W galaktyce nadeszły złe czasy. Napadnięta przez siły Chaosu Cadia upadła. Wielka Rozpadlina otwarła się, wypluwając demony z Osnowy i okropieństwa znane z okresu Długiej Nocy. Ale istnieje jeszcze nadzieja... Po długiej nieobecności powraca bowiem bohater, a wraz z nim odrodzi się potęga Ultramarines. Wskrzeszony Roboute Guilliman wyprowadzi Imperium z mroku, a zorganizowana przez niego krucjata swym rozmachem dorówna tym, na które wyruszał w okresie swej świetności sam Imperator.
Na długo przed przybyciem Imperium królestwo Ultramaru rządzone było przez Roboute Guilliama, ostatniego króla-wojownika z Macragge. Nawet dowiedziawszy się prawdy o swym dziedzictwie, jako Prymarcha i syn Imperatora, nadal rozszerzał swe dominimum tak efektywnie i pokojowo jak tylko się dało, mając pod swoją komendą XIII Legion, Ultramarines. Teraz stając naprzeciw wrogiemu imperium, na kontrolowanej przez orków planecie Thoas, Gulliman musi ostrożnie dobrać swój arsenał – inaczej jego sny o lepszej przyszłości mogą zniknąć raz na zawsze.
Malus Darkblade, zwany przez wrogów Czarną Klingą nie ma lekkiego życia. Pogardzany przez przybrane rodzeństwo i pomiatany przez ojca próbuje znaleźć sposób, by pokazać na co go stać. Przy okazji chce wziąć odwet na znienawidzonych członkach rodziny i zyskać należne mu miejsce w społeczności Druchii.Nakłoniony przez parającą się czarną magią siostrę, podejmuje ryzyko zdobycia sekretnego artefaktu znajdującego się w posiadaniu brata. Nie wie, że ta decyzja zaważy na jego przyszłości i skieruje go na długą wyprawę w głąb groźnych pustkowi północy. Przyjdzie mu tam poznać prawdę o sobie i stawić czoła najgorszemu demonowi z pradawnej, na wpół zapomnianej przeszłości tych ziem.
Trwa krucjata o Światy Sabbat. Komisarz Gaunt wraz z Pierwszym i Jedynym z Tanith walczą o życie oraz zachowanie nieskazitelnych dusz w starciu z najgorszym wrogiem ludzkości.
Dręczony wspomnieniami z długiej misji poza liniami wroga, komisarz Ibram Gaunt wraca na Gereona, żeby wyzwolić świat okupowany przez Chaos. Po odnowieniu kontaktu z partyzantami Gaunt i Pierwszy i Jedyny z Tanith odkrywają, że w trakcie brutalnej akcji wyzwoleńczej ich wrogiem stali się nawet dowódcy imperialnej armii, przeświadczeni, że liczy się wyłącznie zwycięstwo. Bez względu na cenę!W starciu Gaunta i jego żołnierzy przeciwko dowódcom armii wszystkie chwyty są dozwolone!
Po cudownym ozdrowieniu z ciężkich ran odniesionych na Davinie Mistrz Wojny wiedzie zwycięskie siły Imperium przeciw zbuntowanemu światu Isstvan III. Wydaje się oczywistym, że bezprecedensowy sojusz Synów Horusa, Gwardii Śmierci, Pożeraczy Światów i Dzieci Imperatora bez trudu zgniecie złożone ze śmiertelników planetarne siły obrony. Garviel Loken odkłada na bok swoje obawy i wraz z lojalnymi towarzyszami prowadzi podległe im kompanie na powierzchnię planety, gdzie odkrywa straszliwą prawdę. Nikczemna zdrada daje początek legendarnemu konfliktowi znanemu jako Herezja Horusa.
Od pól bitew Phall i Isstvana, po upiorne cienie Terry szaleje największa z wojen w historii ludzkość. W czasie, kiedy Legiony zdrajców prowadzą galaktyczną kampanię terroru, lojaliści czynią przygotowania do obrony Pałacu Imperialnego oraz ostatecznej, nieuniknionej konfrontacji pomiędzy Horusem i Imperatorem...Niniejsza Antologia obejmuje cały okres Herezji Horusa i zawiera krótkie opowiadania napisane przez Dana Abnetta, Grahama McNeilla i Gava Thorpe'a oraz dwie dłuższe historie. Poznaj los floty, którą Rogal Dorn wysłał na Isstvana III czytając "Karmazynową Pięść" autorstwa Johna Frencha i zanurz się w mroki spowijające Władców Nocy podczas lektury "Księcia Wron" Aarona Dembskiego-Bowdena.
Jest trzydzieste pierwsze tysiąclecie. Pod łaskawymi rządami nieśmiertelnego Imperatora Imperium Człowieka rozciąga się na całą galaktykę. Nadeszła złota era odkryć i podboju. A jedna u zarania niezwykłego tryumfu Imperator opuszcza linię frontu, powierzając dowództwo Horusowi, ulubionemu i najbardziej zaufanemu spośród swoich synów. Wywyższa go do rangi Mistrz Wojny, ale czy młody idealista będzie w stanie udźwignąć brzemię, jakim jest realizacja wielkiego planu Imperatora? Czy zaskakujące wyróżnienie nie zasieje herezji w sercach jego braci?
++ WOJOWNICY FENRISA!JESTEŚCIE ZABÓJCAMI, WYCHOWANYMI NA ŚWIECIE, KTÓRY SZANUJE TYLKO ZABIJANIE. NADSZEDŁ CZAS BYŚCIE PODJĘLI RĘKAWICE.ARCYWRÓG JEST TUTAJ. NIEDŁUGO WYLĄDUJĄ NA NASZYM ŚWIECIE, W ILOŚCI NIEWIDZIANEJ OD TYSIĄCA LAT. MOIM ZDANIEM PRZYBĘDĄ TUTAJ, BY ZAJĄĆ TO MIEJSCE, SPALIĆ JE, ZBEZCZEŚCIĆ DOM WASZYCH OJCÓW.OD CZASÓW, GDY WSZECHOJCIEC CHODZIŁ PO NASZYM LODZIE, NIE PRZYBYŁ ŻADEN WRÓG MOGĄCY WSTRZĄSNĄĆ TĄ TWIERDZĄ. NIE BĘDĘ UKRYWAŁ PRAWDY PRZED WAMI. OTO NADSZEDŁ DZIEŃ PRÓBY.JEDNAK TO JEST NASZE MIEJSCE, BRACIA. NAUCZMY ICH, ŻE NALEŻY SIĘ GO BAĆ.++++ JARL VAER GREYLOC, DWUNASTA WIELKA KOMPANIA. PRZEMOWA W SALI WODZA KŁA ++
IMPERATOR jest wściekły. Prymarcha Magnus Czerwony z Legionu Tysiąca Synów popełnił katastrofalny błąd i naraził Terrę na niebezpieczeństwo. Nie mając innego wyboru, Imperator powierza Kosmicznym Wilkom Lemana Russa zadanie pojmania jego brata z Prospero, rodzinnej planety Tysiąca Synów. Wyprawa na ten pełen czarnoksiężników świat to niebezpieczne zadanie. Jednak Russa i jego Kosmiczne Wilki niełatwo zniechęcić. Z sercem przepełnionym złością, Russ jest zdeterminowany, by postawić Magnusa przed obliczem sprawiedliwości, wprawiając tym samym w ruch ciąg wydarzeń, które przypieczętują los Prospero.
W toku galaktycznej wojny towarzyszącej Wielkiej Krucjacie Imperator upokarza Głosicieli Słowa, karcąc ich za uwielbienie, jakim go otoczyli. Zrozpaczeni z powodu osądu, Lorgar i jego Legion wyruszają szukać innej ścieżki, wyładowując żal i wściekłość na kolejnych światach. Ich poszukiwania wiodą aż na skraj materialnego wszechświata, gdzie napotykają starożytne siły, których potęga przerasta najśmielsze wyobrażenia. Wojownicy stawiają sobie za cel oświecenie Imperium, jednak zepsucie, które niesie Chaos, nieuchronnie prowadzi na ścieżkę wiodącą ku potępieniu. Głosiciele Słowa jeszcze nie wiedzą, że w pogoni za prawdą zasieją ziarno herezji…
Kiedy Horus dzieli Imperium na dwoje, Corax wraz z resztkami Kruczej Gwardii uchodzi cało z masakry na Isstvanie V. Liżąc rany, wykrwawieni Kosmiczni Marines usilnie próbują uzupełnić szeregi i powrócić do walki, atakując zdradzieckiego Mistrza Wojny. Zrozpaczony z powodu straszliwego ciosu, jaki zadano jego Legionowi, Corax powraca na Terrę, by szukać pomocy u swego ojca – Imperatora Ludzkości. Otrzymawszy dostęp do starożytnych sekretów, Corax rozpoczyna proces odbudowy Kruczej Gwardii, planując jednocześnie zemstę na swych zdradzieckich braciach Prymarchach. Jednak nie każdy z jego wojowników jest tym, za kogo się podaje... Tajemniczy Legion Alpha zinfiltrował szeregi ocalałych i planuje zniszczyć Kruczą Gwardię, nim ta odzyska siły i zagrozi planom Horusa.
Galaktykę ogarnęła pożoga. Lojalni względem Imperatora Prymarchowie szykują się do bitwy z Mistrzem Wojny Horusem i jego zdradzieckimi Legionami na planecie Isstvan. Te mroczne czasy zwiastują nadejście jeszcze gorszych wydarzeń, a kiedy astropata Kai Zulane przypadkowo poznaje sekret mogący odmienić losy wojny, zostaje zmuszony do ucieczki, by ocalić swoje życie. Ścigany niczym przestępca przez tych, którym kiedyś ufał, zagłębia się wraz z tajemniczą grupą renegatów w zakazane rejony Terry. W obliczu zdrady musi zdecydować, komu okaże lojalność i czy prawda zawsze jest warta wyjawienia.
Po masakrze na Isstvanie V, Mistrz Wojny wraz ze swoimi sojusznikami rozpoczyna właściwą kampanię przeciw Imperatorowi. Jednakże do rozstrzygającej konfrontacji na Terze wiedzie długa droga – siedem lat wojny spowitej całunem skrytości i milczenia, przeplatanej aktami porażającego okrucieństwa i niewyobrażalnej zdrady. Nieznane wydarzenia Herezji Horusa niebawem ujrzą światło dzienne, zaś wielu spośród największych bohaterów Imperium może jeszcze okazać się zdrajcami... Niniejszy zbiór zawiera dziewięć opowiadań z Ery Mroku, których autorami są Dan Abnett, Aaron Dembski-Bowden, John French, Nick Kyme, Graham McNeill, Rob Sanders, James Swallow, Gav Thorpe i Chris Wraight.
Zbrodnie, których Horus dopuścił się na Isstvanie V, były deklaracją wojny przeciw Imperium. W ciemnych zakątkach Pałacu Imperialnego zbiera się potajemne konklawe. Jego uczestnicy chcą wysłać oddział skrytobójców, który wykona wyrok śmierci na zdrajcy i zakończy wojnę domową, zanim ta na dobre się rozpocznie. Nie wiedzą jednak, że Horus nie próżnuje i wprowadził w życie równie złowrogi plan.
++URUCHOMIĆ WSZYSTKIE CZĘSTOTLIWOŚCI SIECI WOKALNEJ++++KOD AUTORYZACJI GAMMA PIĘĆ-PIĘĆ-DWA++++PRZEJĄĆ KONTROLĘ NAD STACJAMI NADAWCZYMI++++DO WSZYSTKICH SIŁ W SEKTORZE LOKI++++SIEĆ OBRONY ORBITALNEJ ŚWIATA RYNN PADA. WYRZUTNIE ZIEMIA-ORBITA OKAZAY SIĘ NIEWYSTARCZAJĄCE. FLOTA SZKARATNYCH PIĘŚCI PONIOSA OGROMNE STRATY I NIE UTRZYMA SIĘ.ORKI WYLĄDOWAY NA ŚWIECIE RYNN.SYTUACJA JEST KRYTYCZNA. BEZ WSPARCIA PLANETA Z PEWNOŚCIĄ PADNIE. POTRZEBUJEMY WSPARCIA OD...++++TRANSMISJA ZAKOŃCZONA NIEPOWODZENIEM++++ISTNIEJE TYLKO IMPERATOR, ON JEST NASZĄ TARCZĄ I NASZYM OBROŃCĄ++Kiedy hordy orków pod przywództwem Snagroda, Arcyzgliszczyciela z Charadon, pustoszą planetę Badlanding i dziesiątkują próbujące je powstrzymać siły Szkarłatnych Pięści, Kantor, mistrz zakonu, musi podjąć się desperackiej obrony ojczystej planety Pięści – Świata Rynna. Dochodzi jednak do katastrofy. Zabłąkany pocisk niszczy klasztor-fortecę Kosmicznych Marines, zabijając większość z nich. Kantor wraz z garstką ocalałych musi przemierzyć cały kontynent, by połączyć się z 2. kompanią, jeśli chce mieć jakiekolwiek szanse na pokonanie orków Snagroda i uniknięcie zagłady swojego zakonu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?