA EDUKACYJNE" stanowi całość sama w sobie i jednocześnie wszystkie razem tworzą całość.
Unikalna książka, bazująca na nowym, zintegrowanym (systemowym, syntetycznym) podejściu do zdrowia i rozwoju człowieka (holistycznym), interdyscyplinarnego (włączając duchowy aspekt człowieka) w oparciu o psychosyntetyczne podejście, wspierająca zdrowie we wszystkich jego przestrzeniach.
Program uzupełniający nauczania edukacji zdrowotnej przeznaczony dla kształcenia przed/dyplomowego na wydziałów pedagogicznych / ewentualnie studiów podyplomowych, oparty na programie autorskim ?WYCHOWANIA DO ZDROWIA W RODZINIE, SZKOLE I ŚWIECIE. Bazuje na prostych i wyjątkowo efektywnych technikach psychosyntezy, opisanych w książce PSYCHOSYNTEZA W EDUKACJI, praktycznie zweryfikowanych przez uczestników autorskich warsztatów, prowadzonych w latach 1997-2003 przez Stowarzyszenie ?Edukacja dla Przyszłości. Znalazła też teoretyczne przełożenie i uzasadnienie w innej książce Autorki: ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W ŚWIETLE NOWYCH WYZWAŃ (Oficyna Wydawnicza IMPULS) czy wcześniej wydanej tamże: EDUKACJA INTEGRUJĄCA: ALTERNATYWA CZY KONIECZNOŚĆ oraz w tercecie książek medycznych m.in. teraz w zapowiedziach: CZŁOWIEK KWANTOWY czy PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU.
Książka wyjątkowo ważna dla wszystkich, którzy chcą lub zajmują się edukacją zdrowotną od strony teorii, a mało znających praktykę. Także dla tych, którzy chcą i potrzebują wprowadzić w swoje życie zdrowe wzorce dla siebie i rodziny. Może być wyjątkową pomocą w nauczaniu edukacji zdrowotnej w kształceniu przed/dyplomowym/podyplomowym na wydziałach pedagogicznych / nauk o zdrowiu/ pielęgniarskich. Zawiera zarówno założenia programowe, opisy programów pojedynczych szkoleń jak i programów cyklicznych konkretnych efektów osiąganych ?na bieżąco?, w trakcie wykonywania zadań.
Wyjątkowym ewenementem, zawartym w książce jest ewaluacja programu edukacji zdrowotnej (30 godzin zajęć), dokonana w 2011 roku przez studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu jednej z Uczelni.
Książka pozwalająca zrozumieć głębiej drogę rozwoju człowieka na przestrzeni indywidualnego życia (także w kontekście ewolucji ludzkości) oraz wielowymiarowe podejście do zdrowia.
Autorka, długoletni naukowiec w dziedzinie nauk medycznych, jak również edukacji wspierającej zdrowie w pedagogice (aby potem nie trzeba było terapii), pasjonatka zintegrowanego podejścia, bazując na indywidualnym doświadczeniu odkodowania własnych dolegliwości chorobowych, prezentuje krok po kroku poziomy rozwoju człowieka i drogę do „wzorca zdrowia” w nim samym.
W oparciu o psychosyntetyczne rozumienie (syntezy doświadczeń – „psychosyntezy wieku”), Autorka prowadzi Czytelnika poprzez teorie naukowe, integrując podejścia do człowieka i świata w różnych systemach na przestrzeni wieków, aby dotrzeć do centrum osobowego (odpowiednika duszy) oraz do wzorca zdrowia. Pełniąc rolę przewodniczki w drodze powrotnej – do świata, snuje inspiracje dla edukacji, pedagogiki, psychologii i medycyny dla budowania zintegrowanego systemu wspierania zdrowia i dobrostanu (we wszystkich ich aspektach) w edukacji (wychowaniu) / terapii / leczeniu. Te teorie i systemy znajdą następnie swe praktyczne odzwierciedlenie w kolejnych książkach Autorki, w tym PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU czy FIBROMIALGII, a wcześniej w PSYCHOSYNTEZIE W EDUKACJI (ENETEIA) czy ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU DZIECKA (IMPULS) oraz wcześniej: EDUKACJA INTEGRUJĄCA: ALTERNATYWA CZY KONIECZNOŚĆ? (Wydawnictwo IMPULS)
Książka jest pierwszym w Polsce zintegrowanym podejściem do rozwoju i zdrowia człowieka w oparciu o psychosyntetyczne myślenie. Pokazuje przestrzeń, różne jej poziomy, bazując na osiągnięciach fizyki kwantowej, wybranych kosmologicznych teoriach rozwoju Wszechświata, jak i starożytnych systemach medycznych / uzdrawiania.
Dzięki zrozumieniu rozwoju i zdrowia człowieka jako harmonii ze sobą i Kosmosem na wszystkich poziomach siebie: fizycznym (biologicznym), umysłowym, emocjonalnym i duchowym (sensu i znaczenia), człowiek jest w stanie zrozumieć znaczenie jakości swoich myśli, emocji, słów, zachowań i działań, a w tym otaczającej go rzeczywistości jako konsekwencji tego, co sam tworzy. Tym samym świat staje się taki jakim jest on od wewnątrz.
Porządkowanie siebie, codzienny „recykling osobisty” wszystkich swych przestrzeni pozwala na wspieranie nieustannego równoważenia siebie (homeostazy ustrojowej na wszystkich poziomach). Pozwala także na porządkowanie tego, co „zakodowano” od dzieciństwa w systemie wychowania i edukacji, odkodowania wadliwych przekonań, sposobu myślenia i reagowania, a tym samym przywraca człowiekowi autentyczność, to kim jest, jego duchową naturę, łącząc go z innymi ludźmi i światem jaką istotną część całości (jedności) wszystkiego i wszystkich.
Tym samym my, jako indywidualne jednostki, mamy wpływ nie tylko na nasze zdrowie (i choroby), możemy je uzdrowić sami, włączając mechanizmy autoregulacyjne. Jesteśmy w stanie, poprzez zmianę siebie, zmienić stan świata, działając dla dobra zarówno swego, jak i przyszłych pokoleń, zmieniając przez to jakość życia na Ziemi już od zaraz.
Bardzo wartościowa książka dla tych, którzy szukają głębi zrozumienia siebie /zdrowia / filozofii życia/ zdrowego stylu życia, także dla budowania nowego paradygmatu w nauce, opartego na zintegrowanym podejściu.
Wyjątkowa książka - refleksja nad życiem autentycznym, pozwalająca wejść głębiej w korzenie problemów życiowych i zdrowotnych, uformowane w dzieciństwie - w przeżyciach i wzorcach jednostkowych i sposobach reagowania dziecka na sytuacje trudne. Poprzez krótkie i dłuższe fragmenty narracyjne, zarówno subiektywne jak i obiektywne, prowadzi systematycznie Czytelnika w ogląd konsekwencji życiowych doświadczeń w różnych sferach życia. Jakość narracji na przestrzeni kartek wciąga go w dramat jednostkowego życia. Gdzieś od połowy książki uważny Czytelnik może uchwycić przebijające się gdzieś na obrzeżach "światło w tunelu", ukazujące mądrość organizmu do regeneracji, odradzania, uruchamiania mechanizmów autoregulacyjnych,...dawania życiu kierunku i celu...
Refleksje nad życiem i jego sensem (spisane kilkanaście lat temu, ale nie publikowane) znalazły swe praktyczne zastosowanie w osobistym życiu i aktywności na polu medycyny i pedagogiki i odzwierciedlenie w kolejnych książkach: EDUKACJA INTEGRUJĄCA: ALTERNATYWA CZY KONIECZNOŚĆ? (IMPULS), PSYCHOSYNTEZA W EDUKACJI. Wzrastanie samoświadomości człowieka (ENETEIA); ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W ŚWIETLE NOWYCH WYZWAŃ (IMPULS); a przede wszystkim w odkodowaniu traumatycznych doświadczeń i chorób w tercecie medycznym: CZŁOWIEK KWANTOWY; EDUKACJA ZDROWOTNA W PRAKTYCE; PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU czy wreszcie FIBROMIALGIA. A jeśli istnieje nadzieja na wyzdrowienie?
Bezcenna książka, głęboko refleksyjna, poruszająca do spodu swego istnienia, inspirująca do dzielenia się „swoją historią” dla znajdowania swego sensu.
Znakomita książka zarówno na WALENTYNKI, jak i w codziennym wzrastaniu w MIŁOŚCI.
O miłości napisano wiele na przestrzeni epok i stale jest ona tematem zarówno poezji, prozy, jak i innych sztuk pięknych...ponieważ miłości tak naprawdę uczy nas życie. Stąd nigdy o niej zbyt dużo...ani zbyt głęboko.
Książka powstała zarówno z doświadczeń osobistych jak i poradnictwa i warsztatów dla kobiet, prowadzonych przez lata przez Autorkę. Pisana jest więc życiem i oglądem problemów, dotyczących zarówno miłości w sensie relacji męsko-damskich, jak i bardziej ogólnym, zrozumienia miłości w szerszym wymiarze. Pokazuje jej przestrzenie...jak i głębię przeżywania.. od zmysłowej...do duchowego jej wymiaru...
Miłość – właśnie ona, realizowana w życiu, także we własnej pracy, którą się kocha, daje spełnienie (książka Autorki: O SENSIE ŻYCIA), radość (LIRYKI NA NOWO. Wiersze o miłości – w przygotowaniu) oraz wyrażaniu tego w życiu (BAJKI DLA MOJEJ WNUCZKI. Pisane życiem – wkrótce!), także w innych książkach, będących poradnikami „jak żyć i jak być zdrowym” Autorki np. DZIECKO JEST MĄDRZEJSZE NIŻ MYŚLISZ. Zacieśnianie związków (niebawem) czy PSYCHOSOMATYCZNE, EMOCJONALNE I DUCHOWE ASPEKTY CHORÓB ZE STRESU lub FIBROMIALGIA. A jeśli istnieje nadzieja na wyzdrowienie? – w zapowiedziach obecnych.
Bezcenna książka w rozwoju każdej osoby - jej człowieczeństwa i uczenia się miłości - aby stawać się nią na przestrzeni swego życia i dzielić się nią z innymi i wszystkim wokół.
Gdy nie mamy miłości do siebie...jest ona wewnątrz zablokowana...jak mamy ją dzielić, a tym bardziej dostawać?...Ponieważ miłość jest tym, kim/czym jesteśmy....i tylko poprzez odkrycie jej w sobie możemy rozdawać ją światu...-pisze Autorka.
Polecana dla wchodzących w życie młodych osób dla zrozumienia, że miłość ma w każdym z nas "głębokie korzenie" i całe życie jest stale aktualną "lekcją" do odrobienia.
Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa), będące „bombą” ze spóźnionym zapłonem, działających z ukrycia autodestrukcyjnych ładunków. Dlatego choroby te noszą coraz częściej nazwę „chorób energetycznych”.
Bazując na własnym doświadczeniu życiowym oraz profesjonalnym jako naukowiec w różnych dziedzinach medycyny oraz pierwszy w Polsce psychosyntetyk, Autorka sięga do dzieciństwa, ukazując jak jego sytuacje tworzą wzorce reakcji i zachowań w życiowych problemach, rozwiązywania ich oraz budowania relacji z ludźmi. Całą indywidualną historię mamy bowiem zakodowaną w „pamięci ciała” (w jego komórkach) i emocjonalnej (energetycznej) reakcji na wszystkie podobne sytuacje, gdyż reagujemy jak automat (autopilot).
Wyjątkowo cenną jest zarówno część teoretyczna, oparta na najnowszych światowych doniesieniach naukowych, jak i część praktyczna (w postaci opisu wielu stosowanych technik i ich efektów), która potwierdza zawarte w pierwszej części teorie. Najważniejszym jest jednak własny przykład Autorki, „będący „żywym autorytetem tego” co opisuje.
Uzdrowienie tego rodzaju chorób jest wieloaspektowym oddziaływaniem na wszystkich poziomach siebie (fizycznym, mentalnym, emocjonalnym i duchowym). Tylko od nas zależy wybór – zdrowia czy choroby i tylko my możemy siebie z nich uzdrowić – poprzez podjęcie decyzji, co z tym zrobić i dedykowanie siebie tej pracy.
Książka jest częścią „tercetu”- publikacji Autorki dedykowanych zagadnieniom medycznym (oprócz niej wchodzi do niego FIBROMIALGIA; CZŁOWIEK KWANTOWY oraz EDUKACJA ZDROWOTNA W PRAKTYCE) oraz ma swe odniesienia w innych jej licznych książkach i naukowych artykułach pedagogicznych, poświęconych edukacji opartej o zasady psychosyntezy, „aby potem nie trzeba było terapii”, a szczególnie w książkach PSYCHOSYNTEZA W EDUKACJI (Wydawnictwo ENETEIA) czy ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W ŚWIETLE NOWYCH WYZWAŃ (Wydawnictwo IMPULS), ale przede wszystkim ma swe odniesienie w refleksyjnej książce Autorki O SENSIE ŻYCIA (też w obecnych zapowiedziach). Ma też odniesienia w naukowych artykułach pedagogicznych, poświęconych edukacji opartej o zasady psychosyntezy, „aby potem nie trzeba było terapii”.
Bezcenna książka dla środowiska lekarzy, psychologów, jak i wszystkich, którzy chcą zrozumieć siebie, odzyskać/zachować zdrowie i zależy im na zdrowiu własnych dzieci/wnuków i kolejnych pokoleń.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?