Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
Książka, którą trzymacie Państwo w rękach, opowiada o tym, w jaki sposób w przekazach kultury masowej podejmowana jest tematyka przemocy seksualnej. Pisząc ją założyłem, że zawartość utworów popularnych odzwierciedla sposób myślenia tych, którzy po nie sięgają, ponieważ ich treści są kształtowane przez rynkowe mechanizmy popytu i podaży. Jeśli nawet masowe środki przekazu zaskakują lub szokują swoich odbiorców, to jednak robią to, gdyż zaskoczenie i szok są towarem pożądanym przez tych, którzy je kupują.
Reagując na zapotrzebowanie społeczne (dające się precyzyjnie obliczyć dzięki wynikom sprzedaży), wytwory kultury masowej pokazują, jak ich odbiorcy postrzegają rozmaite problemy społeczne, co o nich myślą, jak je oceniają.
Od autora: Dlaczego komiks?
"Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […]dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole".
Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
"Dawno nie czytałem tak dobrze napisanej, interesującej i ważnej praktycznie książki. Przeczytałem ją nieomal jednym tchem [...] Z książki tej skorzystają wszyscy zajmujący się edukacją dzieci i młodzieży".
Z recenzji prof. dr hab. Pawła Ostaszewskiego
Nie jest to książka filmoznawcza – jej tematem nie jest bowiem film jako taki, ale przedstawiona w nim przemoc wobec kobiet jako przedmiot sztuki. W swej analizie Anna Małyszko traktuje film jako wytwór kultury, a zarazem medium kanalizujące wszelkiego rodzaju jawne i niejawne tabu. Autorka postrzega kino jako nośnik społecznych przekonań dotyczących męskiej agresji wobec kobiet. Posiłkując się, nierzadko sprzecznymi ze sobą, koncepcjami przemocy, stara się zanalizować jej ekranowe reprezentacje pod kątem tych przekonań. Nie unika również refleksji nad moralnym wydźwiękiem estetycznego przedstawiania męskiej agresji wobec kobiet i podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, dlaczego kino traktuje przemoc wobec kobiet ze swoistą ambiwalencją.
"Prace naukowe z humanistyki powinny mieć czytelników, dlatego nie rezygnując z erudycji i wnikliwości analiz, powinny być napisane prosto, jasno i w miarę możliwości pięknie. Książka Anny Małyszko spełnia te wszystkie warunki. Mam nadzieję, że za nią pójdą inne". Bohdan Dziemidok
Anna Małyszko (ur. 1982) - z wykształcenia socjolożka i kulturoznawczyni. Na co dzień pracuje w mediach. Obecnie, jako doktorantka w warszawskiej SWPS, bada, jak relacje między kulturą dominującą a mniejszościami kulturowymi wyrażane są w sztuce.
Książka ?Lęk o status? z erudycją i humorem opowiada o powszechnej, a zarazem nieco wstydliwej dolegliwości współczesnego człowieka, jaka jest nieustanny niepokój o posiadanie odpowiednio wysokiej pozycji społecznej, prestiżu i wartości w oczach świata. Odwołując się do dzieł sztuki oraz refleksji wybranych historyków, ekonomistów, filozofów czy polityków autor szuka przyczyn tego lęku i skutecznych sposobów kuracji.
Niemal wszyscy zgodnie potępiają agresję i próbują ją wyeliminować z przedszkoli i szkół. Czy słusznie?
Agresja u dzieci nie jest przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Ich obowiązkiem jest zrozumienie tego przekazu i nauczenie dzieci radzenia sobie z emocjami w konstruktywny sposób. Zamiast potępiać agresję - mówi Jesper Juul - trzeba ją przekształcać jej w pozytywne działanie. Tłumienie i potępianie może prowadzić tylko do negatywnych skutków w życiu dorosłym: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku świata współczesnego, a skończywszy na wybuchach niekontrolowanej i brutalnej przemocy.
Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i jak zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom należy się przede wszystkim zrozumienie, a nie potępienie - pisze - ponieważ one tylko naśladują agresywnych dorosłych.
Duński pedagog zwraca także uwagę na dwa rodzaje przemocy u dzieci: przemoc skierowaną na zewnątrz ku innym ludziom oraz przemoc skierowaną ku sobie, czyli tak zwane zachowania autodestrukcyjne. Ta ostatnia bywa często lekceważona przez dorosłych, ponieważ jest mało kłopotliwa dla otoczenia. Dzieci, które tłumią agresję, pogłębiając swoją frustrację, bywają wręcz chwalone za spokój i posłuszeństwo. Tymczasem autodestrukcyjna przemoc zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ idzie w parze z bardzo niskim poczuciem własnej wartości u dzieci i stanowi poważne zagrożenie dla ich zdrowia duchowego.
To pełen humoru poradnik dla nauczycieli wychowawców i dyrektorów szkół, podpowiadający, jak rozmawiać z rodzicami, by skutecznie zachęcić ich do współpracy w wychowaniu dziecka, jak wyjaśniać sytuacje trudne, jak rozmawiać w przypadkach, kiedy rodzice zachowują się emocjonalnie lub nieracjonalnie. Autorka - na podstawie swojego długoletniego doświadczenia - analizuje przypadki, z którymi zetknęła się sama lub które pomagała rozwiązać swoim kolegom. Książka stanowi nieocenioną pomoc w tworzeniu między szkołą a rodzicami atmosfery wzajemnego szacunku i zaufania.
To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.
Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.
Ta książka to świetny opis mechanizmów – społecznych, emocjonalnych, środowiskowych – powstawania i narastania u młodych ludzi gniewu i przeradzania się go w agresywne zachowania. Autor pracował jako psycholog w kilkunastu amerykańskich najtrudniejszych szkołach ponadpodstawowych, w których miał do czynienia z wybitnie trudną młodzieżą z grupy wysokiego ryzyka. Zamieszcza on wiele arcyciekawych opisów konkretnych przypadków i zastosowanych metod. Część II książki, rozpoczynająca się od rozdziału szóstego., to podzielony na pięć tematycznych modułów poradnik dla psychologów, nauczycieli i terapeutów, prowadzących zajęcia z młodymi ludźmi „z krótkim lontem”. Każdy moduł obejmuje kilka spotkań, na których ćwiczy się umiejętności rozpoznawania i stopniowania gniewu, znajdowania i stosowania zachowań alternatywnych, oceniania korzyści czy strat płynących z konkretnych zachowań, prowadzenia „dzienniczka kłopotów” i oceny postępów. Poza ogromną przydatnością praktyczną – w każdej szkole ponadpodstawowej – książka jest napisana barwnym, żywym językiem, która znakomicie ułatwia wgłębianie się w trudny, niekiedy bolesny temat.
Scenariusz i realizacja: Grzegorz Nakonieczny, Marek Stączek
Występują: Grzegorz Nakonieczny, Marek Stączek, Anna Zawiślak, Szymon Sędrowski, Łukasz Borkowski
Narrator: Grzegorz Michalec
Mobbing i przemoc pojawiają się w toku całego ludzkiego życia: od wieku przedszkolnego po senioralny. Można je odnaleźć we wszystkich szczegółowo opisanych w tej książce kontekstach: domowym (rodzina, relacje intymne), instytucjonalnym (szkoła, dom dziecka, zakład karny), w cyberprzestrzeni. Mają one poważne konsekwencje psychiczne i fizyczne dla osób w nie uwikłanych, wiążą się także z kosztami dla rodzin, szkół, organizacji i społeczeństwa. Książka „Przemoc i mobbing w domu, w szkole, w miejscu pracy” jest efektem współpracy ekspertów z zakresu psychologii rozwoju, edukacji, psychologii sądowej a także socjologii i pracy socjalnej. Przedstawiono w niej teorie wyjaśniające występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, przeanalizowano dynamikę zjawiska, wyniki współcześnie prowadzonych badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych podejmowanych w poszczególnych kontekstach. Dodatkowym walorem książki jest refleksja nad możliwymi kierunkami dalszych badań i interwencji w celu zapobiegania i przeciwdziałania mobbingowi i przemocy.
Jest to jedyna w swoim rodzaju kompilacja wiedzy na temat stresu.
Tego, co go powoduje i jak sobie z tym radzić.
Znajdziesz w niej wszystko, co będzie ci potrzebne, by w końcu zaznać upragnionego spokoju, pokonać stres i zacząć w pełni korzystać z życia.
Jeśli czujesz, że w Twoim życiu jest zbyt dużo nerwów, to jest tak tylko dlatego, że jeszcze nie zdecydowałeś się na zmianę tego stanu rzeczy. Musisz wiedzieć, że może być zupełnie inaczej.
W głównej mierze to nastawienie umysłu czy sposób podejścia do najróżniejszych spraw decyduje, czy przyprawiają one o zawrót głowy, czy mijają bez niepotrzebnych napięć.
Prawdziwy spokój, szczęśliwsze życie, harmonia zależą od odpowiedniej koncentracji umysłu i od działania we właściwy sposób. Napisałem tę książkę, by pokazać ci, że nie musisz biernie poddawać się tym wszystkim napięciom, jakie podsuwa Ci każdy dzień. Metody radzenia sobie ze stresem przedstawione w książce są łatwe do zastosowania i można z nich skorzystać bez większego przygotowania. Czy działają? Tak… sprawdziłem to osobiście. Nie musisz dłużej szukać – w tej książce jest wszystko, co będzie Ci potrzebne, by pokonać stres - od teorii po praktykę".
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz rodziców.
Prezentuje przykłady gier i ćwiczeń rozwijających u dziecka:
- inteligencję emocjonalną
- kreatywność
- sprawstwo
- umiejętność rozwiązywania problemów.
Perspektywa psychologów, psychiatrów i psychoterapeutów
W książce Autorzy przedstawili w sposób przekrojowy różne oblicza złości – złość w normie (czym się wyraża, jak sobie z nią radzić, jakie funkcje pełni, skąd się bierze) oraz złość w patologii (w uzależnieniach, w zaburzeniach psychicznych, zaburzeniach odżywiania, w nerwicach, zaburzeniach osobowości itp.) W publikacji zostały również omówione sposoby radzenia sobie z gniewem oraz formy pracy terapeutycznej z pacjentami, którym złość towarzyszy m.in. w uzależnieniach, obrazie osobowości, zaburzeniach nastroju, zaburzeniach lękowych. Praca zawiera ponadto unikatowe badania w zakresie złości przeprowadzone na gruncie polskim.
Oblicza złości – Wprowadzenie
Pomysł na powstanie oddawanej dziś do rąk Czytelnika książki zrodził się w odpowiedzi na obserwowaną przeze mnie powszechną obecność emocji złości u osób zgłaszających się po pomoc psychologiczną. W wielu przypadkach jest to uczucie nieuświadamiane, tłumione, głęboko wyparte, nieuznane zarówno przez osobę, jak i szerzej - przez społeczeństwo. „Zobaczenie" złości, zrozumienie tej emocji, przyjęcie i konstruktywne zarządzanie nią stanowi krok milowy w radzeniu sobie z niejednokrotnie - co odważę się powiedzieć - większością problemów, jakie do gabinetu „przynoszą" pacjenci. Złość leży u podłoża wielu zaburzeń psychicznych. Zamieniona na smutek jest w depresji, niewłaściwie zaadresowana jest w zachowaniach samouszkadzających (aktach samookaleczania, próbach i czynach samobójczych, zaburzeniach odżywania), pod maską objawów somatycznych wyraża się w zaburzeniach nerwicowych i psychosomatyce. Nieefektywnie zarządzana ujawnia się w nadużywaniu substancji uzależniających, może prowadzić do zaburzeń osobowości i generować inne problemy natury psychospołecznej. W psychozach, zdaniem psychiatrów, wpisana w strukturę trójkąta dramatycznego, wpisuje się w antynomię zło-ść-dobro-ć", przejawiając się w treści urojeń, halucynacji i niedostosowanego zachowania. Czasem trudno orzec, czy złość jest czynnikiem sprawczym, czy konsekwencją doświadczanych ludzkich problemów. Nie ulega wątpliwości, że złość jest ogromnym, nierzadko niszczycielskim motorem działania, ale ta - umiejętnie odczytywana i okiełznana - daje też pozytywną energię.
Do współpracy w powstaniu tej książki, pójścia nurtem takiego myślenia,
zaprosiłam wybitnych, w moim przekonaniu, specjalistów z dziedziny zdrowia
Psychiatrów, psychologów praktyków i psychoterapeutów skupionych w róż-
nych ośrodkach akademickich i klinicznych w Polsce. Im wszystkim za nasze
Wspólne dzieło - dziękuję serdecznie.
Bernarda Bereza Oblicza złości Spis Treści
Wprowadzenie
Część I.
Złość w normie
Zbigniew Zaleski
Czy złość jest zła?
Anna Suchańska
Złość na siebie. Źródła - mechanizmy - konsekwencje
Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski
Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości
Michał Janson
Czynniki hamujące w procesie zemsty
Marian Ledwoch
Obraz siebie w sytuacji przeżywanej złości
Bernarda Bereza, Jacek Gierus
Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości
Część II.
Patologia Złości
Damian Zdrada
Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych
Grzegorz Kopacz
Oblicza złości w schizofrenii
Bernarda Bereza
Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej
Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa
Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych
Jerzy A. Sobański, Krzysztof Rutkowski, Katarzyna Klasa
Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi
Marzena Wieczerzak-Jarząbek
Złość w zaburzeniach psychosomatycznych
Małgorzata Starzomska
Złość w zaburzeniach jedzenia
Anna Brytek-Matera
Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała
Katarzyna Litwińska-Rączka
Złość w psychoterapii
Aleksandra Rutkowska
Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej
Streszczenia w języku angielskim Noty o autorach
Uwolnij się od stresu, fragment
Jestem lekarzem, który uleczył sam siebie
Wiem dobrze, czym jest stres. Może nawet aż za dobrze.
Będąc studentem trzeciego roku medycyny, podczas biegu na dystansie 5 km w 35-stopniowym upale, przy prawie 100-procentowej wilgotności powietrza, doznałem rozległego udaru słonecznego. Temperatura mojego ciała osiągnęła 42°C.
Pogotowie zabrało mnie do szpitala, gdzie podano mi dożylnie płyny. Mięśnie nóg uległy rozerwaniu, co medycznie zwie się rozpadem mięśni prążkowanych. Patrzyłem, jak moje nogi obumierają. Ból był nie do wytrzymania. Zdecydowano podawać mi dożylnie duże ilości płynów przez dwa-trzy tygodnie i monitorować pracę nerek. Z powodu rozpadu tkanki mięśniowej mocz nabrał koloru kawy. Byłem tak słaby, że w końcu musiałem poruszać się na wózku inwalidzkim. Zamiast ulegać poprawie, stan mojego zdrowia się pogarszał, a mięśnie nadal zanikały mimo stosowania odpowiedniej kuracji. Chirurg wykonał biopsję mięśni i badanie wykazało rozległą martwicę mięśni, inaczej mówiąc - obumieranie komórek mięśniowych. Powiedziano mi, że prawdopodobnie nie będę już chodzić. Moje nogi były cieńsze od ramion.
Był to dla mnie bardzo trudny czas. Straciłem ponad miesiąc nauki i dowiedziałem się, że prawdopodobnie nie będę już chodzić. Chciałem, żeby stał się cud. Nastąpił po dwóch miesiącach odpoczynku i żarliwych modlitw. Znów mogłem chodzić. W cudowny sposób odzyskałem siły, a mięśnie nóg zostały odbudowane. Miałem jednak ogromne zaległości w nauce. Medycyna to trudny kierunek studiów, nawet jeśli nie opuszczasz zajęć i uczysz się systematycznie. I znowu dzięki modlitwie i Bożej mądrości udało mi się dobrze wykorzystać czas nauki i dokończyć studia. Po skończeniu medycyny rozpocząłem staż jako lekarz rodzinny w szpitalu Florida w mieście Orlando na Florydzie. Co 4 dni miałem dyżury nocne, w czasie których niewiele spałem. Stres związany z harmonogramem pracy na stażu i z wymaganiami zawodowymi często wypala świeżo upieczonych absolwentów medycyny. U mnie doszło do tego jeszcze powiększenie rodziny - na świat przyszedł mój syn Kyle. Mimo to parłem do przodu.
Na drugim roku stażu podjąłem dodatkowo pracę w pogotowiu na jeden lub dwa weekendy w miesiącu. Jedna zmiana trwała 48 godzin. Była to szczególnie wyczerpująca praca, bo nie spałem przez cały weekend, a już w poniedziałek rano musiałem stawić się w szpitalu.
Po odbyciu stażu otworzyłem własny gabinet lekarski; pracowałem 5 dni w tygodniu i każdej nocy na wezwanie. To trwało latami. Przez 10 lat nie wyjeżdżałem na wakacje. Wiele nocy nie przespałem, budzony telefonami od pacjentów, którzy najczęściej dzwonili z błahych powodów, takich jak zaparcia czy bezsenność. Pewne małżeństwo zadzwoniło kiedyś o 4 nad ranem, prosząc mnie o poradę małżeńską.
Stres wynikający z tempa życia miał wpływ zarówno na moje ciało, jak 1 na umysł i psychikę. Pewnego poranka obudziłem się z intensywną wysypką na nogach. Zastosowałem maść z hydrokortyzonem, ale swędzenie i wysypka nie ustąpiły, a nawet rozszerzyły na kolana, ramiona, łokcie i dłonie. Pomyślałem, że zaraziłem się od pacjenta, którego ostatnio leczyłem. Zastosowałem leczniczy lotion począwszy od podbródka w dół ciała, ale wysypka się zwiększyła. W końcu skontaktowałem się z dermatologiem, moim przyjacielem, który zdiagnozował wysypkę jako nietypową łuszczycę. Zalecił stosowanie kremów, które plamiły na żółto ubrania i pościel, a skóra wydzielała zapach nafty. Mimo to wysypka i swędzenie nie ustały.
Wiele wyniszczających i śmiertelnych chorób ma początek w długotrwałym stresie. Są wśród nich hipoglikemia, cukrzyca typu 2, zespół przewlekłego zmęczenia, choroby układu kostno-stawowego. Książka Uwolnij się od stresu opisuje wpływ stresu na ciało, umysł, emocje i ducha. Uczy, jak przezwyciężając stres, można zachować zdrowie.
Ta książka odpowie na ważne pytania:
Jak kortyzol wpływa na twój organizm?
Co prowadzi do niewydolności nadnerczy, a zatem do przewlekłego zmęczenia?
Co zrobić z bolesnymi wspomnieniami?
Jak można zredukować napięcie fizyczne, umysłowe i emocjonalne
Jak doświadczyć Bożego pokoju?
Don Colbert, który w swoim życiu znalazł się w wielu stresujących sytuacjach, zachęci cię do życiowych zmian, powołując się na potwierdzone wyniki badań naukowych, przykłady wzięte z życia oraz zasady biblijne. Z książki nauczysz się, jak:
kontrolować swoje myśli
odprężać się za pomocą prostych technik relaksujących
eliminować niepotrzebny stres ze swojego życia
Don Colbert – lekarz rodzinny i specjalista w dziedzinie żywienia człowieka. W swojej praktyce kładzie duży nacisk na profilaktykę, głęboko przekonany, że jest ona równie ważna jak leczenie. Miliony ludzi odzyskały dzięki niemu radość życia w zdrowiu. Jest autorem wielu bestsellerów.
Pierwsza pomoc
Ta broszura przeznaczona jest zarówno dla osoby, która doświadczyła wykorzystywania seksualnego w swoim życiu, jak i dla jej przyjaciół.
Jeśli znasz osoby, wykorzystywane przez krewnych albo ludzi, do których każdy powinien mieć zaufanie, z tej broszury dowiesz się, jak stać się dla swojej koleżanki lub kolegi prawdziwym źródłem pocieszenia, otuchy i wsparcia.
A jeśli sam jesteś ofiarą seksualnego wykorzystywania, ta książeczka pomoże ci zmierzyć się z fałszywym poczuciem winy, wstydem i bezsilnością, oraz doświadczyć tak potrzebnego ci pocieszenia i wyzwolenia z bólu.
Pierwsza pomoc
Czy znasz uczniów skłóconych z innymi ludźmi, szczególnie z rodzicami? Co możesz powiedzieć lub zrobić, żeby pomóc takim osobom? Podpowiedź znajdziesz w tej broszurze. Dowiesz się z niej, jak stać się dla swoich przyjaciół prawdziwym źródłem otuchy i wsparcia w ich zmaganiach z życiem.
A jeśli sam właśnie uświadomiłeś sobie, że w związkach z innymi ludźmi jesteś uwikłany w mnóstwo konfliktów, z tej broszury dowiesz się, jak zażegnywać konflikty, nie zrywając relacji.
Książka, którą Państwu przedstawiamy, jest poświęcona psychologicznym problemom związanym z różnymi aspektami przemocy wobec dzieci. W ostatnich latach nasiliły się wstrząsające informacje o dzieciach, które stały się ofiarami przemocy ze strony swoich rodziców lub dorosłych obcych osób, a także ze strony innych dzieci. Ponieważ przemoc wobec dzieci jest palącym problemem społecznym, psychologowie, którzy codziennie mają do czynienia z problemem krzywdzenia dzieci, postanowili podzielić się swoimi doświadczeniami w niniejszej książce. Na jej kartach znalazły się prace psychologów sądowych - teoretyków, poszukujących i analizujących mechanizmy przemocy, oraz praktyków, dokonujących opiniowania sądowo-psychologicznego w sprawach związanych z przemocą wobec dzieci, pracujących z ofiarami i ze sprawcami przestępstw, a także interweniujących w przypadkach przemocy wobec dzieci w ramach działań policyjnych. Intencją przyświecającą wydaniu książki było poszerzenie i upowszechnienie wiedzy o uwarunkowaniach krzywdzenia dzieci, a także pokazanie wielości czynników psychologicznych, które muszą być rozważane w odniesieniu do tej niezwykle złożonej i trudnej problematyki. Mamy nadzieję, że książka zainspiruje Państwa do pogłębienia wiedzy o przemocy wobec dzieci i zachęci do podejmowania działań w sferze przeciwdziałania.
(Ze wstępu)
„Publikacja stanowi ciekawą propozycję wydawniczą na temat dość popularnego ciągle i niezwykle ważnego z punktu widzenia społecznego problemu - przemocy wobec dziecka. W moim przekonaniu jest to jedna z najciekawszych znanych mi prac, jakie ukazały się - i mam nadzieję ukażą - w najbliższym czasie na rynku wydawniczym”.
(Z recenzji prof. dr hab. Ireny Pospiszyl)
W tym przełomowym bestsellerze znajdziesz dowody naukowe na to, jak twój niepokój, depresja, złość, obsesyjność lub impulsywność mogą być związane z funkcjonowaniem określonych struktur w twoim mózgu...Opanuj stres, niepokój, depresję, obsesyjne zachowania, gniew i nadimpulsywność
RECEPTY DLA MÓZGU, KTÓRE NAPRAWDĘ DZIAŁAJĄ
W tym przełomowym bestsellerze znajdziesz dowody naukowe na to, jak twój niepokój, depresja, złość, obsesyjność lub impulsywność mogą być związane z funkcjonowaniem określonych struktur w twoim mózgu. Nie jesteś skazany na mózg, z którym się urodziłeś. Oto tylko kilka z zaskakujących – i skutecznych – „recept dla mózgu” neuropsychiatry dr. Daniela Amena, które mogą ci pomóc uzdrowić swój mózg i zmienić życie:
Aby opanować niepokój i panikę:
Zastosuj proste techniki oddechowe, aby natychmiast uspokoić wewnętrzne wrzenie
Aby zwalczyć depresję:
Naucz się, jak likwidować automatyczne negatywne myśli
Aby opanować gniew:
Stosuj wskazówki dr. Amena dotyczące diety i dowiedz się, które składniki odżywcze uspokajają złość
Aby pokonać impulsywność i nauczyć się koncentracji:
Naucz się całkowitej koncentracji dzięki „Cudowi jednej strony”
Aby przestać się obsesyjnie zamartwiać:
„Odblokuj się” dzięki specjalnym ćwiczeniom i naucz się innych technik rozwiązywania problemów
O AUTORZE
Dr Daniel G. Amen jest neurologiem klinicznym, psychiatrą dzieci i młodzieży oraz dyrektorem medycznym Amen Clinic for Behavioral Medicine w Fairfield, w Kalifornii. Laureat nagród American Psychiatric Association, Baltimore-D.C. Institute for Psychoanalysis oraz Armii Stanów Zjednoczonych. Jest znanym w całym kraju ekspertem zajmującym się związkami między mózgiem a zachowaniem oraz zaburzeniami uwagi (ADD), a także autorem kilku książek, m.in. Windows into the ADD Mind oraz Firestorms in the Brain.Zmień swój mózg, zmień swoje życie
Spis Treści
Podziękowania
Wstęp do wydania drugiego Wstęp
Rozdział 1. Niech ci, którzy mają oczy, zobaczą
Obrazy mózgu
Rozdział 2. Noże i wróżki-zębuszki
Wstęp do badań nad mózgiem i zachowaniem
Rozdział 3. Miłość i depresja
Głęboki układ limbiczny
Rozdział 4. Wzmacnianie pozytywnych myśli oraz więzi
Recepty dla głębokiego układu limbicznego
Rozdział 5. Niepokój i lęk jądra podstawne
Rozdział 6. Opanować strach
Recepty dla jąder podstawnych
Rozdział 7. Zaburzenia koncentracji i impulsywność Kora przedczolowa
Rozdział 8. Jak się skupić?
Recepty dla kory przedczołowej
Rozdział 9. Zamartwianie się i obsesyjność
Zakręt obręczy
Rozdział 10. Jak się odblokować?
Recepty dla zakrętu obręczy
Rozdział 11. Pamięć i opanowanie
Płaty skroniowe
Rozdział 12. Wzmacnianie doświadczenia
Recepty dlaptatów skroniowych
Rozdział 13. Mroczna strona
Przemoc —połączenie różnych problemów
Rozdział 14. Zanieczyszczenie mózgu
Wpływ narkotyków i alkoholu
Rozdział 15. Brakujące ogniwa
Narkotyki, przemoc i mózg
Rozdział 16. Kocham cię i nienawidzę, dotknij mnie, nie,nie dotykaj, nieważne Nieprawidłowości w funkcjonowaniu mózgu, mające wpływ na intymność
Rozdział 17. Pomocy!
Kiedy i w jaki sposób zgłosić się do specjalisty?
Rozdział 18. Kim naprawdę jest Andrew?
Pytania o esencję człowieczeństwa
Rozdział 19. Zalecenia i przeciwwskazania dla mózgu
Podsumowanie sposobów optymalizacji funkcji mózgu i zerwania ze złymi nawykami
Aneks
Bibliografia
Książka ma charakter poradnika. jest przeznaczona do powolnego, refleksyjnego czytania.
Dzięki niej:
* pozbędziesz się nawyków, które powodują, że jesteś spięty;
* polubisz siebie takim, jakim jesteś;
Będziesz się więcej i częściej usmiechał, bawił, głebiej oddychał, zdrowiej wypoczywał i nabierał dystansu do zranień
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?