Prezentowana publikacja została stworzona z myślą o uczniach, u których nie rozwija się prawidłowo teoria umysłu, czyli umiejętność odczytywania myśli, zamiarów i preferencji innych osób. Pomoc ta jest przeznaczona szczególnie dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Można ją wykorzystać do ćwiczeń polegających na odczytywaniu stanów mentalnych i intencji innych osób. Opracowane materiały mają prostą formę graficzną przede wszystkim po to, by uczniom, zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, łatwiej było zrozumieć, czym są myśli innych osób.
Program terapeutyczny Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich,u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata.Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
W książce znajdują się zadania nie tylko stanowiące doskonałą zabawę, ale także rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, poszerzające zasób słownictwa czy utrwalające poprawną pisownię. Materiał podzielony jest na 20 rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego zagadnienia. Całość dopełniają kolorowe zdjęcia.Zatem bierzmy się do pracy. Ponad 120 zadań tylko czeka, aby ktoś je rozwiązał!
Zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest dla osób cierpiących na zaburzenia funkcji poznawczych spowodowane: afazją, zespołami otępiennymi, chorobą Alzheimera oraz dla osób po incydentach neurologicznych i wypadkach komunikacyjnych. Publikacja będzie również pomocna dla osób starszych chcących ćwiczyć swój umysł, by zachować jego sprawność na dłużej.
Prezentowana publikacja to zestaw tekstów przygotowanych dla uczniów chcących usprawnić umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz zagrożonych dysleksją, którzy na drodze zdobywania tej umiejętności napotkali trudności i niekiedy bardzo niechętnie czytają. Teksty powstały dzięki analizie dziecięcych zainteresowań, abstrahują od czytanek elementarzowych, lektur, wydarzeń szkolnych. Poznając sekrety dzikich zwierząt, spotykamy się na neutralnym gruncie.Każdy tekst został opatrzony zestawem ćwiczeń językowych, ortograficznych, gramatycznych, rozwijających pamięć, koncentrację, mowę i myślenie. Teksty doskonale uzupełnią zajęcia szkolne, terapeutyczne, rewalidacyjne oraz pracę domową uczniów z rodzicami.
Publikacja obejmuje ćwiczenia dotyczące odmiany czasownika przez osoby, liczbę, czas oraz rodzaj. Materiał podzielony został na trzy grupy. Są to: karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez czas oraz rodzaj, karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez osobę i liczbę oraz karty z obrazkami do opowiadania lub odpowiadania na pytania.Zestaw przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Prezentowany zestaw to pomoc terapeutyczna, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 714 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Jego głównym celem jest pomoc dziecku w rozróżnieniu zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowalnych oraz uświadomienie mu, w jaki sposób nasze zachowanie może wpływać na relacje z innymi.Zestaw składa się z:- 30 kolorowych kart z ilustracjami przedstawiającymi różne zachowania społeczne;- 9 kolorowych żetonów z opisami różnych codziennych sytuacji;- 12 kart z opisami zadań i pytaniami;- 3 planszy z określeniami częstotliwości: ""zawsze"", ""często"", ""nigdy"";- instrukcji z opisami zabaw.
Cykada z Cedyni to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [c], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Cykada z Cedyni to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Program terapeutyczny Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich, u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata.Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.Publikacja skierowana jest do logopedów, nauczycieli, pedagogów i rodziców. Prezentowane ćwiczenia nie zastąpią terapii logopedycznej, jednak w dużym stopniu uatrakcyjnią proces nauki mowy. Wszystkie proponowane zabawy zostały sprawdzone podczas grupowych zajęć logopedycznych dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy prowadzonych w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zyskały pełną akceptację i zadowolenie rodziców, a przede wszystkim dzieci.
Książka zawiera ukryte obrazki, które należy odkodować. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie wybranych elementów przypominających kształtem kamyki zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi obok planszy. Kolorując, dziecko powinno starać się nie wyjeżdżać poza linię.Proponowana zabawa to nie tylko doskonały trening manualny: dzięki niej dziecko ćwiczy także koncentrację i spostrzegawczość. Zatem kredki do ręki i do dzieła!
Zebra z Zelowa to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [z], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski. Zebra z Zelowa to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wydziału Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawodowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca Moshego Feldenkraisa największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w małpowaniu kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Książka Było jest będzie powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie.W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego. Każdy temat opracowano na rozkładówce. Na stronach parzystych znajdują się duże ilustracje oraz dotyczące ich pytania i polecenia. Na stronach nieparzystych umieszczone zostały zadania, podczas rozwiązywania których dziecko mówi, co wydarzyło się wcześniej i później, oraz wykonuje inne ćwiczenia związane z tymi sytuacjami
Dialogi komiksowe (ang. comic strip conversations) to zapis rozmowy między co najmniej dwiema osobami, wykorzystujący proste rysunki. Obrazki stanowią ilustrację trwającej komunikacji i zapewniają dodatkowe wsparcie dla osób, które mają trudności ze zrozumieniem szybkiej wymiany informacji. Mogą być skutecznym narzędziem wykorzystywanym przez rodziców i specjalistów pracujących z uczniami z autyzmem i innymi problemami rozwojowymi.Metoda ta nie tylko ułatwia relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opisywanie teraźniejszości czy planowanie przyszłości, lecz także umożliwia rozpoznanie i systematyzację tego, co ludzie mówią i robią, oraz uwydatnienie ich prawdopodobnych myśli. Każdy z ośmiu znaków w zestawie symbolizuje jedną z podstawowych umiejętności konwersacyjnych. Dodatkowo podczas rozmowy można zastosować kolory, które będą odzwierciedlać emocjonalną treść wypowiedzi, myśli i pytań. Niektóre dialogi komiksowe dają wgląd w to, jak uczeń postrzega sytuację, i są doskonałym wstępem do opracowania historyjek społecznych. Dialogi komiksowe są również pomocą wizualną w omawianiu sytuacji problemowych i znajdowaniu rozwiązań.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej. Nota o autorze: Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey (USA), gdzie – dwie dekady temu – zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu
Dziennik został przygotowany z myślą o prowadzących zajęcia rewalidacyjne. Zawiera między innymi takie działy, jak: harmonogram zajęć, dane osobowe uczniów, ocena postępów ucznia czy kontrola dokumentacji. Został zaprojektowany na jeden rok szkolny.
Celem serii Co nowego się pojawiło? jest przede wszystkim doskonalenie u dzieci percepcji wzrokowej.W teczce, którą czytelnik ma teraz przed sobą, znajduje się 15 zestawów do zabaw edukacyjnych z dzieckiem. Na kartonikach umieszczono kolorowe obrazki w izolacji. Na pierwszym kartoniku z zestawu jest jeden obrazek. Na każdym kolejnym pojawia się dodatkowy rysunek, aż do ośmiu rysunków na ostatnim kartoniku. Zadaniem dziecka jest ułożenie kartoników we właściwej kolejności oraz wskazanie, który obrazek został dodany (czyli odpowiedzenie na tytułowe pytanie: Co nowego się pojawiło?).Zestawy do pracy z uczniem mają różny poziom trudności. Wpływają na niego zarówno wybrane obrazki (niezwiązane ze sobą, pochodzące z jednej kategorii, bardzo podobne), jak i ich kolory (w kilku zestawach celowo użyto zbliżonych barw, aby dodatkowo podnieść trudność zadania).
Rozpoznaję litery to publikacja przygotowana dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które poznały już wszystkie litery, dwuznaki i trójznak dzi oraz czytają wyrazy i proste zdania. Książka jest skierowana przede wszystkim do tych uczniów, którzy mają trudności z rozpoznawaniem i odróżnianiem liter podobnych oraz z bezbłędnym i sprawnym czytaniem.Na każdą literę, dwuznak i trójznak przeznaczono dwie strony. Głównym zadaniem dziecka jest znalezienie i zaznaczenie wskazanych liter w izolacji, wyrazach i zdaniach, a także przeczytanie prostych słów i zdań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?