Pragnę zaakcentować wysoką wartość opracowania oraz jego aktualność i przydatność. Jest ono oryginalnym, ważnym i interesującym spojrzeniem na podniesione w tytule monografii zagadnienie. Obrazuje zasoby kandydatów, a za jakiś czas reprezentantów zawodów pomocowych. Zawody pomocowe, to takie, które są ukierunkowane na rozwój lub rozwiązywanie problemów związanych z fizycznym, psychologicznym, intelektualnym, emocjonalnym samopoczuciem, w tym z medycyną, pielęgniarstwem, psychoterapią, poradnictwem psychologicznym, pracą socjalną, edukacją, coachingiem.
Publikacja jest skierowana do szerokiego grona czytelników, zainteresowanych tematyką związaną z rozwijaniem zasobów osobistych. Są to osoby zajmujące się kształceniem kandydatów do pracy w obszarze zawodów pomocowych. Wśród odbiorców powinni znaleźć się studenci, którzy przygotowują się do wykonywania tych zawodów, mając na celu profesjonalne służenie innym osobom. Nie można tutaj pominąć czytelników, którzy aktualnie pracują w tych zawodach, realizując swoje pasje, dążąc do podniesienia jakości swoich działań, zmagając się ze stresem i codziennymi trudnościami. Grono czytelników jest zatem szerokie. Mam nadzieję, że publikacja wzbudzi zainteresowanie, stanie się źródłem dyskusji i refleksji oraz inspiracją do podejmowania i realizowania dalszych badań w tym zakresie.
Z recenzji dr hab. Beaty Szluz, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
Niniejsza publikacja stanowi próbę połączenia teorii i praktyki, dotyczących zagadnienia pracy i jej wartości w percepcji adolescentów. Dotychczasowa literatura polska poświęcona tej problematyce nie często eksponuje to zagadnienie, a przecież wyzwania edukacyjno-zawodowe stojące przed młodymi ludźmi to zagadnienie niezwykle ważne zarówno z perspektywy samych zainteresowanych, jak i społeczeństwa, zwłaszcza w przyszłościowej perspektywie. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na możliwości pomocy młodym osobom w zakresie ukazania im możliwości edukacyjnych i zawodowych, a także w zakresie kształtowania ich kompetencji społecznych i tworzenia obrazu siebie, tak aby dokonywali wyborów zawodowych z pełną świadomością i zgodnie ze swoimi możliwościami i aspiracjami.
Problem, jaki podjęła Autorka, jest istotny nie tylko poznawczo, ale także ze społecznego punktu widzenia. Świat pracy dwudziestego pierwszego wieku zupełnie zmienia podejście do rozwoju kariery. W rezultacie tych zmian potrzeba nowych koncepcji zapewniających teoretyczną bazę dla efektywnego i etycznego doradztwa karierowego. Przyjmując perspektywę teorii uczenia się nieplanowanych zdarzeń czy chaosu w karierach, uzyskuje się wiedzę potrzebną do zrozumienia środowiska pracy w obliczu niepewnej rzeczywistości i podpowiedzi, jak radzić sobie z nieustannymi przemianami. Warto, na co zwraca uwagę Autorka, zaakcentować znaczenie "nastawienia do zmian" i prowadzić działania doradcze w kierunku uzyskania zarówno większej otwartości na zmiany, jak też bardziej kreatywnego podejścia do kariery i życia. Potrzeba kształtowania tego typu postaw zaczyna być coraz bardziej obecna we współczesnym doradztwie kariery.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?