Kabała to nazwa żydowskiej tradycji ezoterycznej, która rozwinęła się głównie w średniowieczu. Przez stulecia przekazywana była ustnie, ale część jej osiągnięć spisano, co zaowocowało powstaniem wybitnych dzieł, takich jak Sefer Jecira, Bahir czy Zohar. Francuski filozof i tłumacz mistycznych dzieł, przedstawia ewolucję i różnorodne nurty kabały, wykazuje, że jej tradycja pozostała nadal żywa i jest niewyczerpanym źródłem inspiracji dla kultury, sztuki i literatury.
"To, co mówię, wydaje się oczywiste przeciętnemu chrześcijaninowi albo żydowi, ale nie jest wcale takie bezdyskusyjne dla muzułmanina, który - jak większość z nas - został wychowany w przekonaniu, że Koran wykłada wszystko klarownie i bezpośrednio, a naszym jedynym prawem i obowiązkiem jest kierować się jego zasadami. To wielkie kłamstwo. Słyszycie? Wielkie brodate kłamstwo".
Ma czternaście lat, mieszka w irańskiej wiosce i jeszcze tego roku rodzice planują wydać ją szczęśliwie za mąż. Zły znak na niebie zwiastuje jednak nieszczęście - niebawem umiera jej ojciec i dziewczyna zostaje bez posagu. Musi więc wyjechać z matką do stolicy i zdać się na łaskę bogatego wuja projektującego dywany na dwór szacha Abbasa. W nowym domu obydwie kobiety harują jak niewolnice, ale jednocześnie dziewczyna odkrywa swój niezwykły talent i zamiłowanie do układania wzorów perskich dywanów. Wkrótce zostaje zmuszona do zawarcia trzymiesięcznego kontraktu małżeńskiego z zamożnym handlarzem. Obawiając się nędzy i hańby, szybko uczy się miłosnych gier, aby zaspokoić fantazje tymczasowego męża.....Porywająca, zmysłowa, niezwykła opowieść, osadzona w XVII-wiecznej Persji, ukazuje losy kobiety walczącej o swoją godność w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Krew kwiatów rozwija się niczym wschodni kobierzec - przeplatana baśniami, realiami życia w haremie i cudownymi szczegółami na temat piękna wzorów i barw perskich dywanów.Anita Amirrezvani urodziła się w Teheranie, a wychowała się i wykształciła w San Francisco. Przez dziesięć lat pracowała jako krytyk baletowy. Jest stypendystką National Arts Journalism Program, NEA Arts Journalism Institute for Dance i Hedgenbrook. Nad Krwią kwiatów pracowała dziewięć lat i odbyła w tym czasie trzy podróże do Iranu, zbierając materiały do powieści. Mieszka w północnej Kalifornii.
Autorka, czerpiąc z bogatego skarbca tradycji religijnych i literackich, opisuje w swej Księdze historię ustanowienia dorocznych świąt i związane z nimi obrzędy. Podejmuje przy tym próbę rekonstrukcji ich pierwotnej postaci i oryginalnego znaczenia. Objaśnia bogatą symbolikę świątecznych dni, przytacza wiele modlitw i pieśni, które im towarzyszą. Książkę ilustrują ryciny zaczerpnięte z dawnych ksiąg i rękopisów, które znakomicie uzupełniają tekst autorki.
Książka jest próbą przedstawienia nie tylko dziejów rozwoju, lecz także społecznego znaczenia i funkcji fotografii oraz zmian w jej odbiorze od czasu prezentacji nowego medium w 1839 roku. Nakreślone tu zostały sylwetki wybitnych twórców, a na przykładzie znakomitych zdjęć udokumentowano najważniejsze współczesne style i trendy, starając się zarazem uchwycić wielorakie powiązania fotografii z innymi dziedzinami sztuki.
Jak powstał świat i jaki czeka go koniec, jeśli takowy nastąpi? Czym jest ludzki umysł i czy może on przetrwać śmierć? Jaki związek z naszymi koncepcjami Boga mają czas i przestrzeń? Czy obserwowany we wszechświecie porządek jest wynikiem planowego działania czy przypadku?
Paul Davies twierdzi, że na wiele pytań stawianych przez religię można obecnie znaleźć naukowe odpowiedzi. Opisuje nowy scenariusz kosmologiczny, w którym kwantowy wszechświat powstaje z nicości. Jego książka rozpoczyna ważny etap w długotrwałej debacie między nauką a religią.
Trudne i piękne powojenne lata w opowieści o mężczyźnie, kobiecie i kraju, który wracał do życia.
Zmuszony do opuszczenia Sycylii, Osto szuka szczęścia w Polesine, regionie jeszcze biedniejszym od jego rodzinnych stron. Aby otrzymywać skromną pensję, którą stara ustawa przyznaje „chudym nauczycielom", musi zebrać klasę spośród miejscowych analfabetów. Pomaga mu Ines, której mąż zawieruszył się na wojnie, i wkrótce w świecie zawieszonym między ziemią a wodą, odwieczną nędzą a pierwszymi objawami boomu, złudzeniami komunistów a wrogością dewotek wobec „potajemnych romansów" kiełkuje bolesna i namiętna miłość.
Perypetie głównych bohaterów przenoszą nas do magicznych Włoch lat powojennych - kraju biedaków i hochsztaplerów, adwokatów wojujących z księżmi i księży wojujących z grzesznikami, fałszywych świętych i cesarzy, sprzedawców marzeń i smutnych morderców, nieustraszonych cyrkowców i nowobogackich zarozumialców. W niezliczonych epizodach ironia i cierpienie, śmieszność i dramaty mieszają się w przedziwnej grze zmyślenia i prawdy - wszystko tu jest wytworem wyobraźni, ale też wszystko, choć to nieprawdopodobne, naprawdę się zdarzyło.
Gian Antonio Stella, korespondent „Corriere della Sera", jest jednym z najwybitniejszych włoskich dziennikarzy i autorem kilku książek. Chudy nauczyciel to jego pierwsza powieść, okrzyknięta wielkim wydarzeniem literackim.
Sensacyjna powieść Geraldine Brooks oparta jest na autentycznej historii sarajewskiej ""Hagady Pesachowej"", żydowskiej księgi powstałej w średniowiecznej Hiszpanii. Ten piękny bogato iluminowany i złocony manuskrypt to jedna z najcenniejszych książek świata. Stanowi swoiste kuriozum, ponieważ zawiera zakazane w judaizmie wizerunki istot żywych. Hanna Heath zostaje pilnie wezwana do Sarajewa, żeby zbadać autentyczność manuskryptu, cudem ocalonego podczas wojny przez miejscowego bibliotekarza. Idąc tropem drobnych śladów, konserwatorka znajduje klucz do zadziwiającej historii. Skrzydełko owada, plama rozlanego wina, biały włos... - każdy drobiazg wprowadza czytelnika w osobny rozdział dziejów księgi.
Konserwatorka starych ksiąg Hanna Heath, odbiera o drugiej w nocy telefon. Zostaje pilnie wezwana do Sarajewa, aby zbadać autentyczność średniowiecznej żydowskiej księgi, tzw. Hagady Pesachowej, która zaginęła na parę lat podczas działań wojennych, a teraz ma zostać wystawiona w Muzeum Narodowym.
Jest to bezcenny manuskrypt z XIV wieku i swoiste kuriozum: bogate ilustracje jawnie przeczą religijnej zasadzie, zakazującej sporządzania wizerunków żywych istot. Dziwnym trafem dzieło uratował muzułmański bibliotekarz Ozren Karaman, ukrywając je podczas bombardowań w podziemiach banku.
Hanna przystępuje do pracy i idąc tropem drobnych śladów, znajduje klucze do niezwykłej historii manuskryptu. Skrzydełko owada, plama rozlanego wina, biały włos... - każdy z tych drobiazgów wprowadza czytelnika w osobny rozdział dziejów księgi: najpierw cofamy się w czasy II wojny światowej i grozy okupacji, potem do XIX-wiecznego Wiednia, gdzie mieszka pewien wredny introligator, w roku 1609 odwiedzamy Wenecję, w której inkwizytor Domenico Vittorini prowadzi teologiczną dysputę z rabbim Judą Arie, i wreszcie trafiamy do Sewilli z okresu „złotego wieku", gdzie żydzi, chrześcijanie i muzułmanie żyją w przykładnej zgodzie. Tu odsłania się wreszcie tajemnica powstania przepięknego manuskryptu...
Każda opowieść to perełka literacka, a wszystkie łączą się w zaskakujący ciąg wydarzeń, pokazując na przestrzeni 500 lat kolejnych jej bohaterów - tytułowych ludzi Księgi, który mieli swój udział w jej powstaniu, przechowaniu i ratowaniu.
Tymczasem Hanna nawiązuje romans z dzielnym bibliotekarzem. Jednocześnie okazuje się, że księga wzbudziła zainteresowanie innych osób: jej kolegów konserwatorów, władz Bośni oraz agenta Mosadu. Co jeszcze się wydarzy? Ile ludzi połączy lub podzieli tajemnicza Księga?
Porywające i pełne goryczy świadectwo odważnej kobiety. Siła jej myśli i słów w wywiadzie z samą sobą, który dopełnia i wzbogaca rozważania podjęte we ""Wściekłości i Dumie"", a kontynuowane w ""Sile Rozumu"". Tym razem, wychodząc od refleksji na temat raka moralnego i intelektualnego trawiącego Zachód, Oriana Fallaci ukazuje głuchą zaciekłość islamskiego terroryzmu i opisuje wojnę, jaką wytoczył on naszej cywilizacji.
W swojej najnowszej książce ""Siła rozumu"" Autorka próbuje ukazać zagrożenie, jakie stanowi ideologia islamu dla otwartych europejskich społeczeństw zbudowanych na chrześcijańskiej tradycji wolności jednostki. ""Obudź się Europo!"" - woła Oriana Fallaci.
Z typową dla siebie odwagą autorka rozprawia się z tematami będącymi konsekwencją islamskiego terroryzmu: z kontrastem, a jej zdaniem również nieusuwalną sprzecznością między Światem Islamu i Światem Zachodu, z ogólnoświatowym zagrożeniem, jakie niesie dżihad. Z brutalną szczerością rzuca bezlitosne oskarżenia i obnaża niewygodne prawdy, które wszyscy znamy, ale których nigdy nie odważamy się wypowiedzieć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?