Polecamy całą serię najlepszych książek psychologicznych. Znajdziecie tu najciekawsze i najbardziej popularne poradniki i podręczniki. Setki tytułów, do których chętnie się wraca. Polecamy szczególnie książkę psychiatry Viktora Frankla, która opisuje jego traumatyczne przeżycia z obozów koncentracyjnych podczas II wojny światowej oraz podstawy jego metody leczenia zaburzeń psychicznych. To jedna z najbardziej wpływowych książek w literaturze psychiatrycznej. Ponadto proponujemy również słynną książkę autorstwa Cialdini Robert B.To znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływ na ludzi.
Mrożący krew thriller psychologiczny autorki serii z Lacey FlintNumer 1 list bestsellerów Amazonu w kategoriach Kryminał, ThrillerTrzy wyznania. Dwóch kłamców. Jeden morderca.Troje bliskich sobie ludzi ukrywa przed sobą straszne tajemnice.Catrin Quinn przed trzema laty straciła w wypadku dwóch synów.Od tego czasu nie potrafi wrócić do równowagi. Ma depresję, widziduchy swoich dzieci. Jej małżeństwo rozpadło się, żyje nienawiściąi pragnieniem zemsty.Bardzo dobrze zna sprawcę. On również nie potrafi zapomnieć o tym,co się zdarzyło. Nocami podkradają się pod swoje domy.Gdy w okolicy znika kolejne dziecko, podejrzenia i oskarżenia spadająna Catrin. I ona, i jej były kochanek, i najlepsza przyjaciółka z dzieciństwaukrywają straszne tajemnice. Wiele ich łączy: wszyscy są w żałobiei nikt nie ufa nikomu, nawet sobie. Kto przyzna się do zabójstwa?
To zamknięte i powiązane kompozycyjnie opowieści kilku „czarownic”, kobiet w średnim wieku, o dużym doświadczeniu, zarówno zawodowym, jak i uczuciowym. To matki, synowe, żony, kochanki, których cykliczne spotkania, swoiste „sabaty”, mają na celu przewartościować ich dotychczasowe życie. Równocześnie są to nieudane próby zaklinania rzeczywistości, w której króluje hedonizm, seks, zdrada, nieumiejętność kochania partnera, swoich bliskich czy własnych dzieci. Powieść dobrze napisana, momentami wstrząsająca w swym ekshibicjonizmie. Ludzkie dramaty i klęski toną w powszechności spraw, nie zawsze są lekcją życia, z której wyciąga się wnioski. Autorka jest przenikliwym i beznamiętnym obserwatorem wykreowanych przez siebie bohaterów, precyzyjnie wyławia ich zachowania, gesty, sposób mówienia. Bardzo udany debiut.
To ma być książka o mężczyznach, o umiłowaniu mężczyzn: te ukochane przedmioty, kochające podmioty, będą przedmiotem i podmiotem książki. Mężczyźni w ogóle, wszyscy ci, co po prostu są i nic poza ich płcią o nich nie wiadomo: mężczyźni i to wszystko, co da się o nich powiedzieć a także mężczyźni w szczególe, niektórzy mężczyźni. Ma to być książka o wszystkich mężczyznach pewnej kobiety, od pierwszego do ostatniego ojciec, dziadek, syn, brat, przyjaciel, kochanek, mąż, szef, kolega w porządku lub nieporządku, w jakim pojawiali się w jej życiu, w tym tajemniczym ruchu obecności i zapomnienia, który sprawia, że zmieniają się w jej oczach, że odchodzą, wracają, trwają, stają się.Zmysłowa, emocjonalnie gęsta, literacko porywająca. Odważna, pełna błyskotliwych skojarzeń i trafnych życiowo obserwacji. To poetycka wersja spełnionych namiętności, ale i brutalnie szczery, odarty z obyczajowokulturowych złudzeń portret kobiety z mężczyzną w tle. Mężczyzny, który już z samej definicji zdradza, bywa okrutny i nieuważny. Mężczyzny, który inspiruje, podnieca i kocha. Bywa udręką i nieustannym wyzwaniem. Dla kobiety, która w tych wzajemnych relacjach nigdy nie da za wygraną. W tych ramionach to świetnie napisana opowieść o odwiecznych tułaczach życia kobiecie i mężczyźnie. O tej książce myśli się jeszcze długo po jej przeczytaniuMałgorzata Domagalik
"Nieraz do późnych godzin miotał się w sypialnianym łóżku, przewracając z boku na bok. Gdy zdołał w końcu zasnąć, budził się w środku nocy zlany chłodnym potem. Pragnął ją przytulić. Pragnął poczuć jej ciepło. Pragnął dotknąć jej włosów. Po chwili dochodziło do niego, że leży sam i co najgorsze, że nie jest w stanie zrobić niczego, żeby w jakikolwiek sposób zmienić tę chorą sytuację.
W końcu znalazł lekarstwo na sen. Tym „lekarstwem" był alkohol."
***
Łukasz Piotr Kotwicki w każdej ze swoich książek pokazuje życie ludzi takich jak my, którzy borykają się z różnego rodzaju problemami, starając się po prostu znaleźć stabilizację i szczęście. "Siła spokoju" to powieść, którą czyta się praktycznie jednym tchem, z zainteresowaniem obserwując losy bohaterów, którzy niejednokrotnie stoją przed podjęciem trudnej decyzji. Poznajemy pisarza Eryka, który z coraz lepszym skutkiem realizuje swoje marzenia, jego uroczą żonę Maję, syna Mateusza, który wchodzi w trudny okres dojrzewania, oraz przyjaciela Bartka, mającego talent do ładowania się w kłopoty. Nie brakuje momentów szczęśliwych, ale też i zaskakujących czy smutnych, które pokazują jak przewrotne jest życie ludzkie i jak w jednej chwili cały nasz świat może wywrócić się do góry nogami. Autor pokazuje, że jedyną receptą by się odnaleźć jest miłość - do innych, ale też i do samego siebie. Tylko w poczuciu miłości można odnaleźć spokój i życiową mądrość, o ile tylko mamy siłę walczyć o to, co jest przed nami.
Kamila Graczyk
Redaktor Naczelna Sztukater.pl
Wstrząsający debiut powieściowy Kosińskiego, zawierający wątki autobiograficzne, to jedna z najgłośniejszych książek ostatniego półwiecza, która przyniosła autorowi sławę i uznanie. Utrzymana w konwencji surrealistycznej parabola ludzkiego losu, naturalistyczne studium barbarzyństwa i przemocy, wizja świata wynaturzonego przez wojnę.
Opętana manią wycieczek matka zabiera dziewięcioletnią Trishę i jej starszego brata do parku narodowego w masywie Gór Białych. Zajęta kłótnią z synem, nie zauważa, gdy dziewczynka schodzi z wyznaczonego szlaku i gubi się w gęstym lesie. Trisha próbuje opanować panikę, myśleć racjonalnie. Niestety, każdy kolejny krok coraz bardziej oddala ją od cywilizacji. Weekendowy spacer zmienia się w trwającą wiele dni samotną wędrówkę przez pełen zagrożeń las, podczas której Trisha racjonuje sobie żywność i pociesza się, słuchając transmisji radiowych z meczów baseballowych ze słynnym miotaczem Red Soxów, Tomem Gordonem, w którym się podkochuje. Głód, pragnienie, strach przed nieuniknioną jak wydawałoby się śmiercią, wywołują u niej halucynacje. Spotyka w nich przyjaciół i członków rodziny, a nawet samego Toma. Przerażona dziewczynka zaczyna w końcu wierzyć, że jej przeznaczeniem jest pokonanie Boga Zagubionych, tropiącego ją w postaci zmutowanych zwierząt...
Charles Bukowski w nowym wydaniu!
Na południe od nigdzie to zbiór dwudziestu siedmiu opowiadań. Ich podtytuł - Zapiski żywcem pogrzebanego - nie tylko oddaje fascynację autora Dostojewskim; mówi także o mrocznych obszarach ludzkich namiętności, o dojmującej samotności, balansującej niekiedy na granicy obłędu. Bukowski okazuje się prawdziwym wirtuozem małych form. Potrafi na kilku stronach zarysować fabułę, która innym starczyłaby na opasłą powieść.
Opowieść o ogniu i popiołach uczucia między dwojgiem ludzi, którzy dla siebie przekraczają granice norm moralnych, choć jeszcze niedawno sami je sobie narzucili.Delia i Gaetano byli parą. Teraz już nie są razem i właśnie uczą się żyć osobno. On wyprowadził się do wynajętej kawalerki, a ona została w ich mieszkaniu z synkami, Cosmo i Nico. Umówili się na kolację w restauracyjnym ogródku krótko potem, jak doprowadzili do rozpadu swojej rodziny. Delia i Gaetano są jeszcze młodzi, mają więcej niż trzydzieści, ale mniej niż czterdzieści lat, są w wieku, w którym można jeszcze zacząć wszystko od nowa. Marzą o spokoju, ale pociąga ich to, co nowe i co dalekie, są impulsywni i pełni emocji.Dlaczego im się nie udało? Jaki błąd popełnili? Tego nie wiedzą. Namiętność, która ich połączyła, i gniew, który naznaczył schyłek ich związku, są wciąż jeszcze niebezpiecznie blisko siebie.Wyrośli w epoce, w której wydawało się, że wszystko zostało już powiedziane. Rozmawiają ze sobą, ale używają przy tym słów, którymi nie są w stanie wyrazić swojej samotności, bo wydobyli je z mętnych wód analfabetyzmu emocjonalnego. Tylko chwilami docierają do samego jądra bolesnych wspomnień. I wtedy na spokojnej scenie restauracyjnego ogródka rozgrywa się odwieczny dramat miłości i jej braku.Powieść została przeniesiona na ekran przez Sergio Castellitto w 2015 roku.""Arcydzieło o niszczeniu tego, co doskonałe"". Corriere della Sera""Portret prostej, bezlitosnej ordynarności"" . Il Messaggero
Tam, gdzie kończy się Lalka Prusa, zaczyna się Dwór SingeraJedna z najlepiej ocenianych przez czytelników książek Isaaca Bashevisa Singera. Klasyczna powieść noblisty wreszcie doczekała się nowego wydania, by ponownie zachwycić odbiorców.Kiedy Kalmanowi Jakobiemu - przedsiębiorczemu, ale równocześnie niezwykle religijnemu Żydowi - udaje się wreszcie osiągnąć sukces ekonomiczny, wszystko zaczyna zmierzać w dobrym kierunku. Dzięki rozważnym decyzjom zyskuje poważanie w oczach miejscowej ludności, a status materialny pozwala mu na znalezienie odpowiednich kandydatów na mężów dla swoich córek. Prawdziwe problemy pojawiają się dopiero wtedy, gdy jedna z nich postanawia uciec, plamiąc tym samym honor całego rodu.Wraz z klęską powstania styczniowego w Polsce dochodzi do silnych przemian społecznych. Coraz większe wpływy zyskują Żydzi. Dwór to opowieść nie tylko o ludziach wyznania mojżeszowego, ale także o problemach charakterystycznych dla epoki. Bohaterowie muszą się opowiedzieć po stronie tradycji i wiary lub zmian i postępu. Ta decyzja zaważy nie tylko na ich życiu, ale również na życiu osób z nimi spokrewnionych.Tam, gdzie kończy się Lalka Prusa, zaczyna się Dwór Singera.
Antologia literatury angielskiej prezentuje szeroki wybór tekstów od początków literatury angielskiej do końca I wojny światowej. Każda epoka poprzedzona jest krótką, ale wyczerpującą charakterystyką.
In this notorious late novel, Lawrence’s pagan imaginings burgeon. Kate Leslie, an Irish widow touring Mexico, becomes gradually involved with a charismatic leader, and she enters a sexual relationship with his dark henchman.
As the two men conspire to revive the old Aztec religion and seize power, Kate is increasingly implicated in their ‘blood consciousness’, phallic propaganda and right-wing violence.
The Plumed Serpent abounds in the ‘politically incorrect’: Lawrence retains his power to shock. As a publisher once said, ‘Anything to do with D. H. L. is rather dangerous.’
In the early years of the 18th century, Scotland is torn by religious and political strife. Hogg's sinner, justified by his Calvinist conviction that his own salvation is pre-ordained, is suspected of involvement in a series of bizarre and hideous crimes. A century later his memoirs reveal the extraordinary, macabre truth. The tale is chilling for its astute psychological accuracy as it illustrates, with power and economy, the dire effect of self-righteous bigotry on a fanatical character.
In the first half of his new introduction David Blair provides a detailed explanation of the historical and religious contexts of Hogg's novel. In the second half he probes the book's brilliant, complex en
Mógłbym się nazywać Al Pacino, a nazywam się Piotr Adamczyk. Inicjały niby takie same. Zaczynamy się podobnie, ale dalej jest już zupełnie inaczej. Mógłbym się też nazywać Dustin Hoffman, George Clooney, Colin Firth albo nawet Johnny Depp. A nazywam się jak ten polski aktor, który grał papieża. Cały naród kochał polskiego papieża; myślę, że sporo z tego przeniosło się na Piotra Adamczyka, tamtego aktora, a mnie ominęło. [Fragment książki]
Po świecie mediów i męskich uniesień prowadzi nas Piotr Adamczyk, mężczyzna o nazwisku popularnego aktora. W wyniku szeregu pomyłek przychodzi mu zmierzyć się z blaskiem nie swojej sławy i zainteresowaniem nienależnych mu kobiet.
Pełna humoru, liryzmu, ale i erotyki opowieść o totalnym pożądaniu i zagubieniu. O pożądaniu kobiet, sławy, sukcesów, a także codziennych przedmiotów. O zagubieniu w świecie zewnętrznym — w nadmiarze, który przytłacza, nie dając dobrej możliwości wyboru, lecz także o zagubieniu w świecie wewnętrznym, we własnych słabościach.
Autorka zabiera nas w podróż do świata, w którym cena za istnienie jest bardzo wysoka. To życie wbrew temu, w co się kiedyś wierzyło i tęsknota za uczuciami, których już się nigdy nie dozna. Bohaterkę powieści pozbawiono wyboru jej życiowej drogi i skazano na wieczną samotność, tę najtrudniejszą, bo w tłumie. Mimo to, walczy ona ze wszystkich sił, by zachować choć cząstkę prawdziwej siebie. Czy odniesie zwycięstwo? Książka głęboko porusza, czasem wręcz przeraża, ale nikogo nie pozostawia obojętnym.
Anna Maria Pomianowska - urodzona w 1996 roku w Warszawie. W wieku 12 lat napisała pierwszą powieść „do szuflady”. Gdy miała 14 lat, jej opowiadanie zajęło drugie miejsce w ogólnopolskim konkursie literackim, uhonorowane nagrodą Srebrnego Młynka. W tym czasie rozpoczęła pracę nad „Lacrimą”, którą ukończyła niedługo przed szesnastymi urodzinami. Opublikowała też dwa opowiadania w magazynie kulturalno-literackim „Szuflada”. Potem jedno z nich („Prosta historia miłosna”) uzyskało pierwsze miejsce w konkursie literackim, w którym orzekało jury mające w składzie jurora literackiej nagrody Nike. W kolejnej edycji konkursu zostało wyróżnione drugie z opowiadań („Amor fati”). Anna Maria Pomianowska jest też autorką kilku wierszy z antologii „Poezja z Bednarskiej”. Obecnie pracuje nad kolejną powieścią i studiuje w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.
Mathilda is Mary Shelley’s haunting story of an incestuous and fatal love. The narrative traces the teenaged Mathilda’s reunion with her unnamed father, and the development of their obsessive bond that culminates in suicide. Shelley’s own father, William Godwin, was so disturbed after reading the manuscript that he refused to return it to her and it remained unpublished for over one hundred years. This near-forgotten and harrowing work encompasses the Romantic themes of the individual’s growth, isolation, and the power of imagination.
Shelley’s violent and terrifying short stories share Mathilda’s fixation with feminist concerns and Gothic conventions. The murderous plots and sinister settings of these later stories reveal Shelley’s ongoing preoccupation with the
‘As a man loved a woman, that was how I loved…It was good, good, good…’
Stephen is an ideal child of aristocratic parents – a fencer, a horse rider and a keen scholar. Stephen grows to be a war hero, a bestselling writer and a loyal, protective lover. But Stephen is a woman, and her lovers are women. As her ambitions drive her, and society confines her, Stephen is forced into desperate actions. The Well of Loneliness was banned for obscenity when published in 1928. It became an international bestseller, and for decades was the single most famous lesbian novel. It has influenced how love between women is understood, for the twentieth century and beyond.
This is the first paperback edition to bring out in one volume Kate Chopin’s extraordinary novel The Awakening (1899), along with the complete text of her two collections of short stories, Bayou Folk (1894) and A Night in Acadie (1897), and twelve uncollected tales.
The Awakening is a strikingly modern, evocative story of self-discovery and female emancipation, set in the sensuous environment of Southern Louisiana, where the young Edna Pontellier reclaims her own individuality, refusing to be defined by her roles of wife and mother.
Chopin’s stories are brilliantly observed, compassionate and often humorous, alert to the foibles, weaknesses and small triumphs of her characters. Overshadowed by the relatively recent fame of The Awakening, they contain some of the best work of this remarkably original author.
From the rain forests of Almayer’s Folly to the Mediterranean coast of The Rover, Conrad’s first and final completed novels are played out against contrasting backgrounds. Almayer, in Borneo, is hopelessly obsessed by his deluded dreams for himself and his daughter, which take no account of her falling in love with a handsome Balinese prince.
Peyrol, the rover, returns to a France at war and finds the actions of those around him still overborne by memories of revolutionary terror. For the orphaned Lieutenant Réal and Arlette love offers release but their romance seems doomed by the demands of his naval duties.
Conrad’s acute understanding of human psychology and its application across racial and ideological divides is the life-force of both stories.
Obszerny tom opowiadań i miniatur arcymistrza wieloznaczności i głębi zawiera takie perły, jak Kolonia karna, Wyrok, Przemiana, Jama czy Budowa chińskiego muru, ale też mniej znane utwory na czele z Troską ojca rodziny, Prometeuszem, Milczeniem syren, Prawdą o Sanczo Pansie.
Tom Opium dwa oblicza Csátha. W pierwszej części garść najlepszych opowiadań, lirycznych i niepokojących zarazem, często inspirowanych psychoanalizą. Drugą część stanowią fragmenty dzienników, które pozwalają zajrzeć w głąb hiki autora – nasycony erotyzmem zapis życia artysty targanego typowymi dla przełomu wieków niepokojami, kronika szaleństwa , bezskutecznie walczącego z nałogiem. Całość dopełniają przenikliwy esej Elżbiety Cygielskiej oraz wygłoszona nad trumną Csátha mowa pogrzebowa jego kuzyna, znanego węgierskiego prozaika i poety Dezső Kosztolányiego,
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?