Osoby i twórczości Jorge Luisa Borgesa (1899-1986) wielkiego argentyńskiego pisarza, jednego z najlepiej znanych w Polsce przedstawicieli boomu latynoamerykańskiego, Czytelnikowi przedstawiać nie trzeba. Wywierając olbrzymi wpływ na kształt całej literatury światowej Borges pozostawał jednocześnie wierny swemu wewnętrznemu przekonaniu o ?inności? znaczeń, wobec których człowiek czuje się bezradny. Labirynty. Nowa antologia to wędrówka po świecie Borgesa, w którym przenikają się wzajemnie sacrum i profanum, rzeczywiste i nierzeczywiste, proste i najbardziej złożone w labiryncie codziennego życia, emocji, poznawania i zamyślenia. To nowa próba odczytania świata, który, aczkolwiek dobrze nam znany, pozostaje tajemniczy i nieodgadniony.
?Polnishe Kochrezepte? bietet über 100 kulinarische Köstlichkeiten, die zu den Spezialitäten der polnischen Küche gehören. Vorgestellt werden verschiedene Arten von Kuchen, von Käsekuchen (zubereitet von Quark) über Meterkuchen, der einen Meter lang ist oder sogar noch länger, bis zum Apfelkuchen. Bei anderen polnischen Kuchen wie Lebkuchen oder Mohnstrudel (makowiec) hat man auch den Appetit auf mehr. Der polnische Mohnstrudel eignet sich besonders für Weihnachts- und Osterfeiertage. Man kann auch die Klassiker der polnischen Küche nicht vergessen und zwar Teigtaschen, so genannte Pierogi, die wirklich zu den bekanntesten und leckersten Gerichten in Polen zählen. Die Mehrzahl ist hier richtig, weil sie in unzähligen Varianten gekocht werden können: mit Quark, mit Käse oder mit Fleisch... mit Grütze ... von süß bis deftig.
Lassen Sie sich von den polnischen Kochrezepten überraschen. Kochen Sie doch einfach einmal etwas aus der polnischen Küche nach Ihrem Aufenthalt in Polen und erinnern Sie sich an die Geschmäcke, die Sie in Polen begleitet haben, die nicht so leicht zu vergessen sind .... verschiedene Suppen wie kwaśnica- die deftige Sauerkrautsuppe, żurek -saure Mehlsuppe oder sehr von Polen beliebt die Rote-Bete-Suppe (barszcz) . Eben solche Speisen sollte man unbedingt probieren!
Gönnen Sie sich einen Genuss auf höchsten Gipfeln!
Viel Spaß beim Kochen und guten Appetit !
Ucieczka z mitu nicości.
Znany gnostyk, Bazylides, miał napisać niegdyś, że był taki czas, kiedy nie było NICZEGO. Co więcej, kiedy nie było nawet tego niczego, co by w jakiś sposób było pomiędzy istniejącymi rzeczami. Jeśli takowe rzeczy oczywiście były; to to COŚ mogło być, jak się zdaje, tym co dziś nazywamy KOMUNIKOWANIEM. Autor podkreślał, że nawet jak owo coś BYŁO, to nie musiało być naprawdę, ale było dlatego, aby nie można powiedzieć wprost. NIE BYŁO NICZEGO…
Dlaczego chodzi nam akurat o ?kult wyobraźni?? Czyżby dlatego, że ?rozum śpi?? Otóż niezupełnie. Ten ostatni na pewno - na swój sposób - czuwa nieustannie nawet gdy o tym nie wiemy. To wyobraźnia działa jak życie poety: poetą się nie jest - nim się BYWA.
Czy istnieją takie zasady, wedle których możemy mówić, że wyobraźnia stanowi podstawę naszych przedstawień rzeczywistości w sferze biznesu? Na pewno tak; temu ważkiemu problemowi poświęcam całą pracę. Nie chodzi tutaj oczywiście o żadną teorię, czy paradygmat. Chodzi głównie o właściwą artykulację wyobraźni np. w komunikacie reklamowym. O modyfikację utrwalonych i nieco skostniałych pojęć, np. w dziedzinie jakości życia, estetyki itp. Chodzi także o używanie całkowicie nowych pojęć, które powstają chociażby w sferze NOWYCH MEDIÓW i które mogą dać bogatszy i wyrazistszy obraz tego, co obiecuje producent w sferze nowych produktów, usług, pomysłów, idei i technologii. Takie nowe podejście do znanych kwestii może uruchomić nawet NOWE LOGIKI, jak logika emocji, potrzeby, motywacji itp.
A może wyobraźnia stanowi remedium na wszystkie nasze życiowe niepewności? Tę tezę postaram się dowieść w dalszych rozważaniach.
Wszystkie te i inne przesłanki wspomagają i w ogóle umożliwiają dekonstrukcje, czy też dezorganizację zastanych hierarchii wartości, potrzeb, marzeń, pragnień itp. Wymagają te zjawiska NOWEGO OPISU i to być może w innych kategoriach pojęciowych. Wymaga taka nowatorska DEKOMPOZYCJA ukształtowania się nowego rozumienia zawiłości naszego świata. Nowej jego interpretacji, co trąci już nie tylko biznesem, ale wręcz swoistą filozofią nowego biznesu. Na koniec tych propozycji pozostaje kwestia ich OCENY. Wszystkie te procesy, procedury, opcje i koncepcje opieraja się na fundamentalnych dla wszelkiego komunikowania zbiorze takich pojęć, jak: DYSKURS, NARRACJA i KONTEKST.
Każda współczesna firma czy inna organizacja gospodarcza i społeczna stara się dowartościować pozycję swych pracowników, członków itp. Powszechnie mówi się nawet o kapitale ludzkim, stawiając go na pierwszym miejscu hierarchii wartości. Zwłaszcza gdy chodzi i komunikację interpersonalną wewnątrz takiej organizacji, jaką stanowi firma. Kapitał ludzki stawia się na równi z wizją i misją firmy w jej społecznym i konkurencyjnym otoczeniu. Biorąc to wszystko pod uwagę, trzeba przyznać, że w skali wartości organizacji coraz ważniejsze stają się ludzkie potrzeby, motywacje, inteligencja emocjonalna, zdolność do empatii czy wreszcie skomplikowany splot wzajemnych interakcji. W takiej społecznej całości zarówno menedżer wysokiego, czy średniego szczebla, jak i pozostali pracownicy muszą być - dla dobra organizacji - postrzegani jako konkretne ludzkie jednostki ze swymi systemami wartości, odmiennością charakterów, rozmaitymi wizjami świata i różnymi odeń oczekiwaniami. Leksykon
Prezentowany Leksykon obejmuje 1000 haseł i słownik polsko-angielski i angielsko-polski objaśnianych terminów i ma być - w zamierzeniu autora - kompendium niezbędnej wiedzy, która może być przydatna wszystkim, którzy maja na codzień do czynienia z ludzkimi zbiorowościami zarówno w pracy zawodowej jak i w karierze społecznej, politycznej czy ekonomicznej. Jest zatem adresowany do zarządzających innymi, do menedżerów, polityków, biznesmenów a nawet ludzi nauki, sztuki i kultury. Leksykon daje pogłębione pojecie o złożoności i stopniu komplikacji materii międzyludzkich stosunków, wzajemnych wpływów i relacji. Jest to książka, która może być przydatna każdemu, kogo interesują pogłębione kontakty z innymi ludźmi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?