Zaprezentowane w tej książeczce zabawy paluszkowe są nie tylko świetnym sposobem spędzania czasu z rówieśnikami lub rodzicami, ale przede wszystkim pomagają doskonalić motorykę małą, czyli sprawność palców i dłoni. Dziecko zapamiętując rymowankę, dodatkowo rozwija uwagę i pamięć słuchową, poznaje nowe słowa i pojęcie rymów.
100 POMYSŁÓW DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCHWSPOMAGANIE UCZNIÓW Z AUTYZMEMNiniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania. Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową. Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania. Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Genialne! Znakomita publikacja świadcząca o głębokim zrozumieniu kwestii badania i strategii leczenia kruchych pacjentów. Ta książka to wszechstronne źródło wiedzy dla wszystkich terapeutów - niezależnie od ich preferencji teoretycznych - którzy pracują z takimi osobami.Allan Abbass, prof. med. Dalhousie University,autor książki Dotrzeć poprzez opórTo niezwykle przystępna pozycja, jedna z najciekawszych i najatrakcyjniejszych książek na temat psychoterapii, jakie kiedykolwiek czytałam. Pozornie prosta, jest w rzeczywistości pogłębionym traktatem poświęconym pracy nie tylko z kruchymi pacjentami (których mechanizmy obronne obejmują zaprzeczanie, rozszczepienie i projekcję), ale w istocie ze wszystkimi, którzy kiedykolwiek uruchamiali mechanizmy obronne, aby chronić się przed bólem. Strategie te kiedyś pozwalały im przetrwać, ale teraz zakłócają ich zdolność rozwoju i budowania więzi ze sobą i z innymi. Frederickson płynnie przechodzi od teorii do praktyki, dzieląc się z czytelnikami porcją fascynujących teoretycznych i klinicznych przemyśleń.Martha Stark, wykładowczyni Harvard Medical School,autorka ośmiu książek, w tym Relentless HopeArcydzieło. Jon Frederickson jasno opisuje wielowarstwowe komplikacje, które doświadczeni terapeuci napotykają w pracy z najtrudniejszymi pacjentami, i przedstawia nową technikę radzenia sobie z projekcjami, która opiera się na samoświadomości i zaangażowaniu w powrót pacjentów do zdrowia.Thomas Brod, prof. Geffen School of Medicine, UCLA
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne ? nazywania ? potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 50 zadaniach.
W publikacji zaprezentowano zabawy oparte na dotyku, bazujące na naturalnej aktywności dzieci. Profesor Marta Bogdanowicz nazywa je zabawami relacyjno-relaksującymi, ponieważ służą z jednej strony pogłębieniu kontaktu między dzieckiem a dorosłym, z drugiej zaś - odprężeniu i wspólnemu przeżywaniu radości. W masażykach tych nie chodzi bowiem o klasyczny masaż z wykorzystaniem odruchów fizjologicznych, lecz o sposób, w jaki rodzic nawiąże fizyczny kontakt z dzieckiem, czyli o delikatny dotyk (głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne poklepywanie) mający charakter pełnej miłości komunikacji.
Wartość masażyków potwierdzona została przez badania. Dzieci, które są masowane i do których czule się przemawia, mniej chorują, a także są bardziej przyjacielskie, odważne i odporne na stres. Regularne i wrażliwe stosowanie dotyku sprzyja również nawiązaniu kontaktu z dziećmi z poważnymi i sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Trudno więc przecenić korzyści płynące z tych zabaw dla rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i ich więzi z rodziną.
Książka nie zawiera CD. Płyty CD można dokupić oddzielnie.
Publikacja Matematyka od podstaw to ponad 100 kart pracy dedykowanych uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Powstała, aby wspierać nauczycieli oraz pedagogów w realizacji edukacji matematycznej w zrozumiały i przystępny sposób. Sprawdzi się również na zajęciach rewalidacyjnych i korekcyjno-kompensacyjnych. Ten wyjątkowy materiał wyróżniają: zadania na liczbach w zakresie 020, które rzadko pojawiają się w publikacjach dla dzieci z niepełnosprawnością, zwykle kończących się na 10 proste ćwiczenia ułatwiające zauważenie i zrozumienie reguł matematycznych wielokrotne powtórzenia zadań będące zgodnie z zasadami dydaktyki specjalnej kluczem do utrwalenia zdobytej wiedzy wskazówki dla nauczyciela, które stanowią inspirację oraz pomoc w nauczaniu matematyki w praktyczny i jasny sposób. Ten bogaty zestaw zawiera zadania z zakresu kaligrafii i przeliczania elementów w zbiorach, a także ćwiczenia polegające na przykład na przesuwaniu koralików na liczydle, związywaniu patyczków i doliczaniu do nich kolejnych lub wsypywaniu fasolek do woreczka. Przemyślany układ stron oraz przyjazna szata graficzna z pewnością pomogą dzieciom lepiej poznać i zrozumieć królową nauk. Olga Kłodnicka - absolwentka pedagogiki specjalnej, logopedii oraz rewalidacji dzieci i dorosłych z autyzmem. Nauczyciel wspomagający od 2015 roku. Terapeuta w prywatnym gabinecie Tola Małe Centrum Rozwoju. Szkoleniowiec i twórca w mediach społecznościowych.
Publikacje z serii „Kreatywne Książeczki Terapeutyczne” są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia dziecka. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Wstyd i nieśmiałość” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o oswajaniu powszechnie doświadczanej przez nas emocji wstydu i pokonywaniu nieśmiałości oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania i bajeczki stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Publikacje z serii „Kreatywne Książeczki Terapeutyczne” są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia dziecka. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Rozwód rodziców” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o emocjach, które towarzyszą maluchom w obliczu rozstania opiekunów – o strachu, złości, poczuciu osamotnienia, tęsknocie, smutku i żalu – oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania i bajeczki stanowią kompleksowe wsparcie dla dziecka w tak trudnej dla niego sytuacji, jaką jest rozwód rodziców.
Druga książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu. Ćwiczenia utrwalające to zbiór zadań służących doskonaleniu umiejętności liczenia w tym zakresie. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się przydatnym narzędziem pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (klasy 1-3), jak również formą wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, stanowiąc inspirację dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Rymy, sylaby i głoski to zestaw pomysłowych zabaw słuchowych, wspierających rozwój językowy dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał został opracowany z uwzględnieniem potrzeb dzieci z grupy ryzyka dysleksji, ale sprawdzi się doskonale również u wszystkich przedszkolaków przygotowujących się do nauki czytania i pisania.Dzięki prostym, ale skutecznym zadaniom dziecko:rozpoznaje rymydzieli wyrazy na sylaby i głoskićwiczy słuch fonemowytrenuje prawidłową artykulację.Publikacja jest cennym narzędziem zarówno dla nauczycieli przedszkolnych, terapeutów, jak i rodziców, którzy chcą wspierać rozwój językowy swojego dziecka w domu. Regularne ćwiczenia, prowadzone w formie zabawy, skutecznie wspomagają rozwój mowy i kompetencji językowych, a także wzmacniają koncentrację uwagi, pamięć słuchową i motywację do nauki.
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie.
Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony opatrzone są też w specjalne miejsce przeznaczone na podpis dziecka i ocenę pracy.
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno podczas pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Proponowane ćwiczenia mają przede wszystkim ułatwić dziecku zrozumienie aspektu porządkowego, miarowego i algebraicznego liczby. Ponadto zamieszczone zostały również zadania mające na celu ćwiczenie operacji myślowych analizy, syntezy, abstrahowania, uogólniania, porównywania i myślenia symbolicznego niezbędnych w rozwiązywaniu problemów, w tym matematycznych.
Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych oraz kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji oraz ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:1. umiejętności wyodrębniania zbiorów;2. orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);3. wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;4. rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według podanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
K i G na usługach głoski R to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, korygujących lub utrwalających głoskę [r] po spółgłoskach [k] i [g]. Zeszyt zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwiczeń i zabaw, które mogą być wykorzystane zarówno w gabinecie logopedycznym, jak i w pracy domowej rodzica z dzieckiem. Dla najmłodszych zostały opracowane karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym, natomiast dla starszych – karty ćwiczeń wymagające umiejętności czytania i pisania.
Materiał został zaprezentowany w formie czarno-białych obrazków, które dziecko może pokolorować. Dzięki temu nie tylko doskonali prawidłową artykulację, ale także usprawnia motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
KAMILA DUDZIEC – neurologopedka, filolog polski, terapeutka pedagogiczny, terapeutka SI, terapeutka Metody Warnkego, dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Autorka i współautorka projektów i inicjatyw edukacyjnych. Od kilkunastu lat pracuje w szkole podstawowej. Lubi pracę z dziećmi, która staje się dla niej inspiracją do tworzenia kart pracy oraz ciekawych akcji i projektów.
HANNA GŁUCHOWSKA – neurologopedka, surdopedagog, specjalistka emisji i higieny głosu. Aktywna zawodowo logopedka, od ponad 20 lat pracująca w Szkole Podstawowej i Społecznym Przedszkolu Integracyjnym w Teresinie. Ciągle doskonali swój warsztat pracy, od lat tworzy i współtworzy karty pracy. Zafascynowana terapią miofunkcjonalną, która pozwala jej spojrzeć na pacjenta holistycznie.
AGNIESZKA TARCZYŃSKA-PŁATEK – neurologopedka, specjalistka emisji i higieny głosu, terapeutka Metody Warnkego i terapeutka SI. Absolwentka surdopedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Aktualnie pracuje w szkole podstawowej i współpracuje z fundacjami. W pełni zaangażowana w to, co robi, kreatywna inicjatorka licznych projektów. Nieustannie podnosząca swoje kwalifikacje na wielu kursach i szkoleniach. Autorka i współautorka wielu pomocy logopedycznych.
Publikacja zawiera ćwiczenia kształtujące prawidłową pozycję spoczynkową języka i utrwalające jego właściwe ułożenie podczas połykania. Zadania opisano dokładnie i obrazowo oraz ułożono w odpowiedniej kolejności, tak by logopedzie było łatwiej prowadzić terapię połykania. Dziecko zaś może korzystać z ilustracji, dzięki którym ćwiczenia nie są nudne i stają się ciekawą logopedyczną przygodą.
Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku. Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?