Do wioski niezwyciężonych Galów po długiej nieobecności powraca Falbala, która pobierała nauki w Condate. W tym czasie wyrosła na piękną kobietę. Jej wdziękom nie potrafi się oprzeć Obeliks i... zakochuje się. Jednak szybko okazuje się, że jest to miłość nieodwzajemniona, gdyż dziewczyna ma narzeczonego - Tragikomiksa. Pewnego dnia Falbala dostaje od niego list, z którego wynika, że Rzymianie siłą wcielili jej ukochanego do legionów rzymskich i wyruszyli statkiem na podbój Afryki. Asteriks, Obeliks i Idefiks ruszają mu na ratunek i postanawiają sami wstąpić do legionów, by odbić Tragikomiksa.
Juliusz Cezar przybywa z wizytą do Aleksandrii i swej ukochanej Kleopatry. Między królewską parą dochodzi do sporu, czyj naród jest potężniejszy. Oburzona pychą Cezara Kleopatra zakłada się, że w trzy miesiące wybuduje wspaniały pałac na jego cześć i tym samym udowodni mu nieustającą wielkość Aleksandrii i jej mieszkańców. Cezar bez namysłu zgadza się na zakład, pewien, że Kleopatra przegra. Królowa powierza to karkołomne zadanie najlepszemu w Aleksandrii architektowi, Numerobisowi. Jeśli mu się nie powiedzie, zostanie rzucony krokodylom na pożarcie. Numerobis jest załamany i choć nie wierzy w sukces, przystępuje do budowy. Gdy w Aleksandrii zjawiają się dzielni Galowie - Asteriks i Obeliks - plan budowy pałacu zyskuje szansę powodzenia...
Czy wiecie, co to jest strach? Dawni wikingowie nie wiedzieli. Postanowili zatem wyprawić się na południe, by mieszkające tam ludy nauczyły ich trząść się ze strachu jak osiki. Cóż, bitni Normanowie trafili akurat na Galów, którzy też nie wiedzieli, czym jest strach. Na szczęście w wiosce pojawił się młodziutki krewny wodza Asparanoiksa - Skandaliks, który okazał się straszliwym tchórzem. Tylko od niego wikingowie mogą się dowiedzieć, co oznacza wyrażenie ""bać się"", a jedynym sposobem na zdobycie tej wiedzy jest porwanie młodego Gala.
Rzymianie wpadają na doskonały pomysł pokonania niezwyciężonych Galów. Postanawiają wybudować wokół wioski palisadę odcinającą jej mieszkańców od świata zewnętrznego i w ten sposób zmusić ich do kapitulacji. Asteriks zakłada się z Rzymianami, że mimo przeszkody uda mu się zwiedzić całą Galię i z każdego miejsca przywieźć jakiś specjał. I rzeczywiście bez wielkich przeszkód Asteriks razem z Obeliksem wyruszają w niezwykłą podróż. Jedynym utrudnieniem w czasie drogi są rzymskie patrole, które próbują pokrzyżować im plany.
Spokojne życie mieszkańców galijskiej wioski zakłóciło niecodzienne wydarzenie. Panoramiks złamał złoty sierp, którego używał do ścinania jemioły - najważniejszego składnika magicznego wywaru. A bez wywaru Galowie stracą swą nadludzką siłę. Asteriks i Obeliks postanawiają pomóc druidowi i udają się w podróż do odległej Lutecji, w której wyrobem najlepszych złotych sierpów zajmuje się Ameriks - daleki kuzyn Obeliksa. Kiedy wreszcie po długiej wędrówce docierają na miejsce, okazuje się, że Ameriksa porwali barbarzyńcy. Dzielni Galowie muszą go odnaleźć.
Juliusz Cezar zdecydował się poszerzyć granice swego imperium i postanowił podbić Brytanię. Wykorzystując zwyczaje Brytów i atakując ich podczas weekendowego wypoczynku, udało mu się to bez przeszkód. Jednak pewna wioska w Cantium wciąż stawia opór najeźdźcom... Tam Brytowie pod wodzą Zebigbossa niezłomnie odpierają ataki, ale przychodzi taki dzień, kiedy i oni stwierdzają, że przed Rzymianami nie zdołają już dłużej bronić się sami. A do kogóż mają się zwrócić o pomoc, jak nie do mieszkańców małej galijskiej wioski. Jedynym ratunkiem jest słynny magiczny wywar, który Asteriks i Obeliks, mimo licznych przeciwności losu, próbują przetransportować w beczce do Brytanii...
Jak co roku Panoramiks udaje się na zjazd druidów odbywający się w Puszczy Karnutyjskiej. Jest to spotkanie wszystkich galijskich druidów połączone z konkursem na najlepszego Druida Roku. Łatwo się domyślić, że dzięki wynalezieniu magicznego wywaru Panoramiks wygrywa konkurs i otrzymuje złoty menhir. Na kogoś takiego właśnie czekali zaczajeni w lesie Goci, którzy porywają zwycięzcę, by jego magiczne zdolności wykorzystać do podbicia imperium rzymskiego i Galii. Śladami porywaczy wyruszają Asteriks i Obeliks
Najsławniejsza w Europie seria komiksów humorystycznych, od lat ciesząca się wielkim zainteresowaniem czytelników. Niezwykłe przygody Asteriksa i jego grubego przyjaciela Obeliksa oraz innych mieszkańców galijskiej wioski zostały stworzone przez scenarzystę René Goscinnego i rysownika Alberta Uderzo. Od śmierci Goscinnego (1977 r.) Uderzo zajmuje się także pisaniem scenariuszy do Asteriksów.
ASTERIKS I OBELIKS OBCHODZĄ 50. URODZINY!
Wbrew od wielu lat pojawiającym się prognozom czarnowidzów, nadal ukazują się kolejne tomy przygód sławnych galijskich wojowników, Asteriksa i Obeliksa. Nestor francuskiego komiksu, Albert Uderzo, nie zamierza kończyć rysowniczej kariery, czego dowodem jest 34. album serii. Jest to tom wyjątkowy, gdyż narysowany specjalnie na okrągłą, PIĘĆDZIESIĄTĄ rocznicę narodzin sagi o celtyckich wojownikach przeciwstawiających się potędze Cezara!
Asteriks i jego przyjaciele pojawili się po raz pierwszy na łamach magazynu komiksowego Pilote w roku 1959. Scenariusz serii pisał autor znakomitego Mikołajka, René Goscinny, a rysunkami zajmował się Albert Uderzo. Ich współpraca trwała prawie dwadzieścia lat – po śmierci Goscinnego Uderzo sam kontynuował pracę nad cyklem.
Jak przystało na prawdziwe urodziny, pod bramą osady galijskich bohaterów pojawia się cały tłum gości, znanych czytelnikom z poprzednich tomów serii: i piękna Kleopatra ze swym złośliwym kochankiem Cezarem, i ważący niezwykłe napoje druidzi, i szalony architekt Numernabis, i ciągle zatapiani przez Galów wikingowie… Cały świat antyczny zjechał się nad armorykańskie klify. Oczywiście, niezwykli goście przywieźli ze sobą niezwykłe prezenty, jakimi chcą obdarować Asteriksa i Obeliksa, a także pozostałych jubilatów – czyli wszystkich mieszkańców Wioski Szaleńców.
Spotkanie urodzinowe jest okazją nie tylko do wspomnień, ale przede wszystkim do snucia wielkich projektów na przyszłość! Asteriks i jego przyjaciele wcale się nie zestarzeli, nadal są pełni woli walki z Rzymianami, żądzy przygód i poznawania najdalszych zakątków świata. Czyżby Uderzo planował dla nich kolejne podróże?
Rocznicowy album został wspaniale, drobiazgowo narysowany oraz wzbogacony wieloma rzadko spotykanymi w sztuce komiksowej pomysłami graficznymi – jak przewodnik turystyczno-kulinarny po Galii czy przeróbki sławnych obrazów na modłę „galijską”. Poza tym tom ten pełen jest cytatów i nawiązań do poprzednich części cyklu, co na pewno sprawi wielką frajdę milionom miłośników Asteriksa na całym świecie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?