KATEGORIE [rozwiń]

Maria Dudzikowa

Okładka książki Wychowanie T.5 Pojęcia. Procesy. Konteksty...

59,90 zł 48,50 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności. Część pierwsza podręcznika liczy 8 rozdziałów, druga – 6, a trzecia – 9 (w sumie 23 rozdziały).
Okładka książki Wychowanie Tom 4 Pojęcia - procesy - konteksty

59,90 zł 39,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Każda wiarygodna teoria demokracji musi odnieść się między innymi do takich dwóch żywotnych kategorii jak patriotyzm i obywatelskość. Upolitycznienie tych kategorii, manipulowanie nimi według potrzeb i doraźnych interesów, prowadzi do partykularyzmów zagrażających procesom edukacji dla demokracji. Konieczne jest zatem tworzenie warunków rozumienia i doświadczania patriotyzmu oraz bycia obywatelem, a zwłaszcza takich elementów obywatelskiego uczestniczenia, jak: podejmowanie decyzji i kształtowanie oraz artykułowanie preferencji. Kolejne studia, rozprawy i eseje składające się na ten tom pomyślane są więc jako przesłanki argumentów przeciw jednowymiarowemu podejściu do rozwoju człowieka i do zmiany społecznej oraz przeciw tym systemom myślowym, które ograniczają ludzkie poznanie i samodzielne decydowanie. W gruncie rzeczy interesuje nas odpowiedź na pytanie: Jak zapobiec niepomyślnym tendencjom osłabiającym więź społeczną, a tym samym jak przywrócić społeczne zaufanie i obywatelskie zaangażowanie? Rzadko natrafiam na prace zbiorowe, które z jednej strony są bardzo potrzebne ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie są powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Recenzowana książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków. Z recenzji prof. S. Kowalika
Okładka książki Pomyśl siebie... Minieseje dla wychowawcy klasy

49,90 zł 35,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ta składa się z 21 miniesejów, po przeczytaniu których nauczyciel-wychowawca – pomimo codzienności wypełnionej licznymi troskami i obowiązkami – zapragnie być refleksyjnym praktykiem! " Pomyśl siebie Stań się na nowo Bezrozumnych Zmyślają inni." M. Jachimowicz, Pomyśl "Teksty są napisane niezwykle atrakcyjnie i dostępnie zarazem […] w finezyjnie rozkładającej akcenty technice eseju o rozmiarach mini, wyraźnie stanowiąc dowód na to, że doświadczenia pedagogiczne Autorki i jej kontakty z młodzieżą szkolną […], jak też z przedstawicielami tak zwanych ciał pedagogicznych, wyposażyły ją w przysłowiowego nosa i język, a poważnie mówiąc w umiejętność trafnego nawiązywania dialogu". Z recenzji profesora Lecha WitkowskiegoPomyśl siebieSpis treści Wprowadzenie Pomyśl siebie jako... kreatora ładu społecznego Ideologia konsumpcji sytej Europy Szkoła – ziemia nieludzka (Nie)byt w społeczeństwie papierkowym Scholaptikon, czyli monitoring w szkole Samorząd szkolny jako kłopot? Co z rozwojem społecznego kapitału w szkole? Pomyśl siebie jako... autorytet Aura emocjonalna wokół pojęcia i potrzeby autorytetu Czy chcemy, czy nie, żyjemy w okresie autorytetu O prawomocności autorytetu w edukacji O autorytecie nauczyciela – z fotografią w kolorze sepii w tle Akceptować osobę ucznia? Co to oznacza? Pomyśl siebie jako... uwikłanego w śmiech Humor inteligentnego i dobrego człowieka Nauczyciel w kręgu uczniowskiego śmiechu Odmiany śmiechu za szkolnymi drzwiami O śmiechu, który niszczy Pomyśl siebie jako... rzecznika autokreacji Wokół kategorii podmiotowości bez „gęstej zadymy mętnego słowotoku” Zmiana? Zacznijmy od siebie O rozwijaniu kompetencji autokreacyjnych wychowanków . Autokreacja w kontekście pytań: o siebie, o innych ludzi i o świat Minął właśnie rok. Rozważania o/na czasie Z optymizmem o potędze optymizmu
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj