W zamożnej dzielnicy Buenos Aires zostaje brutalnie zamordowana nastolatka. Nie ma jednoznacznego motywu, tropy wydają się prowadzić donikąd. Śledztwo szybko staje w martwym punkcie. Jednak ekscentryczny śledczy - Junez - nie daje za wygraną. Czuje, że dziewczyna mogła ukrywać więcej, niż początkowo zakładał...Emocjonująca powieść opowiada o dziedziczonej przez pokolenia traumie i podziałach klasowych argentyńskiego społeczeństwa. Autorka zmusza nas do zadania sobie pytania, czy grzechy współczesnych nie są następstwem wykroczeń ich przodków.Znana z zaangażowania w sprawy społeczne Etcheves opisuje w swoich książkach brutalny świat wyścigu po władzę i wpływy, poddając krytyce wszechobecną chciwość i korupcję.W serii wydawnictwa Letra ukazała się też jej ""Cornelia"".
Chmury to nie tylko obłoczki o zabawnych kształtach i formach. W dobie zmian klimatu i coraz mniej przewidywalnych zjawisk pogodowych rozumienie tego, jak chmury powstają oraz co oznaczają w szerszym meteorologicznym kontekście, okazuje się niezwykle przydatną umiejętnością.Ta książka szczegółowo i w przejrzysty sposób przybliża najrozmaitsze rodzaje chmur, wyjaśnia ich genezę oraz znaczenie dla ekosystemów, zarysowuje historię obserwacji meteorologicznych, ale przede wszystkim wskazuje, że natura to system naczyń połączonych, w którym chmury i opady odgrywają kluczowe role.
Drugie, uzupełnione wydanie jest szczegółowym przewodnikiem po nocnym niebie. Dzięki niemu można nauczyć się podstaw obserwacji astronomicznych i rozwinąć umiejętności pozwalające zdobyć dodatkowe doświadczenie wszystkim miłośnikom astronomii.Przewodnik omawia zjawiska zachodzące we Wszechświecie i podpowiada, jak rozpoznawać widoczne na nim obiekty, od gwiazdozbiorów po planety, komety, mgławice, gromady gwiazd i galaktyki. Książka pełna jest praktycznych porad dotyczących obserwacji nieba i ciał niebieskich gołym okiem, za pomocą lornetki lub przez teleskop; ponadto uczy wykonywania zdjęć nocnego nieba. Obecne wydanie zawiera uaktualniony kalendarz opisujący nowe zjawiska i obiekty, których rok po roku warto wypatrywać na nocnym niebie.
Klan Malczewskich to opowieść o ojcu i synu - Jacku i Rafale dwóch wielkich osobowościach przejawiających podobne słabości, trudne do opanowania skłonności do druzgoczących romansów i ucieczek w samotność.Jacek Malczewski szukał inspiracji w polskim folklorze, świecie baśni, legend, mitów. Jego twórczość świadczy o bogatej i bardzo intrygującej wyobraźni. Malował obrazy nasycone symbolami, oscylujące wokół miłości, cierpienia, śmierci, spraw narodowych i ogólnoludzkich.Rafał Malczewski, syn Jacka, był obdarzony niezwykłym talentem, wdziękiem i inteligencją. Malował drobne figurki ludzkie zagubione w krajobrazie, małe stacyjki kolejowe, na których nic się nie dzieje, nastrojowe górskie pejzaże i surowe widoki industrialne. Jednym z motywów jego twórczości jest znikomość człowieka wobec ogromu przyrody i potęgi świata techniki.Dzieliły ich nie tylko różnica wieku i style, ale też pasje. Ojciec po godzinach pisywał wiersze i grał w karty na pieniądze; syn kochał rajdy samochodowe i wspinaczkę, której o włos nie przypłacił życiem.W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, autorki skupiają się na podobieństwach i różnicach między bohaterami oraz tych momentach ich biografii, które wydają się najistotniejsze dla pełniejszego wglądu w twórczość Jacka i Rafała Malczewskich.
Nowa książka Johna Gartha, wybitnego znawcy twórczości J.R.R. Tolkiena, poświęcona jest miejscom, wydarzeniom historycznym i zjawiskom kulturowym, które inspirowały twórcę Władcy Pierścieni podczas tworzenia świata Śródziemia. Natchnienia dostarczyły mu przede wszystkim krajobrazy Wielkiej Brytanii szczególnie ukochany przez Tolkiena region West Midlands i okolice Oksfordu ale ważną rolę odegrały też zamorskie krainy i widoki z różnych stron świata. Odkrywamy wraz z autorem źródła i pierwowzory Shire'u i Hobbitonu, doliny Rivendell, Błyszczących Pieczar w Helmowym Jarze i wielu innych miejsc w Śródziemiu górskich pejzaży, puszcz i lasów, rzek, jezior, morza i wybrzeży. Dostrzegamy bogactwo związków między osobistymi doświadczeniami pisarza, jego lekturami i zainteresowaniami naukowymi jako profesora w Leeds i Oksfordzie a kreowaną fikcyjną rzeczywistością.Ogromne znaczenie ma towarzyszący rozważaniom materiał ilustracyjny. Wśród ponad stu ilustracji znalazły się rysunki i obrazki samego Tolkiena, dzieła innych artystów, zdjęcia archiwalne, mapy i współczesne fotografie. Książka zaprasza czytelnika w niezwykłą podróż po życiu i wyobraźni jednego z cieszących się światową sławą autorów, pozwalając zarazem zbadać skomplikowane relacje między realnością a fantazją.
Współczesny świat wymusza na nas ciągłą uważność, szybkie tempo, wielozadaniowość, ogarnianie wszystkich sfer życia naraz. Kolejne wyzwania rzucają nam nowe technologie i media ciągle domagające się naszej koncentracji. W tej niepozornej książce próbujemy pokazać, jak odłożyć to wszystko na bok i za pomocą prostych aktywności odzyskać kontakt z własnymi emocjami, myślami i ciałem. Cel jest skromny pozwolić sobie na wgląd w swoją wewnętrzną przestrzeń ale efekty mogą być zdumiewające: poczucie większej równowagi, kontroli nad życiem, a koniec końców ogólnego dobrostanu.Z tej książki przepełnionej praktycznymi poradami, inspirującymi cytatami i propozycjami prostych, niewymagających żadnego przygotowania aktywności możesz zrobić, co Ci się podoba. Może to być dziennik, szkicownik, notatnik Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia, a cel jest jeden odzyskanie poczucia spokoju i wglądu gwarantujące siłę i przygotowanie na wyzwania, jakie stawia przed nami codzienne życie.Książka nazywa się dziennikiem, ale może być wszystkim, czego aktualnie potrzebujesz. Zadanie jest jedno sprawić, żebyś poświęciła czas na wsłuchanie się w siebie i swoje potrzeby. Zobaczysz, jak prostymi środkami można odzyskać kontakt ze sobą i poczuć siłę płynącą z mądrego wglądu.
Pierwsze, polsko-angielskie opracowanie twórczości wybitnego polskiego projektanta mody wykształconego i tworzącego w Wielkiej Brytanii. Arkadius działał w Londynie na przełomie XX i XXI wieku, współpracując z takimi osobowościami, jak Alexander McQueen, Isabella Blow czy Jimmy Choo. W książce-albumie znalazły się setki zdjęć z pokazów kolekcji głównie z Londyńskich Tygodni Mody, materiały prasowe z całego świata, fotografie z prywatnego archiwum Arkadiusa, a także obszerny wywiad z projektantem.
Jest to książka o rzeczach, które przetrwały na przekór historycznym zawieruchom, o przedmiotach bezpowrotnie utraconych, lecz których legenda jest żywa, a także o tych, które trwają nikomu niepotrzebne. Jest to także książka o ludziach, którzy odeszli, zostawiając swoje historie zapisane w urzędowych aktach, listach, dziennikach i notatkach. O pamięci z trudem odzyskiwanej i o zdjęciach wywołujących dziś ogromne wzruszenie. Zachowane przedmioty stały się dla autorki pretekstem do opowiedzenia historii ich właścicieli - jej przodków. Te mikro-historie, wpisane w szerszy kontekst, stanowią część wielkiej historii, o której też jest w książce mowa. Niektóre z opisywanych obiektów są naprawdę cenne, inne mają znikomą wartość materialną, za to ogromną wartość emocjonalną. Uwaga i czas poświęcony przez autorkę na odtworzenie historii rodzinnych pamiątek-symboli wydobyły je ze zwyczajności trwania, nadały im rangę i podkreśliły długo niedocenianą wartość.
Opisując meandry skomplikowanej historii miasta, Warszawa wielu kultur staje się pionierskim przewodnikiem po stolicy jeszcze nieodkrytej. Warszawa przestaje bowiem być centrum państwa jednej etniczności, jednego wyznania i jednego zestawu przekonań – Pilichowie pokazują, że miasto, jakie znamy, przez wieki kształtowała różnorodność i bogactwo spotykających się kultur: synagogi sąsiadujące z kościołami, skwer upamiętniający „dobrego Maharadżę” z cmentarzem „olędrów”, prawosławne ikony funkcjonujące obok figur hinduskich bogów i królewskich salonów urządzonych w stylu orientalnym. Czytelna struktura książki pozwala spacerować po Warszawie śladem tych fascynujących spotkań i zgłębić nieoczywistą historię miasta, dla którego wielokulturowość zawsze była kluczowym elementem tożsamości.
Fascynująca, napisana z polotem opowieść o nieśmiałej dziewczynie z klasy pracującej, która znajduje się w samym środku burzliwego, łamiącego surowe zasady obyczajowe związku między dziewczynką z admiralskiej rodziny a tajemniczym, wybitnie utalentowanym malarzem z nienajlepszą reputacją, którym okazuje się sam Edvard Munch.Lisa Strmme opowiada o artyście skazanym na wyobcowanie i lojalnym tylko wobec tego, co tworzy. A chce odzwierciedlić kształt świata i ludzkie emocje. Tymczasem w tej fascynującej narracji o norweskim artyście, która fantazjuje też o losach jego najbardziej znanego obrazu, ujrzymy jeszcze dwie ważne perspektywy doświadczania życia. To pisarka podejmie się zadania Muncha. Wszystko w pięknych norweskich plenerach, w których pozorny spokój miesza się z melancholią.Jarosław Czechowicz, Krytycznym okiemDziewczynka z poziomkami to emocjonująca podróż w czasie. Świetne połączenie powieści historyczno-obyczajowej z biografią Edvarda Muncha. Oczami młodej służącej obserwujemy życie codzienne w Norwegii u schyłku XIX wieku i jego... grzesznika, prowokatora, a przede wszystkim niezwykle wrażliwego i zdolnego artystę. W co warto inwestować pieniądze? W nieruchomości, w dzieła sztuki oraz... tę książkę. A tak na serio, może nie pomnożycie na niej majątku chociaż kto wie ale dzięki niej przeżyjecie fascynującą przygodę. Uwielbiam powieści ze sztuką w tle, bo wiem, że gra toczy się w nich o wielkie pieniądze, więc ich bohaterowie daleko się posuną, czyli będzie się działo.@asiaczytasia
Czy niewielkie włoskie miasto kryje w sobie mroczne tajemnice pochodzące z zamierzchłej przeszłości?Młody dziennikarz o polskich korzeniach angażuje się w śledztwo związane ze śmiercią znanego kolekcjonera sztuki. Ta, z pozoru błaha, kryminalna historia doprowadza go na trop sekretnych organizacji poszukujących niezwykle cennego klejnotu. Pełen zwrotów akcji thriller rozgrywający się wśród zabytków i dzieł sztuki, które zawierają tajemnicze wskazówki pozostawione przez średniowiecznych i renesansowych architektów, alchemików i artystów.W malowniczej Ferrarze heretycy okazują się świętymi, femme fatale aniołami, a przestępcy dobroczyńcami, ponieważ w tym niezwykłym miejscu wyobrażenia rzeczy, które uznajemy za prawdziwe, od wieków okazują się zdradliwe.
Tulipanka powstała jako kreacja utalentowanej ilustratorki Ewy Zielińskiej. Obraz baletnicy wśród kwiatów napotkała w internecie Katarzyna Ducros, autorka opowiadań, organizatorka warsztatów i popularyzatorka literatury, która na podstawie wizerunku małej istoty zbudowała jej historię, nadała także imię i wzbogaciła o nietuzinkową osobowość. Owocem współpracy jest niezwykła historia o imponującym rozmachu – od początków Wszechświata, poprzez formację Ziemi, aż do ogrodu ilustratorki, w którym zainspirowana bogactwem natury postanawia stworzyć Tulipankę. Jednocześnie opowieści wprowadzają młodszych czytelników w świat barw, malarstwa, niczym nieskrępowanej kreatywności i pasji tworzenia. Pierwsza z cyklu, pięknie zilustrowana historia opowiada o powstaniu koloru pomarańczowego i pierwszym spotkaniu twórczyni z roztańczoną istotką. Znajdujące się w książce kolorowanki zachęcają z kolei do kolorowej ekspresji, podkreślając walor nieograniczonej dziecięcej wyobraźni.
Przewodnik po najważniejszych technikach obróbki drewna – od cięcia i kształtowania, przez łączenie elementów, aż po wykańczanie. Autor omawia także techniki specjalistyczne, takie jak: fornirowanie, rzeźbienie w drewnie, toczenie i intarsja. ¦ Nauczysz się precyzyjnie posługiwać narzędziami z napędem, a także podstawowymi narzędziami ręcznymi. ¦ Z zaprezentowanych propozycji wybierzesz coś dla siebie – prosty mebel lub przedmiot dekoracyjny, ze spisem elementów do wycięcia oraz instrukcją dotyczącą wykonania, by przećwiczyć różne techniki. ¦ Galeria dzieł zawodowych stolarzy będzie inspiracją do pogłębiania wiedzy o obróbce drewna.
Zwięzły przewodnik po dyscyplinie będącej trzonem współczesnej komunikacji wizualnej. Ze względu na swój interdyscyplinarny charakter typografia nie posiada jednej definicji, z pewnością jednak ułatwia bądź utrudnia rozumienie i odbiór przekazu wizualnego. Autor, przybliżając najciekawsze projekty typograficzne powstałe na przestrzeni wieków, omawia praktyczne aspekty tej dziedziny.Książka jest zaktualizowanym wydaniem klasycznego brytyjskiego podręcznika. Stanowi lekturę obowiązkową dla osób stawiających pierwsze kroki w projektowaniu graficznym i typografii. Dla praktykujących projektantów będzie zaś inspirującym źródłem wiedzy.
Nieźle się zapowiadało to lekkie, pełne humoru wspomnienia Jana Suzina o początkach Telewizji Polskiej, ludziach, którzy ją tworzyli i czasach, w jakich się rozwijała. Autor opisuje pierwsze robione na żywo czarno-białe audycje emitowane z legendarnego studia na placu Powstańców i ich pełnych entuzjazmu twórców. Przywołuje największe telewizyjne postacie: Adama Hanuszkiewicza, Xymenę Zaniewską, Kalinę Jędrusik, Krystynę Loskę, Bogumiłę Wander, Edytę Wojtczak i wiele, wiele innych.Jan Suzin jest jednym z najsłynniejszych i najbardziej lubianych polskich prezenterów i lektorów. Jego charakterystyczny niski, aksamitny głos przez lata towarzyszył milionom telewidzów. Autor trafił do TVP w 1955 r. z konkursu na spikera telewizyjnego. Przeszedł ostrą selekcję, m.in. udzielając Hanuszkiewiczowi, błyskotliwej odpowiedzi, gdy ten podczas egzaminu poprosił znienacka o wypełnienie dziury w programie. Mam dla państwa dobrą wiadomość zagaił wówczas ze spokojem Jan Suzin. Telewizja właśnie sprowadziła z Paryża całą serię filmów dla dorosłych, które już od jutra nadawane będą w późnych godzinach nocnych.Książka pełna jest faktów i ciekawych anegdot ilustrowanych archiwalnymi fotografiami i rysunkami autora. Będzie świetną lekturą dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak robiło się prawdziwą telewizję.
Rysunki, kolorowanki, naklejki, rozkładany plakat i różnego rodzaju zabawy plastyczne zachęcają do twórczego spędzania czasu, rozwijają wyobraźnię i inspirują do poznawania dzieł sztuki. Motywem przewodnim są arcydzieła Vincenta van Gogha, genialnego malarza, dzięki którym w prosty i przyjazny sposób można poznać ciekawe sposoby tworzenia obrazu, np. za pomocą intensywnych barw, wibrujących linii lub abstrakcyjnych wzorów. A na koniec każdy może stworzyć własną wersję arcydzieła van Gogha!
Rysunki, kolorowanki, naklejki, rozkładany plakat i różnego rodzaju zabawy plastyczne zachęcają do twórczego spędzania czasu, rozwijają wyobraźnię i inspirują do poznawania dzieł sztuki. Motywem przewodnim są arcydzieła Gustava Klimta, jednego z najsławniejszych i najwybitniejszych malarzy XX wieku, dzięki którym w prosty i przyjazny sposób można poznać ciekawe sposoby tworzenia obrazu, np. za pomocą figur geometrycznych, abstrakcyjnych wzorów albo liści. A na koniec każdy może stworzyć własną wersję arcydzieła Klimta!
Sztuka XIX wieku zajmuje w dziejach polskiej kultury i świadomości narodowej wyjątkowe miejsce. Na jej odrębną pozycję wywarła wpływ polityczna sytuacja narodu pozbawionego własnego państwa. W tym czasie na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej zachodziły jednak istotne zmiany cywilizacyjne. Rozwinął się przemysł i komunikacja, powstały nowoczesne miasta, gwałtownie przeobraził się krajobraz kulturowy. Kształtująca się kultura masowa sięgała po nowe techniki przekazu wizualnego - jak litografia wielkonakładowa, drzeworyt ilustracyjny, fotografia - dzięki czemu stworzono czasopisma ilustrowane. Założono instytucje życia intelektualnego i artystycznego - szkoły, muzea, galerie, teatry. Broniąc narodowej tożsamości, stworzono sztukę odwołującą się do polskiej kulturowej tradycji, a zarazem związaną z ogólnoeuropejskimi nurtami intelektualnymi i artystycznymi. Od lat czterdziestych XIX wieku Polacy byli obecni w europejskim życiu artystycznym, zwłaszcza, że duże grupy malarzy i przedstawicieli innych dyscyplin przebywały na stałe we Francji, Włoszech czy Bawarii. Sukcesy na paryskich Salonach obrazów Stattlera i Rodakowskiego (Portret matki pędzla Rodakowskiego Delacroix uznał za arcydzieło), na międzynarodowych wystawach sztuki - Matejki, Brandta, Siemiradzkiego czy Czachórskiego wprowadziły sztukę polską do świadomości Europejczyków.Tom VI obejmuje architekturę, ogrody i parki, rzeźbę, malarstwo i rysunek, grafikę, fotografię oraz rzemiosło artystyczne. Dodatkowo został on uzupełniony o sztukę Śląska i Pomorza Zachodniego.
Ten podręcznik jest skierowany do projektantów mody, krawców oraz wszystkich osób zainteresowanych możliwościami kreatywnego wykorzystania tekstyliów.Książka pomoże w idealnym doborze materiału do sylwetki, wskaże sposoby jego układania się oraz metody poprawienia jego właściwości. W encyklopedii znajdują się praktyczne informacje na temat: tkanin, dzianin, włóknin, skór, futer, laminatów, folii, koronek, siatek, dekoracji pasmanteryjnych oraz taśm spełniających różne funkcje.Opisy poszczególnych materiałów ułożono według roli, jaką odgrywają w tworzeniu różnych form odzieży. Każdemu z haseł towarzyszą fotografie próbek oraz zdjęcia gotowych ubiorów.Tabele na końcu książki podsumowują zawarte w niej wiadomości. Korzystanie z nich pozwoli szybko sprawdzić, jakie właściwości ma dany materiał, z jakich włókien jest wytwarzany, jakie ma zalety, a jakie wady, ile waży oraz do jakich celów można go zastosować.Wydanie 2. zmienione i uaktualnione 2021
ZBLIŻENIA. Szkice o polskich artystach to zbiór komentarzy do sztuki blisko pięćdziesięciu polskich artystów, których Autorka spotkała w swoim zawodowym życiu. Krótkie eseistyczne formy mają na celu dotrzeć do osób spoza wąskiego kręgu profesjonalistów. To bardzo osobisty, choć niekompletny pamiętnik spotkań ze sztuką. Ten kameralny subiektywizm sprawia, że zetknięcie z dziełami, które przeciętnemu odbiorcy nie zawsze wydają się zrozumiałe, jest prostsze i – co ważne – pomaga zrozumieć artystyczne credo ich twórców. „Od wielu dekad pracuję z artystami. Nie zawsze efektem tej współpracy są wystawy, często kończy się na wstępach do katalogów lub niewielkich artykułach, w których próbuję nazwać to, co robią. W większości są to krótkie formy, pisane możliwie prostym językiem; chciałam, by trafiły do osób spoza wąskiego kręgu profesjonalistów. Liczę na przypadkowego czytelnika, mając nadzieję, że zainteresuje się sztuką, o której piszę, i zrozumie artystę, który tę sztukę tworzy”. Anda Rottenberg przybliża prace zarówno klasyków nowoczesności – Stanisława Fijałkowskiego, Jerzego Nowosielskiego czy Aliny Szapocznikow, jak i mniej znanych, młodszych twórców – Martyny Ścibior, Bogny Burskiej, Dominika Lejmana. Wybór nazwisk – jak pisze we wstępie – jest wynikiem „przypadkowych splotów okoliczności”. Nie odzwierciedla w pełni jej fascynacji, jest ich bowiem znacznie więcej… Anda Rottenberg – historyczka i krytyczka sztuki, kuratorka wystaw. Pracowała m.in. w Instytucie Sztuki PAN, kierowała Departamentem Sztuki w MKiS (1990-1991), była dyrektorką Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki (1993–2001), dyrektorką do spraw artystycznych Muzeum Sztuki Nowoczesnej (2006-2008). W latach 1988–1993 przewodniczyła Sekcji Polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA, później została wiceprzewodniczącą Zarządu Głównego Stowarzyszenia (1994–2000). Zainicjowała powstanie Muzeum Sztuki Nowoczesnej, którego Radzie Programowej następnie przewodniczyła. O kilku lat kieruje działem kultury miesięcznika „Vogue” i prowadzi cykliczną audycję Andymateria w Radiu TOK FM. Jest autorką wielu publikacji o sztuce oraz książek, m.in. Sztuka w Polsce 1945–2005 (2005, 2020), Przeciąg. Teksty o sztuce polskiej lat 80.(2009), Proszę bardzo (2009), wywiad rzeka Rottenberg. Już trudno (2014), dzienniki: Berlińska depresja (2017) i Lista (2019).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?