Japońska legenda na kartach komiksu! Mike Richardson i Stan Sakai ożywiają jedną z najpiękniejszych opowieści samurajskich. Album 47 roninów opowiada o misji wiernych wojowników, którzy pragną pomścić swego pana, zgodnie z zasadami kodeksu honorowego bushido. To historia o obowiązku i poświęceniu. Doskonale udokumentowana i wspaniale zilustrowana powieść graficzna rozpoczyna się wydarzeniami, które doprowadziły do śmierci pana Asano, by potem skupić się na losach grupy oddanych mu samurajów, kroczących drogą krwawej zemsty. Album 47 Roninów zawiera galerię okładek, dodatkowe szkice oraz wywiady z autorami.
Czy dni są za krótkie tylko zimą, kiedy szybko zapada zmrok i trzeba się wcześnie kłaść spać? Otóż nie dla Calvina każdy dzień jest za krótki, bo nigdy nie starcza mu czasu, aby pobawić się we wszystkie zabawy albo obejrzeć wszystkie filmy w telewizji. Jak zwykle bohater ma problemy z opiekunką do dzieci, rodzice zaś nie chcą go słuchać i zmuszają do odrabiania lekcji. Z kolei pani wychowawczyni nie przyjmuje do wiadomości faktu, że Calvin tak naprawdę jest Chłopcem Przeznaczenia, i czas spędzany w szkole wykorzystuje na rozmyślania o podróżach do innych galaktyk. Nieznośne jest też zachowanie Zuzi, sąsiadki Calvina, która nie chce stać się ofiarą antyfeministycznych zasadzek przygotowywanych przez klub PFUJ (Precz Fstrętnym Uciążliwym Jędzom) w składzie: Calvin i Hobbes.
Brutalna i mroczna opowieść, będąca przenikliwym spojrzeniem na oszalały świat i zwariowany umysł Jokera - króla przestępców Gotham City. Joker wychodzi z zakładu dla obłąkanych i, choć ma uśmiechniętą twarz, nie jest szczęśliwy. Gdy go nie było, współpracownicy - myśląc, że zniknął na dobre - pokroili jego kawałek tortu i wyprzedali za grosze. Ale Joker wrócił i ma ochotę sprawić, by ulice Gotham spłynęły krwią. Podczas długiej nocy, będącej odzwierciedleniem stanu duszy Jokera, jego ścieżki skrzyżują się z drogami Pingwina, Two-Face`a, Killer Croca, Harley Quinn, Riddlera i, oczywiście, Batmana... Niech niebiosa im pomogą. Historia ta, przedstawiona z punktu widzenia Jonny`ego Frosta, lojalnego (i naiwnego) pomocnika Jokera, jest prawdziwą opowieścią w stylu ""noir"". To wstrząsająca podróż smaganymi deszczem ulicami miasta. Podróż pełna brudnych zagrywek i samych złych decyzji. Komiks tylko dla dorosłych.
Album zawiera historie Ozymandiasza, Dolarówki i Karmazynowego Korsarza. Jak daleko posunie się Adrian Veidt, by zostać najmądrzejszym człowiekiem świata? Do jakich poświęceń okaże się zdolny? Kogo zepchnie ze swojej drogi? Komiks o Ozymandiaszu to bezkompromisowy portret człowieka, którego altruistyczne pragnienie, by naprawić zepsuty świat, może okazać się bardzo kosztowne dla ludzkości. Druga opowieść, Klątwa Karmazynowego Korsarza, to wstrząsająca historia o przeklętym piracie, upiornie podobna do swojego odpowiednika z komiksu Strażnicy, czyli Opowieści o Czarnym Okręcie. Album zamyka krótka historia o bohaterze zwanym Dolarówką. Aktor zyskał popularność jako postać z reklamy pewnej instytucji finansowej. Ale kampania reklamowa zaczęła zataczać coraz szersze kręgi i aktor może stanąć przed zupełnie niespodziewanymi wyzwaniami. Legendarny scenarzysta Len Wein (Potwór z bagien) i znani rysownicy Jae Lee (The Dark Tower), John Higgins (Hellblazer) i Steve Rude (Nexus) przedstawiają nieznane dotąd historie ze świata sprzed Strażników!
Akcja tego niezwykłego komiksu dzieje się w XVII wieku. W okolicach pewnej angielskiej kolonii na wybrzeżu Ameryki Północnej dwaj Indianie gwałcą białą osadniczkę. W zemście zostają zabici przez kolonistów, co napędza spiralę zemsty. Poprzez historię osadniczej rodziny Lewisów Pratt pokazuje koszmar kolonizacji Ameryki Północnej. Album jest popisem kunsztu Manary, którego rysunki świetnie przystają do historycznego anturażu, nasycając opowieść dużą dawką erotyki. Indiańskie lato otrzymało nagrodę za najlepszy komiks na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Angouleme w 1987 r. Milo Manara to włoski scenarzysta i rysownik komiksowy, którego specjalnością stały się wspaniałe wizerunki kobiet oraz rysunki scen erotycznych. Stworzył tak znane komiksy, jak El Gaucho oraz cykl o przygodach Giuseppe Bergmana.
W świecie majora Gruberta wszystko jest możliwe: od podróży między wymiarami po interwencje dawnych bogów. Garaż hermetyczny to przykład artystycznej improwizacji, zabawy fabułą i konwencjami. Komiks odznacza się niezwykłym bogactwem w warstwie graficznej. Rysunek oscyluje między pobieżnością karykaturalnego szkicu a wyrafinowanym studium przestrzeni i postaci. Pierwsze wydanie komiksu w 1979 r. wywołało ogromne poruszenie w świecie artystycznym, uzmysławiając twórcom, że komiks jako medium nie ma przed sobą żadnych ograniczeń. Moebius to artystyczny pseudonim Jeana Girauda, francuskiego scenarzysty i rysownika komiksowego, mistrza opowiadania obrazem. Najsłynniejsze dzieła Girauda to Blueberry, Incal, Arzach. Współtworzył także scenografie do filmów Obcy, Tron oraz Piąty Element.
Długo wyczekiwany album komiksowy z Wiedźminem w roli głównej. Autorem scenariusza jest laureat nagrody Eisnera Paul Tobin. Podczas jednej ze swoich podróży, na skraju Czarnego Lasu, łowca potworów Geralt spotyka mężczyznę, którego żona, rzekomo martwa, lecz wciąż żądna krwi, zamieszkuje posiadłość zwaną Domem ze Szkła. Niekończące się korytarze, gdzie niebezpieczeństwo czai się za każdym rogiem oraz skrywana przez dom tajemnica sprawią, że Geralt będzie musiał wznieść się na wyżyny swoich wiedźmińskich umiejętności, aby nie tylko rozwiązać związaną z Martą i Jakubem zagadkę, ale i przeżyć. Komiks rozszerza znane z gier oraz książek uniwersum o nową emocjonującą historię, koncentrującą się na losach legendarnego zabójcy potworów Geralta z Rivii. Wiedźmin. Dom ze Szkła to idealna pozycja dla miłośników przygody i grozy, niezależnie od tego czy znają wiedźmińskie uniwersum, czy dopiero zamierzają je poznać. Styl Joego Querio doskonale wpisuje się w subtelną, pełną niepokoju naturę horroru. Querio nanosi na każdą stronę naprawdę potężną dawkę napięcia i sprawia, że czytelnik wręcz chłonie atmosferę mrocznego lasu i okolic napisał na okładce albumu amerykański recenzent.
Kaj uważa, że wyrósł już ze spania z Kubatu, swoją przytulanką. Właśnie wtedy dowiaduje się, że maskotka jest żywym stworzeniem! Wyruszają razem do zamku tajemniczego czarnoksiężnika, twórcy Kubatu, aby ten sprawił, by maskotka nie utraciła wspomnień, jak inne dziecięce przytulanki. Czy chłopiec zdoła udowodnić, że jest prawdziwym przyjacielem Kubatu? Czy dowie się, kim naprawdę jest czarnoksiężnik? Kaja i jego żywą zabawkę czekają niezwykłe i niebezpieczne przygody. Komiks nagrodzony w pierwszej edycji konkursu im. Janusza Christy na komiks dla dzieci.
XIX-wieczny Londyn, miasto ponure i okrutne. Podobnie jak w powieści Jamesa M. Barriego niespodziewane spotkanie z latającą wróżką przenosi Piotrusia na fantastyczną wyspę. Tu jednak jego walka o przetrwanie wcale się nie kończy. Komiksowa historia Piotrusia Pana niewiele ma w sobie optymizmu, właściwego opowieściom dla dzieci. Sporo tu nawiązań do psychologicznych teorii Freuda, jak choćby relacje Piotrusia z matką alkoholiczką, jej tajemnicza śmierć czy wątek tożsamości ojca. Régis Loisel to wybitny francuski twórca komiksów, znany w Europie za sprawą serii fantasy W poszukiwaniu Ptaka Czasu. Pracował również ze studiem Walta Disneya przy filmach Atlantydai Mulan.
Najnowszy komiks znanego polskiego rysownika Zbigniewa Kasprzaka, używającego pseudonimu Kas! Na przełomie XIX i XX wieku Paryż był nie tylko jednym z najwspanialszych miast świata, ale także siedliskiem licznych szajek bezwzględnych bandytów zwanych apaszami. Kradli, rabowali domy, zabijali bogatych mieszczan, czerpali dochody z prostytucji. Na ulicę trafia piękna nastolatka Amélie Hélie, zwana Złotowłosą, w której zakochują się kolejni mężczyźni, między innymi przywódcy dwóch gangów apaszy. Wybucha wojna między bandami, z której korzysta komisarz policji Deslandes, chcący przywrócić spokój w Paryżu. A całą historię opisuje sprytny dziennikarz Saige. Opowieść Galandona i Kasa została luźno oparta na prawdziwych wydarzeniach, mających miejsce w latach 1898-1902. Ich bohaterami byli urodziwa Amélie oraz jej kochankowie, a zarazem szefowie gangów - nożownik Manda i weteran afrykańskich wojen Leca. Historia ta przeszła do paryskiej legendy ulicznej, a na jej podstawie w 1952 roku nakręcono film Złotowłosa, w którym tytułową rolę zagrała gwiazda kina francuskiego, Simone Signoret. Twórcami albumu o krwawej rywalizacji o piękną dziewczynę są ceniony rysownik Zbigniew Kasprzak (znany z takich serii jak Yans, Halloween Blues i Podróżnicy) oraz francuski scenarzysta Laurent Galandon (m.in. cykle L'Envolée Sauvage i Quand souffle le vent), określany przez krytyków ,,wschodzącą gwiazdą rynku komiksowego"".
Legendarna trylogia Willa Eisnera (1917-2005), autora, którego imieniem nazwano najważniejszą nagrodę komiksową w USA! Pierwsze wydanie Umowy z Bogiem ukazało się w 1978 roku, gdy Eisner miał sześćdziesiąt jeden lat, i stało się punktem zwrotnym zarówno w życiu tego wybitnego twórcy, jak i w historii całej sztuki komiksowej. Oznaczało narodziny ""powieści graficznej"" i początek epoki, w której poważni rysownicy mogli odrzucić ograniczenia wynikające z obowiązującego dotychczas w Ameryce formatu zeszytowego. Pod koniec życia Eisner wybrał spośród swoich późniejszych dzieł dwa: Siłę życiową i Dropsie Avenue, które wraz z Umową z Bogiem opublikowano w formie trylogii.Przekład tego właśnie wydania prezentujemy polskim czytelnikom.Trylogia Umowa z Bogiem to niezwykła kronika amerykańskich doświadczeń prezentująca indywidualne i zbiorowe losy kilku pokoleń mieszkańców Dropsie Avenue w Nowym Jorku. To zarazem najbardziej znaczące i ponadczasowe dzieło Willa Eisnera, w którym zawarł wiele własnych wspomnień, przeżyć i refleksji.
Jeden zły dzień - według wiecznie szczerzącego zęby zbrodniarza, znanego jako Joker, tylko tyle dzieli człowieka zrównoważonego psychicznie od szaleńca. Zbiegły z Azylu Arkham przestępca planuje udowodnić swą obłąkaną tezę. Posłuży się w tym celu najlepszym policjantem w Gotham City, komisarzem Jimem Gordonem, i jego błyskotliwą i piękną córką Barbarą.Ale Joker nie zawsze był taki, jakim go znamy. Zanim stał się Księciem Zbrodni, zanim pewnego fatalnego dnia nie oszpecił sobie twarzy i nie wypaczył umysłu na zawsze, był jednym z ludzi, których ochronie Mroczny Rycerz poświęcił swe życie - był zwyczajnym człowiekiem.Co sprawiło, że przeciętny obywatel stał się największym wcieleniem zła, jakie kiedykolwiek grasowało po ulicach Gotham City? Czy Batman powstrzyma plan Jokera i nie dopuści do tego, by komisarz Gordon i jego córka zostali wciągnięci w krąg morderczego szaleństwa? Czy dwóm wrogom uda się zakończyć odwieczny pojedynek, zanim będzie za późno? Legendarny scenarzysta Alan Moore w dziełach ""Strażnicy"" i ""V jak Vendetta"" stworzył nową jakość komiksu superbohaterskiego. W albumie ""Batman. Zabójczy żart"" ukazuje genezę największego komiksowego łotra - Jokera - i na zawsze zmienia świat Batmana.""Zabójczy żart"" - komiks, który należy do klasyki gatunku - ukazuje się po raz pierwszy w Polsce z nowymi kolorami, zgodnymi z autorską wizją rysownika Briana Bollanda.
Kolekcjonerskie wydanie sensacyjnych opowieści noir, rozgrywających się w Sin City - Mieście Grzechu. Rządzi nim rodzina Roarków, którzy zajmują zarówno wysokie stanowiska administracyjne, jak kościelne. Zabójstwa, gwałty i szantaż to dla nich chleb powszedni. Odchodzący na emeryturę policjant przez przypadek ratuje małą dziewczynkę z rąk seryjnego mordercy, którym okazuje się członek klanu Roarków. Oczywiście sprawa zostaje zatuszowana, a kozłem ofiarnym zostaje policjant. Kiedy po wielu latach wychodzi z więzienia, odnajduje dorosłą już dziewczynę, byłą ofiarę zboczeńca. Razem z nią dąży do ukarania prawdziwego sprawcy zbrodni sprzed lat. Jak to w komiksach Millera o Mieście Grzechu, do końca nie wiadomo, czy głównym bohaterom uda się przeżyć i czy sprawiedliwość jest w stanie zatriumfować nad wszechobecną mafią.
Drugie wydanie komiksu, który swą premierę w Polsce miał w 2003 roku, tym razem w twardej oprawie. Projektem okładki i opracowaniem graficznym nowego wydania zajął się Chip Kidd. Stare Miasto to jedna z dzielnic Miasta Grzechu. Dzielnica rozpusty, którą rządzą kobiety. Teraz mafia postanawia odzyskać kontrolę nad tym terenem. Ale Stare Miasto ma własne prawa i ochroniarzy. Dwight zamierza pomóc swoim przyjaciółkom, które postanawiają bronić własnego terytorium. Oznacza to jedno - wojnę z mafią i policją. Wojnę, w której trup ściele się gęsto.
Drugie wydanie komiksu, który swą premierę w Polsce miał w 2002 roku, tym razem w twardej oprawie. Projektem okładki i opracowaniem graficznym nowego wydania zajął się Chip Kidd. Album jest zbiorem jedenastu historii rozsypanych do tej pory w różnorakich publikacjach - antologiach, wydaniach specjalnych itp. Brutalna akcja, piękne kobiety, posępni mężczyźni i ciemne interesy to stałe, wykorzystywane wcześniej elementy, na jakich Frank Miller oparł scenariusze krótkich opowieści. Autor zastosował w nich także pewien zabieg: mimo że opowieści z Sin City są czarno-białe, znalazło się tu także miejsce na kolor. Niektóre z postaci zostały w charakterystyczny sposób pokolorowane - w historii pt.: ""Błękitnooka"" główna bohaterka ma oczy i sukienkę w kolorze nieba, w ""Laluni w czerwieni"" główna postać ma czerwone usta i czerwoną suknię. Użycie koloru na tle mrocznej, czarnej kreski dało niezwykły efekt.
Po odparciu pierwszego ataku Adwersarza na Baśniogród jego mieszkańcy muszą przygotować się do prawdziwej wojny, która bez wątpienia wybuchnie. Dla jednego z Baśniowców oznacza to opuszczenie miasta i rozpoczęcie kariery skorumpowanego magnata filmowego w Hollywood, co - jak ma nadzieję - przyniesie mu sławę i majątek. Lecz dla innego Baśniowca perspektywa wojny oznacza o wiele bardziej niebezpieczną wyprawę - podróż w baśniowe Strony Rodzinne, do samego serca terytorium wroga. Tu w końcu dojdzie do ujawnienia tożsamości Adwersarza.Baśnie - Strony rodzinne to album złożony z zeszytów 34-41 uznanej serii, stworzonej przez Billa Willinghama.
Intymny autoportret i kronika kariery człowieka, dzięki któremu komiks stał się sztuką. Will Eisner zaczął rysować komiksy w czasach wielkiego kryzysu. Stworzył ponad dwadzieścia powieści graficznych, dziesiątki książek instruktażowych i setki publikowanych co tydzień historii komiksowych, w tym serię Spirit, która ukazywała się najdłużej. Na każdym etapie swojej ponad siedemdziesięcioletniej kariery Eisner wytyczał nowe granice wybranemu przez siebie medium, nadając komiksowi status prawdziwej sztuki, sobie zaś - miano jednego z wielkich amerykańskich gawędziarzy XX wieku. W ostatnich latach życia zebrał najbardziej osobiste historie i wydał je w tomie Życie w obrazkach.Trzy powieści graficzne i dwie krótsze historie, ułożone w takiej kolejności, w jakiej powstawały, tworzą dzieło zbliżone do autobiografii. Tom rozpoczyna Zmierzch w Mieście Słońca, oda do wspomnień i tęsknoty, wywołanych przejściem Eisnera na emeryturę w roku 1985 i przeprowadzką na Florydę.Marzyciel, stworzony w roku 1986, to rodzaj powieści z kluczem, opisującej wczesne lata branży komiksowej przed II wojną światową. Historia własnej rodziny, a także rodziny żony Ann, ukazana jest w dwóch powieściach graficznych, W środek burzy i Cel gry, przedstawiających zarazem historię Żydów w Ameryce.Ostatnia opowieść w tomie, Dzień, w którym zostałem profesjonalistą, mówi najwięcej o tożsamości artystycznej autora.Will Eisner, twórca postaci Wonder Mana i komiksu Spirit, autor Umowy z Bogiem, pionier powieści graficznej, wielka legenda sztuki komiksowej dwudziestego wieku.
Arq to znakomity sześcioksiąg przygodowo-fantastyczny mistrza komiksu mistycznego, Andreasa, znanego w Polsce z opowieści Rork i Cromwell Stone. Skłócone małżeństwo naukowców, prostytutka, nawiedzony geniusz komputerowy i bandyta, który przeszedł operację zmiany twarzy... Co łączy tych ludzi? Otóż znaleźli się w tym samym czasie, w tym samym miejscu.
Wybitny twórca komiksów Will Eisner mierzy się z mistrzem pióra Karolem Dickensem, przedstawiając świeże i fascynujące spojrzenie na życie Żyda Fagina z Oliwera Twista. Historia ukazuje nieszczęśliwe dzieciństwo Fagina w londyńskich slumsach i jego inicjację w przestępczym półświatku. Dzieło przeciwstawia się antysemityzmowi wiktoriańskiej literatury, a wspaniałe rysunki tworzą sugestywny obraz epoki. Eisner - niekwestionowany ojciec powieści graficznej - łączy swoje zainteresowanie wielką literaturą, historią Żydów oraz problematyką stereotypów etnicznych w tej poruszającej, złożonej opowieści o człowieku nękanym przez uprzedzenia i biedę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?