The Lublin Philosophical School
- ISBN: 9788360144329
- EAN: 9788360144329
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu
- Format: 190x115x10 mm
- Liczba stron: 135
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: 3 - 5 dni
-
Brak ocen
-
14,10złCena detaliczna: 16,80 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,10 zł
x
Książka zawiera charakterystykę Lubelskiej Szkoły Filozoficznej. Określenie to odnosi się do sposobu uprawiania filozofii realistycznej klasycznej, wypracowanego w latach 50. i 60. XX w. przez filozofów z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Lubelska Szkoła charakteryzowała się realizmem poznawczym, maksymalizmem, autonomią metodologiczną, powszechnym zakresem twierdzeń, spójnością i obiektywnością. W książce m.in. o przyczynach i okolicznościach powstania Szkoły, programie i specyfice filozofii uprawianej w ramach tej Szkoły ze szczególnym uwzględnieniem jej fundamentu, jakim jest metafizyka, a także dorobku Szkoły w różnych dziedzinach filozofii.
This book presents a description of the Lublin Philosophical School. This term refers to a way of cultivating the realistic and classical philosophy developed in the 1950s and 1960s by the philosophers from the Catholic University of Lublin. The Lublin School has the features of cognitive realism, maximalism, methodological autonomy, and universal scope of its assertions, coherence or consistency, and objectivity. Among the topics covered in the book, the reader will find the reasons and circumstances surrounding the school's beginning, the program and specific character of the philosophy cultivated in the school with special attention to the foundation of that philosophy, which is metaphysics, and the legacy of the school in various domains of philosophy.
This book presents a description of the Lublin Philosophical School. This term refers to a way of cultivating the realistic and classical philosophy developed in the 1950s and 1960s by the philosophers from the Catholic University of Lublin. The Lublin School has the features of cognitive realism, maximalism, methodological autonomy, and universal scope of its assertions, coherence or consistency, and objectivity. Among the topics covered in the book, the reader will find the reasons and circumstances surrounding the school's beginning, the program and specific character of the philosophy cultivated in the school with special attention to the foundation of that philosophy, which is metaphysics, and the legacy of the school in various domains of philosophy.