Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza.W kartach pracy uwzględniono następujące tematy:organizacja pracowni stolarskiejzasady BHP w pracowni stolarskiejrodzaje drewna i jego obróbkapodstawowe przyrządy pomiarowe i narzędziamaszyny i narzędzia do obróbki drewnasposoby łączenia drewnazastosowanie kleju w łączeniu drewna.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Stolarstwo". W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza.W podręczniku omówiono następujące tematy:organizacja pracowni stolarskiejzasady BHP w pracowni stolarskiejrodzaje drewna i jego obróbkapodstawowe przyrządy pomiarowe i narzędziamaszyny i narzędzia do obróbki drewnasposoby łączenia drewnazastosowanie kleju w łączeniu drewna.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Stolarstwo". W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca.W podręczniku omówiono następujące tematy:organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHPczynności wykonywane w pracowni krawieckiejprzybory i akcesoria do szycia ręcznegorodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szyciaróżne typy guzików i ich zastosowanieartykuły pasmanteryjneszycie ręczne i jego zastosowanieprzeznaczenie różnych rodzajów ściegówprasowanie.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Krawiectwo". W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca.W kartach pracy uwzględniono następujące tematy:organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHPczynności wykonywane w pracowni krawieckiejprzybory i akcesoria do szycia ręcznegorodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szyciaróżne typy guzików i ich zastosowanieartykuły pasmanteryjneszycie ręczne i jego zastosowanieprzeznaczenie różnych rodzajów ściegówprasowanie.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Krawiectwo". W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom A" zawiera zadania o najniższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na:łączeniu w pary kilku obrazkówwskazywaniu różnic między ilustracjamipokonywaniu prostych labiryntówpisaniu po śladziedopasowywaniu etykiet do zdjęćrozwiązywaniu prostych kodowanekliczeniu w zakresie 10.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom B" zawiera zadania o średnim stopniu trudności. Polegają one na przykład na:łączeniu w pary większej liczby obrazkówpokonywaniu trudniejszych labiryntówpisaniu po śladzie i samodzielniekategoryzowaniu elementówliczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom C" zawiera zadania o najwyższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na:wyszukiwaniu licznych szczegółów na obrazkachodtwarzaniu trudniejszych wzorówrozwiązywaniu bardziej skomplikowanych kodowanekpisaniu według wzoru i samodzielnieliczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20liczenie dziesiątkami w zakresie 50.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Może być wykorzystywana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także jako materiał pomocniczy dla rodziców w czasie pracy z dzieckiem w domu. Doskonale sprawdzi się na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.Opracowany materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zawierają wiele różnorodnych zadań, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o wybranych polskich miastach, ich położeniu, historii i kulturze. Teksty z najważniejszymi informacjami oraz przygotowane do nich pytania pomogą uczniom utrwalić nowe treści oraz doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem. W publikacji opracowano zadania dotyczące 9 miast: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania, Torunia, Łodzi, Wrocławia, Lublina i Katowic. Uczeń, pracując z kartami, nie tylko poszerza swoją wiedzę, ale także usprawnia funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę oraz wzbogaca słownictwo.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I–III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną. Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach – takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. W tej części znajdują się ćwiczenia doskonalące między innymi umiejętności: rozróżniania rzeczowników, czasowników i przymiotników oraz stosowania ich w poprawnej formie stosowania liczebników w poprawnej formie tworzenia opisu wybranej postaci wyróżniania w tekście dialog rozpoznawania i trafnego stosowania związków frazeologicznych.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I–III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną. Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach – takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Ta część została połączona z tematyką dotyczącą między innymi: rozpoznawania wyrazów o znaczeniu przeciwnym, wyrazów pokrewnych i bliskoznacznych porządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznej stosowania poprawnej wielkości liter rozpoznawania zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących przekształcania zdań oznajmujących w pytania i odwrotnie poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych pisania krótkich tekstów i przekształcania ich układania i zapisywania krótkich opowiadań.
Empuś w świecie wrażliwości to wyjątkowa książka wspierająca rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Publikacja będzie cennym narzędziem pracy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Główny bohater, Empuś, to wrażliwy chłopiec, który każdego dnia uczy się lepiej rozumieć emocje swoje i innych oraz budować dobre relacje z otoczeniem. Pomagają mu w tym: empatia, optymizm, czułość, uważność, otwartość, cierpliwość i nadzieja. Każdy rozdział poświęcony jest konkretnej postawie i składa się z opowiadania, komentarza do niego oraz ćwiczeń, które angażują dziecko w rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych. Wspólna podróż z Empusiem: wspiera kształtowanie empatycznej postawy pomaga w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji wzmacnia poczucie bezpieczeństwa i relacje z bliskimi uczy radzenia sobie z trudnościami rozwija umiejętność współpracy i funkcjonowania w grupie. To pełna ciepła opowieść, która pokazuje, że wrażliwość, dobroć i empatia są wartościami dostępnymi dla każdego niezależnie od wieku. Dzięki nim możemy tworzyć lepszy świat wokół siebie oraz radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Agnieszka Chodacka psycholog dziecięcy i pedagog specjalny. Od 2009 roku prowadzi Niepubliczne Przedszkole NUTKI w Krakowie, gdzie realizuje autorskie warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci oraz prowadzi terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jest inicjatorką i koordynatorką projektu Integracji Międzypokoleniowej, łączącego przedszkolaków z seniorami z Domu Pomocy Społecznej w Krakowie.Współpracuje z Uniwersytetem Jagiellońskim, prowadząc zajęcia przygotowujące studentów do pracy w zawodzie psychologa dziecięcego. Autorka scenariuszy zajęć publikowanych w miesięczniku Bliżej Przedszkola oraz tekstów piosenek tworzonych we współpracy z Fundacją Zupa na Plantach, wspierającą osoby doświadczające bezdomności. Współautorka artykułów naukowych opublikowanych w pracach zbiorowych po konferencji Starość jak ją widzi psychologia. Absolwentka psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie (obecnie UKEN). Ukończyła również kursy z zakresu zarządzania oświatą, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej oraz Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Prywatnie entuzjastka podróży kamperem i mama dwójki pełnych energii dzieci. Znana z kreatywności i pasji do tworzenia innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.
Celem ćwiczeń zawartych w tym zeszycie jest poznanie i utrwalenie liter, doskonalenie czytania i pisania oraz wzbogacanie słownictwa.Pierwsze strony poświęcone są ćwiczeniom graficznym, przygotowującym do prawidłowego łączenia znaków.Od momentu wprowadzenia liter każde dwie strony poświęcone są nowemu znakowi graficznemu.Dziecko najpierw czyta głośno wyrazy i zdania, a następnie przepisuje je. W celu ułatwienia pisania zawsze podany jest pierwszy wyraz.Materiał językowy został zaczerpnięty z najbliższego otoczenia dziecka oraz z podręcznika Wielka podróż sześciolatka Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.Dzięki pracy z kartami dziecko:ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkachpoprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowychrozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko-ręka)doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotówtrenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń - wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.Dzięki pracy z kartami dziecko:ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkachpoprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowychrozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko-ręka)doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotówtrenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń - wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Zadania zawarte w niniejszej książce mają na celu pobudzanie rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych.Ćwiczenia skonstruowano w taki sposób, by usprawniać jednocześnie motorykę małą, percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni oraz koncentrację uwagi.Ponadto dziecko, wykonując wieloetapowe zadania, uczy się cierpliwości i wytrwałości. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia. Wykorzystując Grafomozaiki, można bawić się na wiele sposobów, a każdy z nich będzie dobry, jeśli tylko sprawi dziecku radość.
POSŁUCHAJ. POKAŻ. ODPOWIEDZ – część 1Zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językaProponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii.Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań.Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać.Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy.
Pozycja ta jest kierowana do logopedów, nauczycieli i rodziców dzieci, które mają problemy z mówieniem. Metoda zastosowana przez autorkę opiera się na ilustracjach i wiążących się z nimi pytaniach, poleceniach. Całość jest tak ułożona, by dziecko najpierw wypowiadało pojedyncze słowa, potem zdania, na końcu opowiedziało o tym, co dzieje się na obrazku. Również pytania zostały zróżnicowane pod względem trudności. Ilustracje, które są podstawą ćwiczeń, dotyczą tematów bliskich dziecku – rodziny, przyrody, otoczenia, codziennych czynności. Ich bohaterami są dwie rodziny – Duchnowskich i Duszków.Rysunki są czarno-białe, by dziecko po skończonych ćwiczeniach mogło je pokolorować. Powtarzalność zadań sprawia, że dziecko z łatwością utrwala opanowane umiejętności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?