Problemy z dyscypliną na lekcjach to chleb powszedni nauczycieli, pedagogów i osób pracujących z grupami. Potęgują je nierozstrzygnięte konflikty w klasie, obciążenie, poczucie muru między prowadzącym zajęcia a dziećmi, a często także agresja z ich strony. Autor podaje praktyczne sposoby opanowania grupy, uczy, jak urozmaicić zajęcia, by nie dochodziło do problemów z porządkiem, i dowodzi, że praca w klasie z trzydziestoma nawet uczniami może być satysfakcjonująca.
Każda szkoła boryka się z problemem przestępczości wśród młodzieży. Aby skutecznie radzić sobie z tym problemem, warto zapoznać się z podstawową wiedzą na temat mechanizmu powstawania i radzenia sobie z tym zjawiskiem. Dzięki autorom tej książki poznajemy czynniki wpływające na pojawienie się problemu i otrzymujemy narzędzia w postaci testów i wskazówek, dzięki którym nauczymy młodzież panowania nad gniewem i agresją.
Rewolucja technologiczna, zalew medialnej informacji, globalizacja i rozwój internetu sprawiają, że edukacja i pedagogika stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Kształtowanie postaw i zachowań młodego człowieka w kontekście rewolucji informatycznej oraz całego bagażu jaki niesie za sobą postmodernizm jest nie lada wyzwaniem. Dydaktyka mediów to interesująca publikacja pozostająca w zgodzie z obecnymi światowymi trendami rozwoju myśli pedagogicznej. Jedną więc z jej niezbywalnych wartości jest aktualność tematu. Centrum zainteresowania niniejszej książki stanowi aspekt informacyjny. Chodzi tutaj o praktykę nauczania i uczenia się. Refleksję nad tą praktyką i wynikające z niej koncepcje działania, propozycje modeli, hipotezy i teorie autorzy określają mianem dydaktyki mediów.
Zdrowie oraz nasze relacje z innymi są efektem jedynej w swoim rodzaju mieszanki cech dziedzicznych, nawyków życiowych i reakcji emocjonalnych. Dlaczego niektórzy ludzie cieszą się zdrowiem, a inni poddają się chorobie? Jaki styl życia jest najlepszy dla Ciebie? Jak kształtować samouzdrawiającą osobowość? Na te pytania odpowiada w swojej książce Howard S. Friedman - profesor psychologii i profilaktyki zdrowotnej na Uniwersytecie Kalifornijskim.
Jak prowadzić szkolenia, by:
- uczestnicy czuli się zmotywowani do nauki
- praca w grupie przebiegała sprawnie i w dobrej atmosferze
- a cel zajęć został osiągnięty
W czasie szkoleń i wszelkiego typu nauki najistotniejsza jest dobra współpraca między uczącym a uczestnikami zajęć. Aby ją osiągnąć, trzeba przede wszystkim mieć świadomość tego, czym są szkolenia, i umieć je odnieść do koncepcji szeroko rozumianej edukacji dorosłych. Autorka przystępnie prezentuje etapy cyklu szkoleniowego, opisuje sposoby prowadzenia zajęć i sprawdzone metody aktywizujące pracę z grupami. Książka przyda się każdej osobie prowadzącej szkolenia, trenerom i psychologom, ale także nauczycielom w szkołach i pedagogom.
Czy człowiek posiada jedną tożsamość? Czemu w jednej sytuacji zachowuje się tak, w drugiej zupełnie inaczej, jakby był inną osobą? Czy mamy jedno Ja, czy wiele? Pytania te fascynują nie tylko filozofów, psychologów czy pisarzy, ale również przeciętnych zjadaczy chleba, próbujących odnaleźć się we współczesnym świecie.
Książka jest pełnym anegdot i przykładów poradnikiem skierowanym do kierowników i menedżerów zarządzających zarówno dużymi firmami, jak i własnym małym biznesem. Autorka, wieloletni szkoleniowiec, w przystępny sposób i „przyjaznym” językiem wskazuje elementy wpływające na sukces. Uzasadnia przydatność wiedzy psychologicznej w zarządzaniu.
Wszyscy chcemy osiągnąć sukces. Autorka, bazując na przykładach firm polskich i zachodnich, przekonuje, że aby poczuć się ludźmi sukcesu, musimy najpierw zrozumieć, co to pojęcie dla nas oznacza. Od tego bowiem, jak pojmujemy swoją rolę w życiu, zależy nasze powodzenie zawodowe. Książka ta prezentuje sześć praw efektywnego zarządzania firmą, wśród których główne miejsce zajmują skuteczne porozumiewanie się, dobry przepływ informacji i umiejętność dostrzegania zagrożeń.
Niezbędna lektura dla każdego przedsiębiorcy, bez względu na to, czy prowadzi małą firmę handlową czy kieruje dużym zakładem. Sukces firmySpis treści
Wprowadzenie
1. O sukcesie inaczej
Nowa definicja sukcesu
Sukces w życiu codziennym
2. Przywódca w biznesie i w życiu prywatnym
Cechy skutecznego kierownika
Przekonania
Charakter
Opanowanie
Troska
Umiejętności
3. Przywództwo w zarządzaniu
Zagrożenia w firmie
Niedostatki w komunikacji
Brak troski o rozwój pracowników
Nieumiejętne delegowanie uprawnień
Brak zgodnej wizji
Świadczenia pracownicze
Nieradzenie sobie z niedociągnięciami pracowników
Brak treningu dla zarządu
Podziały wewnętrzne
Fascynacja kolejnymi programami
4. Komunikacja podstawą sukcesu firmy
Komunikacja wewnątrz firmy
Komunikacja firmy ze środowiskiem zewnętrznym
5. Sześć praw sukcesu firmy
Ewolucja jakości
Doinformowanie
Całościowe spojrzenie
Wiedza
Współzarządzanie
Wartości w firmie
6. Zarządzanie w czasie
Zarządzanie sobą
Zarządzanie firmą
Podsumowanie
Bibliografia
Każda wiarygodna teoria demokracji musi odnieść się między innymi do takich dwóch żywotnych kategorii jak patriotyzm i obywatelskość. Upolitycznienie tych kategorii, manipulowanie nimi według potrzeb i doraźnych interesów, prowadzi do partykularyzmów zagrażających procesom edukacji dla demokracji. Konieczne jest zatem tworzenie warunków rozumienia i doświadczania patriotyzmu oraz bycia obywatelem, a zwłaszcza takich elementów obywatelskiego uczestniczenia, jak: podejmowanie decyzji i kształtowanie oraz artykułowanie preferencji. Kolejne studia, rozprawy i eseje składające się na ten tom pomyślane są więc jako przesłanki argumentów przeciw jednowymiarowemu podejściu do rozwoju człowieka i do zmiany społecznej oraz przeciw tym systemom myślowym, które ograniczają ludzkie poznanie i samodzielne decydowanie. W gruncie rzeczy interesuje nas odpowiedź na pytanie: Jak zapobiec niepomyślnym tendencjom osłabiającym więź społeczną, a tym samym jak przywrócić społeczne zaufanie i obywatelskie zaangażowanie? Rzadko natrafiam na prace zbiorowe, które z jednej strony są bardzo potrzebne ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie są powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Recenzowana książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków. Z recenzji prof. S. Kowalika
Zastanawiasz się jak rozpoczynać rozmowę z obcymi? Jak podejmować inicjatywę i odpowiednim tonem wypowiadać właściwe zdania w odpowiedniej chwili? Chcesz dowiedzieć się jak umiejętnie zająć rozmową partnera dialogu bez naruszania wytyczonych granic? Jak na początku rozmowy stworzyć przyjemną atmosferę, na końcu zaś utrwalić kontakt i zbudować długofalowy partnerski układ? To książka dla Ciebie! Znajdziesz w niej cały zestaw narzędzi potrzebnych do komunikowania się, dzięki którym nauczysz się prowadzić najpierw małe, a z czasem także większe i ważniejsze rozmowy. Książka ta ma pomóc w swobodnym nawiązywaniu kontaktów z obcymi ludźmi. Umiejętność tworzenia partnerskiej atmosfery w trakcie pierwszego spotkania jest przydatna w życiu towarzyskim, jeszcze ważniejsza zaś w pracy, gdzie codziennie mamy do czynienia z nowymi klientami.
Wszystkie dzieci miewają złe sny. Aby uspokoić dziecko, zazwyczaj wystarcza je przytulić lub zaśpiewać mu kołysankę, lecz czasem koszmary są tak uporczywe, że musimy sięgnąć po inne metody działania.
We Wprowadzeniu Autor zajmuje się zagadnieniem klinicznej i naukowej tożsamości psychoanalizy, jej możliwości i ograniczeń jako metody leczenia oraz – odwołując się do doświadczeń angielskich – wskazuje jak może być ona wykorzystywana w instytucjach służby zdrowia. Pozostałą część książki stanowią opisy przypadków prowadzonych przez Autora w ramach uspołecznionej służby zdrowia w latach dziewięćdziesiątych w Londynie. Lektura tej książki stwarza niezwykłą okazję do przyjrzenia się z bliska pracy psychoanalityka, poznania trudnych realnych doświadczeń pacjentów oraz wewnętrznego świata ich fantazji i konfliktów psychicznych. W rozdziale W cieniu zmarłego obiektu przedstawiono konsekwencje zaburzenia normalnego przebiegu procesu żałoby polegające na podporządkowaniu życia jednostki zmarłym postaciom. A oto kilka innych tytułów zamieszczonych studiów: Trauma jako azyl, O pamięci, tęsknocie, winie i ich przeobrażeniach, Od identyfikacji do relacji.
Wszystkim nam - w domu, przedszkolu i szkole - zdarzają się sytuacje, w których zaskakuje nas agresja i przemoc obserwowana u dzieci. Często nie potrafimy jej zaradzić, gdyż nie rozumiemy powodów zachowań naszych pociech. Autor tłumaczy, czym jest zjawisko agresji, jakie są jej rodzaje i kiedy przeradza się ona w przemoc. Opis swój ilustruje on przykładami z życia codziennego, by wskazać najprostsze, a zarazem najlepsze metody radzenia sobie z tym problemem u dzieci, nie raniąc przy tym ich poczucia własnej wartości i nie hamując prawidłowego rozwoju ich osobowości. Książka ta jest skierowana przede wszystkim do rodziców, wychowawców, osób pracujących w przedszkolach i nauczycieli, ale skorzystać z niej mogą również wszyscy specjaliści zajmujący się rodzinami
Często atakują nas sytuacje, w których nie radzimy sobie z wybuchami gniewu nastolatka czy zaplanowanym prześladowaniem jednych uczniów przez drugich. Warto zapoznać się z wiedzą na temat destrukcyjnych zachowań dzieci i młodzieży, by umieć skutecznie im przeciwdziałać. Autorzy książki piszą, w jaki sposób nauczyciele i inni pracownicy oświaty mogą reagować w krytycznych przypadkach.
Autorka adresuje niniejszą książkę do określonych grup zawodowych i społecznych: • do terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną (ostatnio powołuje się Podyplomowe Studia Emisji Głosu, które mają kształcić nauczycieli i logopedów nie tylko w zakresie korekcji patologii, ale również na wyższym poziomie udoskonalania głosu); • do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia; • do dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych; • do dziennikarzy medialnych (telewizja, radio), którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli; • do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie; • być może pod kierunkiem dykcjonisty lub logopedy uda się treść tej książki przekazać środowisku wyższych urzędników państwowych, posłów oraz wszelkiego rodzaju rzeczników”. Ze wstępu prof. Mirosławy Lombardo
Pomaganie ludziom w poszukiwaniu szczęścia i sensu życia jest celem nowej dyscypliny, zwanej psychologią pozytywną ? dziedziny, którą od pewnego czasu autor się zajmuje ? a zatem niniejsza książka opowiada poniekąd o źródłach psychologii pozytywnej tkwiących w starożytnych mądrościach, oraz o jej zastosowaniach we współczesnym świecie. Aby się tego dowiedzieć, autor przeczytał dziesiątki dzieł starożytnych mędrców, pochodzących przede wszystkim z trzech wielkich ośrodków myśli klasycznej: z Indii (na przykład Uaniszady, Bhawagadgita czy nauczanie Buddy), Chin (Dialogi Konfucjańskie, księga Daodejing, pisma Mencjusza) oraz z kultur śródziemnomorskich (Stary i Nowy Testament, filozofowie greccy i rzymscy, Koran). Przeczytał również wiele innych dzieł filozoficznych i literackich z ostatnich pięciuset lat. To inspirująca książka, której lektura pozwoli na głęboką analizę pojęcia SZCZĘŚCIA, a co za tym idzie uczyni dążenie do niego o wiele łatwiejszym.
"Miłość, poczucie winy i reparacja" rozpoczyna publikację Pism Melanie Klein, obejmujących blisko czterdziestoletni okres jej pracy klinicznej i badawczej. Długo oczekiwane polskie wydanie Pism umożliwia czytelnikowi bezpośredni kontakt z jej dziełem, a w konsekwencji z olbrzymim obszarem myśli analitycznej, modyfikującej i twórczo rozwijającej teorię Freuda - z tzw. brytyjską szkołą relacji z obiektem.
Kluczem do napisania tej książki są z pewnością zaburzenia osobowości. Autor zdaje się potwierdzać tezę, że niewiele dzieli geniusza od szaleńca. Borwin Bandelow pod tym właśnie kątem analizuje gwiazdy, ikony naszych czasów, które zawładnęły masową wyobraźnią, czasem płacąc za to niewspółmiernie wysoką cenę. Wśród zaburzeń, którymi doknięci są bohaterowie, mamy więc narcyzm, osobowość borderline, seksoholizm. Znajdziemy też depresje, uzależnienia i perwersje. Na dodatek poznajemy nie anonimowe przypadki Pana X czy Z, tylko Robbiego Williamsa, Whitney Houston, Marilyn Monroe, Klausa Kinskiego i innych. Wszystkie szczegóły z życia gwiazd pochodzą z ich autoryzowanych biografii. W rzeczywistości publikacja ta to też rzetelna książka z zakresu literatury popularnonaukowej, której treść może okazać się intrygująca nie tylko dla psychiatrów i terapeutów, ale również dla szerokiego grona czytelników.
Żyjemy w świecie, w którym stosunki między grupami społecznymi naznaczone są wrogością i przemocą. U źródeł konfliktów znajdziemy stereotypy, uprzedzenia i dyskryminację. Chcąc poprawić relacje międzygrupowe, powinniśmy najpierw zapytać: dlaczego ludzie odwołują się do stereotypów? Skąd bierze się nienawiść między członkami poszczególnych grup? Dlaczego ludzie dyskryminują tych, którzy się od nich różnią? Książka prezentuje dorobek psychologii społecznej w zakresie stosunków międzygrupowych. Zbudowana jest z krótkich, lecz nasyconych treścią opisów najważniejszych danych związanych z tą problematyką.
Śmierdzący serze, daj mi pracę domową, bo chcę ja przepisać. Spojrzałem w złe zielone oczy Guza... Aleks musi coś zrobić z Guzem. Ale co? Nie wie, jak ma zmusić Guza, by zostawił go w spokoju. Boi się poprosić o pomoc. Boi się, że jeśli powie, będzie jeszcze gorzej. Mimo to, rodzice dowiadują się, a Aleks jest zdziwiony, że odczuwa ulgę. Kiedy pomagają mu ustalić plan poradzenia sobie z Guzem, chłopiec czuje, że teraz da sobie radę. Następnym razem, kiedy Guz próbuje go dręczyć, napotyka wielką niespodziankę! Catherine DePino przez wiele lat czynnie zajmowała się dręczycielami i ich ofiarami, pracując jako nauczycielka w gimnazjum i konsultant do spraw wychowawczych systemu szkolnego w Filadelfii (USA). Jej córka, będąca pedagogiem szkolnym, zachęciła ją do napisania książki 'Śmierdzący ser', aby pomóc dzieciom w różnym wieku w tych bolesnych i wciąż nawracających sytuacjach. Dr DePino ma trzy córki i troje wnuków. Dzisiaj jest już na emeryturze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?