KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Harmonia

Okładka książki Obrazkowa książka kucharska

29,90 zł 22,86 zł


W Obrazkowej książce kucharskiej można znaleźć przepisy na codzienne śniadania lub desery. To publikacja do wykorzystania w domu oraz na zajęciach w przedszkolu, szkole, na warsztatach terapii zajęciowej czy kółkach zainteresowań w domach kultury. Obrazkowa książka kucharska to pozycja, jakiej jeszcze nie było na rynku wydawniczym! Całkowite zwizualizowanie przepisów jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy na co dzień „myślą obrazami”. Zaletą publikacji jest nie tylko rozpisanie czynności krok po kroku, ale także zaprezentowanie aktywności i produktów za pomocą zdjęć i symboli. Dodatkowo książka zawiera zwizualizowaną instrukcję obsługi. Kolejnym atutem pozycji są dołączone do niej karty pracy umożliwiające podsumowanie doświadczeń zmysłowych. To wszystko sprawia, że Obrazkowa książka kucharska będzie wspaniałym towarzyszem w zmaganiach kuchennych zarówno osób z autyzmem, afazją, jak i dzieci, które potrzebują wsparcia podczas czytania.
Okładka książki W drodze na spotkanie z moją córką

22,00 zł 16,17 zł


Wśród lektur na temat autyzmu szczególne miejsce zajmują książki napisane przez rodziców. Na polskim rynku wydawniczym wciąż jest to bardzo rzadki rodzaj publikacji, a ma on ogromną wartość. Z tym większym zadowoleniem należy więc przyjąć książkę Anny Niklewskiej: poruszającą, szczerą, piękną opowieść matki o życiu i rozwoju Oli, dorosłej już dzisiaj kobiety z autyzmem. Jest to historia poszukiwania drogi do własnego dziecka, coraz lepszego rozumienia jego potrzeb oraz budowania silnej, opartej na zaufaniu i bliskości więzi. (fragment recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
Okładka książki Dbam o siebie

29,40 zł 22,48 zł


Informacje dla osób z autyzmem powinny być wyraźne, proste i dostosowane do indywidualnego sposobu przyswajania wiedzy. Niniejszą publikację stworzono z myślą o zdrowiu i bezpieczeństwie uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 18 lat, choć zawarte w niej informacje mogą być pomocne również dla starszych uczniów i młodych dorosłych. Książka koncentruje się na ćwiczeniu różnych czynności przy pomocy przykładowych scenariuszy, dzięki czemu skorzystają z nich szczególnie uczniowie o wysoko rozwiniętej umiejętności przyswajania komunikatów wizualnych i zdolni do fizycznego posługiwania się różnymi przedmiotami. Wszystkie informacje są przekazywane z wykorzystaniem prostego, bezpośredniego słownictwa, w podobnym stylu, co historyjki społeczne Carol Gray, by mogły zostać łatwo zinterpretowane i przyswojone przez uczniów o niskich zdolnościach poznawczych, a jednocześnie były przydatne dla osób wyżej funkcjonujących.
Okładka książki Poznajemy uczucia Podręcznik pracy z lękiem

18,00 zł 14,30 zł


Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Niniejszy przewodnik przeznaczony jest dla osób, które pracują z dziećmi z zespołem Aspergera zmagającymi się z silnym lękiem, i stanowi uzupełnienie książki Poznajemy uczucia. Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera. Autorki w przystępnej, uporządkowanej formie zebrały cenne doświadczenia zdobyte podczas prowadzenia zajęć w różnych placówkach i omówiły praktyczne kwestie, które powinny uwzględnić organizatorzy sesji. W tomie znalazły się też wskazówki dotyczące wyboru i szkolenia trenerów, określenia poziomu grupy oraz współpracy z rodzicami.
Okładka książki Poznajemy uczucia Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera

19,01 zł 14,53 zł


Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Okładka książki B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci

36,00 zł 27,16 zł


Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej. Ze wstępu W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
Okładka książki Co mógłbyś odpowiedzieć?
zapowiedź

31,50 zł 24,08 zł


W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych.W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem.
Okładka książki Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do

84,00 zł 64,22 zł


KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 4 do 7 lat, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu pośredniego, związanych z językiem abstrakcyjnym, zabawą i zachowaniami społecznymi, a także regulacją emocjonalną i behawioralną. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 150 umiejętności średniego poziomu. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Okładka książki Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 la

82,01 zł 62,70 zł


KOMPLETNY PROGRAM TERAPII SAZ (Stosowana Analiza Zachowania), opracowany dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 7 lat do wczesnej dorosłości, zawiera materiały potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu zaawansowanego – samoobsługowych, szkolnych i zawodowych, a także związanych innymi czynnościami życia codziennego. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności zaawansowanych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia – w książce zawarto wskazówki, jak to zrobić. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami i zadaniami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają także, jak stworzyć skuteczne środowisko terapii SAZ, a ponadto dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Okładka książki Skoncentruj się

22,00 zł 16,17 zł


Ćwiczenia zawarte w tym zbiorze przeznaczone są dla osób, które łatwo się rozpraszają, są niecierpliwe, chaotyczne, mają trudności ze zrozumieniem poleceń, planowaniem czynności, podzielnością uwagi, często mylą cyfry i litery, źle odczytują wyrazy itp. Ćwiczenia te pomogą nie tylko poprawić koncentrację uwagi, ale również spostrzeganie, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną, apercepcję uwagi, selekcję i grupowanie informacji oraz szybkość ich przetwarzania. Dodatkowym celem wielu ćwiczeń jest wzbogacenie zasobu słownictwa i utrwalenie pisowni wyrazów. Niektóre zadania pomogą w zdobyciu umiejętności wyszukiwania synonimów, antonimów, homonimów oraz paronimów, a także szybkiego rozróżniania części mowy i wyrazów podobnych do siebie pod względem graficznym. Ćwiczenia przeznaczone są przede wszystkim dla młodzieży z dysleksją rozwojową, ale korzystać z nich mogą wszyscy uczniowie, którzy mają trudności z koncentracją uwagi. „Publikację Anny Jurek pt. Skoncentruj się gorąco polecam jako pozycję, która ma wiele walorów merytorycznych i praktycznych. Temat nowy, jest to jedna z pierwszych publikacji poświęconych problemowi uwagi i uczenia się na konkretnym materiale ćwiczeń. Ponadto zawiera wskazania dotyczące skutecznego uczenia się”. prof. dr hab. Marta Bogdanowicz
Okładka książki Piosenki dla przedszkolaków Książka + 2 CD

32,00 zł 23,52 zł


„Piosenki dla przedszkolaków” to zbiór trzydziestu wesołych piosenek zróżnicowanych muzycznie i tema­tycznie. Bohaterami tekstów są między innymi śmieszne ufoludki, które pomogą przezwyciężyć smutki naszych milusińskich, czarodziej, który myli zaklęcia, czy zwierzęta biorące udział w leśnej olimpiadzie. Do wszystkich utworów opracowano zabawy rucho­we dostosowane do możliwości percepcyjnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele, jak i rodzice, którzy dostrzegają znaczenie aktywności muzycznej dla rozwoju swoich podopiecznych i pociech. Do książki dołączone są dwie płyty CD zawierające nagrania wszystkich piosenek w wersji wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.
Okładka książki Wszystko słyszę!
zapowiedź

18,00 zł 14,30 zł


Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne.
Okładka książki Wcześniej, teraz, póżniej

14,00 zł 11,12 zł


Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Okładka książki Obrazkowe ćw. log. dla przedszkolaków. S, z, c, dz

13,00 zł 10,33 zł


Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Okładka książki Obrazkowe ćw. log. dla przedszkolaków. Ś,ź,ć,dź
nowość

13,00 zł 9,94 zł


Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Okładka książki Obrazkowe ćw. log. dla przedszkolaków. Sz,ż,cz,dż

13,00 zł 10,33 zł


Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Okładka książki Jak pracować z dzieckiem z ADHD w domu i szkole
nowość

29,00 zł 22,17 zł


Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie. dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika
Okładka książki Strefa słuchu + DVD

28,00 zł 20,58 zł


Załączony na płycie DVD materiał dźwiękowy, służący usprawnianiu percepcji, uwagi i pamięci słuchowej, został tak ułożony, aby poziom trudności stopniowo wzrastał. Ćwiczenia rozpoczynają się od łatwych, a następnie przechodzą do coraz bardziej zaawansowanych. Materiał zgromadzony na płycie jest interesujący, budzący ciekawość i chęć sprawdzenia siebie w kolejnych, coraz bardziej skomplikowanych zadaniach. Nagrane dźwięki dotyczące różnych sfer naszego życia zostały uporządkowane w obszary tematyczne (instrumenty muzyczne, odgłosy otoczenia, zwierzęta, mieszane). Każdy obszar ułożony jest zgodnie ze wzrastaniem stopnia trudności ćwiczeń – od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Korzystający z nagrań terapeuta w każdej chwili może zatrzymać odtwarzanie prezentowanych dźwięków, by skrócić sekwencje i ułatwić zadanie uczniowi. Może je też prezentować kilkakrotnie aż do poprawnego powtórzenia przez ucznia. Nagrane dźwięki dają duże możliwości samodzielnego tworzenia nowych poleceń, zadań, zabaw. „Strefa słuchu” to bardzo interesujący i bogaty zestaw ćwiczeń słuchowych, których celem jest usprawnianie percepcji, uwagi i pamięci słuchowej. Innowacyjny, autorski program zawiera intrygujące, utrzymane w formie zabawy zadania o wzrastającym poziomie trudności. Może motywować do pracy różne grupy: od przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym do osób dorosłych, które wymagają tego typu stymulacji. Poszczególne zadania zostały sprawdzone i przetestowane, co w sposób bezsporny potwierdza ich wartość. Można je wykorzystywać wielokrotnie, tworząc różne sekwencje ćwiczeń, zaskakujące i ciekawe dla grupy. Autorka jest neurologopedą z wieloletnią praktyką zawodową. Wykorzystała Ona swoje bogate doświadczenie terapeutyczne, tworząc nowatorski program, z którym powinni zapoznać się nie tylko logopedzi. Jego stosowanie pozwoli poprawić koncentrację, poszerzyć zakres uwagi, wzmocnić pamięć, a więc przyczyni się do uaktywnienia ćwiczonych zdolności. dr hab. Katarzyna Kaczorowska-Bray
Okładka książki Spójrz uważnie cz.1

19,01 zł 14,53 zł


Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
Okładka książki Ja widzę to tak

36,00 zł 27,52 zł


Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka – opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera? […] W tej książce niczym w pigułce zgromadziła wnikliwe, przemyślane, elokwentne i nade wszystko praktyczne konkluzje oraz wskazówki na temat radzenia sobie z szerokim wachlarzem zachowań, stylów uczenia się i problemów zdrowotnych, które występują w autyzmie i zespole Aspergera. dr Ruth Christ Sullivan Temple jest moją bohaterką. Gdyby wybierano osobę, która w tym stuleciu w największym stopniu przyczyniła się do rozwoju naszej wiedzy na temat autyzmu, to oddałbym swój głos na Temple Grandin. dr Tony Attwood

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka