KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwa Drugie

Okładka książki Teatr Rozmaitości Jarzyny i Warlikowskiego

59,00 zł 44,52 zł


To prekursorska monografia Teatru Rozmaitości Grzegorza Jarzyny i Krzysztofa Warlikowskiego ? jednego z najbardziej fascynujących polskich teatrów ostatnich kilku dekad. Kolejne rozdziały przybliżają strategie twórcze i wizerunki obu reżyserów, analizy przedstawień, sylwetki najważniejszych aktorów, wreszcie specyfikę publiczności teatralnej. W książce znajduje się także wiele ciekawych fotografii ze spektakli oraz dokumentujących pozasceniczny kontekst zespołu. Lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośniczek i miłośników współczesnego teatru.
Okładka książki Działania profilaktyczne. Planowanie i realizacja

36,00 zł 27,88 zł


Publikacja z zakresu policyjnej profilaktyki społecznej, która powstała w odpowiedzi na potrzeby zgłoszone przez funkcjonariuszy policji. Wskazuje, w jaki sposób przygotowywać i koordynować działania profilaktyczne z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących regulacji. Jak wybrać odpowiednie podmioty partnerskie oraz specjalistów dających gwarancję skutecznej realizacji założonych celów. Książka miejscami uzupełnia, miejscami streszcza rozważania autorki zawarte w monografii „Społeczne uwarunkowania policyjnych działań profilaktycznych”. Marzena Kordaczuk-Wąs: doktor nauk społecznych, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizująca się w socjologii bezpieczeństwa i działaniach społecznych zapobiegających przestępczości i innym negatywnym zjawiskom społecznym. Przez osiemnaście lat pełniła służbę w polskiej policji, zajmując się koordynacją zagadnień związanych z policyjną profilaktyką społeczną. Aktualnie pracuje w European Union Agency for Law Enforcement Training (CEPOL) w Budapeszcie.
Okładka książki Muzyczne partnerstwo

37,00 zł 28,66 zł


Esej o nauczaniu partnerstwa - nie tylko w muzyce - oparty o wieloletnie doświadczenie artystyczne i pedagogiczne autora. Jerzy Marchwiński stawia te same wymagania pianiście-soliście i pianiście-kameraliście, podkreśla równoważność ról partnerów wykonujących pieśni Brahmsa czy sonaty na fortepian i skrzypce Beethovena. Przedstawiana przez niego idea partnerstwa może być inspiracją dla pedagogów, organizatorów życia muzycznego, samych muzyków i wreszcie odbiorców-słuchaczy. To także przenikliwa pochwała równoprawnych relacji w życiu osobistym czy na płaszczyźnie ogólnospołecznej. „Z moich poglądów o partnerstwie tłumaczyłem się na estradach, w studiach nagrań i podczas emisji telewizyjnych. Tłumaczę się teraz przed młodymi adeptami sztuki muzycznej. Pomyślałem sobie, że może spróbowałbym zostawić jakiś ich ślad pisany? Może nieco trwalszy od koncertów i wykładów? Poza tym podczas wędrówek bibliotecznych i internetowych nie znalazłem żadnej publikacji o partnerstwie pomiędzy ludźmi. Trochę się nawet zdziwiłem, ponieważ postrzegam udane partnerstwo jako coś szczególnie ważnego. Jest to dominanta sukcesu współżycia, a w przypadku muzyków, których zaledwie znikomy promil egzystuje jako wykonawcy indywidualni, partnerstwo wydaje się być przewodnią wartością samorealizacji zarówno profesjonalnej, jak i ogólnej, życiowej. A tak o tym partnerstwie cicho!” Jerzy Marchwiński (ur. 1935) - pianista, kameralista, pedagog. Prowadził działalność koncertową w Polsce i na świecie, głównie w dziedzinie kameralistyki; nagrał ponad 25 płyt. W latach 1954–2005 wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie, późniejszej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie założył Katedrę Kameralistyki Fortepianowej, którą następnie kierował (od 1984 na stanowisku profesora zwyczajnego). Uhonorowany przez senat uczelni tytułem Dożywotniego Honorowego Profesora Akademii. Współpracował z międzynarodowymi konkursami muzycznymi w Tuluzie, Monachium, Bilbao i Rio de Janeiro; wykładał też podczas kursów mistrzowskich w Mont Orford w Kanadzie oraz w Round Top w Teksasie. Obecnie prowadzi liczne kursy mistrzowskie (m.in. w ramach warsztatów European Network of Opera Academies). Wielokrotnie wypowiadał się o idei muzycznego partnerstwa na łamach „Ruchu Muzycznego” i innych pokrewnych czasopism oraz wydawnictw.
Okładka książki Rola serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej marki

51,90 zł 40,20 zł


Prekursorska publikacja o kreowaniu wizerunku firm w social media. Specyficzny sposób komunikacji prowadzony przy użyciu portali społecznościowych odchodzi od identyfikowania marki jako znaku graficznego, produktu lub usługi, wskazując na znacznie szersze rozumienie tego pojęcia. Jednocześnie w przypadku mediów społecznościowych wciąż niewiele wiadomo, na ile rzeczywiście skuteczne jest ich wykorzystanie w kontekście budowania rozpoznawalności i pożądanego postrzegania marki. Autorka książki kieruje zatem uwagę na stopień trwałości informacji marketingowych przekazywanych poprzez poszczególne portale oraz analizę skuteczności technik stosowanych w ramach obsługi profili marek. „Książka podejmuje niezwykle aktualny temat, a jej oryginalność wynika z objęcia rozpoznaniem i analizą zarówno zachowań konsumentów, jak i przedsiębiorstw prowadzących działania marketingowe w portalach społecznościowych. Atutem jest także interdyscyplinarne podejście do przedstawionej problematyki - główny nurt rozważań przynależy do nauk o zarządzaniu, ale jednocześnie Autorka uwzględnia dorobek psychologii, socjologii, medioznawstwa oraz informatyki.” Dr hab. Magdalena Sobocińska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Autorka prezentuje niezbędną wiedzę teoretyczną dotyczącą mediów społecznościowych, wykorzystuje bogatą literaturę przedmiotu, a także w jasny i logiczny sposób przedstawia zaprojektowaną przez siebie procedurę badań empirycznych oraz interpretację wyników.” Dr hab. Ewa Frąckiewicz, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego O autorze: Katarzyna Sanak-Kosmowska - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Absolwentka psychologii oraz zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Jej badania koncentrują się wokół problematyki komunikacji marketingowej, psychologii zachowań konsumenckich oraz e-marketingu. Autorka kilkunastu artykułów naukowych opublikowanych w czasopismach polskich i zagranicznych. Członkini Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, American Marketing Association oraz stowarzyszenia Rzecznicy Nauki.
Okładka książki Partnership in Music

52,00 zł 39,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Professor Jerzy Marchwiński developed the concept of partnership discussed at length in his essay “Partnership in Music” in the course of his long artistic and teaching career, yet his idea goes beyond the realm of music. The author postulates the equality of the chamber and solo pianists’ status, emphasizing the need for the partnership of performers of various music works, such as Brahms songs or Beethoven’s sonatas for piano and violin. His concept may be an inspiration for educators, music promoters, artist and - last but not least - the audience. The essay is also a moving praise of equal relations in personal and social life. „I have explained my views on partnership on stage, in studios and in TV broadcasts. I now explain it to my students. I thought I should leave a written account of my views. Perhaps it will last longer than my concerts and lectures? Besides, in my searches in libraries and browsing on the Internet I have not come across almost any valuable publications about partnership between people, just a business sense only. I am somewhat surprised, because I perceive a successful partnership to be extremely important. It is the prime component in successful co-existence and, in the case of musicians (of whom only a few function as individual artists), partnership is a leading value in professional life and self-fulfilment. Yet little has been said about this partnership!”
Okładka książki Sade, Kafka, Kierkegaard. Między rozkoszą a opresją

34,00 zł 25,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Erudycyjna proza o twórczości i życiu trzech tytułowych gigantów — zwłaszcza dla czytelników, którzy dobrze znają ich dzieła. To osobowości wymykające się dookreśleniu czy jednoznaczności. Lech Bukowski wskazuje, jak szukać tych kluczowych punktów, w których furia, udręka, rozpacz zostały przenicowane, umieszczone w pismach, pamiętając przy tym, że czytając Sade`a, Kafkę, Kierkegaarda, którzy w tym samym stopniu umożliwiają nam czytanie siebie, co je utrudniają, ryzykujemy ciągle fiasko ich lektury. Fragment książki: Ekstatycznie wolni w akcie pisania, wszyscy trzej uwalniają obrazy udręczeń. Ale na rewersie każdej udręki rozpisuje się rozkosz pisania, wyłączność jego stanowienia o ich „ja”. Nadto dwuznaczna rozkosz scalania siebie w strumieniu ekstaz, obrazów i spekulacji. Jak gdyby dopiero w piśmie byli nieodparci i stanowczy, a w innym jeszcze sensie: dopiero przez pismo odpierali opresję, dowodząc siebie. Widzimy wszystkich trzech rozbrojonych, przytłoczonych, rozdartych, zamkniętych w warownej twierdzy tekstu, w tym rozchyleniu czasu, jakie wytwarza katastrofa (dożywotniego uwięzienia, procesu przechodzącego w wyrok, aktualizującego się przekleństwa rodzinnego).
Okładka książki Kapitalizm somatyczny. Ciało i władza w kulturze korporacyjnej

56,00 zł 42,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka stara się przedstawić alternatywną historię zachodniego kapitalizmu, opisując rozwój kulturowych technik nadzoru i regulacji ludzkiego ciała w miejscach pracy. Śledząc przemiany dyskursów i praktyk zarządzania w przeciągu XX wieku, autor argumentuje, że prowadzą one do rosnącego podporządkowania cielesności korporacyjnej władzy. Historię tę podzielić można na trzy okresy. W dobie rewolucji przemysłowej podstawowym obiektem interwencji jest ciało robotnika poddawane dyscyplinie fabrycznej, której celem jest unormowanie działań. Po drugiej wojnie światowej nacisk przenosi się na profesjonalne ciało menedżera, które podlega przede wszystkim samoregulacji w zakresie wizerunku. Wreszcie, w ostatnich dwóch dekadach dwudziestego wieku władza rozszerza się na społeczne ciało korporacji poprzez oddziaływanie na kulturę. Wypracowane w książce ujęcie zakorzenione jest przede wszystkim w szeroko rozumianej teorii kulturowej, ale obficie czerpie też z nauk społecznych i ekonomicznych oraz tzw. critical management studies. Całość składa się na interdyscyplinarne i kompleksowe omówienie problematyki cielesności w kontekście pracy i kapitalizmu, nie mające swojego odpowiednika w dostępnej literaturze.
Okładka książki Społeczne uwarunkowania policyjnych działań profilaktycznych

49,00 zł 36,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja opisuje proaktywny aspekt działalności policji, który jest dziś szczególnie interesujący z dwóch perspektyw: z punktu widzenia interesu społeczności lokalnych dążących do zapewniania swoim członkom możliwie najlepszych warunków życia wolnych od zagrożeń, a także z punktu widzenia policji odpowiedzialnej za utrzymanie ładu społecznego na jak najwyższym poziomie. Porusza ona ważne kwestie związane z jakością i skutecznością policyjnych działań profilaktycznych, których celem jest zapobieganie, a przynajmniej ograniczanie rozmiaru przestępczości i innych czynników wpływających na poczucie bezpieczeństwa. Ów cel w złożonej i nieustannie zmieniającej się rzeczywistości społecznej staje się nie lada wyzwaniem. Dlatego tak istotną potrzebą jest zgłębianie społecznych uwarunkowań opisywanych metod działania, a także rzetelne naukowe zbadanie stopnia ich uwzględniania przez policję w praktyce. Informacje o autorce: Marzena Kordaczuk-Wąs – doktor nauk społecznych, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalizująca się w socjologii bezpieczeństwa i działaniach społecznych zapobiegających przestępczości oraz innym negatywnym zjawiskom społecznym. Jej główne zainteresowania skupiają się na kwestii zbliżania społecznej teorii do społecznej praktyki w celu podnoszenia jakości i skuteczności działań profilaktycznych. Na co dzień pełni służbę w Komendzie Głównej Policji w Warszawie. Sprawuje funkcję Zastępcy Krajowego Przedstawiciela Europejskiej Sieci Zapobiegania Przestępczości (EUCPN), współpracuje z Radicalization Awareness Network (RAN).
Okładka książki Cmentarze dawnego powiatu zaleszczyckiego

28,00 zł 20,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja pod redakcją Anny Sylwii Czyż i Bartłomieja Gutowskiego to efekt prac inwentaryzacyjnych wykonanych przez pracowników, doktorantów i studentów Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Jest czwartym tomem w serii prezentującej dawne kresowe nekropolie województwa tarnopolskiego. Książka ujmuje w formie katalogu pomniki nagrobne i kaplice powstałe od końca XVIII wieku do roku 1945 na cmentarzach powiatu zaleszczyckiego (Podole). W publikacji przedstawiona została również historia poszczególnych miejscowości. Pozwala to prześledzić, jak na przestrzeni lat zmieniały się charakter, tło wyznaniowe i narodowościowe lokalnych społeczności. Teksty zawarte w tomie Cmentarze dawnego powiatu zaleszczyckiego są wynikiem wnikliwej i rzetelnej kwerendy z pogranicza historii i historii sztuki. Przybliżają stan zachowania zabytków dawnych wschodnich terenów Rzeczypospolitej i stanowią pomoc w badaniach genealogicznych.
Okładka książki Systemy teleonkologiczne

29,00 zł 21,31 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja opracowana przez naukowców (informatyka i onkologa) wobec świadomości zagrożenia chorobami nowotworowymi dla ludzkiego życia przy jednoczesnym niebywałym wzroście kosztów opieki medycznej w ostatnich latach. Dzisiaj wykorzystanie Internetu, cyfrowych linii telekomunikacyjnych, sieci komórkowych czy łączy satelitarnych w świadczeniu usług medycznych stało się nie tylko możliwe, ale również łatwe w realizacji i sensowne pod względem finansowym. Opracowanie przedstawia szanse rozwoju i podniesienia skuteczności walki z chorobami nowotworowymi poprzez stworzenie i wykorzystanie w Polsce regionalnych sieci teleonkologicznych.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka