Niniejsze opracowanie to rozszerzona wersja poprzedniego wydania poradnika Ćwiczenia usprawniające kręgosłup, który przez wiele lat cieszył się ogromną popularnością. Nowe wydanie powstało jako odpowiedź na zmiany w stylu życia współczesnego człowieka dodano wyjątkowo skuteczny zestaw ćwiczeń biurowych. Mają one służyć likwidacji przeciążeń pleców i kręgosłupa spowodowanych długim siedzeniem oraz profilaktycznie niedopuszczeniu do powstawania takich przeciążeń. Innowacją w książce są również ćwiczenia zalecane na początek dnia, których wykonanie zajmuje tylko chwilę, a ma bardzo istotny wpływ na kręgosłup. Dla wygody czytelników ćwiczenia zaprezentowano w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu. Wyraźne rysunki oraz instrukcje zapisane większą czcionką mają ułatwić ćwiczenie z wykorzystaniem książki. Na końcu poradnika zamieszczono kieszonkowe zestawienia ćwiczeń niezastąpione ściągawki, które warto mieć zawsze na biurku lub zabrać ze sobą zamiast książki w przypadku wyjazdu. Wiesław Niesłuchowski lekarz specjalista rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji i Polskiego Towarzystwa Lekarskiego Medycyny Manualnej. Całe życie zawodowe poświęcił rehabilitacji, zwłaszcza chorób kręgosłupa. Stworzył Poradnie Rehabilitacji i Chorób Kręgosłupa Vigor w Warszawie, którymi kieruje do dziś. Jest autorem wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Leczenie i profilaktykę dolegliwości kręgosłupa propaguje również w programach telewizyjnych i radiowych. Aleksandra Orlikowska dr nauk kultury fizycznej, certyfikowany terapeuta metody McKenziego. Wieloletni wykładowca na kierunku fizjoterapia i odnowa biologiczna na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Od 30 lat prowadzi jeden z pierwszych w Gdyni gabinetów fizjoterapii i odnowy biologicznej, oferując m in. zajęcia dla osób po 70. roku życia. Stanisław Szabuniewicz inżynier, instruktor odnowy biologicznej, absolwent Politechniki Gdańskiej i Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Założył portal internetowy AkademiaKręgosłupa pl oraz Polskie Stowarzyszenie Pacjentów z Bólami Krzyża. Od 15 lat prowadzi w Ośrodku Zdrowie i Odnowa U Zbója w Gołubiu Kaszubskim wykłady poświęcone skutecznemu samoleczeniu codziennych dolegliwości kręgosłupa.
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami – opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje „uszyte na miarę” i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD. Przydzielaj krótkie zadania. Dzięki temu dziecku łatwiej będzie sprostać wyzwaniom i przyswoić nowe umiejętności Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie karć. Stosuj skuteczne metody, które nie zniechęcą dziecka. Zawsze pamiętaj, że dziecko z ADHD może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Potrzebujesz skutecznych strategii, jak postępować z dzieckiem z AUTYZMEM w szkole? W tej książce znajdziesz praktyczne porady i sugestie, przedstawione na przykładzie 15 sytuacji wynikających z typowych trudności towarzyszących zaburzeniom ze spektrum autyzmu. Zadbaj o przejrzyste polecenia. Dowiedz się, jak przekazywać informacje, żeby dziecko nie miało trudności z ich zrozumieniem Graj zespołowo. Do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska! Współpraca z innymi nauczycielami i pracownikami szkoły usprawni proces edukacyjny Nie zmuszaj. Uwzględnij indywidualne potrzeby dziecka i jego trudności sensoryczne, a praca w klasie będzie skuteczniejsza i przyjemniejsza. Zawsze pamiętaj, że dziecko z autyzmem może wykazywać zachowania problemowe, ale NIE JEST dzieckiem problemowym.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Publikacja powstała również z myślą o uczniach:
posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego
posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia
ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia)
ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD
słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem
przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe)
w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996).
Pokazuję, co czuję… to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu.Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych.Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich.Jedno jest więc pewne – emocji przy tej publikacji nie zabraknie!
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.:
relacji rówieśniczych
bezpieczeństwa i dobrych nawyków
skutecznej komunikacji
rozwiązywania konfliktów
dylematów moralnych
budowania asertywnej postawy
empatii
bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych.
Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeu¬tów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu.
Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
STAW CZOŁO LĘKOWI, POCZUJ SPOKÓJ, SIŁĘ I PEWNOŚĆ SIEBIE
Zmartwienia nieustannie pojawiają w twojej głowie. Mogą przeszkadzać ci w zabawie z rówieśnikami, w zajmowaniu się twoim hobby czy sportem albo w nauce w szkole. Ten podręcznik pomoże ci wrócić do robienia tego, co kochasz! Znajdziesz w nim wiele propozycji działań, dzięki którym pokonasz lęk. Dla rodziców przydatne będą opisy aktualnych strategii terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). To sprawdzona metoda, dzięki której poradzisz sobie z myślami, uczuciami i obawami – a może nawet je zmienisz.
Wyobraź sobie, że ta książka to skrzynka z narzędziami, które służą zmniejszaniu twojego lęku. Najpierw pomaga ci zrozumieć, co takiego dzieje się w twojej głowie, a następnie oferuje różne metody, żeby to zmienić. Wesołe pytania, zadania rysunkowe i ćwiczenia polegające na uzupełnianiu pozwalają ci w inny sposób spojrzeć na twoje zmartwienia. Dzięki temu weźmiesz głęboki oddech, staniesz twarzą w twarz ze swoimi lękami i wygrasz!
POMOCNE UMIEJĘTNOŚCI
Naucz się przydatnych technik wyrażania swoich uczuć, radzenia sobie z gniewem, utrzymywania koncentracji i podejmowania dobrych decyzji.
DOBRE POMYSŁY
Odkryj codzienne sposoby na zachowanie spokoju – jak tworzenie porannej rutyny, prośby o pomoc czy mierzenie się z własnym lękiem stopniowo.
NIE JESTEŚ SAM
W każdym rozdziale znajdują się opowieści o tym, jak dzieci takie jak ty doświadczają lęku. Dzięki temu zapamiętasz, że nie tylko ciebie spotykają takie sytuacje.
HEATHER DAVIDSON jest licencjonowaną w stanie Nowy Jork psycholożką dziecięcą. Uzyskała licencjat z psychologii na Uniwersytecie Wirginii Zachodniej oraz tytuł magistra i doktora w Chicago School of Professional Psychology. Posiada certyfikaty Uniwersytetu Columbia oraz Albert Ellis Institute z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) i terapii racjonalno-emotywnej (REBT).
ĆWICZ UWAŻNOŚĆ, BY ODNALEŹĆ SPOKÓJ I PODEJMOWAĆ WŁAŚCIWE DECYZJE
Uważność jest prostym sposobem na to, żeby nauczyć się żyć chwilą obecną i zdawać sobie sprawę, co się dzieje w naszym ciele oraz w otaczającym nas świecie. Dzięki tej książce dzieci w wieku od 8 do 12 lat nauczą się radzenia sobie w trudnych sytuacjach i opanowywania silnych emocji. Dowiedzą się również, jak pracować nad skupieniem i koncentracją. Przez ćwiczenia takie jak „Moje szczęśliwe miejsce” czy „Pełne serce” odzyskasz równowagę psychiczną, poradzisz sobie ze zmartwieniami i codziennymi wyzwaniami oraz zaczniesz podejmować lepsze decyzje. Uważność daje niesamowitą moc, która pozwala nam przyglądać się sobie, rozwijać się i wykorzystywać nasze możliwości w pełni.
ĆWICZENIA NA USPOKOJENIE
Odkryj ponad 60 ciekawych zadań, które służą rozwojowi ruchowemu, uczą medytacji i oddychania, a także zwiększają u dzieci świadomość siebie i świata.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest uważność i jak możesz stawać się dzięki niej coraz lepszym człowiekiem przez codzienne ćwiczenia.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Poznaj medytację opartą na uważności – możesz ją praktykować samodzielnie lub z całą rodziną.
HANNAH SHERMAN jest licencjonowaną pracownicą socjalną z Brooklynu i nauczycielką uważności. Jej rola jako pedagożki szkolnej i psychoterapeutki prowadzącej prywatną praktykę polega na wspieraniu dzieci, nastolatków i dorosłych oraz na wskazywaniu im drogi do uzdrowienia i rozwoju. Sherman przygotowała, a następnie wdrożyła do szkół w Nowym Jorku programy nauczania oparte na uważności. Prowadzi też coaching dla rodziców oraz opiekunów zainteresowanych tą tematyką.
DZIĘKI ĆWICZENIU UWAŻNOŚCI ŁATWIEJ OSIĄGNIESZ RADOŚĆ I SPOKÓJ
Uważność sprawia, że skupiasz się na chwili bieżącej i nie pozwalasz, aby twoje uczucia cię przytłoczyły. Ta prosta metoda pomoże ci zapanować nad zmartwieniami i przyjąć bardziej pozytywne nastawienie. Zebrane w książce ćwiczenia i polecenia są podpowiedzą, jak możesz okazywać uważność zawsze i wszędzie! Dzięki aktywnościom takim jak liczenie głębokich oddechów czy rysowanie nieba pełnego chmur nauczysz się, w jaki sposób osiągnąć stan odprężenia oraz radzić sobie z różnymi trudnościami – przy zachowaniu pewności siebie oraz rozbudzeniu ciekawości.
WSZYSTKO O UWAŻNOŚCI
Dowiedz się, czym jest i jak działa uważność. Pomogą ci w tym ćwiczenia i wyjaśnienia, atrakcyjne dla dzieci w wieku od 5 do 7 lat.
DEFINICJA UWAŻNOŚCI
Wykorzystaj uważność, aby zrozumieć swoje uczucia, okazać innym życzliwość i zachować koncentrację w kontakcie z rzeczami rozpraszającymi uwagę.
PRAKTYKA DAJE SPOKÓJ
Ćwiczenia możesz wykonywać samodzielnie lub z osobą dorosłą. Przeczytaj opowieści o tym, jak inne dzieci dzięki uważności odniosły sukces.
LARA HOCHEISER mieszka wraz ze swoją rodziną w Brooklynie. Jest dydaktyczką i pisarką oraz mamą. Od ponad 20 lat zajmuje się jogą i uważnością – studiuje je oraz wprowadza w życie, a także uczy innych praktykowania tych metod.
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
nazywanie uczuć
rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
historyjki i zagadki związane z emocjami
„emocjonalne” memory
ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Matematyczny trening to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m. in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których można zaobserwować niewielkie obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, a przez to zmuszają do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych) oraz utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Kropkowanki to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:percepcji wzrokowej,koordynacji wzrokowo-ruchowej,koncentracji,orientacji przestrzennej,umiejętności grafomotorycznych.Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996). Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, pokazują, jak można bronić się przed lękiem i jak go zredukować, a także pomagają w znalezieniu przyczyny tego stanu. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami lękowymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
lęk a strach
wpływ lęku na ciało i samopoczucie
sposoby na radzenie sobie z lękiem
zasady pozytywnego myślenia
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik pokonywania lęków – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z obawami
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, mają na celu pomóc zrozumieć młodym ludziom, czym jest złość, w jakich momentach ich życia najczęściej się pojawia, jak na nią reagować i – co najważniejsze – jak sobie z nią konstruktywnie radzić. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z problemami emocjonalnymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
wpływ złości na ciało i samopoczucie
analiza napadów złości i sytuacji problemowych
wyrażanie złości w sposób społecznie akceptowalny
sposoby na poskromienie złości.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik poskramiacza złości – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z tą emocją
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?