Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania.To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
W książce znajdują się zadania nie tylko stanowiące doskonałą zabawę, ale także rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, poszerzające zasób słownictwa czy utrwalające poprawną pisownię. Materiał podzielony jest na 20 rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego zagadnienia. Całość dopełniają kolorowe zdjęcia.Zatem bierzmy się do pracy. Ponad 120 zadań tylko czeka, aby ktoś je rozwiązał!
Zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest dla osób cierpiących na zaburzenia funkcji poznawczych spowodowane: afazją, zespołami otępiennymi, chorobą Alzheimera oraz dla osób po incydentach neurologicznych i wypadkach komunikacyjnych. Publikacja będzie również pomocna dla osób starszych chcących ćwiczyć swój umysł, by zachować jego sprawność na dłużej.
Publikacja obejmuje ćwiczenia dotyczące odmiany czasownika przez osoby, liczbę, czas oraz rodzaj. Materiał podzielony został na trzy grupy. Są to: karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez czas oraz rodzaj, karty z obrazkami ilustrującymi odmianę przez osobę i liczbę oraz karty z obrazkami do opowiadania lub odpowiadania na pytania.Zestaw przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Prezentowany zestaw to pomoc terapeutyczna, która z powodzeniem może być wykorzystywana zarówno podczas treningów umiejętności społecznych z dziećmi w wieku 714 lat, jak i w domu, podczas zabawy. Jego głównym celem jest pomoc dziecku w rozróżnieniu zachowań społecznie pożądanych i nieakceptowalnych oraz uświadomienie mu, w jaki sposób nasze zachowanie może wpływać na relacje z innymi.Zestaw składa się z:- 30 kolorowych kart z ilustracjami przedstawiającymi różne zachowania społeczne;- 9 kolorowych żetonów z opisami różnych codziennych sytuacji;- 12 kart z opisami zadań i pytaniami;- 3 planszy z określeniami częstotliwości: ""zawsze"", ""często"", ""nigdy"";- instrukcji z opisami zabaw.
Cykada z Cedyni to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Publikacja została opracowana z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [c], oraz o tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Cykada z Cedyni to zeszyt zawierający karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, który może być wykorzystany zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania. Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób! W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką.Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca Moshego Feldenkraisa największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu.Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w małpowaniu kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz. dr Norman Doidge, autor książki Mózg zmienia się sam Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia, Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Książka Było jest będzie powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie.W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego. Każdy temat opracowano na rozkładówce. Na stronach parzystych znajdują się duże ilustracje oraz dotyczące ich pytania i polecenia. Na stronach nieparzystych umieszczone zostały zadania, podczas rozwiązywania których dziecko mówi, co wydarzyło się wcześniej i później, oraz wykonuje inne ćwiczenia związane z tymi sytuacjami
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej. Nota o autorze: Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey (USA), gdzie – dwie dekady temu – zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu
Dziennik został przygotowany z myślą o prowadzących zajęcia rewalidacyjne. Zawiera między innymi takie działy, jak: harmonogram zajęć, dane osobowe uczniów, ocena postępów ucznia czy kontrola dokumentacji. Został zaprojektowany na jeden rok szkolny.
Najprostsze wierszyki powstały z myślą o dzieciach z trudnościami w mówieniu, a także ich rodzicachi opiekunach. Są atrakcyjnym materiałem do nauki mówienia, ale też punktem wyjścia do rozmowy o osobach,rzeczach, czynnościach i nie tylko. Pomogą dzieciom w odkrywaniu radości, jaką niesie mowa i dialog.
Publikacja ""Do czytania już tuż, tuż. Rozwijanie gotowości do nauki czytania i pisania"" przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci, które przygotowują się do nauki czytania i pisania. Przyda się również uczniom, którzy z różnych powodów mają kłopoty z nauką tych niezwykle ważnych umiejętności. Przedszkolaki i uczniowie mogą wykonywać ćwiczenia zawarte w publikacji zarówno pod kierunkiem nauczyciela, jak i w domu, pod okiem osoby dorosłej. Zestaw składa się z 99 kart z ćwiczeniami oraz zeszytu. Na zadania związane z literami, dwuznakami i trójznakiem poświęcono 88 kart. Umieszczone na nich ćwiczenia mają na celu rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności grafomotorycznej, rozwijanie uwagi i pamięci wzrokowej, naukę pisania danej litery, a także usprawnianie motoryki małej. Pozostałe 11 kart zawiera zadania rozwijające przede wszystkim analizę fonemową oraz utrwalające znajomość małych drukowanych liter.
Zabawy słowno-ruchowe z trzylatkami. Na cztery pory roku to kontynuacja zabaw zawartych w publikacjach Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami, Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami i Zabawy słowno-ruchowe z dwu- i trzylatkami. Świat maluszka. Wierszyki są świetnym sposobem na wsparcie rozwoju malucha na różnych płaszczyznach. Poprzez rytm, rym, intonację kształcą świadomość dźwiękową mowy, wspomagają rozwój mowy czynnej i biernej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa ruchów innej osoby. Rymowanki kształtują umiejętność obdarzania drugiej osoby uwagą, pozwalają rozwijać orientację przestrzenną w schemacie ciała oraz w przestrzeni, doskonalą pamięć wzrokową i słuchową, pomagają w nawiązywaniu kontaktu z drugą osobą, ułatwiają przełamanie nieśmiałości, rozwijają inwencję twórczą, respektują naturalną potrzebę ruchu dziecka, dostarczają przy tym dużo radości i śmiechu, wprawiając dziecko w pogodny nastrój.
Zabawy słowno-ruchowe z dwu- i trzylatkami to kontynuacja zabaw zawartych w publikacjach Zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami i Nowe zabawy słowno-ruchowe z niemowlakami. W książce znalazły się nowe rymowanki, tym razem z przykładowymi ruchami, które maluszek jest w stanie wykonać sam.Wierszyki są świetnym sposobem na wsparcie rozwoju malucha. Poprzez rytm, rym i intonację kształcą świadomość dźwiękową mowy, wspomagają rozwój mowy czynnej i biernej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, naśladownictwa ruchów innej osoby. Rymowanki kształtują umiejętność obdarzania drugiej osoby uwagą, pozwalają rozwijać orientację przestrzenną w schemacie ciała oraz w przestrzeni, doskonalą pamięć wzrokową i słuchową, pomagają w nawiązywaniu kontaktu z drugą osobą, ułatwiają przełamanie nieśmiałości, rozwijają inwencję twórczą, respektują naturalną potrzebę ruchu dziecka, dostarczając przy tym dużo radości i śmiechu, wprawiając dziecko w pogodny nastrój.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów.
Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat.
W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Mam okazję rozmawiać z nauczycielami z całego świata. Często słyszę z ich ust następujące słowa: „Nie chcę czytać wywodów na temat ogólnikowych teorii czy ideałów. Potrzebuję konkretnej i praktycznej pomocy, czyli odpowiedzi na pytanie, jak mam pracować z uczniami w mojej klasie”.
Niniejsza książka zaspokaja tę potrzebę. Nie każdy ma czas, by godzinami przekopywać się przez raporty z badań i zalecenia na temat metod nauczania osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, a potem bić się z myślami, które z nich warto wypróbować. Książka doktor Ordetx przedstawia program oraz techniki nauczania metodycznie i precyzyjnie. Jej instruktaż jest przejrzysty, bogato ilustrowany przykładami i wskazówkami. Z przedmowy Susan J. Moreno, założycielki i dyrektorki OASIS M.A.A.P Services
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?