To niezwykłe wydanie pozwoli poznać Ci fascynującą historię polskiej motoryzacji. Już dziś dowiedz się, jak na przestrzeni ponad stu lat zmieniała się ta niezwykle prężnie rozwijająca się branża przemysłu. W albumie zamieściliśmy informacje zarówno o samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach, a także o pojazdach wojskowych i motocyklach. Nie zabrakło tu wiadomości o tak legendarnych markach jak: Syrena, Polski Fiat, Warszawa. Wśród działów książki są również i te poświęcone wyposażeniu samochodów, przemysłom pokrewnym, motoryzacyjnym sportom, a także miejscom, dzięki którym historia motoryzacji nie będzie obca dla wielu pokoleń, tzn. muzeom.
Pełna faktów i anegdot, ubarwiona unikatowymi zdjęciami historia polskich rajdów samochodowych, poczynając od pierwszych brawurowych prób pana Grodzkiego, które bił rekordy swoim automobilem na trasie Paryż-Warszawa pod koniec dziewiętnastego wieku, aż do sukcesów Kajetana Kajetanowica, Sobiesława Zasady, Roberta Muchy a później Roberta Kubicy. Historia spisana przed jednego z największych dziennikarzy motoryzacyjnych o ponad pół wiecznym doświadczeniu, wieloletniego redaktora Motoru i inicjatora sportu kartingowego w Polsce - Stanisława Szelichowskiego, oraz przez Roberta Muchę, zawodnika odnoszącego wielkie sukcesy w sporcie samochodowym.
Książka Dzieje polskiej motoryzacji to prawdziwa skarbnica wiedzy o polskich fabrykach, pojazdach i zespołach. Przedstawia najważniejsze wydarzenia związane z polską motoryzacją w okresie minionego stulecia. Historia rozpoczyna się w czasie, gdy na ziemiach polskich pojawiły się pierwsze pojazdy samochodowe, następnie opisane są nieśmiałe próby zrzeszania się naszych automobilistów, okres międzywojenny, kiedy cztery i dwa kółka stawały się coraz bardziej popularne, czasy powojenne aż do dla 70.?90. XX wieku, w których nastąpił największy rozkwit rodzimej motoryzacji.W publikacji przedstawiony został proces upadku większości krajowych fabryk samochodowych i motocyklowych, a także rozwój polskich zakładów produkujących autobusy i zespoły napędowe, należących do europejskiej czołówki. Uzupełnieniem opisu tych wydarzeń są rozdziały dotyczące dziejów przemysłów pokrewnych ? rafineryjnego, oponiarskiego, ciągnikowego, a także zajmującego się wytwarzaniem pojazdów wojskowych. Interesujące jest zestawienie kilkudziesięciu jeżdżących prototypów samochodów, z których wiele posłużyło jako inspiracja dla konkretnych rozwiązań wykorzystywanych również przez światowych producentów.Mimo że udział Polaków w światowej motoryzacji był raczej skromny, warto ocalić od zapomnienia to, co do niej wnieśliśmy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?