Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
Autorka bardzo wnikliwie i przejrzyście omawia najnowsze informacje na temat zjawiska stresu, opisując mechanizm i zagrożenia, jakie ze sobą niesie. Dużą pomocą dla czytelników mogą być opisy metod radzenia sobie ze stresem, których stosowanie przyczynia się niewątpliwie do poprawy jakości życia pacjenta, m.in. masaż, muzykoterapia, koloroterapia, medytacja, metoda Silvy, dieta antystresowa, gelotologia, animaloterapia i relaksacja.
Autorzy:
– wpisują się w nurt dyskusji na temat agresywnych zachowań młodzieży,
– ukazują zjawisko agresji wieloaspektowo,
– szukają odpowiedzi na pytania:
skąd się bierze agresja?
jak przeciwdziałać agresji?
Coraz częściej opinią publiczną wstrząsają dochodzące ze szkół relacje o wypadkach dręczenia i szykanowania uczniów przez ich kolegów. Niemiecki pedagog i publicysta kompetentnie objaśnia szeroki kontekst zjawiska mobbingu, jego przyczyny społeczne i psychologiczne oraz wzory emocjonalne predestynujące uczniów do roli sprawcy, ofiary bądź biernego współuczestnika tego typu zachowań. Gebauer ukazuje mobbing jako zjawisko dynamiczne, obciążające zarówno uczniów, jak i nauczycieli i rodziców; jako sytuację, z którą można sobie poradzić tylko przy wspólnym zaangażowaniu wszystkich uczestników szkolnego procesu wychowawczego.
Już małe dzieci wykazują symptomy stresu takie jak: niepokój, problemy ze snem, bóle głowy lub brzucha oraz oznami wycieńczenia, dlatego też wielu rodziców i pedagogów zadaje sobie pytania:- Dlaczego w obecnych czasach dzieci czują się tak bardzo obciążone?- W jaki sposób można zmniejszyć stres u dzieci?- Co można zrobić, aby nie dopuścić do powstania sytuacji stresowych u dzieci?- Jak rodzice, wychowawcy i nauczyciele mogą wesprzeć zestresowane dzieci?
Bicie, kopanie, "polerowanie gęby" – to wszystko, co potrafi Jacek. Zawsze gotowy użyć pięści, bez powodu i zazwyczaj wobec Krzyśka, kolegi z klasy.
Ale któregoś dnia Jacek posuwa się za daleko...
Ela też jest prześladowana przez Cztery Wiedźmy, bandę, którą tworzą cztery dziewczyny i które nakazują jej milczeć. Aż któregoś dnia Ela odważa się zwrócić o pomoc. Wtedy ciemne sprawki Wiedźm przestają być tajemnicą.
Zuza jest przez swoich kolegów z klasy krzywdzona w inny sposób. Jak ma się bronić?
Czy powinna im oddać?
Nie, to nie jest żadne rozwiązanie. Przemoc nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem…
Gniew jest zazwyczaj kombinacją emocji, takich jak poczucie zawodu, zranienie, odrzucenie, zawstydzenie i tym podobnych. Wszystkie je można nazwać gniewem. Gniew to uczucie, które ze swej natury ustawia cię w opozycji do jakiejś osoby, miejsca lub rzeczy, które to uczucie wywołały. Jest ono przeciwieństwem uczucia miłości. Miłość przyciąga cię do określonej osoby, natomiast gniew nastawia cię przeciwko niej, odpycha. W przeżywanie gniewu angażuje się cały ludzki organizm. W zależności od stopnia nasilenia gniewu nadnercza wydzielają adrenalinę lub epinefrynę wraz z noradrenaliną. Te dwa związki chemiczne wywołują towarzyszące gniewowi stany pobudzenia, napięcia i podniecenia oraz uczucie gorąca. Hormony te stymulują również zaburzenia rytmu serca, wzrost ciśnienia krwi, zmiany w funkcjonowaniu płuc oraz działaniu układu trawiennego, co wpływa na ogólne pobudzenie człowieka odczuwającego gniew. Te zmiany fizjologiczne powodują, że czujemy się „owładnięci” przez złość i pozbawieni kontroli nad sobą. Mimo że mamy niewielki wpływ na nasze emocjonalne i na fizjologiczne reakcje na przykre wydarzenia, możemy jednak nauczyć się kontrolowania naszych myśli, sposobów interpretacji wydarzeń oraz słów i zachowań. Dzięki temu nasze życie może się diametralnie zmienić...
Autorka demaskuje mechanizm przemocy obecny w metodach wychowawczych stosowanych wobec naszych rodziców i dziadków (tzw. czarna pedagogika), który również dziś nie budzi wątpliwości w wielu krajach świata. Analizując dzieciństwo pewnej narkomanki (Christiany F.), pewnego przywódcy politycznego (Adolfa Hitlera) i pewnego dzieciobójcy (Jurgena Bartscha), którzy jako dzieci padli ofiarą niegodziwości i licznych upokorzeń, autorka kreśli sugestywny obraz zniszczeń, jakich dokonuje w człowieku przemoc, i wynikających stąd zagrożeń społecznych.
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji.
Problematyka ta – co bardzo ważne – przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny – niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół – zinterpretowano odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy – istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi.
Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które – z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży – są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Czy stres wpływa na urodę kobiety? Oczywiście! Piękno ma wiele wspólnego z wewnętrzną równowagą. Ktoś, kto żyje w stresie, często traci tę harmonię. Oprócz tego na twarzy ma wypisane napięcie, cera jest podrażniona, troski i złość uzewnętrzniają się w ponurej lub depresyjnej mimice, z małych zmarszczek robią się duże...
Renatę Buffaloe, autorka książki, pomoże znaleźć przyczyny Twego stresu, czyli zrobić pierwszy krok do odprężenia ciała i duszy. Pokazuje na konkretnych przykładach, jakie skutki w życiu niesie ze sobą pozytywne przezwyciężenie stresu w sytuacjach kryzysowych kobiety, związanych m.in. z życiem zawodowym, wychowaniem dzieci, świadomym macierzyństwem, menopauzą, seksualnością w wieku dojrzałym. Omawia ponadto formy walki ze stresem oraz podpowiada, jak skutecznie sobie z nim radzić.
Jeśli chcesz więc wydobyć na światło dzienne swoje zalety, nauczyć się traktować stres jako wyzwanie, a także bardziej optymistycznie spojrzeć na świat - koniecznie sięgnij po ten poradnik!
Książka wprowadza czytelnika w brutalny świat nałogu - świat rządzący się swoimi prawami, gdzie ciało staje się towarem, za który można kupić upragnioną działkę - świat pozbawiony miłości i zrozumienia.
Autor wykazuje, jak niszcząco zastraszanie wpływa na relacje i więzi w rodzinie, w środowisku szkolnym, w miejscu pracy, i jak w rezultacie odbija się na zdrowiu życia społecznego. Metody zaproponowane przez Autora mają pomóc nam w zrozumieniu mechanizmu zastraszania i w wypracowaniu odpowiednich reakcji, w zależności od tego, jaką rolę przyjęliśmy w cyklu zastraszania. Książka wręcz zmusza do współpracy wszystkich zaangażowanych - nauczycieli i pedagogów, uczniów, rodziców i ich dzieci, wreszcie środowisko, zarówno w węższym, jak i szerszym społecznym kontekście
Każdy bodziec, każda emocja wywołuje stres. Odpowiedzią organizmu jest za każdym razem mobilizacja sił. Zarówno głód, jak i przejedzenie, złość, ale i radość są czynnikami stresogennymi. Niezależnie od tego, czy jesteśmy rozgniewani, czy pełni radości z piskiem opon pokonujemy zakręt - odpowiedzią jest zawsze mobilizacja sił. Ta ksiązka mówi o tym, jak sprawić, by stres nam służył, a nie przeszkadzał.
Szok kulturowy, czyli, mówiąc inaczej, "poczucie obcości", stał się wdzisiejszym świecie globalnego biznesu czynnikiem mającym decydujący wpływ na odnoszenie sukcesów. Jednocześnie szok stanowi rodzaj ryzyka zawodowego. Co siódmy menedżer brytyjski ponosi klęskę w międzynarodowych interesach. Autorka przedstawia zestaw praktycznych i konstruktywnych wskazówek dotyczących radzenia sobie z szokiem kulturowym. Autorka udowadnia także, że możemy być efektowni w pracy w warunkach międzynarodowych, jeśli wykształcimy w sobie umiejętność adaptacji. Ta książka, traktuje międzynarodowego menedżera jako istotę ludzką o określonych potrzebach rozwoju zawodowego i osobistego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?