Goran zostaje odnaleziony przez Roba - jednego z mieszkańców osady Nizos. Po napaści goblinów na osadę, uprowadzona została córka Roba Ten namawia Gorana na wspólna wyprawę, by odnaleźć Kirę. Na wyspie, znajdującej się w delcie Assawy, okazuje się, że takich porwanych przez gobliny osób jest więcej, a ich uprowadzenia mają jedynie zaspokoić pustą rządzę wielkiego rzeźnika. Irma z Siewca kamieni, po ucieczce z oblężonego zamku Al-Balar decydują się na długa podróż na Wschodnią Rubież do Izaad Kal. Tam spotykają dawnego mistrza i nauczyciela Irmy.
Trwa Wojna Trzydziestoletnia.
Na ziemię prudnicką wkroczyły wojska hrabiego Mansfelde. Zdobyły Krnov oraz Głubczyce i zatrzymały się w odległości trzech mil od Neustadt (dzisiejszy Prudnik w województwie opolskim).
"Hexenberg 1626" to opowieść o dwóch przedstawicielach Praskiej Izby Apelacyjnej, którzy w 1626 r. przybywają do Neustadt, w celu wyjaśnienia sprawy panoszącej się w mieście strzygi. Jest to, akurat czas, kolejnej fali procesów o czary, które odbywają się w regionie. Dlatego, aby nie wzbudzać dodatkowych emocji, ukrywają swoją profesję pod "kapeluszem" Komory Celnej.
Cała historia jest fikcję, zainspirowaną faktycznymi wydarzeniami, które miały miejsce w 1626 roku, kiedy to Praska Izba Apelacyjna została poproszona przez rajców z Bolkowa o interwencję w sprawie domniemanej zjawy. Jednak nazwiska postaci występujących w “Hexenberg 1626” są jak najbardziej prawdziwe: Kromer, Treptow czy Kretschmer. Nie przypadkiem też wybrany został czas akcji. W roku 1626, w Neustadt (Prudnik), szalała Czarna Śmierć - Dżuma.
Osiem lat temu, nakładem wydawnictwa Okami, ukazał się komiks pt. " Hexenberg - Ursula Hammel", najwyższy czas, aby dać Wam do ręki kontynuację tej historii.
Komiks “Hexenberg 1626” został stworzony przez Artura Biernackiego (scenariusz I rysunki). Ukaże się w kwietniu, a swoja premierę będzie miał podczas poznańskiego Festiwalu Sztuki Komiksowej.
Drugi tom komiksu GORAN – Zasadzka, to kontynuacja przygód głównych bohaterów. Do powozu, którym Goran wyjeżdża z Al-Balar dołącza dziwny wędrowiec, który o wielkim wybuchu, pierwotnej magii wie coś więcej, a jego wiedza może wkrótce okazać się złowieszczym proroctwem. Gobliny rosną w siłę, a wielka bitwa zbliża się na odległość strzału z łuku. Splątany mrokiem umysł w swej pysze zrodził strach, który przenika w głąb ciał obrońców Al-Balar. Paraliżuje młodych, którzy pierwszy raz stają przed obliczem bitwy. Podnieca tych, co noszą już i tak zbyt wielkie brzemię bitewnych doświadczeń, a z którymi przyjdzie ponownie się zmierzyć. Zbliża się chwila, gdy staną naprzeciw śmierci by przyjąć jej dar.
Komiks GORAN tom 1 - Znamię to pierwsza częśc sagi o łuczniku Goranie. Na swojej drodze spotyka hordy goblinów, z którymi przyjdzie mu walczyć o to co właśnie dostrzegł, a w przeszłości wielokrotnie utracił. Legła w gruzach pamięć minionych dziejów, a moc pierwotnej magii rozproszyła się po świecie. Mrok zawezwał swoje sługi. Nadał im cielesną postać i wypuścił, by zebrali jej okruch. Z czeluści wypełzły gobliny, które podążając jej śladem, znaczyły swoją drogę krwią. Nie oszczędziły nikogo. Śmierć, którą niosły, okryła wszystko mrokiem. Stała się koszmarem. Obudziła strach, w którym słychać było tylko krzyk mordowanych i bezsilność tych, którzy mimo wszystko próbowali się bronić. Wtedy na ich drodze pojawił się on – łucznik Goran.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?