Książka stanowi próbę ukazania katechezy młodzieży w środowisku, jakim jest parafia. Wzięto pod uwagę historię katechezy prowadzonej w parafii, z uwzględnieniem historycznego rozwoju samej parafii. Na tle Kościoła powszechnego podjęto próbę ukazania katechezy zarówno w pierwotnych wspólnotach, poprzez starożytność i średniowiecze. Zwrócono także uwagę na uchwały Soboru Trydenckiego, który zobowiązywał duszpasterzy do systematycznej katechezy, która miała być prowadzona w parafii. Owocem Soboru Trydenckiego był Katechizm Rzymski, stanowiący pierwszą usystematyzowaną wykładnie prawd wiary Kościoła. W czasach nowożytnych katechizm stał się podstawą nauczania. W okresie tym nastąpiło oderwanie katechezy od jej naturalnego środowiska, jakim była parafia i przeniesienie jej do szkoły w postaci lekcji religii. Parafia w znaczący sposób utraciła swoje znaczenie pod względem katechetycznym.W Polsce, po przyjęciu chrześcijaństwa, szybko rozwinęła się sieć parafialna. Przy każdej parafii miała być powołana szkoła parafialna, w której dzieci i młodzież mogły nauczyć się katechizmu. W szkołach tych uczono także czytać i pisać. Sobór Trydencki przyniósł zdecydowane ożywienie życia religijnego. Trudne losy Polski poprzez zabory, wojny i czasy komunizmu przyczyniły się do powstania specyficznego rodzaju katechezy nazywanej koncentryczną. Impulsem rozwoju katechezy stały się uchwały Soboru Watykańskiego II. Odnowa katechetyczna zaowocowała powstaniem w Polsce katechezy systematycznej, skupionej wokół parafii. Zmiana sytemu politycznego po 1989 roku spowodowała powrót katechezy do szkoły.
Podrecznik do religii dla klasy IV liceum i czteroletniego technikum "W bogactwie miłości" o nr AZ-43-03/12-KI-1/14 z dnia 09.07.2014Obejmuje 48 tematów zgrupowanych w czterech rozdziałach.Tematyka wkracza w rodzące się u młodych, w tej grupie wiekowej, uczucia: tęsknotę za sympatią, przyjaźnią, miłością. Jest to okres burzliwy i trudny ze względu na zwiększoną młodzieńczą wrażliwość.Przekazywane treści słuzą ukazaniu chrześcijańskiej wizji człowieka, który nie jest i nie może być poddany ślepym siłom uczuć i zmysłów. W chrześcijańskim ujęciu człowiek rodzi sie w rodzinie, w niej się wychowuje i przygotowuje do życia oraz do założenia własnej rodziny, na fundamencie szczerej, prawdziwej miłości, stanowiącej podstawową wartość każdego małżeństwa i rodziny.
Podręcznik obejmuje 48 tematów zgrupowanych w czterech rozdziałach.Klasa III liceum i IV technikum tematyką wkracza w rodzące się u młodych, w tej grupie wiekowej, uczucia: tęsknotę za sympatią, przyjaźnią, miłością. Jest to okres burzliwy i trudny ze względu na zwiększoną młodzieńczą wrażliwość. Przekazywane treści służą ukazaniu chrześcijańskiej wizji człowieka, który nie jest i nie może być poddany ślepym siłom uczuć i zmysłów. W chrześcijańskim ujęciu człowiek rodzi się w rodzinie, w niej się wychowuje i przygotowuje do życia oraz do założenia własnej rodziny, na fundamencie szczerej, prawdziwej miłości, stanowiącej podstawową wartość każdego małżeństwa i rodziny.Podręcznik pomaga sprostać narzucającym się w tym okresie pytaniom, w konfrontacji z rzeczywistością otaczającego świata oraz ukazać piękno życia wiodącego ku pełnemu zjednoczeniu z Bogiem-Miłością. Ograniczenia w tej perspektywie ukazane są raczej jako przestrzeń do roztropnego zagospodarowania w oparciu o zasady chrześcijańskiej moralności.Przejrzysty układ graficzny wspomaga odbiór treści a odpowiednio dobrane ilustracje i fotografie wzmacniają oddziaływanie rozważanych treści.I. Na progu małżeństwa i rodziny1. Chrześcijańska wizja człowieka.2. Personalizm chrześcijański.3. Kocham i jestem kochany.4. Powołanie człowieka do życia w rodzinie.5. Znaczenie płciowości w życiu człowieka.6. Miłość fundamentem więzi małżeńskiej.7. Małżeństwo jako wspólnota życia i miłości.8. W stronę drugiego człowieka - konflikty w rodzinie.9. Być ojcem, być matką - odpowiedzialne rodzicielstwo.10. Dar życia, jego wartość i obrona, adopcja.11. Rodzina Kościołem domowym.12. Ocalić ludzkość - manipulacje biomedyczne i wynikające z nich zagrożenia.13. Naturalne metody planowania rodziny.14. Antykoncepcja - działanie antyekologiczne i sprzeczne z Bożym zamysłem.15. Zabójstwo niewinnej istoty ludzkiej- aborcja.16. ,,Daję ci siebie"" - sens rodzicielskiego życia w darze.17. Duchowa adopcja dziecka poczętego18. Małżeństwo w aspekcie prawa kanonicznego.II. Życie z ludźmi i wśród ludzi19. Prawa człowieka a rozwój osoby i społeczeństwa.20. Karta praw rodziny.21. Istota ludzkiej pracy i jej wartość.22. Rozwój techniki szansą i zagrożeniem dla człowieka.23. Zasady życia społecznego.24. Etyka gospodarcza i zawodowa.25. Tworzenie dobra wspólnego chrześcijańskim obowiązkiem.26. Władza i jej społeczno-chrześcijański wymiar.27. Chrześcijanin twórcą i odbiorcą kultury28. Kultura wolnego czasu a rozwój duchowy.29. Kultura życia, kultura śmierci.30. Pontyfikat Benedykta XVIIII. Miłość i wiara w moim życiu (katechezy dodatkowe)31. Rola modlitwy różańcowej w naszym życiu.32. Moje miejsce, rola i zadania w budowaniu wspólnoty parafialnej.33. Rekolekcje dla maturzystów - bliżej Boga i ludzi.34. Z wizytą w kancelarii parafialnej.35. Liturgia Kościoła domowego - rytuał rodzinny.36. Odwiedziny Matki - treść objawień maryjnych.37. Autorytet, którego szukasz.38. Życie sakramentalne chrześcijanina.39. Przedmałżeński rachunek sumienia.40. Wobec wyboru drogi życiowej - ku dojrzałości.IV. Żyć z wiarą w świecie i dla świata41. Odnowić wszystko w Chrystusie - Restaurare omnia in Christo.42. ,,A bramy piekielne go nie przemogą"".43. Kościół katolicki w Polsce na przełomie tysiącleci.44. Pokój ratunkiem dla zagrożonego świata.45. Dar na trudne czasy - katolickie media.46. Współczesne obszary ludzkiej biedy.47. Wobec neopogaństwa i jego zgubnych wpływów.48. Aby wierząc, nie błądzić.
Podręcznik nr AZ-11-02/9-1 do nauczania religii rzymskokatolickiej na terenie całej Polski, z zachowaniem praw biskupów diecezjalnych, przeznaczony dla klasy I szkoły podstawowej, zgodny z programem nauczania numer AZ-1-02/9. Podręcznik swą atrakcyjna formą zachęca ucznia do aktywnej pracy na lekcji oraz w domu. Poszczególne czynności (kolorowanie, wycinanie, naklejanie, czytanie, ćwiczenia w pisaniu, śpiew) oznaczone są stałymi elementami graficznymi, co ułatwia rozpoznanie i wykonanie podstawowch zadań. Wszystkie one służą lepszemu przyswojeniu treści religijnych i poznawaniu Boga pełnego dobroci i miłości, którego dziecko z radością nazwie swoim Ojcem. Każda z 56 katechez zawiera "Słowo dnia", które zaprasza do rozmów na tematy wiary w domu ucznia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?