KATEGORIE [rozwiń]

Viktor Mayer-Schonberger

Okładka książki BIG DATA - efektywna analiza danych

39,90 zł 25,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Otaczają nas o ogromne ilości danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy. - Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych, - Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach, - 800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów, - liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent. Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik. Autorzy Big data – efektywna analiza danych pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w zyski. Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych. Pozyskiwanie i wykorzystywanie danych w czasie rzeczywistym jest także jednym z najważniejszych know how współczesnego biznesu. Masowe dane z zaawansowaną analityką i kreatywną ich interpretacją w znaczący sposób mogą zmniejszać koszt funkcjonowania firmy oraz pomóc organizacjom lepiej poznać własne otoczenie i konsumentów, którzy korzystają z ich produktów czy usług. Menedżerowie mogą mierzyć różne zjawiska, a tym samym nimi precyzyjniej zarządzać, sporządzać lepsze prognozy i podejmować inteligentniejsze decyzje. Książka Big data – efektywna analiza danych to fascynująca mozaika współczesnej cywilizacji, która stwarza zarówno niebywałe możliwości, jak i jak najbardziej realne zagrożenia dla prywatności i wolności każdego z nas. *** Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu. Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj