Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
Czy stres staje się dla Ciebie nie do zniesienia, marzysz o chwili relaksu? A może czeka Cię intensywna praca? Chcesz w przyjemny sposób walczyć z przeziębieniem, bezsennością lub zmęczeniem? Sięgnij po olejki eteryczne roślin stosowane w skutecznej i nieskomplikowanej metodzie poprawy zdrowia, urody i samopoczucia, jaką jest aromaterapia. Odpowiednio dobrane zapachy znakomicie wspomagają konwencjonalne sposoby leczenia, a także mają moc oddziaływania na stan naszej psychiki. Dzięki nim szybko możesz się zrelaksować, odzyskać witalność, zmysłowość i harmonię. Skorzystaj zatem z darów przyrody oraz ze wskazówek zawartych w książce Barbary Jakimowicz-Klein i stwórz własny ,,domowy gabinet aromaterapii"".
Autor książki próbuje znaleźć przyczyny, które w ostatnich dwudziestu latach doprowadziły do tak znacznego nasilenia aktów przemocy w Indiach, że przyjęła ona w istocie postać endemiczną. Konflikty kastowe i wyznaniowe, krwawe rozruchy pomiędzy muzułmanami i hindusami, wojna domowa w Pendżabie i Kaszmirze, działania skrajnych ugrupowań lewackich w środkowych Indiach oraz powstańców w Asamie i Nagalandzie zdają się przeczyć rozpowszechnionej tezie o Indiach kierujących się starożytną tradycją ahinsy, czyli nie-przemocy. Autor analizuje koncepcję ahinsy od czasów starożytnych do Mahatmy Gandhiego, przedstawiając wpływ, jaki wywierała ona na polityczne zachowania mieszkańców Indii. Bada także interakcję zachodzącą pomiędzy tradycyjnymi normami społecznymi oraz sposobami organizowania się Indusów, a nowoczesnym, demokratycznym systemem politycznym, wprowadzonym w 1947 roku po wycofaniu się Brytyjczyków z Indii.
Zdaniem autora źródła konfliktu tkwią w niedopasowaniu systemu politycznego „przeszczepionego” z Europy do społeczeństwa o zupełnie odmiennej tradycji politycznej, kierującego się odmiennym zestawem wartości.
AGRESJA – PRZEMOC – ASERTYWNOŚĆ
książka (40 stron):
agresja
agresja, złość, przemoc
formy przemocy szkolnej
skutki przemocy
cyberprzemoc
asertywność
płyta dvd – Tematyka filmu: Przemoc w środowisku szkolnym. Czas trwania filmu: 25 minut.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom.
Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem.
Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego.
Istnieje wiele książek mówiących o tym, jak rozumieć i leczyć samouszkodzenia. Jednak ta jest najlepsza. Od dziesięcioleci Walsh jest pionierem w swojej dziedzinie, a do drugiego wydania publikacji umiejętnie włączono doniesienia o najnowszych wynikach badań i pokazano ich zastosowanie w przeprowadzaniu oceny (klinicznej) i interwencji. Gdybym miał posiłkować się tylko jedną książką, lecząc samouszkodzenia, bez wątpienia wybrałbym właśnie tę
Matthew K. Nock, PhD, Department of Psychology, Harvard University
O pierwszej wersji tej książki napisałem, że jest mądra, przemyślana i głęboka. Teraz, żeby stosownie opisać drugie wydanie, muszę dodać przymiotnik „świetna”. Walsh nie tylko umieścił w nim to, czego dowiedzieliśmy się dzięki eksplozji badań w tej dziedzinie, ale także włączył spostrzeżenia innych, starannie dobranych autorów. Jak mówi podtytuł, publikacja stanowi „przewodnik praktyka”, ale jest czymś więcej: autorytatywną rozprawą o tym, co wiemy i jak mamy interweniować w obliczu tej poważnej patologii
Alan L. Berman, PhD, ABPP, Executive Director, American Association of Suicidology
Wyraźnie widać szczerą i głęboką troskę Walsha o ludzi, którym pragnie pomóc. Drugie wydanie Leczenia samouszkodzeń to jedna z najważniejszych prac na temat samouszkodzeń bez intencji samobójczych. Wyróżnia ją rozwaga i zmysł praktyczny, pomagające terapeutom uporać się z zawiłościami, a niekiedy chaosem, jakie napotykają w swej codziennej pracy klinicznej
E. David Klonsky, PhD, Department of Psychology, University of British Columbia, Kanada
Poznaj siebie, zrozum własne ciało i umysł, a odnajdziesz drogę do innych.
Kolejna kultowa książka jednego z największych przewodników duchowych współczesności. Dowiesz się z niej, jakie korzyści przynosi medytacja. Osho uzmysłowi Ci, że aby docenić raj, najpierw trzeba go utracić. By umysł mógł dostrzec istotę absolutnego piękna, potrzebna jest mu cisza. Umysł trwający w stanie medytacji, jest w stanie odnaleźć nieskończoną krainę wieczności. Znajduje wszystko to, co można nazwać błogosławieństwem. Medytacja jest poszukiwaniem porozumienia z samym sobą. Jeżeli nie nauczysz się wsłuchiwać w swoje pragnienia, nie będziesz umiał porozumieć się z innymi.
Jeśli ktoś ma problem z kontrolą nad jedzeniem, ta książka jest właśnie dla niego – bez względu na wiek, płeć czy wagę. Wybitny międzynarodowy autorytet, Christopher G. Fairburn, przedstawia tutaj wszelkie informacje konieczne do zrozumienia napadowego objadania się oraz uzyskania nad nim kontroli. Jego naukowy program samopomocy został sprawdzony w wielu badaniach klinicznych i uznany za główną formę leczenia problemów z napadowym objadaniem się.
Znajdziemy tutaj szczegółowe opracowanie kwestii związanych z obrazem ciała oraz wzmocnionych strategii osiągania – i utrzymywania – odmiennego stosunku do jedzenia i własnego ciała.
W części pierwszej, posługując się obrazowymi przykładami, autor w jasny sposób wyjaśnia kto ulega napadom objadania się i dlaczego, jaka jest różnica między napadowym objadaniem się a zwykłym przejadaniem się, czy napadowe objadanie się jest uzależnieniem, jakie są emocjonalne i fizyczne skutki napadowego objadania się oraz jakie terapie okazały się skuteczne.
Część druga zawiera szczegółowe objaśnienie zastosowania programu Fairburna, zarówno we współpracy z terapeutą, jak i samodzielnie. Można tam znaleźć praktyczne narzędzia i rady, które pomogą dostosować do własnych potrzeb program prowadzący do przezwyciężenia pokusy objadania się, uzyskania kontroli nad tym, co i kiedy się je, uwolnienia się od rygorystycznej diety i innych zwyczajów, które mogą się przyczyniać do napadów objadania się, wprowadzenia stałych, zdrowych wzorców odżywiania, a także poprawy obrazu własnego ciała i ograniczenia ryzyka nawrotu zaburzenia.
Ten podręcznik samopomocy jest pełen określonych narzędzi, które mogą pomóc w pozbyciu się niezdrowych zwyczajów, od wielu lat trzymających nasze życie w garści. Dr Fairburn pomaga utrzymać regularne zwyczaje odżywiania, odciągnąć uwagę od łaknienia, pokonać emocjonalne jedzenie oraz rozwiązać problemy z obrazem własnego ciała.
Dr Robert L. Leahy, autor książki Lekarstwo na zmartwienia
Publikacja przedstawia główne założenia, cele i etapy pracy terapeutycznej ze sprawcami przemocy domowej. Autorka omówiła skuteczne formy pomocy psychologicznej udzielane sprawcom przemocy domowej. Przegląd niektórych propozycji opracowanych i realizowanych w Ameryce i Europie wskazuje, że istnieje duża potrzeba motywowania osób stosujących przemoc do podjęcia zmiany. Praca z ofiarą nie rozwiązuje problemu chociażby dlatego, że wiele z nich po okresach separacji powraca do związku ze sprawcą i nadal podlega przemocy. Sprawca może także szukać kolejnej ofiary lub prześladować tę samą osobę. Jak więc pomagać skutecznie? Kolejnym celem książki jest dokonanie przeglądu różnych stanowisk badawczych odnoszących się do osobowości sprawcy i ukazanie, że zgromadzona wiedza nadal nie daje satysfakcjonujących odpowiedzi, wyznacza jednakże dalsze kierunki badań pogłębiające rozumienie indywidualnych mechanizmów zachowań przemocowych. W kontekście pracy terapeutycznej ze sprawcą pozwala zaś znajdować uzasadnienie dla bardzo zróżnicowanych form pomocy proponowanej osobom stosującym przemoc. Następnym celem podręcznika jest prezentacja terapii integracyjnej jako jednego z wielu możliwych sposobów pracy psychologicznej z osobą stosującą przemoc w bliskich relacjach. Jednym ze źródeł kształtujących tę propozycję jest wieloletnie doświadczenie terapeutyczne w psychoterapii zarówno z ofiarami przemocy, osobami doznającymi chronicznego PTSD, jak i z osobami uzależnionymi od alkoholu oraz sprawcami przemocy domowej. Inną inspiracją jest praca badawcza nad zmianami, jakie zachodzą u sprawców przemocy domowej pod wpływem terapii oraz teoretyczne poszukiwania skutecznych metod i strategii pracy terapeutycznej z tą grupą osób. Prezentowane podejście jest elastyczne i może być stosowane tak w proponowanej metodologii, jak i może stanowić inspirację do własnych rozwiązań terapeutycznych.
Analiza agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży zależności między agresją a odrzuceniem wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży
W dzisiejszych czasach stres jest nieodłącznym kompanem. Ale czy sprzymierzeńcem? Zgiełk, pośpiech, natłok zbędnych i niezbędnych informacji, konflikty, których często nie umiemy uniknąć, bezrobocie, zanieczyszczone środowisko oraz kryzys wartości wywołują wrażenie, że świat stanął na głowie. Nie mogąc odnaleźć się w tym wszystkim, padamy ofiarą stresu.
Z niniejszej książki dowiesz się, jak się z nim rozprawić. Elżbieta Książek zebrała najważniejsze i najbardziej skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem, tj. jogę, aromaterapię, trening relaksacyjny (autogenny, Jacobsona, Silvy) czy Reiki (tysiącletnią tradycję naturalnego uzdrawiania).
Nie pozostaje Ci nic innego, jak zaszyć się w zaciszu swego domu, otoczyć wonią kojącego twój umysł olejku i umościć się wygodnie w fotelu. Pozwól sobie na chwilę luksusowego w tych czasach relaksu i naucz się utrzymywać tę harmonię jak najdłużej!
Książka nawiązuje do koncepcji pozytywnego ujęcia zdrowia. Autorzy przedstawiają bogaty dorobek z zakresu badań zależności między osobowością, stresem a zdrowiem, wprowadzając wyraźne rozgraniczenie właściwości osobowości sprzyjających chorobie, od tych, które – jak się uważa – promują zdrowie. Szeroko prezentują wyniki badań nad stresem, zwracając uwagę nie tylko na jego negatywne konsekwencje, lecz i na strategie radzenia sobie ze stresem sprzyjające zdrowiu. Autorzy koncentrują się na ujęciu zdrowia w kategoriach procesu, co inspiruje i wzbudza większe zainteresowanie zachowaniami sprzyjającymi osiąganiu pełni możliwości biologicznych, psychicznych i społecznych.
Prezentowana publikacja przedstawia wybrane zagadnienia diagnostyczne i psychoterapeutyczne, związane z leczeniem ofiar i sprawców przemocy w rodzinie, oparte na przeglądzie najnowszej literatury i własnych doświadczeniach psychoterapeutycznych.
Książka, którą trzymacie Państwo w rękach, opowiada o tym, w jaki sposób w przekazach kultury masowej podejmowana jest tematyka przemocy seksualnej. Pisząc ją założyłem, że zawartość utworów popularnych odzwierciedla sposób myślenia tych, którzy po nie sięgają, ponieważ ich treści są kształtowane przez rynkowe mechanizmy popytu i podaży. Jeśli nawet masowe środki przekazu zaskakują lub szokują swoich odbiorców, to jednak robią to, gdyż zaskoczenie i szok są towarem pożądanym przez tych, którzy je kupują.
Reagując na zapotrzebowanie społeczne (dające się precyzyjnie obliczyć dzięki wynikom sprzedaży), wytwory kultury masowej pokazują, jak ich odbiorcy postrzegają rozmaite problemy społeczne, co o nich myślą, jak je oceniają.
Od autora: Dlaczego komiks?
"Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […]dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole".
Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
"Dawno nie czytałem tak dobrze napisanej, interesującej i ważnej praktycznie książki. Przeczytałem ją nieomal jednym tchem [...] Z książki tej skorzystają wszyscy zajmujący się edukacją dzieci i młodzieży".
Z recenzji prof. dr hab. Pawła Ostaszewskiego
Nie jest to książka filmoznawcza – jej tematem nie jest bowiem film jako taki, ale przedstawiona w nim przemoc wobec kobiet jako przedmiot sztuki. W swej analizie Anna Małyszko traktuje film jako wytwór kultury, a zarazem medium kanalizujące wszelkiego rodzaju jawne i niejawne tabu. Autorka postrzega kino jako nośnik społecznych przekonań dotyczących męskiej agresji wobec kobiet. Posiłkując się, nierzadko sprzecznymi ze sobą, koncepcjami przemocy, stara się zanalizować jej ekranowe reprezentacje pod kątem tych przekonań. Nie unika również refleksji nad moralnym wydźwiękiem estetycznego przedstawiania męskiej agresji wobec kobiet i podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, dlaczego kino traktuje przemoc wobec kobiet ze swoistą ambiwalencją.
"Prace naukowe z humanistyki powinny mieć czytelników, dlatego nie rezygnując z erudycji i wnikliwości analiz, powinny być napisane prosto, jasno i w miarę możliwości pięknie. Książka Anny Małyszko spełnia te wszystkie warunki. Mam nadzieję, że za nią pójdą inne". Bohdan Dziemidok
Anna Małyszko (ur. 1982) - z wykształcenia socjolożka i kulturoznawczyni. Na co dzień pracuje w mediach. Obecnie, jako doktorantka w warszawskiej SWPS, bada, jak relacje między kulturą dominującą a mniejszościami kulturowymi wyrażane są w sztuce.
To jest książka o pomaganiu dzieciom – poprzez trening kognitywno-behawioralny, indywidualny albo w małych grupach – w radzeniu sobie z agresją i destrukcyjnymi zachowaniami, wywołanymi uczuciem gniewu. W każdej szkole jest jakiś odsetek dzieci, wobec których tradycyjny, dyscyplinarny system okazuje się nieskuteczny. W oczach dorosłych ci uczniowie wydają się rozumieć zasady właściwego zachowania, ale z jakichś powodów nie są w stanie (czy – w rzadszych przypadkach – nie chcą) się do nich dostosować.
Z tej książki, której autorami są światowej sławy specjaliści w dziedzinie terapii agresji dzieci i młodzieży, czytelnik dowie się, jakie są mechanizmy powstawania złości i gniewu oraz pozna sprawdzony program, którym można objąć agresywne dzieci w szkole. Dokładny opis koniecznych przygotowań, sposobów współpracy z rodzicami i treści kolejnych sesji pozwala wprowadzić program w każdej szkole.
Autorka podejmuje niezwykle ważny dla polskiej pedeutologii problem badawczy i wprowadza czytelników w zakres poszerzających i pogłębiających się zagrożeń związanych z funkcjonowaniem nauczycieli w zawodzie, a w istocie w szeroko rozumianym środowisku socjalizacyjnym (instytucjonalnym i pozainstytucjonalnym). Nie może być dłużej obojętne społeczeństwu i decydentom politycznym to, jak poważnym, bo ukrytym i odroczonym w skutkach, zagrożeniem dla uczęszczających do placówek dzieci i młodzieży jest wpływ toksycznych postaw ich pedagogów-wychowawców-edukatorów, którzy są dotknięci syndromem negatywnego stresu. Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych warunkami pracy i kondycją psychofizyczną polskich nauczycieli oraz teorią i praktyką edukacji nauczycielskiej. Szczególnie zaś przeznaczona jest dla osób profesjonalnie zajmujących się problematyką psychospołecznego funkcjonowania nauczycieli w środowisku pracy w kontekście pełnionej przez nich roli zawodowej.
Najtrudniejszym etapem obcowania z drugim człowiekiem jest moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że ta osoba nas krzywdzi. Niskie poczucie własnej wartości z powodu krytyki, obgadywania, niezdrowa rywalizacja, nieuczciwe traktowanie przez kolegów z pracy, niedocenienie ze strony rodziców. Znasz to skądś? Każdy ma prawo wiedzieć, co robić, żeby bronić się przed osobą toksyczną. Od dzisiaj nie musisz już czytać skomplikowanych rozpraw psychologicznych, żeby taką osobę zrozumieć, co jest pierwszym krokiem do tego, aby sobie z nią poradzić. Czym charakteryzuje się ta publikacja? Pozwoli ci w pełni zrozumieć, kim jest osoba toksyczna oraz jakie są skutki krótkofalowego i długofalowego obcowania z nią. Wszystko poparte przykładami z życia, które są szczegółowo opisane. Czyta Hubert Chłopicki.
Scenariusz i realizacja: Grzegorz Nakonieczny, Marek Stączek
Występują: Grzegorz Nakonieczny, Marek Stączek, Anna Zawiślak, Szymon Sędrowski, Łukasz Borkowski
Narrator: Grzegorz Michalec
"Wielu z nas postrzega konflikty jako wojnę. Media najczęściej używają określenia "konflikt zbrojny", niż "wojna". Na wojnie wytaczamy najcięższe działa, by zniszczyć przeciwnika. Algorytm jest jeden: albo ja, albo przeciwnik. Autor uświadamia nam, podając Algorytm 5 Kroków, że rozwiązanie konfliktu jest możliwe zawsze. Bez ofiar i bólu. Konieczny jest jednak wysiłek i dobra wola".
Andrzej Białek, wiceprezes, Wydawnictwo CHARAKTERY
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?