Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
Skąd pochodzi coraz częściej obserwowany u dzieci brak równowagi wewnętrznej? Związany jest on nie tylko z falą bodźców, rosnącymi wymaganiami i coraz bardziej nieprzyjaznym dla dzieci otoczeniem. Także brak ruchu oraz niewłaściwy sposób odżywiania przyczyniają się do tego, że dzieci tracą tę wewnętrzną równowagę. Zachodzące zależności są wielopłaszczyznowe, a wiedza o nich wciąż za mało powszechna.
Rodzice i pedagodzy znajdą tutaj najnowszą wiedzę
o dziecięcym stresie (i wynikającym z niego ryzyku) oraz sposobach jego eliminowania, przedstawioną w sposób obrazowy oraz precyzyjny. Spośród wielu technik odprężających przedstawione zostały szczególnie dokładnie, te zorientowane na doznania płynące z własnego ciała i odpowiednie dla dzieci.
Dr Birgit Jackel przez 30 lat była nauczycielką w szkole podstawowej i jednocześnie w latach 1997 do 2001 pełnomocnikiem do spraw nauczania, na Uniwersytecie we Frankfurcie nad Menem. Od roku 1989 zajmuje się dokształcaniem wychowawców przedszkolnych i nauczycieli w zakresie pedagogiki ruchowej, ergoterapii i logopedii. Jest autorką licznych publikacji facho-wych, między innymi z zakresu psychomotoryki i neurofizjologii (www.birgit-jackel.de).
Anatomia ludzkiej destrukcyjnosci jest obszernym studium zjawiska,które określa się krótkim terminem ,,zło"".Zamierzona została jako wypowiedź polemiczna wobec behawioryzmu i instynktywizmu, a jednoczesnie jako rewizjonistyczne rozwinięcie poglądów Freuda z okresu, gdy wprowadził pojęcie popędu smierci. Fromm zmierza do kulturowego ujęcia tematu od strony typologii charakterologicznej oraz wytłumaczenia sensu usprawiedliwionej i nieusprawiedliwionej agresji. Niejako ,,po drodze"" dostarcza psychoanalitycznych portretów wielkich zbrodniarzy XX wieku: Stalina, Himmlera i Hitlera. Anatomia ludzkiej destrukcyjnosci jest ostatnią już z najważniejszych prac Fromma nie znanych dotychczas w Polsce.Erich Fromm (1900-1980) był jednym z najwybitniejszych i najbardziej wpływowych myslicieli XX wieku. Stworzył własny system zwany psychoanalizą humanistyczną, do którego wprowadził problematykę społeczną. REBIS wydał m.i. dwie z jego najwybitniejszych prac: Mieć czy być? i Kryzys psychoanalizy.
Czy miewasz czasem momenty, gdy chcesz się zatrzymać i wysiąść z tego pędzącego pociągu, jakim jest współczesny świat? Czy marzysz o chwili spokoju, o tym, by pozbyć się stresu, smutku, bólu? Dzięki tej książce dowiesz się, jak tego dokonać. Autorzy, opierając się na własnych doświadczeniach, prezentują proste sposoby na osiągnięcie upragnionego spokoju ducha i ciała. Technika uważności polega na skupieniu się na chwili obecnej, na tym, co „tu i teraz”, na odsunięciu od siebie myśli o przeszłości czy przyszłości. Ta książka pozwoli Ci krok po kroku podążać ścieżką uważności i nadać zupełnie nową jakość swojemu życiu. Nie daj się stresowi. Dowiedz się, jak mu przeciwdziałać, i wyzwól pozytywną energię, która tkwi w Tobie! • Zyskaj spokój • Odnajdź równowagę w życiu • Naucz się cieszyć każdym dniem • Zacznij żyć pełnią życia
Podstawową zaletą książki jest to, że odnosi się ona do ważnego społecznie problemu, jakim jest przemoc w rodzinie oraz jej wpływ na rozwój osobowości dzieci i młodzieży. Ta kategoria konsekwencji przemocy nie została jeszcze do końca wyjaśniona w literaturze, dlatego dobrze się stało, że autorka uczyniła ją przedmiotem swoich badań. Badania nad psychospołecznymi skutkami przemocy występującej w środowisku rodzinnym posiadają istotne znaczenie dla praktyki wychowawczej, gdyż wnioski z nich wynikajace mogą przyczynić się do wzrostu skuteczności oddziaływań profilaktycznych.
Interdyscyplinarny podręcznik przedstawia patologie, stereotypy i uprzedzenia oraz mawia takie zjawiska społeczne jak:przestępstwa z nienawiści rasizm, terroryzm samobójstwa uzależnienia alkoholizm, narkomania, uzależnienie od komputera, hazard patologie seksualne prostytucja, pedofilia, dziecięca pornografia, kazirodztwo agresja szczególnie wśród dzieci i młodzieży wykluczenie społeczne bezdomność (w tym dzieci), bezrobocie, mobbing patologia instytucji.Autorka odwołuje się do głównych teorii socjologicznych i psychologicznych w wyjaśnianiu mechanizmów zachowań dewiacyjnych (np. teorii stygmatyzacji Beckera, konfliktu kultur Cohena, agresywności młodzieży Clowarda i Ohlina).
Walczymy, uciekamy czy może zamieramy sparaliżowani strachem? Jak się zachowujemy w najbardziej ekstremalnych warunkach? Ta książka łączy pochodzące z pierwszej ręki relacje z różnych bitew z wynikami badań naukowych w dziedzinie psychologii walki zbrojnej, które oferują niesamowity wgląd w to, co wojna jest w stanie zrobić z umysłem człowieka. Nie mówi o generałach i strategiach, lecz skupia się na najniższym poziomie taktycznym - koncentruje się na zwykłych żołnierzach, którzy stają twarzą w twarz do walki z żołnierzami nieprzyjaciela. Pokazuje, co i dlaczego dzieje się w głowie człowieka, który ma zabijać i który sam może zostać zabity i ma tego pełną świadomość. Podpowiada, jak wykorzystać ludzkie reakcje, aby odnieść zwycięstwo, a zarazem uchronić ludzkie życie
Szokujące wspomnienia rodzeństwa torturowanego przez sadystycznego ojczyma. Bestseller „Sunday Timesa” Ojczym bił ich i molestował. Obrabował z dzieciństwa. I nikt nie chciał słyszeć niemego wołania katowanych dzieci… Przez pierwsze pół roku ojczym Terrie i Paula bawi się z nimi, kupuje im zabawki, zabiera na wycieczki. Potem zabawy stają się coraz bardziej dziwne. A niewinne całusy na dobranoc zmieniają się w coś mrocznego i perwersyjnego. Ojczym terroryzuje ich fi zycznie i psychicznie. Codziennie molestuje Terrie, a akty gwałtu rejestruje kamerą wideo. Paula poniża i okrutnie bije. Ale nikt – nawet matka – nie reaguje na sińce, rany i rozpaczliwe błagania dzieci o pomoc. Koszmar trwa przez dziesięć lat. Terrie i Paul nie poddają się biernie torturom, usiłują walczyć, przechytrzyć oprawcę. Lecz są tylko dziećmi… TERRIE i PAUL DUCKETT zdecydowali się opowiedzieć światu, o tym przez co przeszli, dopiero trzydzieści lat później. Ich wydane w 2013 roku wspomnienia Nieme wołanie to wstrząsające świadectwo niewyobrażalnego zwyrodnienia, tchórzostwa, zdrady, ale także miłości i odwagi.
Poruszający los dziecka wykorzystywanego seksualnie.
Christina Krüsi urodziła się w 1968 roku w Szwajcarii. Pierwsze lata dzieciństwa spędziła niczym w raju – we wspólnocie misyjnej w boliwijskiej dżungli, gdzie jej rodzice zostali posłani przez organizację Wycliffe jako tłumacze Biblii. Ów raj zmienił się jednak niespodziewanie w piekło, gdy w tajnym, przerażającym rytuale Christina została naznaczona jako „wybrana”.
Od tej pory traktowana była jak bezwolna ofiara i przez lata wykorzystywana seksualnie przez znajomych jej rodziców. Dopiero jako dorosłej osobie udało się jej pokonać traumatyczne przeżycia i stawić czoła doświadczeniom z dzieciństwa. Przemówić i wydać przestępców. Zeznawać przeciw nim, mimo obaw, że sprowadzi niebezpieczeństwo na swoją rodzinę.
Ta silna kobieta obecnie zajmuje się rozwiązywaniem konfliktów, działa na polu sztuki i prowadzi fundację pomagającą skrzywdzonym dzieciom.
Stałym elementem życia codziennego, od wczesnej młodości - a nawet dziecięctwa - do późnej starości. Ta ,,światowa epidemia współczesnych czasów"", jak określiło zjawisko ONZ, przypadła w szczególnym udziale nauczycielom jako grupie zawodowej żyjącej w ciągłym stanie podwyższonej gotowości. Stres w pracy nauczyciela płynie z rozmaitych źródeł: psychicznych, umysłowych, emocjonalnych, a nawet fizycznych - sami pedagodzy obserwują jego działanie i zgubne skutki, z którymi zmagają się na co dzień, bez wsparcia ze strony społeczeństwa (co więcej: opinia społeczna, a raczej rządzące nią stereotypy, to kolejny czynnik stresogenny). I chociaż stres zawodowy pedagogów stał się przedmiotem dociekań naukowych już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, to polska bibliografia przedmiotu pozostaje wyjątkowo szczupła. Lukę tę znakomicie uzupełnia publikacja Stanisława Korczyńskiego, oparta na przesłankach metodologicznych, wykorzystująca współczesne teorie stresu i badania własne.
Publikacja stanowi zbiór sześciu odrębnych studiów poświęconych zjawiskom takim, jak: samobójstwo, zabójstwo, choroba terminalna, żal po stracie, gwałt oraz kryzys tożsamości związany z własną orientacją seksualną (homoseksualizm). Spoiwem wiążącym różne zagadnienia jest kryzys psychiczny. Autorka nie stroni również od nakreślenia propozycji terapeutycznych czy interwencyjnych. Książka Barbary Pileckiej pokazuje kryzys jako szansę znalezienia zgubionego sensu i odnalezienia jego wartości. Kryzys jest więc trudną lekcją życiową, z której możemy jednak wyjść bardziej dojrzali. (...) Kryzys oznacza nie tylko groźbę dla rozwoju osobowości, lecz także szansę dla niej. Jak Feniks z popiołów możemy odrodzić się z głębi kryzysu i rozpocząć dalsze życie, `z nowymi siłami oraz możliwościami`
Książka pokazuje zadziwiające swą skalą zjawisko agresji, jaką przejawiała wobec siebie szlachta sieradzka w XVII wieku. Na drogach, w miasteczkach oraz podczas zbrojnych napadów na dwory szlacheckie dokonywano masowych zranień, ale także licznych zabójstw. Bardzo często tego rodzaju akty przemocy tworzyły trwające latami pasma agresji sąsiedzkich, w wielu przypadkach stanowiły element długotrwałych waśni miedzy różnymi rodzinami, niekiedy także wśród członków jednej rodziny. Owej agresji często towarzyszyły pospolite kradzieże i rabunki, jakże odbiegające od norm etycznych, wzorców postępowania i zasad honoru, głoszonych wówczas przez oświeconą część stanu szlacheckiego. Wszystkie rodzaje omawianych tu aktów przemocy zostały zobrazowane licznymi opisami autentycznych wydarzeń.
Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży zawiera doskonałe porady dla rodziców, uczniów i nauczycieli na temat tego, jak sobie radzić z mniej lub bardziej poważnymi incydentami cyberprzemocy oraz jak zapobiegać pojawieniu się takich problemów. To bardzo cenne wsparcie w walce z tym stosunkowo nowym problemem.
Dan Olweus, Uniwersytet w Bergen, Norwegia
Autorki przeanalizowały ostatnie odkrycia naukowe w tej dziedzinie, wykorzystując także badania przeprowadzone wśród ponad 3500 uczniów szkół gimnazjalnych, internetowe projekty badawcze, doświadczenia z wykorzystaniem portali społecznościowych oraz dane pochodzące z wywiadów grupowych z ofiarami cyberprzemocy, osobami ją stosującymi i ich rodzicami.
Książka stanowi opis najlepszych technik prewencyjnych i strategii pozwalających skutecznie walczyć z przemocą szkolną prowadzoną kanałami elektronicznymi.
Przyjęło się uważać, że dzieciństwo jest czasem radości, beztroski i szczęścia. Nic bardziej mylnego. Jest ogromna różnica w postrzeganiu i ocenianiu dziecięcej rzeczywistości przez dzieci i przez osoby dorosłe. Często to, co dla nas jest obojętne lub wywołuje tylko lekkie napięcie, dla dzieci może być źródłem ogromnego stresu, którego się nie spodziewamy. To, co dla nas jest normalne i bezpieczne, dla dzieci może okazać się zagrażające i burzące ich porządek świata.
• Z czego wynika i jak go rozpoznać stres u dziecka?
• Najczęstsze sytuacje stresowe oraz strategie rozładowywania napięcia emocjonalnego, z których dzieci korzystają.
• Sugestii i wskazówek zaczerpnięte nie tylko z dziedziny psychologii czy pedagogiki, ale także z doświadczeń wielu rodziców.
Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat. Złość i smok Lubomił opowiada o tym, co tracimy, gdy nie dopuszczamy do głosu złości, a także co się dzieje, jeśli nie potrafimy nad nią zapanować. Książka zawiera ,,Instrukcję obsługi złości"", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają smutek, strach, zazdrość, wstyd i radość. Warto zapoznać się również z nimi, gdyż wszystkie uczucia są ze sobą powiązane i tylko znajomość wszystkich pozwala nam korzystać w pełni z własnych możliwości.
Złość jest odpowiedzią na stres i frustrację. Wyrzucanie jej z siebie przejściowo pomaga pokonać poczucie bezradności, jednak niszczy relacje z innymi ludźmi i na dłuższą metę powoduje jeszcze większe napięcie i stres. To błędne koło. Złości można się oduczyć, choć wymfkwestią wyboru. Zależy przede wszystkim od naszego myślenia. Wyrzucanie z siebie złości rzadko przynosi prawdziwą ulgę. Jego skutkiem jest jeszcze większe napięcie i złość. Złość dużo kosztuje: niszczy relacje z bliskimi, staje się źródłem poczucia winy, ma poważne konsekwencje dla zdrowia. Złość nie czyni silnym i bezpiecznym, ale wystawia na ataki innych. Złość rodzi złość. Można nauczyć się żyć bez złości ? i żyć zdrowiej.
Istnieje bezpośrednia zależność między jakością relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie a jego efektywnością i sukcesem. Przyjmując to założenie, autorzy - doświadczeni zawodowi konsultanci do spraw mediacji - przedstawiają najważniejsze koncepcje z dziedziny mediacji pracowniczej oraz rozstrzygania konfliktów w organizacjach. Wskazują, w jaki sposób można rozwiązać skomplikowane problemy w relacjach międzyludzkich i odbudować stosunki oparte na wzajemnym poszanowaniu i harmonijnej współpracy, omawiając:
- przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy,
- zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu
- umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów
- skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych
- techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami
- przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników, kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg.
Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami, niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię organizacyjną.
Prawdziwa historia kobiety przez 10 lat więzionej w domu psychopaty.
To, co spotkało Michelle, mogło przydarzyć się każdemu.
Nie zachowała się nierozważnie, nie zaufała nieznajomemu, nie prowokowała. Po prostu pewnego dnia spotkała ojca swojej koleżanki, który zaproponował, że ją podwiezie.
Dopiero po 10 latach świat poznał losy jej i dwóch innych młodych kobiet więzionych przez niepozornego kierowcę autobusu – Ariela Castro.
Michelle doświadczyła najgorszych okropności, jakie mogą spotkać istotę ludzką.
A jednak jej historia to przede wszystkim opowieść o nadziei.
Nigdy nie pozwoliła się złamać. Wciąż na nowo podnosiła się i wybierała życie. Jej książka jest nie tylko świadectwem tego, co przeżyła, ale też apelem, byśmy reagowali, gdy obok dzieje się coś niepokojącego.
Analiza agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży zależności między agresją a odrzuceniem wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży
Wściekłość drogowa, przemoc w rodzinie, gniew wywołany stresem pourazowym. Każdego dnia spotykamy się z problemem gniewu, z którym ludzie nie mogą sobie poradzić. Jeżeli uda Ci się przezwyciężyć problemy związane z gniewem i jego skutkami, Twoje życie stanie się spokojniejsze i szczęśliwsze! Autorka - terapeutka i nauczycielka - opisuje rodzaje gniewu i jego źródła, oraz przedstawia sposoby radzenia sobie z własnym gniewem lub osobą nim owładniętą.
W książce Autorka podejmuje próbę poszukiwania i zrozumienia czynników, które zwiększają ryzyko przekazywania różnych form przemocy w rodzinie z pokolenia na pokolenie. Poszukiwania oparte są o doświadczenia kliniczne Autorki jako psychoterapeuty zajmującego się osobami, które doświadczyły przemocy w rodzinie, literaturę światową oraz badania własne prowadzone na przestrzeni wielu lat, dotyczące zwłaszcza rodzin z wewnętrzną przemocą seksualną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?