W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Venice was a major centre of art in the Renaissance: the city where the medium of oil on canvas became the norm. Nowhere else has been depicted by so many great painters in so many diverse styles and moods. Venetian views were a speciality of native artists such as Canaletto and Guardi, but the city has also been represented by outsiders: J. M. W. Turner, Claude Monet, John Singer Sargent, Howard Hodgkin, and many more. Then there are those who came to look at and write about art. The reactions of Henry James, George Eliot, Richard Wagner and others enrich this tale. Nor is the story over. Since the advent of the Venice Biennale in the 1890s, and the arrival of Peggy Guggenheim in the late 1940s, the city has become a shop window for the contemporary art of the whole world, and it remains the site of important artistic events.
In this elegant volume, Gayford – who has visited Venice countless times since the 1970s, covered every Biennale since 1990, and even had portraits of himself exhibited there on several occasions – takes us on a visual journey through the city’s past five centuries.
„Z ogromną radością dzielę się z Państwem efektami pracy uczestniczek i uczestników kilkumiesięcznych mistrzowskich warsztatów fotograficznych Reinterpretacje, które miałem
przyjemność poprowadzić na zaproszenie Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego w Warszawie. Od samego początku przyświecał nam cel, by spojrzeć na teatr w nowy sposób, dotrzeć do osób, przestrzeni i przedmiotów, które na co dzień są niedostępne albo w ogóle nie kojarzą się z teatrem, a są z nim związane. W wielu przypadkach fotografia stała się pretekstem do spotkań i odkrywania nowych warstw – emocji, napięć, gestów, symboliki, które są często niewidoczne na pierwszy rzut oka, ale stanowią o prawdziwej sile teatru. Moja rola czasami ograniczała się do towarzyszenia i udzielania drobnych wskazówek, a innym razem wspólnie, od początku tworzyliśmy założenia, szukaliśmy rozwiązań i kontekstów oraz punktów odniesienia. Wszystkie projekty powstawały od podstaw, a niektóre z nich znacznie ewoluowały w trakcie warsztatów, stając się coraz bardziej złożone i świadome – nie tylko pod względem narracyjnym i interpretacyjnym, ale także technicznym. Mam nadzieję, że te prace będą inspirować do poszerzania perspektywy fotografii związanej z teatrem. Cieszę się, że mogłem być częścią tych artystycznych poszukiwań i świadkiem procesu twórczego.
Dziękuję wszystkim za zaufanie, zaangażowanie i otwartość na eksperymenty – praca z Wami była prawdziwą przyjemnością!”
Bartek Warzecha
Steam trains half-buried in the desert, roller coasters entangled in trees, hulks of ships perched high and dry miles from water – images like these are bound to make us wonder: what happened here?
From forgotten railway stations to flooded shopping malls, from secret Cold War bunkers to radiation zones, Abandoned Places explores more than 100 fascinating lost worlds from all around the globe. Surveying the ruins of industrial sites and military bases, ghost towns, holiday resorts and airports, the book explains the story of how each place came to be abandoned – whether through natural or chemical disaster, war, economic collapse, or changing tastes and customs. Throughout, though, a picture emerges, not only of what has been lost, but of what remains. Left to the elements but ignored by humanity, these ramshackle settlements and dilapidated structures illuminate times and designs that we thought were long gone.
With 150 outstanding colour photographs exploring hauntingly beautiful locations, Abandoned Places is a brilliant and moving pictorial examination of worlds we have left behind.
Zostań na chwilę i posłuchaj. O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium. Księga 1
Dwie firmy. Dwie odmienne kultury. Jedno imperium gier wideo warte miliardy dolarów.
Zostań na chwilę i posłuchaj. O dwóch Blizzardach, które dały światu Diablo i zbudowały imperium. Księga 1 zaprasza czytelników do odkrycia początków Blizzard North – studia stworzonego przez graczy i dla graczy – oraz Blizzard Entertainment, zespołu projektantów zdeterminowanych, by podbić branżę.
Książka, oparta na dogłębnych badaniach i setkach osobistych wywiadów, opowiada o spotkaniu, które doprowadziło obie firmy do współpracy, konfliktach, które je podzieliły, oraz przemianie z demokratycznej społeczności w korporacyjne imperium.
W centrum tej historii znajduje się Diablo – gra hack-and-slash, prowadząca graczy przez najmroczniejsze otchłanie piekieł, która na zawsze zmieniła oblicze gier.
W książce znajdują się wypowiedzi najważniejszych osób z historii obu Blizzardów: Mike’a Morhaime’a, Allena Adhama, Davida Brevika, braci Maxa i Ericka Schaeferów, a także wielu innych. Księga 1 opowiada o wydarzeniach, które doprowadziły do powstawania Blizzard Entertainment i Blizzard North, przywołuje czasy pracy nad Lost Vikings i Warcraftem, planowanie Diablo jako gry turowej i zmianę tego kierunku, która doprowadziła do rewolucji w świecie gier.
Książka zawiera także dodatkowe wywiady: z Brianem Fargo, założycielem Interplay Productions; Feargusem Urquhartem, producentem w firmie Interplay Productions; Scottem Colemanem i Jayem Cottonem, twórcami programu Kali, pozwalającemu na grę po sieci; Efraimem Wyethem i Mikiem Sigalem, założycielami firmy FM Waves.
Fragment:
Gdy wszyscy rozeszli się do domów na weekend, Dave usiadł przy swoim komputerze i otworzył kod Diablo. Przeanalizował go dokładnie i natrafił na coś istotnego. Gra była napisana tak, że każda akcja – ruch, walka, wypicie mikstury leczenia – zajmowała określoną ilość czasu. Z kolei potwory poruszały się natychmiast po tym, jak gracz wydał komendę. Kiedy czas potrzebny na wykonanie akcji upływał, gra cofała zegar i cykl tury gracz–potwór zaczynał się od nowa. Wystarczyło tylko skrócić czas między akcjami do zera.
Dave zaczął pisać. Światło słoneczne wpadające przez okno bledło, aż w końcu zapadła noc, pozostawiając go w blasku monitora. Od czasu do czasu przez okno wpadał powiew wiatru, szeleszcząc żaluzjami i poruszając plakatami hokejowymi, wiszącymi nad jego dwoma biurkami. Ani razu jednak nie podniósł wzroku znad ekranu.
Kilka godzin później nowa wersja gry była gotowa. Chwycił myszkę i zaczął grać.
David Brevik: Pamiętam ten moment, jakby to było wczoraj. Siedziałem i kodowałem grę. Miałem Wojownika z mieczem, a po drugiej stronie ekranu był szkielet. Pracowałem nad kodem, żeby postacie poruszały się płynnie, przeprowadzałem mnóstwo testów, a wcześniej rozmawialiśmy o tym, jak powinno działać sterowanie i interakcje.
Chcieliśmy, żeby sterowanie było instynktowne. Klikasz – machasz, klikasz – machasz. Chcieliśmy, żeby wszystko działo się automatycznie: klikasz na potwora – postać podchodzi i macha mieczem.
Pamiętam to bardzo wyraźnie: kliknąłem na potwora, postać podeszła i rozwaliła go. Rozpadł się na kawałki.
Światło z nieba padało przez okno na klawiaturę. Powiedziałem: „O mój Boże, to jest niesamowite!”. Wtedy zdałem sobie sprawę, że to była właściwa decyzja i Diablo będzie ogromnym sukcesem. To był najbardziej przełomowy moment w mojej karierze, ale także dla tego gatunku gier.
W tamtej chwili narodził się nowy gatunek gier. To było naprawdę niesamowite uczucie: być osobą, która to napisała i stworzyła. Byłem tam sam, kodując to wszystko. Niezapomniane doświadczenie.
Patroni medialni: Stare Konie, Fakes Forge, NaEkranie.pl, Gry Które Zapadły Nam w Pamięć, GryOnline.pl, ARHN.eu, Rozgrywka Podcast
This practical guide from photography expert, Tom Ang, will help you achieve the best shot possible in every scenario – from creating a silhouette to impromptu still lifes.
In our online world, taking a good photograph has become an essential life skill.
Full of essential advice, hints, and tips, How to Photograph Absolutely Everything gives you straightforward step-by-step guidance on what equipment you will need, the best approach for each subject, how to think about composition and find the right light, and how to frame each shot effectively. Checklists allow you to focus on what is important, while “tricks of the trade” show you how to turn a good picture into an amazing one.
From cityscapes to landscapes, and tackling children’s parties to capturing the magic of seasonal celebrations, How to Photograph Absolutely Everything is the essential guide to improving your digital photography skills and getting the most out of your digital camera (or smartphone).
Obraz Gdańska i jego zabudowy z pierwszej połowy XIX wieku jest dzisiaj właściwie nieobecny w powszechnej świadomości. Kolejne przebudowy i modernizacje, a przede wszystkim zniszczenia drugiej wojny światowej i przyjęty po 1945 roku model odbudowy zatarły obecność setek obiektów, które świadczyły o przynależności miasta do Królestwa Prus. Te zachowane do dzisiaj są zwykle postrzegane przez pryzmat epoki, w której powstały czasu stagnacji, a nawet regresu. Magdalena Staręga w swojej monografii pokazuje, w jaki sposób sytuacja polityczna, gospodarcza i społeczna znajdowała odbicie w rodzaju i w skali powstającej w mieście architektury. Autorka próbuje odtworzyć kształt porozbiorowego Gdańska, zdefiniowanego przez funkcję garnizonową oraz działalność centralnych urzędników budowlanych, upodabniających go do innych ośrodków pruskich.
Książka Element szczególny w otoczeniu - interakcje (dwujęzyczna - j. polski i j. angielski) to zbiór ponad 150 fotografii, które powstały na terenach Skansenu Kolejowego w Chabówce w ramach pleneru artystycznego stanowiącego integralną część konferencji KRAJart, wzbogacony o skojarzone z nimi refleksje autorów, dające wyraz głębi wrażeń i przeżyć, jakie otwierają się przed tymi, którzy potrafią dostrzec interakcję pomiędzy człowiekiem, jego wytworami a otoczeniem. Ten składnik książki, ściśle powiązany z dyscypliną: sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki, stanowi wartość samą w sobie.Uczestnicy pleneru, kierując się inspiracją artystyczną, starali się odczytać i udokumentować unikatowe walory estetyczne związane z historycznymi obiektami zgromadzonymi w skansenie. I tak, odcienie zniszczonych ścian i przestrzeni wagonów w destrukcie to nie tylko obraz fizycznej degradacji, ale zastanowienie nad przemijaniem. Każdy strzęp farby, każda warstwa rdzy skrywała sekret, obrazy faktur były łącznikiem z przeszłością, a ściany wagonów stały się płótnem malarskim. Stare wagony, niegdyś pulsujące życiem centrum komunikacji, przypominały nam o ulotności i nietrwałości materii. Docenił to recenzent, prof. Myczkowski, pisząc: Fenomenalne ujęcie różnej skali, kolorystyki, faktury. Kadry i kompozycje "zardzewiałego świata" wprawić mogą i wprawiają w zamyślenie, ale też w tych najwyższej próby artystycznych ujęciach pozwalają na konstatację, że pozorny "chaos świata rdzy" jest po prostu malowniczy!Książka Element szczególny w otoczeniu - interakcje adresowana jest do studentów sztuk plastycznych, amatorów i znawców fotografii, których zainteresuje na pewno różnorodność w postrzeganiu i dokumentowaniu niekiedy tych samych eksponatów znajdujących się w skansenie, wynikająca z szerokiej gamy specjalności zawodowych reprezentowanych przez autorów zdjęć. Dla miłośników starych lokomotyw jest to podróż przez historię kolejnictwa, zatrzymaną w czasie i uwiecznioną w różnorakich obiektywach, a miłośnicy kinematografii rozpoznają zapewne na jednej z fotografii peron kolejowy znany z filmu "Lista Schindlera" Stevena Spielberga.
The Book of Temples offers a visually stunning and spiritually enriching exploration of sacred sites worldwide, appealing to those interested in architecture, spirituality, and travel. Its comprehensive and inclusive approach, featuring diverse and carefully curated temples and places of worship, combines stunning photography and detailed illustrations with informative and thought-provoking essays.
Containing one of the biggest collections of Marvel art in the world, Disney Hotel New York – The Art of Marvel in Disneyland Paris is a dream world for every Marvel fan. With walls covered by posters, comic book covers, and fine art, and rooms equipped with recognizable colors and objects from the Marvel Universe, one feels like a real Super Hero in this artful hotel.
This book takes a peek into the rooms of Disney Hotel New York – The Art of Marvel—where beds take the shape of Thor’s home city of Asgard or furniture is inspired by Spider-Man’s costume—and reveals their details along with the art showcased in them. Immerse yourself in these pages and explore this unique hotel for yourself, reveling in the wonderful artistry, design, and history of Marvel—all under one roof.
American architecture has long symbolized the nation’s progress and identity. As architectural innovation continues to redefine itself, exploring this legacy is essential. As modern design trends reshape U.S. skylines, American Icons Volume 2 provides an in-depth look at the evolution of American architecture, featuring 80 iconic projects and four insightful essays focusing on the International Style and midcentury modernism.
Enriched with stunning images and analysis, the book shows how American modernism, influenced by the Bauhaus movement, emphasised transparency, simplicity, and timeless elegance. An essential resource for architecture enthusiasts, it celebrates architectural achievements and inspires future design.
Marzec '68 jest bez wątpienia jedną z najbardziej złożonych i kontrowersyjnych dat historii PRL. Pamięć o niej wymyka się jednoznacznym kwalifikacjom i niezależnie od epoki potrafi stać się zarzewiem gorących sporów i debat. Kryzys 1968 roku w wielu aspektach różni się bowiem od pozostałych "polskich miesięcy", wokół których zwykło ogniskować się opowieść o epoce realnego socjalizmu. W przeciwieństwie do październikowej odwilży czy posierpniowego karnawału nie wiązał się ze zbiorowym doświadczeniem euforii. Jego insurekcyjny charakter jest z kolei mniej wyrazisty niż okupione krwią bunty Czerwca '56 i Grudnia '70. Przez dekady Marzec obrósł mnogością interpretacji determinowanych szeregiem czynników, na które składały się między innymi osobiste doświadczenia, poczucie pokoleniowej wspólnoty, bieżący interes polityczny czy rezultaty badań historycznych. Książka Koniec złudzeń rekonstruuje, w jaki sposób narracje tworzące "marcową polifonię" ujawniały się w różnych rejestrach twórczości filmowej na przestrzeni ponad pięciu dekad dzielących nas od tamtych wydarzeń. Przedstawia film nie tylko jako zwierciadło dominujących w danym czasie dyskursów, ale również jako przestrzeń aktywnego kreowania kulturowej pamięci wypadków Marca. Maciejowi Pietrzakowi udało się z jednej strony zrekonstruować mapę reprezentacji filmowych omawianego zjawiska, z drugiej zaś pokazać potencjał semantyczny, jaki mieści się w każdej próbie, nie tylko holistycznego, ujęcia Marca 1968. () Otrzymaliśmy w ten sposób rozprawę odważną, wieloaspektową i dialogicznie skonstruowaną, będącą najpełniejszą, jak dotąd w polskiej literaturze, historią filmowych zmagań z Marcowymi reprezentacjami, dziedzictwem i politycznymi mitami. Prof. UKW dr hab. Mariusz Guzek Maciej Pietrzak - filmoznawca, adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół filmowych manifestacji pamięci kulturowej oraz transnarodowej wymiany filmowej. Autor artykułów naukowych poświęconych kinu polskiemu i izraelskiemu. Obecnie realizuje projekt badawczy poświęcony dystrybucji filmów polskich w Izraelu.
The paintings and sculptures of Georg Baselitz
Known for the audaciously simple but game-changing strategy of painting the motif on its head, Georg Baselitz has been a consistently challenging artist since the start of the 1960s. His work is always highly charged but surprisingly diverse, beginning with the raw, existential male figures famously removed from his first solo exhibition for indecency, and the series of “Heroes” that portrayed disabled and exposed figures in a destroyed landscape. During this development, the picture space became more and more fractured, and by the end of the decade the artist fully turned the world upside down: trees, factories, eagles, or nude self-portraits actually painted on their heads. This soon allowed him to freely paint and to engage with conceptual color schemes or off-beat themes, such as men eating oranges, Soviet propaganda paintings, or more recently so-called remixes in a reengagement with his own earlier work as a dialogue in time. Already a master of drawing, woodcut, and engraving, from 1980 on Baselitz also created rough sculptures hewn from wood with axe and chainsaw, then adding bronze to his materials in the late 2000s.
Now available in an updated unlimited edition, this book features large-format reproductions of more than 400 works in all media plus installation views and portrait shots. Texts approach the subject from different perspectives: there is a portrait of Baselitz and his dark sense of humor by long-time connoisseur Richard Shiff, an essay on the formation of his art and development as a painter by critic Jonathan Jones, on the sculptural work since his scandalous success at the Venice Biennale 1980 by art historian Eva Mongi-Vollmer, on his artistic strategies by art historian Carla Schulz-Hoffmann, a collection of literary vignettes relating to the artist’s use of myth and history by author and director Alexander Kluge, and a studio conversation with art journalist Cornelius Tittel. Statements from the artist and an illustrated biography complete this unprecedented exploration of Georg Baselitz’s work.
Leonardo da Vinci to najbardziej znany artysta w historii. Ten wszechstronnie utalentowany geniusz miał ogromny wpływ na wszystkie dziedziny sztuki i wiedzy, którymi się zajmował. Były wśród nich: malarstwo, rysunek, architektura, nauki przyrodnicze, anatomia, matematyka, inżynieria i astronomia. Jako artysta wykazywał się nie tylko doskonałym kunsztem, ale także analitycznym podejściem do ludzkiego ciała, natury i praw fizyki.Z jego dorobku zachowało się niewiele prac - szacuje się, że jest ich około trzydziestu. Są to dzieła bezcenne, które wymagają wyjątkowej ochrony, dlatego dostęp do nich - nawet jeśli możliwy - jest bardzo ograniczony. Eksponowana w paryskim Luwrze Mona Lisa zabezpieczona jest pancerną szybą i stale otoczona tłumami chcącymi obejrzeć najsłynniejszy na świecie obraz. W takich warunkach trudno dokładnie przyjrzeć się dziełu i jego znaczącym detalom.Książka Leonardo. Zbliżenia, której autorem jest Stefano Zuffi, daje możliwość bliższego oglądu arcydzieł mistrza włoskiego renesansu. Pracom, reprodukowanym także we fragmentach pozwalających dostrzec nawet najdrobniejsze elementy, towarzyszą zwięzłe komentarze, dzięki którym możemy lepiej zrozumieć treści dzieł i ich aspekty formalne. Przejrzysty układ tematyczny i świetnej jakości reprodukcje zapraszają czytelnika w intersującą podróż przez najważniejsze wątki twórczości Leonarda da Vinci.Stefano Zuffi jest włoskim historykiem sztuki specjalizującym się w malarstwie renesansu i baroku. Na swoim koncie ma ponad sześćdziesiąt publikacji, w tym książki na temat Drera, Michała Anioła, Rembrandta, Vermeera, Tycjana i Caravaggia.
Styl zakopiański był fenomenem w historii polskiej architektury i sztuki użytkowej. Jego twórca - Stanisław Witkiewicz - na przełomie XIX i XX wieku, w Zakopanem - małej wówczas wiosce pod Tatrami - formułował teoretyczne zasady swej nowej idei i projektował piękne, drewniane wille, obiekty sakralne i rzemiosło artystyczne. Z Witkiewiczem współdziałali przedstawiciele polskiej elity kulturalnej owego czasu, a także górale - cieśle i snycerze, którzy wprowadzali w życie koncepcje artysty. To do ich właśnie góralskiej architektury i sztuki ludowej nawiązał Witkiewicz, tworząc swoje projekty i dążąc do przekształcenia swych wizji w polski styl narodowy. Styl zakopiański miał objąć różne dziedziny życia, do dziś zachowało się jednak niewiele jego przykładów. Te, które przetrwały, są zatem szczególnie cenne i one właśnie są bohaterami albumu "Styl zakopiański Stanisława Witkiewicza". Współczesne fotografie obiektów w stylu zakopiańskim wykonał Piotr Droździk, a wyjątkowo interesujący projekt graficzny przygotował prof. Leszek Szurkowski. W albumie znalazły się również liczne zdjęcia archiwalne, rysunki i projekty, które pozwalają uzmysłowić sobie, jak kształtowała się koncepcja stylu zakopiańskiego i jak wyglądało Zakopane przełomu XIX i XX wieku.
Nowe wydanie bestsellerowego albumu gromadzącego wspaniałe archiwalne zdjęcia Tatr i ZakopanegoPoszczególne rozdziały zawierają najstarsze ujęcia Tatr, panoramy górskie, widoki Zakopanego, wówczas stacji klimatycznej, portrety górali, w tym słynnych osobowości jak Sabały czy Klemensa Bachledy, pierwsze wysokogórskie wyprawy, początki narciarstwa, wreszcie styl zakopiański i artystyczne, niepowtarzalne zdjęcia wykonane przez Witkacego. Uzupełnieniem zdjęć są cytaty związane z Tatrami i Zakopanem.Wprowadzeniem do tego niezwykłego zbioru są trzy teksty - słowo wstępne Teresy Jabłońskiej, która pełni funkcję dyrektora Muzeum Tatrzańskiego, tekst "Czas znieruchomiały" Anny Liscar i Stefana Okołowicza, prezentujący najstarsze dzieje fotografii tatrzańskiej oraz artykuł profesora Kolbuszewskiego o roli Tatr w polskiej literaturze i kulturze.Album powstał w polsko-angielskiej wersji językowej.
Przełom lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych był niezwykłym okresem w dziejach muzyki rozrywkowej. Do głosu dochodziło młode pokolenie reprezentowane przez boysbandy i girlsbandy z Backstreet Boys i Spice Girls na czele. To w 1999 roku listy przebojów szturmem zdobyła Britney Spears, zaliczając jeden z najbardziej spektakularnych debiutów w historii muzyki. Coraz więcej mówiono też o gwiazdach muzyki latino - Jennifer Lopez, Enrique Iglesiasie i Rickym Martinie. Rok 1999 to również czas, w którym "na salonach" zaczął pojawiać się hip-hop, do tej pory marginalizowany i uważany za muzykę ze slumsów.Publikacja "1999" podsumowuje najważniejsze wydarzenia muzyczne ostatniego roku lat 90. Chronologicznie, podążając za listami przebojów publikowanymi w popularnych magazynach młodzieżowych, Jarek Słota przytacza anegdoty o artystach i ich utworach."1999" to książka dla tych wszystkich, którzy ćwierć wieku temu z utęsknieniem czekali na kolejny numer "Bravo".Notatka o Autorze:Muzyka interesowała mnie od dziecka. Jako pięciolatek poprosiłem mamę o kasetę Madonny. Tak jak moje starsze siostry chciałem mieć kasety tej wokalistki i wszystkie numery czasopisma "Bravo". Podczas gdy znajomi wydawali pieniądze z Pierwszej Komunii na rowery, ja wolałem magnetofon i debiutancką kasetę Spice Girls. Pierwszą ciężko zarobioną podczas kolędy gotówkę zamieniłem na kasetę Britney Spears. W podstawówce przygotowywałem gablotkę z gazetką szkolną, m.in. z uczniowską listą przebojów. Pierwsze miejsce zawsze należało do Britney. Przypadek? Nie sądzę. Raz kazano mi zmienić wystrój gablotki - nauczycielce nie spodobała się Jennifer Lopez w kreacji od Versace. W 2012 roku założyłem facebookowy magazyn "Iconic" dotyczący popkultury, który prowadzę do dziś. W 2020 roku nakładem Wydawnictwa Borgis ukazała się moja - nomen omen - debiutancka książka "Debiuty", w której opowiedziałem o zaskakujących początkach karier 20 gwiazd muzyki.
Zawartość tej pozycji to teksty częściowo wykorzystane w Trójmiejskim Kabarecie Literackim oraz wiele jeszcze czekających na wykorzystanie. Przedstawiają one sposób patrzenia na rzeczywistość może nieco odmienny od dziś spotykanego. Wiersze, słuchowiska i piosenki – to wszystko oparte nie tylko na zabawie treścią, ale i samym słowem. Oczekują na odbiorcę, któremu nie wystarcza śmiech za wszelką cenę.
René Magritte is renowned for his thought-provoking and enigmatic paintings that challenge perceptions of reality. His exploration of the subconscious and the juxtaposition of ordinary objects in surreal contexts have left an indelible mark on the art world, influencing generations of artists and thinkers. Magritte provides an engaging, accessible, and in-depth survey of the artist's practice, giving insights into the evolution of his art. It features reproductions of more than one hundred artworks drawn from public and private collections alongside rarely seen archival materials, commercial work, and photography. The images are accompanied by four essays and a transcript of an interview originally recorded for Belgian television in 1965, which together offer nuanced perspectives on the aesthetic foundations of Magritte's work while also considering the social and artistic context for his practice. An essay by curator Nicholas Chambers leads us through the arc of the exhibition, revealing the artist's extraordinary capacity for innovation and reinvention. Other essays focus on the artist's milieux during the formative 1920s, the reception and promotion of his art outside of Europe, and his remarkable use of humor. An extensive, illustrated chronology charts the artist's life and career.
Album prezentuje najwybitniejsze obrazy malarstwa polskiego i światowego od najwcześniejszych przykładów aż po współczesność. Mimo że publikacja ma charakter albumowy, to stanowi również kompendium niezbędnej wiedzy o dziejach malarstwa i może być przydatna dla szerokiego kręgu odbiorców.
Książka przedstawia najważniejsze dzieła architektury polskiej i światowej, cechy stylów, a także osiągnięcia najwybitniejszych mistrzów. Jest przeznaczona nie tylko dla miłośników architektury i zabytków, ale również dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z jedną z najbardziej fascynujących gałęzi sztuki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?