Publikacja stanowi materiały do ćwiczeń z podstaw marketingu, zawierające zbiór najważniejszych zagadnień z tego zakresu. Została podzielona na dwie części. Pierwsza poświęcona jest podstawom teoretycznym, druga zaś wybranym obszarom zastosowania marketingu.
Każdy rozdział składa się:
• z krótkiej części teoretycznej – teorii w pigułce,
• testów sprawdzających zrozumienie omówionych zagadnień (wraz z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki),
• zdań do uzupełnienia,
• zadań problemowych do przedyskutowania (czasem w formie studiów przypadków), które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako podstawa do prowadzenia ćwiczeń lub warsztatów.
Książka kierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania – jako pomoc dydaktyczna przy prowadzeniu wykładów i ćwiczeń z podstaw marketingu. Może być także użyteczna dla studentów innych kierunków (humanistycznych, medycznych, artystycznych), w których programie przewidziano zajęcia z marketingu, lub wykorzystana jako materiały szkoleniowe przez szkoleniowców oraz praktyków zajmujących się marketingiem na co dzień.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Marketingu Usług na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
Książka jest komentarzem do kilku przepisów ustawy alkoholowej i ustawy medialnej, w szczególności dotyczących zagadnienia reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych i pierwszą tak pełną analizą tego zagadnienia w polskim piśmiennictwie prawniczym. Celem jej jest ułatwienie producentom oraz dystrybutorom napojów alkoholowych, a także mediom, z drugiej zaś strony jednostkom samorządu terytorialnego i organom ochrony prawnej poruszania się po obowiązujących w dziedzinie reklamy, promocji i informowania o sponsorowaniu napojów alkoholowych zawiłych przepisach prawa administracyjnego. Lektura książki ma stanowić również dla czytelnika zachętę do ogólniejszej refleksji nad zagadnieniem obecności alkoholu w życiu społecznym oraz założeniami, celami i instrumentami polityki państwa w tej dziedzinie. Powinny sięgnąć po nią również osoby odpowiedzialne za kształt tej polityki, a także studenci nauk społecznych i inne osoby zainteresowane tym zagadnieniem.
Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku globalnym. Publikacja zawiera pierwsze w Polsce, kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i proponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiające uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych.
Autorzy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak:
? informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej,
? informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej,
? zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej,
? modele zarządzania informacją rynkową.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów szkół wyższych ? zwłaszcza uczelni technicznych ? na kierunkach zarządzania oraz zarządzania i inżynierii produkcji. Powinna również stanowić wartościową lekturę dla menedżerów oraz wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw.
W książce przedstawiono w sposób prosty i przystępny wybrane elementy prawa międzynarodowego, które mogą okazać się pomocne w działalności turystycznej. Liczne tabele porządkują wiedzę i ułatwiają zapamiętanie najważniejszych informacji. Publikacja zawiera również odniesienia do regulacji polskiego prawa wewnętrznego, zwłaszcza zaś prawa administracyjnego.
Autor omawia m.in. takie zagadnienia, jak:
? prawa i obowiązki turystów i organizatorów turystyki,
? formalności graniczne,
? odprawa celna, dewizowa i sanitarna,
? zwalczanie negatywnych zjawisk związanych z turystyką (turystyka seksualna, wykorzystywanie pracowników, degradacja środowiska naturalnego, narkotyki, nielegalni imigranci),
? turystyka a terroryzm międzynarodowy,
? prawa człowieka w kontekście turystyki.
Adresatami publikacji są studenci kierunków turystyka i rekreacja oraz innych kierunków ze specjalizacją turystyczną.
Publikacja będzie także doskonałą lekturą dla praktyków ? pracowników biur podróży, pilotów i organizatorów turystyki zagranicznej, którzy chcą pogłębić i uporządkować swoją wiedzę z tego zakresu.
Za największą zaletę recenzowanej pracy trzeba uznać to, że przedstawia ona problematykę międzynarodowego prawa publicznego w sposób powiązany z turystyką. W tej książce jest wiele takich informacji, jakich nie znajdzie się w podręcznikach z zakresu prawa turystycznego. Autor odwołuje się do realiów współczesnej turystyki. Wykorzystanie tabel do przedstawienia licznych zagadnień czyni tę pracę bardziej przystępną. Można przewidywać, że procesy globalizacyjne w turystyce będą sprzyjać wzrostowi zainteresowania tą publikacją.
dr Jerzy Gospodarek Katedra Prawa Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej
Wynagrodzenia są jednym z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, dlatego też nieprzerwanie znajdują się w centrum zainteresowania teorii i praktyki. Efektem tego jest
utrwalona wiedza na temat wynagrodzeń, będąca wynikiem bogatych doświadczeń firm oraz badań naukowych i licznych publikacji na ten temat.
Pełnione przez wynagrodzenia funkcje sprawiają, że znajdują się one w kręgu uwagi poszczególnych interesariuszy, zwłaszcza zaś właścicieli, kadry kierowniczej i pracowników.
Wynagrodzenia są szczególnie wrażliwym obszarem zarządzania zasobami ludzkimi, podatnym na wpływy wielu czynników, m.in. zmian w przepisach prawa, koniunktury gospodarczej, sytuacji na rynkach pracy czy też czynników społeczno-kulturowych. Sytuacja spowolnienia gospodarczego, z jaką mieliśmy do czynienia w Polsce w latach 2008?2009, skłoniła autorów do podjęcia badań na temat kształtowania się wynagrodzeń
w tym okresie. Ich celem było przedstawienie trendów oraz czynników, które wpływają na zmiany w systemach wynagrodzeń. W badaniach przyjęto założenie, że pogorszenie koniunktury gospodarczej i związane
z tym zmiany na rynku pracy prowadzą do rekonfi guracji systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwach poprzez eksponowanie funkcji kosztowej i ograniczanie świadczeń dodatkowych. W ramach badań przeprowadzono
studia literatury przedmiotu, pozwalające określić obecny stan wiedzy na temat wynagrodzeń, oraz badania ankietowe na wybranej grupie przedsiębiorstw. W tym celu opracowano kwestionariusz ankiety,
który został wypełniony przez menedżerów i specjalistów zajmujących się wynagrodzeniami w badanych firmach.
Jacek Dubois – adwokat karnista z ponaddwudziestoletnią praktyką. Żartuje, że na salę sądową jest skazany genetycznie, a sztafeta z prawniczymi genami trwa już od czterech pokoleń. Uważa się za szczęściarza – wykonuje pasjonujący zawód, który nieustannie go fascynuje.
Oddajemy w Państwa ręce zbiór niezwykłych prawniczych opowieści – zawsze śmiesznych, choć czasem strasznych. To wykwintna lektura dla wszystkich chcących poczuć nastrój sali sądowej i poznać galerię ludzkich typów w najdziwniejszych sytuacjach, które –jak się okazuje – zdarzają się nie tylko w filmach.
Dla mecenasa Jacka Dubois sala sądowa to miejsce tętniące życiem. Dostrzega i opisuje zarówno rozgrywające się tam dramaty, jak i sceny żywcem wyjęte z komedii. Jego felietony to wypełnione dreszczykiem emocji zabawne, często celnie szydercze sądowe opowieści. Gorąco polecam.
Czesław Jaworski
Dotąd czytałem dzieciakom książki Autora. Teraz czytam „sam sobie”. Szczerze uśmiałem się zarówno z jego rozważań nad kondycją polskiej Temidy, jak i z niezliczonych przygód, nie tylko tych z sali sądowej. Przy okazji dowiedziałem się też czegoś optymistycznego – we Francji statystycznie 15% mężów nie jest biologicznymi ojcami przypisywanych im dzieci, w Polsce tylko 10%... Uff!
Robert Gwiazdowski
Lektura świetnych felietonów pióra Jacka Dubois rozbawiła mnie do łez. Czytając jak Temida funkcjonuje w ciągłym kalejdoskopie niedorzeczności i absurdów, zastanawiałem się jak to jest możliwe. Choć sam, przeglądając sprawy trafiające do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, mógłbym dostarczyć autorowi materiał na kilka następnych zbiorów. Śmiejmy się więc.. Z pełną świadomością, że to śmiech przez łzy…
Adam Bodnar
Seria ?Skrypty Becka? przeznaczona jest dla studentów wydziałów prawa i aplikantów. Książki z tej serii zawierają najistotniejsze wiadomości z określonej dziedziny prawa oraz pozwalają na szybką i efektywną naukę.
Skrypt ?Postępowanie w sprawach nieletnich? w sposób syntetyczny ujmuje zagadnienia z zakresu prawa nieletnich. W publikacji tej omówiono m.in.:
- rys historyczny postępowania z nieletnimi,
- podstawowe założenia obowiązującej ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich,
- środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji oraz przestępczości nieletnich,
- zagadnienia procesowe oraz z zakresu prawa wykonawczego dotyczące nieletnich.
Książka zawiera zmiany wprowadzone ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. ? Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, które weszły w życie od 1.1.2011 r.
W skrypcie zawarto ponadto tablice oraz pytania kontrolne ułatwiające sprawne nauczenie się i zapamiętanie materiału.
Aneta Wilkowska-Płóciennik ? doktor nauk prawnych, pracownik naukowy, autorka publikacji z zakresu prawa karnego materialnego i procesowego oraz postępowania w sprawach nieletnich. Doświadczenie praktyczne w zakresie omawianej problematyki uzyskała występując jako prokurator przed Sądem Rodzinnym i Opiekuńczym w postępowaniu w sprawach nieletnich.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi?
Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia.
Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Czterotomowe dzieło o zastosowaniach gospodarczych informatyki, ale nie tylko w obszarze zarządzania, lecz szerzej ? jako narzędzie wsparcia aktywności gospodarczej. Stanowi kompendium podstawowej wiedzy zarówno dla menedżerów rozważających różny zakres stosowania informatyki, jak i dla studentów, którzy na rozmaitych uczelniach, zdobywając zawód i specjalizację, powinni być przygotowywani do świadomego posługiwania się systemami informatycznymi oraz formułowania wobec nich swoich wymagań. Dzieło jest podzielone na cztery tomy.
Tom 4
Część pierwsza jest poświęcona najprężniej rozwijającej się dziedzinie informatyki ? wykorzystywaniu Internetu, natomiast w drugiej pokazano, w jakich aspektach należy zarządzać przedsięwzięciami informatycznymi. Tom czwarty zamyka część trzecia, na którą składają się trzy eseje na temat perspektyw informatyki: problemów teoretycznych, trendów technicznych i rozwoju zastosowań.
Stan prawny listopad 2010 r.
Nowe przepisy Kodeku pracy dotyczące podnoszenia kwalifikacji przez pracowników budzą duże kontrowersje. W prawie pracy nie ma podmiotu właściwego do wydania w ich zakresie powszechnie wiążącej wykładni. Niniejsza książka jest swoistym przewodnikiem przygotowanym w oparciu o stanowiska Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Państwowej Inspekcji Pracy oraz orzecznictwo Sądu Najwyższego.
W publikacji zostały zamieszczone przykłady rozwiązań zagadnień z zakresu podnoszenia kwalifikacji przez pracowników, także w formie pytań i odpowiedzi, które od dnia obowiązywania nowych przepisów pojawiły się w praktyce zawodowej.
Książka ma służyć pomocą zarówno pracodawcom, jak i pracownikom w kwestiach prawa do urlopu szkoleniowego, dodatkowych świadczeń, czy rozliczania kosztów związanych z dokształcaniem się pracowników. Pracodawcy dowiedzą się również na co zwrócić szczególną uwagę przy sporządzaniu umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz jakie zostały wprowadzone zmiany dotyczące zwolnienia podatkowego dla pracowników korzystających ze szkoleń finansowanych przez pracodawcę.
Sprawny system informacji podstawą rozwoju turystyki!
Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzyszenia branżowe) oraz turystami. Informacja turystyczna jest zaś obszarem znajdującym się na styku tych trzech grup podmiotów, warunkując skuteczność i jakość świadczonych usług.
Wykreowanie sprawnie funkcjonującego systemu informacji turystycznej wymaga wypracowania właściwych mechanizmów aktywnej współpracy samorządu lokalnego z branżą turystyczną bezpośrednio lub pośrednio zaangażowaną w kreowanie lokalnego produktu turystycznego.
Podstawowym celem opracowania jest próba przedstawienia modelowej koncepcji współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego a podmiotami turystycznymi w zakresie gromadzenia, przetwarzania, przepływu i udostępniania informacji turystycznej.
Zarządzanie jako zbiór systemowo powiązanych koncepcji i metod ma uczyć logicznego, racjonalnego i kreatywnego podejścia do rozwiązywanych problemów w organizacji. Dojrzali specjaliści i menedżerowie, zorientowani na ciągłe doskonalenie swej wiedzy i praktyki zarządzania, powinni posługiwać się swoistym kodem zasad, reguł czy powinności, uwzględniającym humanistyczny i społeczny kontekst podejmowanych decyzji.
Proponowany podręcznik łączy sprawdzone klasyczne rozwiązania organizacyjno-zarządcze z tymi koncepcjami współczesnego zarządzania, które w przewidywaniach autorów zostały już (albo zostaną wkrótce) pozytywnie zweryfikowane w praktyce. W związku z tym, że efektywne zarządzanie rozgrywa się obecnie przede wszystkim w sferze czynników wiedzopochodnych. Autorzy kładą zasadniczy nacisk na te koncepcje, metody, modele i procesy, które służą odpowiedniemu zarządzaniu wiedzą, a co za tym idzie - powiększaniu wartości kapitału intelektualnego organizacji
To pierwsze w polskiej literaturze prawniczej studium stawiające sobie za cel kompleksową, całościową analizę problematyki nadzoru korporacyjnego na tle jego ekonomicznych i prawno-instytucjonalnych uwarunkowań. Problematyka nadzoru korporacyjnego stanowi przedmiot ciągłego zainteresowania różnych dyscyplin naukowych, leżących na styku prawa i ekonomii.
Nie ma organizacji bez ludzi,
nie ma innowacji bez innowatorów!
Książka zawiera odpowiedź na pytanie, czy i w jaki sposób odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi może przyczynić się do wzrostu innowacyjności i konkurencyjności organizacji. Autorzy nie ograniczają się do dyskusji o różnych modelach ZZL, lecz na podstawie badań empirycznych określają ich wpływ na innowacyjność i konkurencyjność mierzoną wartością rynkową. Rozważania teoretyczne zostały poparte przykładami z praktyki gospodarczej, przedstawiającymi konkretne rozwiązania, stosowane w firmach charakteryzujących się wysokim poziomem ZZL, które w istotny sposób przyczyniły się do wzrostu ich innowacyjności, a co za tym idzie ? znacznego wzmocnienia pozycji konkurencyjnej.
Ład korporacyjny jest jednym z kluczowych elementów nowoczesnej gospodarki, w dużej mierze decydującym o jej kondycji oraz wizerunku na rynkach międzynarodowych. W krajowym dorobku literaturowym z tej dziedziny brakuje publikacji o charakterze monograficznym, przedstawiającej problematykę ładu korporacyjnego całościowo oraz łączącej teorię z praktyką. Niniejsza praca wypełnia tę lukę, oferując zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak i bogate doświadczenia praktyczne z innych krajów oraz innych systemów gospodarki rynkowej.
Prawo farmaceutyczne. Komentarz stanowi szczegółowe omówienie przepisów dotyczących: zasad i trybu dopuszczania do obrotu produktów leczniczych, z uwzględnieniem w szczególności wymagań dotyczących jakości, skuteczności i bezpieczeństwa ich stosowania, warunków prowadzenia badań klinicznych produktów leczniczych, warunków wytwarzania produktów leczniczych, wymagań odnośnie reklamy produktów leczniczych, warunków obrotu produktami leczniczymi, wymagań co do prowadzenia aptek, hurtowni farmaceutycznych i placówek obrotu pozaaptecznego, zadań Inspekcji Farmaceutycznej i uprawnienia jej organów, a także karalności za naruszenie Prawa farmaceutycznego.
Czytelnik otrzymuje rzetelną analizę zalet i cech ujemnych wszystkich stosowanych w państwach UE procedur rejestracji produktów leczniczych. Wszystko to sprawia, że omawiana książka stanowi nie tylko wartościową pomoc dydaktyczną, ale może również stanowić punkt wyjścia do pogłębionych badań nad istotą i rolą przepisów prawa unijnego w procesie rejestracji produktów leczniczych.
Z recenzji prof. dr hab. Jana Pawła Tarno
Jest to publikacja, która przedstawia zagadnienia prawa własności intelektualnej w związku z prawem farmaceutycznym i stanowi efekt zorganizowanej w dniach 25-26.03.2010 r. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego ogólnopolskiej konferencji naukowej.
Książka ukazuje możliwości wykorzystania metody coachingu do transferu wiedzy podczas treningów kierowniczych. Poza wywodem teoretycznym zawiera wskazówki praktyczne dotyczące coachingu opartego na wiedzy w różnych typach treningów (m.in. relaksacyjnym, interpersonalnym, decyzyjnym, negocjacji, zdrowotnym, asertywności, twórczości oraz antystresowym). Ta część pracy jest rezultatem prowadzonych przez Autorkę badań empirycznych oraz jej doświadczeń praktycznych.
W książce przedstawiono między innymi:
* istotę i model coachingu opartego na wiedzy oraz możliwości jego wykorzystania w treningach kierowniczych,
* metody i techniki treningowe z perspektywy transferu wiedzy,
* warunki skuteczności coachingu opartego na wiedzy,
* procedury i modele coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?