Development of ICT and the simultaneous process of digitization of economy and society, contemporary are two the most dynamically occurring changes. Digitization, as a constant process of convergence of virtual and real world, has become drive for changes and creates new possibilities of socio-economic development, improving competitiveness and innovativeness of economy. Authors of the monograph discuss these and similar cases. In highly professional manner, they analyze research problems concerning the state and civil society in the process of building global digital economy. They present cyberspace from the cognitive-intellectual, social and market perspective, as a mass phenomenon of global impact and incredible dynamic. The reviewed work inscribes itself into the common scientific discourse concerning changes in resources (knowledge) management, directions for the transformation of market economy, and developing new employee and managerial competences.
From the review of Jia Wei-xiao
Książka jest wartościowym opracowaniem, w którym w sposób wielostronny przeprowadzono analizę relacji między kompetencjami menedżerskimi a innowacjami. Autorce udało się opracować model kompetencji menedżerskich wyjaśniający mechanizm ich wpływu na innowacje.
Bardzo ważne i interesujące są rozważania dotyczące poszczególnych kompetencji menedżerskich i ich wpływu na innowacyjność. Autorka szczegółowo omawia takie składniki kompetencji, jak wiedza (i jej rodzaje), kluczowe umiejętności koncepcyjno-analityczne, umiejętności interdyscyplinarne, umiejętności osobiste, umiejętności społeczne, wartości własne, umiejętności poznawcze i stanowiskowe menedżerów, umiejętności zarządcze. Ważnym elementem analizy jest wpływ cech osobowości i postaw menedżera na poziom innowacyjności. Bardzo ważne rozważania dotyczą też poziomów kompetencji menedżera zorientowanych na innowacje, tj. myślenie o przyszłości, diagnoza teraźniejszości i rozwiązywanie problemów, w tym radzenie sobie ze stresem.
Autorka omawia zależności między strategią, strukturą, kulturą organizacyjną oraz procesami operacyjnymi i wielkością badanych przedsiębiorstw a innowacyjnością. Opracowała w ujęciu modelowym kontekst organizacyjnych uwarunkowań innowacyjności, uwzględniający relacje pomiędzy poszczególnymi elementami kompetencji menedżerskich a innowacyjnością przedsiębiorstwa. Opracowany model można niewątpliwie uznać za pionierski wkład Autorki w badania nad kompetencjami menedżerskimi i innowacyjnością.
To opracowanie o istotnych walorach poznawczych, merytorycznych i dydaktycznych, które może być przydatne zarówno dla pracowników naukowych, studentów, jak i menedżerów podejmujących decyzje odnośnie rozwoju kompetencji pracowników.
Prof. nadzw. dr hab. Krystyna Poznańska
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?