KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Harmonia

Okładka książki ADHD. Co robić (a czego nie)

69,90 zł 46,61 zł


Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje uszyte na miarę i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Donatella Arcangeli lekarka, neuropsychiatrka dzieci i młodzieży. W pracy klinicznej oraz edukacji pracowników socjalnych, pracowników ochrony zdrowia, a także kadry pedagogicznej koncentruje się na zdrowiu psychicznym w okresie dorastania. Szczególnie interesują ją dzieci z ADHD. Od lat zajmuje się programem Teacher Training dla personelu szkolnego we włoskiej prowincji Bolzano. Zapewnia nauczycielkom i nauczycielom narzędzia do pracy i prowadzenia podopiecznych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub niepełnosprawnych.
Okładka książki Autyzm. Co robić (a czego nie)

69,90 zł 46,61 zł


Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym. Marco Pontis wykładowca pedagogiki i dydaktyki specjalnej osób z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwoju na Uniwersytecie w Bolzano. Od prawie 20 lat pracuje z osobami (i dla osób) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi niepełnosprawnościami złożonymi. Stale współpracuje ze stowarzyszeniami rodzin osób niepełnosprawnych, zajmuje się edukacją rodziców i opiekunów, a także superwizją terapii edukacyjnych opartych na dowodach. Odpowiada za program Centrum CTR dotyczący zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz współpracuje z CRS4 (Centrum Badań, Rozwoju i Studiów Wyższych). Jest autorem licznych artykułów naukowych, materiałów edukacyjnych, esejów i innych publikacji.
Okładka książki Historyjki emocjonalno-społeczne 1 + KP
nowość

39,00 zł 29,01 zł


Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu. Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat. AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Okładka książki Wygraj z lękiem. Ćwiczenia dla dzieci
nowość

79,91 zł 53,19 zł


STAW CZOŁO LĘKOWI, POCZUJ SPOKÓJ, SIŁĘ I PEWNOŚĆ SIEBIE Zmartwienia nieustannie pojawiają w twojej głowie. Mogą przeszkadzać ci w zabawie z rówieśnikami, w zajmowaniu się twoim hobby czy sportem albo w nauce w szkole. Ten podręcznik pomoże ci wrócić do robienia tego, co kochasz! Znajdziesz w nim wiele propozycji działań, dzięki którym pokonasz lęk. Dla rodziców przydatne będą opisy aktualnych strategii terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). To sprawdzona metoda, dzięki której poradzisz sobie z myślami, uczuciami i obawami – a może nawet je zmienisz. Wyobraź sobie, że ta książka to skrzynka z narzędziami, które służą zmniejszaniu twojego lęku. Najpierw pomaga ci zrozumieć, co takiego dzieje się w twojej głowie, a następnie oferuje różne metody, żeby to zmienić. Wesołe pytania, zadania rysunkowe i ćwiczenia polegające na uzupełnianiu pozwalają ci w inny sposób spojrzeć na twoje zmartwienia. Dzięki temu weźmiesz głęboki oddech, staniesz twarzą w twarz ze swoimi lękami i wygrasz! POMOCNE UMIEJĘTNOŚCI Naucz się przydatnych technik wyrażania swoich uczuć, radzenia sobie z gniewem, utrzymywania koncentracji i podejmowania dobrych decyzji. DOBRE POMYSŁY Odkryj codzienne sposoby na zachowanie spokoju – jak tworzenie porannej rutyny, prośby o pomoc czy mierzenie się z własnym lękiem stopniowo. NIE JESTEŚ SAM W każdym rozdziale znajdują się opowieści o tym, jak dzieci takie jak ty doświadczają lęku. Dzięki temu zapamiętasz, że nie tylko ciebie spotykają takie sytuacje. HEATHER DAVIDSON jest licencjonowaną w stanie Nowy Jork psycholożką dziecięcą. Uzyskała licencjat z psychologii na Uniwersytecie Wirginii Zachodniej oraz tytuł magistra i doktora w Chicago School of Professional Psychology. Posiada certyfikaty Uniwersytetu Columbia oraz Albert Ellis Institute z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i terapii racjonalno-emotywnej (REBT).
Okładka książki Uważność. Ćwiczenia dla dzieci w wieku 8-12 lat
nowość

79,91 zł 53,19 zł


ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni. ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata. DEFINICJA UWAŻNOŚCI Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia. PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną. HANNAH SHERMAN jest licencjonowaną pracownicą socjalną z Brooklynu i nauczycielką uważności. Jej rola jako pedagożki szkolnej i psychoterapeutki prowadzącej prywatną praktykę polega na wspieraniu dzieci, nastolatków i dorosłych oraz na wskazywaniu im drogi do uzdrowienia i rozwoju. Sherman przygotowała, a następnie wdrożyła do szkół w Nowym Jorku programy nauczania oparte na uważności. Prowadzi też coaching dla rodziców oraz opiekunów zainteresowanych tą tematyką.
Okładka książki Uważność. Ćwiczenia dla dzieci w wieku 5-7 lat
nowość

79,91 zł 53,19 zł


DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości. WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat. DEFINICJA UWAŻNOŚCI Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę. PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces. LARA HOCHEISER mieszka wraz ze swoją rodziną w Brooklynie. Jest dydaktyczką i pisarką oraz mamą. Od ponad 20 lat zajmuje się jogą i uważnością – studiuje je oraz wprowadza w życie, a także uczy innych praktykowania tych metod.
Okładka książki Nazywam emocje. Karty pracy dla dzieci..
nowość

45,00 zł 33,48 zł


Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: nazywanie uczuć rozpoznawanie i rozróżnianie emocji okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany analiza sytuacji problemowych. Dodatkowo publikacja zawiera: historyjki i zagadki związane z emocjami „emocjonalne” memory ponad 55 naklejek. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT. AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Okładka książki Matematyczny trening dla uczniów
nowość

19,90 zł 13,23 zł


Matematyczny trening to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m. in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
Okładka książki Kropkowani. Ćwiczenia do wykorzystania w terapii

21,00 zł 14,01 zł


Kropkowanki to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:percepcji wzrokowej,koordynacji wzrokowo-ruchowej,koncentracji,orientacji przestrzennej,umiejętności grafomotorycznych.Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Okładka książki Dotrzeć poprzez opór
nowość

125,00 zł 83,19 zł


Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
Okładka książki Dostosowanie wymagań edukacyjnych - I etap eduk.
nowość

30,00 zł 19,96 zł


Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996). Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Okładka książki Radzę sobie z poczuciem lęku

45,00 zł 33,48 zł


Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, pokazują, jak można bronić się przed lękiem i jak go zredukować, a także pomagają w znalezieniu przyczyny tego stanu. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami lękowymi. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: lęk a strach wpływ lęku na ciało i samopoczucie sposoby na radzenie sobie z lękiem zasady pozytywnego myślenia analiza sytuacji problemowych. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik pokonywania lęków – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z obawami ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Okładka książki Puszka. Dobre rozmowy na ważne tematy cz.2
nowość

49,50 zł 32,95 zł


Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych,socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat. W skład zestawu wchodzą: ·zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień ·360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: asertywność, odpowiedzialność, presja, lęk, zmiany w życiu ·zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji ·puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania. Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia.
Okładka książki Fotokarty. Emocje

35,00 zł 26,02 zł


Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której podstawowym celem jest nauka rozróżniania, nazywania i opisywania emocji. Zestaw składa się z instrukcji z propozycjami zabaw oraz 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi następujące emocje i uczucia: ·beztroska ·ciekawość ·duma ·gniew ·miłość ·obojętność ·przerażenie ·radość ·rozpacz ·satysfakcja ·smutek ·spokój ·strach ·tęsknota ·wstręt ·wstyd ·wściekłość ·zachwyt ·zdziwienie ·znudzenie. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi(10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu. Zestaw ma szerokie zastosowanie: sprawdzi się zarówno podczas zajęć rewalidacyjnych, jak i w trakcie terapii psychologicznej czy logopedycznej. Można wykorzystać je w pracy z osobami w różnym wieku. Powiązane produkty: Fotokarty. Higiena
Okładka książki Dojrzewanie. Podręcznik

20,00 zł 14,88 zł


„Dojrzewanie…” to podręcznik opracowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Może być wykorzystany w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będzie również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Uczniowie, pracując z podręcznikiem, zdobywają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża partia materiału została poświęcona higienie ogólnej i intymnej. Związane z dojrzewaniem zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, dlatego też część podręcznika poświęcono emocjom – ich rozpoznawaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach. Ponadto omówiono w nim zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Okładka książki Złożone PTSD
nowość

99,00 zł 65,89 zł


"Autentyczna, empatyczna, wnikliwa i momentami osobista opowieść o doświadczeniu traumy relacyjnej w dzieciństwie. O tym, jak ją rozumieć, i o realistycznych sposobach wychodzenia z niej. Aby krok po kroku przesuwać się od życia, które jest zmaganiem z wewnętrznym cierpieniem, do życia, w którym coraz bardziej doświadczamy rozkwitu. Co ważne, autor pokazuje, jakie rany zostawia już samo zaniedbanie emocjonalne w młodych latach, nawet bez jawnej przemocy. Książka zawiera wiele przykładów, pomagających lepiej zrozumieć opisywane mechanizmy. Zawiera też wiele praktycznych wskazówek, tworzących fundament pracy nad sobą dla osób, które doświadczyły w dzieciństwie zaniedbania emocjonalnego albo przemocy i w dorosłym życiu zmagają się z ich skutkami. Napisana uczciwie, bez składania fałszywych obietnic. A równocześnie niosąca nadzieję. Równie pomocna dla szerokiego grona odbiorców, jak i dla psychoterapeutów. Jedna z najlepszych książek dotyczących tematyki C-PTSD, z jakimi się spotkałem. Bardzo cieszę się, że mogła zostać wydana po polsku". Paweł Malinowski certyfikowany psychoterapeuta, współzałożyciel i członek zarządu NTPP, od 20 lat związany z Laboratorium Psychoedukacji, autor książki Umysł, ciało, duchowość
Okładka książki Terapia depresji skoncentrowana na emocjach seria psychoterapeutyczna

66,00 zł 43,92 zł


W niniejszej książce autorzy, Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy- EFT), opisują zastosowanie tej techniki u pacjentów z depresją. Greenberg i Watson przytaczają wyniki badań, w których EFT porównano z terapią poznawczo-behawioralną i terapią skoncentrowaną na kliencie oraz wskazują, w jaki sposób pokierować leczeniem EFT, by było ono skuteczne u pacjentów depresyjnych. W publikacji omówiono naturę depresji oraz różnorakie metody jej leczenia, a także rolę emocji w tym procesie. Terapia depresji skoncentrowana na emocjachma wymiar przede wszystkim praktyczny, choć rozważania mają solidne podstawy teoretyczne. Konkretnym narzędziom terapeutycznym towarzyszą opisy przypadków, tzn. zapisy z sesji oraz omówienie leczenia. Książka stanowi doskonałe wprowadzenie do EFT dla wszystkich, którzy chcieliby stosować tę technikę w leczeniu pacjentów z depresją.
Okładka książki Nie-zgrane dziecko nowe wydanie

90,00 zł 59,90 zł


Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy. Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych. W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii.
Okładka książki Autyzm? Abrakadabra!

69,50 zł 46,25 zł


Wielu rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu czasem chciałoby poznać „magiczny przepis” na zabawy i aktywności, który: sprawiłby, że dziecko ze spektrum naprawdę będzie zaciekawione zajęciami i chętnie weźmie w nich udział rozwijałby interakcyjną koncentrację uwagi dziecka i wspierał kształtowanie jego umiejętności społecznych. Jest na to sposób! Książka Autyzm? Abrakadabra! zawiera ponad 180 pomysłów na aktywności nawiązujące do najczęstszych szczególnych zainteresowań osób z autyzmem. W zabawach może uczestniczyć cała rodzina, co pozytywnie wpływa na relacje między wszystkimi jej członkami i pozwala wszechstronnie rozwijać umiejętności społeczne dziecka. Kate Wilde pokazuje, jak wykorzystać siedem magicznych składników zabawy i kreatywnie wprowadzić tematykę fascynującą dziecko, niezależnie od tego, czy do jego pasji należą pociągi, samoloty lub sprzęt AGD, czy też najbardziej ciekawią je zwierzęta, ludzkie ciało, owady albo bohaterowie filmów i seriali. Autorka opisuje, jak zastosować pięć przekonań potrzebnych, by nadać ćwiczeniom odpowiednią moc, pojąć, jak ważne jest rozpoczęcie i zakończenie zabawy w odpowiednim momencie, a także właściwie odczytać sygnały płynące z zachowania dziecka. Kate C. Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła kierunek muzyka i edukacja na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, studiowała też u dr Rachel Pinney. Kate ma ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w edukacji osób z autyzmem, a jej praca zyskała szerokie uznanie na całym świecie. Autorka jest współzałożycielką Safe to Connect Autism Approach. Prowadzi też prywatną praktykę, w ramach której pomaga rodzinom z różnych krajów.
Okładka książki Jak nawiązać kontakt i komunikować się z dzieckiem autystycznym?Ćwiczenia wspierające regulację emocji i rozwój społeczny

55,00 zł 36,60 zł


Tessa Morton i Jane Gurnett – autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism – prezentują sprawdzone przez siebiemetody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscu zrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń – wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj