Książka ukazała się w USA w czerwcu 2013 r. nakładem wydawnictwa McGraw-Hill.
Choć w tej chwili znajduje się na 73 484. miejscu w rankingu Amazon.com najlepiej sprzedających się książek, także w Amazon.com znajduje się informacja, że książka trafiła na listy bestsellerów WSJ oraz NYT.
Autor definiuje lojalność 3.0 jako sumę motywacji, wykorzystania ogromnej ilości danych o klientach (big data) oraz grywalizacji.
Motywacja jako taka nie stanowi nowości.
Nowością są natomiast przedstawione w książce metody analizy ogromnych ilości danych o klientach.
Podobnie nowością jest wykorzystanie technik motywacyjnych stosowanych od lat w grach komputerowych, co przyjęło się określać mianem grywalizacji.
I oczywiście nowością jest połączenie tych trzech elementów w konkretne techniki motywacyjne.
Pierwsza część książki jest poświęcona opisowi tych technik.
Mimo że zwłaszcza techniki analityczne z dziedziny big data nie należą do łatwych zagadnień dla laika spoza branży IT, autorowi udaje się dokonać przeglądu tych technik w sposób przystępny.
To samo dotyczy wykorzystania motywacji stosowanych w grach komputerowych w grywalizacji.
Druga część książki zawiera kilkanaście studiów przypadku z różnych branż. Okazuje się, że metody przedstawione w książce stosują m.in. takie znakomite firmy jak SAP, Adobe, Kraft czy Ford.
Z kolei trzecia część książki to rodzaj poradnika, jak wprowadzać techniki opisane w książce w życie.
Oczywistą wartością książki jest to, że koncepcję grywalizacji – zarówno na
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?