Hieronim Bosch (ok. 1450-1516) to jeden z najbardziej znanych niderlandzkich, a zarazem światowych malarzy. Wspaniały album pokazuje całostronicowe zbliżenia detali jego najsławniejszych prac: Ogród rozkoszy ziemskich, Kuszenie św. Antoniego, Sąd Ostateczny. Autor, ekspert w dziedzinie sztuki niderlandzkiej, przystępnym językiem omawia najbardziej charakterystyczne elementy niesamowitego świata Boscha: twarze, wizje nieba i piekła, żywioły, krajobrazy oraz fantastyczne zwierzęta i potwory. Dzięki temu możemy spojrzeć z nieoczekiwanego punktu widzenia na najważniejsze dzieła mistrza.
Kolejny tom wyjątkowej serii Zbliżenia, przedstawiającej detale arcydzieł malarstwa i przybliżającej często nieznane dotychczas historie stojące za wybitnymi obrazami i ich twórcami. Autor, znakomity badacz sztuki Północnego Renesansu, barwnie opowiada o życiu wielkiego malarza, odtwarzając jego drogę do powszechnego uznania, jakim cieszył się – nie bez zazdrości innych artystów – zarówno w Italii, Niderlandach, jak i rodzinnych księstwach niemieckich. Kadry z płócien, rysunków i grafik udowadniają ponadczasowy walor talentu Dürera, zainteresowanego w swojej sztuce uniwersalnymi wartościami, doskonale czytelnymi nawet po pięciuset latach.
Often imitated but never equaled, Jan van Eyck (c. 1390-1441) left an indelible impression on Renaissance art and paved the way for future realist painters. With its unprecedented precision and masterful use of color, Arnolfini Double Portrait, depicting the wedding of a young couple, is testament to the mastery of the Flemish painter and leader of the Early Netherlandish school. Van Eyck painted both secular and religious subject matter, emphasizing a naturalism and realism that moved seamlessly between 15th-century everyday life and poetic, heavenly settings. Working with oil paint, he innovated the medium, allowing for great intensity and depth of color.
Trace the artist’s impressive oeuvre in this hardcover survey of his work, including altarpieces, religious figures, and commissioned portraits. Featuring enlarged details and close analyses of masterpieces like the Ghent Altarpiece, this publication also offers a chronology of van Eyck’s production, including the output of his workshop which continued even after his death.
Albrecht Durer 1471-1528 undoubtedly ranks among the greatest artists of the Renaissance. His works, such as the Hare and the Self-portrait in Fur-trimmed Coat, are icons of art history and of inestimable value.
Durer was provocative, curious, a brilliant creator and a visionary genius. He painted himself with equal self-assurance, whether in the pose of Christ or completely naked, studied the principles of human proportions, was a master of self-marketing, and created the first logo in history with his initials. His woodcuts and engravings remain unrivalled: printed and distributed in their thousands, they made Durer and his works famous throughout Europe.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?