„Przez pory roku…” to propozycja pomocy dydaktycznej dla pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz autyzmem. Prezentowane treści zostały wzbogacone symbolami MÓWik, co zwiększa grupę odbiorców kart o uczniów z zaburzeniami w komunikowaniu się. Publikacja może mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także w domu jako materiał wspomagający dla rodziców. Przeznaczona jest do pracy na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych, podczas zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć rozwijających komunikację. Układ materiałów i treści ćwiczeń odpowiadają zagadnieniom wymienionym w podstawie programowej. Uczeń podczas pracy z kartami doskonali przede wszystkim umiejętności związane z rozwojem słownika biernego i czynnego, w tym z komunikacją wspomagającą i alternatywną(AAC). Wzmacnia również swoje funkcje percepcyjno-motoryczne i poznawcze, a dzięki możliwości kontaktowania się z otoczeniem rozwija procesy emocjonalno-motywacyjne. Zakres ćwiczeniowy kart obejmuje przede wszystkim rozumienie mowy oraz nazywanie osób, przedmiotów, czynności i zjawisk przy pomocy komunikacji alternatywnej. Materiały zawierają symbole MÓWik, ilustracje, fotografie, wyrazy i krótkie zdania. Proponowane ćwiczenia, polegające na łączeniu obrazka z etykietą, ułatwiają proces nauki czytania, czyli kształtują umiejętność czytania globalnego.
„Moc relacji” to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: trenerów TUS, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi. Gracze kolejno rzucają kostką i poruszają się pionkami po planszy podzielonej na 4 obszary symbolizujące różne przestrzenie społeczne: dom, szkołę, sklep i inne miejsca publiczne. Po drodze trafiają na określone pola specjalne i wykonują różne akcje, np. losują karty z określonej kategorii, a następnie odpowiadają na pytania o odczuwane emocje czy sposoby zachowania w różnych sytuacjach. W ten sposób przy okazji dobrej zabawy gracze trenują różne kompetencje społeczne. Uczą się między innymi: inicjowania rozmowy zadawania pytań proszenia o pomoc rozwiązywania konfliktów w sposób akceptowalny społecznie odczytywania intencji i przyjmowania perspektywy innych osób rozpoznawania i nazywania emocji, a także swoich mocnych i słabszych stron wyrażania własnego zdania i szanowania przy tym granic innych osób. Gra przeznaczona jest dla 2–5 osób. W skład zestawu wchodzą: duża plansza do gry podzielona na 4 obszary: W DOMU, W SZKOLE, W SKLEPIE, RÓŻNE 160 kart z pytaniami i poleceniami (40 z każdej kategorii) 5 pionków kostka do gry zeszyt z opisem gry i omówieniem trudności, z jakimi mierzą się uczniowie w różnych relacjach społecznych.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 6 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 4 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 5 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 8 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Przyjmuję wyzwanie! Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 7 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych uczniów, którzy mają problemy z nauką. Można to robić przez trening percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, grafomotoryki, orientacji przestrzennej, pamięci, logicznego myślenia, a także czytania, pisania i liczenia. Wymienione zdolności można rozwijać, wykonując ćwiczenia zamieszczone w tym zeszycie. Wiele z nich zostało skonstruowanych tak, aby uczeń mógł dodatkowo zdobywać lub utrwalać wiedzę z zakresu języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, przyrody, plastyki, muzyki, informatyki, techniki i wychowania fizycznego.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne, które pomogą dziecku pokonać strach związany z wizytą u lekarza, pobytem w szpitalu i leczeniem zębów w gabinecie dentystycznym, a także pomogą przetrwać niełatwy czas zmagania się z chorobą w domu i oswoją z koniecznością przyjmowania lekarstw.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie.Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem.Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje.
Tymon i ja to publikacja, której celem jest stworzenie własnego bohatera i wymyślenie historii z jego udziałem. Tworzenie swojej postaci ma na celu możliwość znalezienia punktu odniesienia do własnych przeżyć, porównanie siebie i kogoś innego. Może to ułatwić rozmowę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi.Książka składa się z dziesięciu rozdziałów - projektów, które przeprowadzą czytelnika przez proces tworzenia postaci i opowieści. Omówiono w nich jego najważniejsze elementy, takie jak wygląd i tożsamość bohatera, jego mocne i słabe strony czy struktura historii. Zaproponowano również stworzenie krótkich dzieł kultury - gry planszowej i komiksu, a także wskazano popularne i wykorzystywane przez innych twórców elementy, które można zawrzeć w stworzonej przez siebie charakterystyce postaci.
Książka to zbiór zakodowanych wyrazów zawartych w 111 kodowankach. Są one podzielone tematycznie na 37 kategorii (np. zawody, gatunki roślin, zwierzęta, miasta). Zadaniem dziecka jest odkodowanie ich za pomocą podanych szyfrów i zapisanie we wskazanym miejscu. Taka forma nauki to świetna zabawa, a zarazem doskonały sposób na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości oraz umiejętności kodowania u najmłodszych. Rozwiązania zadań można znaleźć na końcu książki.Książka należy do kolekcji i pakietu ZABAWY W KODOWANIE.
Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, a także ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem oraz określaniem emocji i uczuć innych osób.Krótkie opisy sytuacji oraz proste rysunki ułatwiają skupienie się na głównym celu publikacji - łączeniu wydarzeń z wywołanymi przez nie emocjami, które zostały przedstawione na twarzach postaci. Ponadto książka pomaga uświadomić uczniowi, że każda osoba może odczuwać bardzo różne emocje, czasami wiele ich w tym samym momencie.
Książka prezentuje stosunkowo nową metodę psychoterapeutyczną, która zyskała już szerokie grono zwolenników. Autorzy, kontynuujący myśl Habiba Davanloo, przedstawiają założenia ISTDP w sposób klarowny i precyzyjny. Poprzez sugestywne opisy interakcji pomiędzy terapeutą a pacjentem wskazują, jak stosować tę metodę, by spełniała warunki krótkoterminowej, efektywnej oraz bezpiecznej psychoterapii dla pacjentów. To cenne źródło wiedzy dla terapeutów i studentów, jak również wszystkich zainteresowanych rozwojem współczesnej psychoterapii.Lęk jest nieodłączną częścią naszego życia i jako taki nie może być całkowicie wyeliminowany, jednak może stać się bardziej świadomą, podlegającą regulacji, a przez to zdrową i użyteczną jego częścią.Joanna Duchniewicz, Przemysław Duchniewicz
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Rama czy lama? Różnicowanie głosek R L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwicz
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Publikację opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczynają naukę pisania, jak i uczniach mających trudności z płynnym i estetycznym pisaniem. Zamieszczone w zeszycie ćwiczenia uczą prawidłowego kierunku kreślenia liter, wskazując ich właściwy kształt i proporcje. Wyrabiają płynność i tempo ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową. Oprócz zadań doskonalących naukę kreślenia liter w zeszycie zawarto także ćwiczenia rozwijające umiejętność łączenia poznanych liter.
„Kwestionariusz diagnostyczny...” składa się z dwóch części: „Arkusza diagnostycznego” i „Materiałów do badania”. W pierwszej z nich znajdują się szczegółowo opracowane instrukcje, według których przeprowadza się badanie diagnozujące, oraz arkusz odpowiedzi pacjenta (Karta zapisu mowy pacjenta). Arkusz odpowiedzi jest skorelowany z instrukcją. Do tej części dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania dźwięków do badania gnozji słuchowej, oraz przygotowana do wydruku Karta zapisu mowy pacjenta. Część drugą stanowi materiał graficzny – zbiór 18 załączników zawierających kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz materiał werbalny, za pomocą których przeprowadza się diagnozę.
"Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy...” jest cenną i potrzebną na rynku wydawniczym propozycją tematycznie związaną z diagnostyką komunikacji językowej. Adresowany jest do logopedów oraz neurologopedów wykonujących diagnozę dwóch podstawowych jednostek zaburzeń komunikacji językowej o etiologii mózgowej – afazji i dysartrii. Można zastosować go w diagnostyce pacjentów dorosłych lub młodzieży. (...) Proponowany „Kwestionariusz...” skonstruowany jest prawidłowo – odczuć można wieloletnią praktykę w zakresie diagnostycznym Autorów. Należy zaznaczyć, że spośród podobnych pomocy specjalistycznych środowisko logopedów mogło wybierać do tej pory w dawno wydanych, czasem już nieaktualnych pod względem słownictwa, opracowaniach.
dr A. Walencik-Topiłko, Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?