Polecamy całą serię najlepszych książek psychologicznych. Znajdziecie tu najciekawsze i najbardziej popularne poradniki i podręczniki. Setki tytułów, do których chętnie się wraca. Polecamy szczególnie książkę psychiatry Viktora Frankla, która opisuje jego traumatyczne przeżycia z obozów koncentracyjnych podczas II wojny światowej oraz podstawy jego metody leczenia zaburzeń psychicznych. To jedna z najbardziej wpływowych książek w literaturze psychiatrycznej. Ponadto proponujemy również słynną książkę autorstwa Cialdini Robert B.To znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływ na ludzi.
Alkoholizm jest chorobą i trzeba uzmysłowić to sobie z całą jasnością i wszelkimi konsekwencjami takiej diagnozy. Chorobą, którą można jednak pokonać, choć nie należy to do zadań łatwych. Nie wystarczy bowiem przestać pić – nawet trzeźwy pozostaje alkoholikiem...
„Myślałem do dzisiaj, że moje życie to praca przerywana okresami pijaństwa. A przecież mogę widzieć swoje życie jako pijaństwo czasem przerywane okresami pracy”, napisał autor.
Rehab to przesłanie, świadectwo dla wszystkich, którzy borykają się z alkoholizmem, a także dla tych, którzy starają się tę chorobę zrozumieć. To książka o problemach czekających osobę, która chce przestać pić, o pytaniach, które musi sobie zadać, o odpowiedziach, które musi znaleźć, i o nadziei na poprawę. Pokazuje, jak trudne i powolne jest dochodzenie do prawdy o samym sobie, jak zdradliwy i podstępny potrafi być własny umysł. Z całą surowością demaskuje ludzkie słabości, a zwłaszcza słabości alkoholika. Ale daje wiarę i wskazuje drogę wyjścia.
„Jutro znów będzie wczoraj” to oryginalnie napisana powieść, której narracja w całości jest prowadzona przez głównego bohatera. On – młody, dwudziestodwuletni, inteligentny i chorobliwie bogaty – na pozór udaje beztroskiego młodzieńca, zepsutego pieniędzmi ojca. W rzeczywistości wykorzystuje swoją pozycję społeczną, aby brutalnie i bez litości manipulować ludźmi, którzy go otaczają. Perfidnie i z chirurgiczną precyzją tworzy niewidzialną sieć powiązań i uzależnień. Definiuje otoczenie według własnych reguł. Nieustająco wykorzystuje ludzi i ich słabości, głównie tę największą, nieomal narkotyczną, nieodpartą, nieuleczalną, chorobliwą chęć bycia kimś innym, lepszym. Swoje działania traktuje jak używkę, unikalną, wyjątkową i skomplikowaną w swojej strukturze. To ona popycha go dalej i dalej. Bez emocji, na chłodno, kalkuluje kogo i jak wplątać w swoją sieć. Wydaje mu się, że w swoim postępowaniu doszedł po perfekcji. Miasto, w którym żyje, leży u jego stóp. Większość osób się go boi, nie mogąc jednocześnie tego strachu okazać. W swoich oczach jest nadczłowiekiem.
Pewnego dnia w jego życiu wszystko wywraca się do góry nogami. Jego wiara w swoją boską nieomylność zostaje wystawiona na ciężką próbę. A właściwie nieustające pasmo prób. Stojąc na skraju przepaści, musi podjąć decyzję, co zrobić dalej. Znacznie trudniejszą niż wszystkie, które podejmował do tej pory. A to dopiero początek…
„Ten palant ze zdjęcia… to ja, a przynajmniej tak mogli o mnie wtedy myśleć – gwiazda życia. VIP. Celebryta we własnym świecie. Tak dumny ze swojego statusu, że autografem nazywał splunięcie komuś w twarz. I jeśli kiedykolwiek ktoś chciałby zamieścić na Wikipedii definicję gościa urodzonego w czepku, pewnie mógłby wkleić moje zdjęcie. Wystarczyłoby. Nie ma w tym krzty przechwałki. Tak namalowany portret służył jednak jako zasłona dymna dla zupełnie innej, głęboko skrywanej osobowości i tego, czym tak naprawdę czułem, że byłem. A właściwie: stawałem się”.
T.L. Anselmo to pseudonim artystyczny Przemysława Witkowskiego. Przemek, rocznik 1979, jest absolwentem Wydziału Teologii – kierunek dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Przez ponad piętnaście lat był wokalistą w heavymetalowych grupach: Hedfirst i The Supergroup. W sumie wydał pięć profesjonalnych płyt, z których część można nabyć w sklepach muzycznych na całym świecie. Jest jedną z nielicznych osób, która miała możliwość wykonania na żywo utworu „Roots Bloody Roots” z legendarnym wokalistą grupy Sepultura Maxem Cavalerą podczas koncertu w Warszawie.
W młodości przez pięć lat był członkiem redakcji magazynu „Aktivist”. Od dawna jest związany z branżą przemysłu spotkań. Pełnił funkcję dyrektora kreatywnego i zarządzającego w topowych agencjach eventowych. Obecnie jako współwłaściciel firmy Focus Event jest odpowiedzialny za strategię, komunikację oraz koncepty kreatywne realizowanych wydarzeń.
Dzięki serii "Lektura z opracowaniem" beędziesz zawsze dobrze przygotowany: do lekcji, sprawdzianu, klasówki i matury! Pełen tekst lektury wraz z komentarzami umieszczonymi na marginesach oraz rzeczowe, przydatne opracowanie lektury. Opracowanie zawiera biografię autora, streszczenie tekstu lektury, charakterystykę postaci, wykaz najważniejszych motywów i nawiązań, zbiór komentarzy do tekstu wraz z numerami stron. Historia przemiany skąpego, bezdusznego, samolubnego Ebenezera Scrooge'a w hojnego, serdecznego, sympatycznego człowieka. Po spotkaniu z trzema duchami zrozumiał do czego prowadzi skąpstwo i egoizm – człowiek, który żyje wyłącznie po to, aby pomnażać majątek, zostanie zapomniany i stanie się bardzo samotny.
Bohaterem książki Eski jest nauczyciel, który pomimo rozwijającego się uzależnienia od środków psychoaktywnych stara się normalnie funkcjonować w pracy i wypełniać swe rodzicielskie obowiązki. Nie dostrzega, jak powoli wszystko zaczyna wymykać mu się spod kontroli, a destrukcja w jego życiu zatacza coraz szersze kręgi. Autor nie ocenia bohatera, pokazuje jedynie w sposób często brutalny, a czasem z dużym humorem i dystansem, zmiany w postrzeganiu otoczenia, a przede wszystkim siebie samego przez osobę uzależnioną. Czy bohater książki podejmie walkę, by zerwać z nałogiem?
Mocna lektura w męskim stylu!
Co się zdarzyło w hotelu Gold to współczesny kryminał z historią miłosną w tle albo – jeśli ktoś woli – opowieść o miłości z wątkiem kryminalnym. A wszystko podszyte lekką ironią.
Biały Kafka to gorzka i ironiczna opowieść o alkoholowym uzależnieniu zdegradowanego dziennikarza. Jedyną wartością, która może ocalić bohatera z pijackiego piekła, jest miłość.
„Spośród wielu sposobów, do których uciekają się pisarze, by opowiedzieć świat, preferuję posługiwanie się narracją precyzyjną, jasną i uczciwą, która opisuje fakty z życia codziennego w sposób fascynujący.” (z wywiadu z autorką)
Sześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu.
„Ta wciągająca opowieść o dwóch przyjaciółkach Lili i Elenie, o Neapolu, o walkach rodzin, o politycznych rozgrywkach przełomu lat 60. i 70., o rewolucji seksualnej – jest przede wszystkim historią budzenia się kobiecej świadomości”. Justyna Sobolewska, Polityka
„Włoska kultura, opuszczona przez Felliniego i Antonioniego, zdominowana przez telewizyjną papkę ery Berlusconiego, po latach posuchy zyskała nową światową markę”. Juliusz Kurkiewicz, Gazeta Wyborcza
„Pisarka zdobywa się na brutalną szczerość i bardzo często porusza tematy tabu, a także dokonuje bezlitosnej analizy swoich bohaterek – z uporem tropi źródła ich lęków i wypunktowuje słabości. Ich losy, problemy i emocje przedstawia w tak wyrazisty i autentyczny sposób, że trudno nie ulec sugestii recenzentów, ale i samej Ferrante, że w książkach opisuje ona własną historię”. Michał Kukawski, Twój Styl
Obsesja Baśki eR. - najnowsza powieść Barbary Rosiek, w której autorka odkrywa przed czytelnikiem obszerne fragmenty dzienników, po wielu latach powraca do wydarzeń sprzed lat i rozprawia się z traumą z przeszłości.
Pisanie tego tekstu może nadal mnie emocjonalnie rozwalić. Ale czuję, że znowu to odkładając, pogarszam sprawę swej egzystencji tutaj. To proste, papier to przyjmie, a ja może odetchnę w końcu oddając traumę, która nadal mnie zżera.
Obudzić ponownie potworną miłość i namiętność. Czy dam radę? Czy nie skończy się to ponownie szpitalem? Jak zawsze, gdy próbuję wymieniać twoje imię zbyt gwałtownie, nadal porażona przeszłością, jakby wszystko trwało nadal.
Bruno urodził się inny. Dziwny. Matka chciała za wszelką cenę strzec jego potwornej tajemnicy, skazała więc chłopca na domowe więzienie. Bruno miał jedynie okno, przez które poznawał świat. I Pinę. Dziewczynkę, którą życie nauczyło by stale uciekać i w żadnym razie nie dać się złapać. Bruno i Pina byli sobie przeznaczeni. Od samego początku. Od chwili, kiedy odkryli, że są tak samo samotni, a ich życie zdominowane jest przez jedno tylko pragnienie - by przetrwać. Szyby stanowiły granicę ich świata, ale także dawały jedyną możliwość, by uczyć się siebie nawzajem.
Historie, jakie opowiada Zbigniew Naszkowski, zdarzają sie naprawdę. Co prawda nie na jawie, tylko we śnie. We śnie można wskoczyć do akwarium i ramię w ramię z rybą wypłynąć w morze, można pójść nad Wisłę z ubraną w płaszcz i kapelusz małpą poznaną w ZOO – i czuć się wolnym i szczęśliwym. We śnie ożywają też nasze lęki i tęsknoty, do których nie zawsze chcemy sie przyznawać. Pan B. i inni bohaterowie tych surrealnych historii trochę się dziwią, ale przecież czują, że dzieje się coś ważnego, i nie negują faktów.
Bestseller, który zdobył w 1999 roku Nagrodę Pulitzera i PEN/Faulkner Award.Godziny to głęboko poruszająca, przepełniona namiętnościami powieść inspirowana życiem i twórczością Virginii Woolf. Michael Cunningham umieścił jej akcję na przemian w różnych okresach XX wieku. Losy dwóch głównych bohaterek - Clarissy Vaughan i Laury Brown - splata z wątkami zaczerpniętymi z życiorysu pisarki.Clarissa, mieszkanka współczesnego Nowego Jorku, nazwana przez mężczyznę, którego kocha, panią Dalloway, jest wydawcą. Laura - gospodynią domową uwięzioną w dusznym, beznamiętnym małżeństwie. Obie szamoczą się między pragnieniem miłości a wpojonymi zasadami, między nadzieją a rozpaczą. Próbują odnaleźć radość życia na przekór temu, czego oczekują od nich przyjaciele, kochankowie, rodzina.
Lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte. Mała węgierska wieś. Skrajna bieda i brak perspektyw, które dawałyby nadzieję na lepszą przyszłość. Życie sprowadzone do pracy w państwowych gospodarstwach i pijatyki w miejscowej karczmie. Relacje mieszkańców opierają się tu na wzajemnej nieufności, niechęci i agresji – mężowie biją żony, a matki dzieci. Wszechobecne ubóstwo ma wymiar nie tylko materialny, ale też emocjonalny i intelektualny.
Bohater powieści, kilkuletni wrażliwy chłopiec, którego rodzina żyje na uboczu tej wiejskiej społeczności, szybko dostrzega swoją odmienność. Stopniowo odkrywa własną tożsamość, a także przyczyny odrzucenia i izolacji. Powieść pozwala spojrzeć oczami dziecka na brutalną rzeczywistość, a doświadczone przez los postaci długo nie dają o sobie zapomnieć.
Następnego wieczoru mama wraca do lektury. Znowu mogę się bawić monetami.Kiedy kończy, zamyka książkę i długo się nie odzywa. Gdy podnosi na nas wzrok, ma łzy w oczach. „Gardzą tu nami, wiecie? Ta wieś nas nienawidzi. Każda wieś nas nienawidzi. Musicie uważać na to, co, gdzie i do kogo mówicie. Nie odzywajcie się przy dzieciach członków partii. Najlepiej ich unikajcie. Tak będzie najbezpieczniej. Musicie milczeć. Z nikim nie rozmawiajcie. Z nikim się nie bawcie. Nie wolno wam mówić, kim jesteście. Nie wolno wam zadawać się z chłopskimi dziećmi, bo zrobią z was kozła ofiarnego. Czarną owcę. Będą was o wszystko obwiniać”,mówi. Potem znowu milknie.
W żadnym innym utworze literatura czeska nie zbliżyła się do twórczości Franza Kafki tak bardzo, jak w Świnkach morskich.
Milan Exner
Pewien praski bankier z braku innego pomysłu kupuje synowi na Boże Narodzenie świnkę morską. Jak dalece to niewinne wydarzenie zmieni życie rodziny? Jakie sekrety skrywa bank narodowy? I czy przed kryzysem finansowym można schować się w beczce?
Absurdalny humor i przerażające tajemnice.
Z ciekawością obserwowałem, jak ta historia się rozwinie. Te nocne godziny spędzone przy maszynie do pisania, wypełnione spokojnym oczekiwaniem, jak rozwiną się zaskakujące dialogi. A czasem zaglądałem obok – do pokoju, w którym spali chłopcy – do klatki ze świnkami.
Ludvík Vaculík
Co z nimi robił?
Jedna z późnych powieści Philipa Rotha, traktująca o zmaganiu się ze starością i odchodzeniu. Intymna i zarazem uniwersalna. Przepełniona poczuciem straty i żalem. Jej tytuł pisarz zaczerpnął z piętnastowiecznego moralitetu.
Książka zaczyna się od pogrzebu głównego bohatera. Potem losy Everymana śledzimy, poczynając od jego pierwszego szokującego zetknięcia ze śmiercią na idyllicznej plaży w czasach dzieciństwa, poprzez kolejne małżeńskie próby i osiągnięcia zawodowe mężczyzny w kwiecie wieku, aż po starość, kiedy kolejno żegna swoich rówieśników i walczy z niedoskonałościami ciała, które odmawia mu posłuszeństwa.
To właśnie starzejące się ludzkie ciało – co częste u Rotha – staje się głównym bohaterem tej małej (niespełna 170 stron!), lecz potężnej książki. Nieunikniona kolej rzeczy, budząca w nas jednakowe przerażenie, której doświadczymy wszyscy.
Bohater Rotha jest Każdym naszych czasów, mimo – a może dlatego – że jego życie jest tak bardzo zwyczajne, a finał przewidywalny. Na początku wspominają go najbliżsi, następnie opowieść snuje narrator, czyli sam Roth, który przypisuje mu ostateczną konstatację pozbawioną nadziei: „Uwolniony od istnienia, przeniósł się bezwiednie w krainę nigdzie. Tak jak się tego obawiał od samego początku”.
Zbigniew Pietrasik, „Polityka”
Od "Szpitala Przemienienia" zaczyna się droga pisarska Lema. Powieść to inna niż pozostałe, bo współczesna, a nawet "wojenna". A przecież udało się w niej autorowi — na małej przestrzeni odciętego od świata szpitala psychiatrycznego — zainscenizować dramat człowieka. Człowieka jako istoty rozdartej dziwacznie między umysł i ciało, a przy tym desperacko poszukującej sensu egzystencji i próbującej ocalić swój etyczny instynkt w obliczu nowego europejskiego nihilizmu, atakującego od zewnątrz i także od środka — pod postacią choroby duszy. Wbrew pozorom, najważniejsze książki fantastyczne Lema tu, w "Szpitalu Przemienienia", mają swoje korzenie.
To powieść, dzięki której możemy przenieść się do świata ponadzmysłowego. Transcendencja ukazana w książce dotyczy świata aniołów, a dokładniej istot, które, przebywszy drogę u boku człowieka, aniołami dopiero się staną. Przemierzając kolejne strony powieści, nie obcujemy jednak tylko ze światem nieziemskim. Wręcz przeciwnie. Naszym oczom ukazują się historie zwykłych ludzi ludzi zagubionych, potrzebujących pomocy, którzy doświadczają tak potrzebnego im wsparcia, choć dzieje się to poza ich świadomością. Podczas lektury tej powieści człowiek na chwilę się zatrzymuje, dokonuje retrospekcji swojego życia, staje przed pytaniem: Czy rzeczywiście tylko ja decyduję o swoim losie?.
Jeden z 5 najlepszych thrillerów psychologicznych 2016 roku
według „Wall Street Journal”
Najważniejsza holenderska nagroda dla powieści kryminalnej –
Gouden Strop
Ponad 200 000 sprzedanych egzemplarzy
Powieść zekranizowana w Holandii. Amerykańska wytwórnia realizuje
nowy film!
„Dziewczyna w ciemności jest już bestsellerem w Europie. Świetnie
się czyta, oszałamia tempem, przeraża mrokiem i chwyci za gardło
czytelników Dziewczyny z pociągu”.
„LIBRARY JOURNAL”
„Intensywny domesti c noir – poruszający i przerażający o strasznych
rodzinnych tajemnicach. Inteligentny, misternie skonstruowany,
świetnie napisany, absolutnie oryginalny, bez żadnych stereotypów”.
„CRIMEZONE”
Iris, młoda prawniczka i samotna matka, z trudem stara się pogodzić
pracę z opieką nad trudnym w wychowaniu synkiem.
Ray, skazany za zamordowanie młodej kobiety i jej córeczki, odsiaduje
wyrok w zakładzie psychiatrycznym. Twierdzi, że jest niewinny.
Na pierwszy rzut oka nic ich nie łączy. Do chwili, kiedy Iris dokonuje
szokującego odkrycia.
Ryzykując karierę, postanawia dowieść niewinności Raya. Nie przeczuwa,
jak bardzo osobiście zaangażuje się w tę sprawę. I że jej prywatne,
niebezpieczne śledztwo ujawni prawdę, której wolałaby nie
poznać: że całe jej życie oparte jest na kłamstwie…
MARION PAUW to bestsellerowa holenderska autorka thrillerów
psychologicznych sprzedanych w samej Holandii w ponad pół
milionie egzemplarzy. Przełomem w jej karierze była Dziewczyna
w ciemności. Powieść otrzymała najwyższą holenderską nagrodę
dla literatury kryminalnej. W 2013 roku została zekranizowana. Film
wyróżniono nagrodą Gouden Film dla najbardziej kasowych obrazów
kinowych. W 2016 prawa do publikacji Dziewczyny w ciemności kupiły
największe wydawnictwa w 10 krajach. Amerykańska wytwórnia
Dutch Tilt Film nabyła prawa filmowe do nowej ekranizacji.
Bohaterowie Trainspotting powsracają!
Życie Marka Rentona zdaje się biec zwyczajnym torem: uczelnia, śliczna dziewczyna, a nawet pewien status społeczny. Jednak po śmierci młodszego brata wszystko po kolei mu się rozpada, a on sam zaczyna szwendać się ze starymi kumplami. Sick Boy, Spud Murphy, Tommy Lawrence, Matty Connell oraz Franco Begbie szybko wciągają go w swoje szalone plany.
Irvine Welsh ponownie zabiera nas do Edynburga lat 80., do epoki thatcherowskiej – wysokiego bezrobocia, kiepskich widoków na przyszłość, do czasów, kiedy kasa i dragi były trudne do zdobycia. Stworzona przez niego barwna ekipa miota się pomiędzy kolejnymi mrocznie komicznymi nieszczęściami. Mocna, ujmująca powieść Trainspotting Zero - za sprawą pieprznego języka i chropawego humoru - wyśmienicie odtwarza zawrotny zjazd na dno głównych bohaterów.
Prequel kultowego bestsellera Trainspotting to powieść porywająca, która w ujmujący sposób ukazuje, jak stworzeni przez Welsha barwni szubrawcy zbłądzili po raz pierwszy.
„PERŁA. Afrykański przypadek księdza Grosera” to piąty tom z cyklu. W 2003 roku książka Jana Grzegorczyka „Adieu. Przypadki księdza Grosera” przełamała tabu w mówieniu o prywatnym życiu księdza i kondycji polskiego społeczeństwa katolickiego. Książka trafiła na wszystkie listy bestsellerów. Potem wyszły „Trufle”, „Cudze pole”, „Jezus z Judenfeldu”, który stanowił prequell. Zapowiadana na jesień pozycja będzie kontynuacją „Cudzego pola”. Ksiądz Groser, który w finale tej powieści został przybity w sposób symboliczny do rusztowań budowanego kościoła. Z dramatycznego zdarzenia wychodzi pokiereszowany fizycznie, ale jego autorytet wzrasta proporcjonalnie do piekła, które przeszedł. Do jego parafii, gdzie jest przyrównywany do ojca Pio i „Jerzego Popiełuszki, który przeżył” ciągną pielgrzymi. Aż do dnia, który odmieni bieg wydarzeń. Namówiony przez swego znajomego, słynnego podróżnika, ksiądz Wacław udaje się do Afryki. Powstała okazja na zrealizowanie jego odwiecznego marzenia… Czy odnajdzie tam spokój, a przede wszystkim sens niewytłumaczalnych doświadczeń?
Grzegorczyk pisze o sprawach wiary, ale jego książki czytają także niewierzący. Jedną z motywacji, która sprawiła, że Grzegorczyk wrócił do pisania dalszych dziejów Grosera był list od niewierzącego studenta: „Proszę o dalszą część, nie może być tak, że zostawia pan rannego księdza i my nie wiemy co się z nim stanie…” Na jesień się dowiemy!
Monumentalna powieść uznana przez krytyków literackich na świecie
za jeden z najlepszych utworów współczesnej literatury.
Jacques lub Jaime lub Jacobo Deza przygląda się nieznanym twarzom otaczających go ludzi. Przygląda się swojej twarzy. Odkrywa, że pozornie spokojny, zachodni świat, w którym żyjemy, toczy trucizna zdrady i przemocy.
To coś więcej niż jedynie pasjonująca historia, to wielopoziomowa, śmiała proza napisana z prawdziwą maestrią.
„Marias, jeden z najoryginalniejszych pisarzy Europy, to autor, w którego prozie można się zanurzyć i błogo zatracić”. Gazeta Wyborcza
„Wielka powieść filozoficzna w szpiegowskim kamuflażu”. Polityka
„ Niezwykle szeroki zakres tematyczny (to jest w pewnym sensie powieść totalna), fenomenalny styl, a przede wszystkim głębokość analizy psychologicznej sprawiają, że w Twojej twarzy jutro Marías zbliża się do Prousta – i to jest oczywiście bardzo mocne porównanie, pojawiające się jednak regularnie w tekstach dotyczących twórczości Hiszpana, a przy tym jak najbardziej uzasadnione”. Zeszyty Literackie
Justine Lévy, córka Bernarda-Henri Lévy’ego, słynnego francuskiego filozofa, eseisty, obrońcy praw człowieka, nieustannie obecnego w mediach, oraz top-modelki Isabelle Doutreluigne, której zdjęcia zdobiły w latach 60. i 70. okładki m.in. „Vogue’a” i „Purple Magazine”. Jej relacje z matką zawsze były trudne. Zostawiła ją, gdy Justine miała cztery lata i od tego czasu wychowywał ją ojciec, którego córka uwielbiała. Z matką spędzała weekendy, gdy ta nie była zbyt pijana lub naćpana, by się nią zająć. Tę trudną relację opisała w książce Zła córka.
Była żoną Raphaëla Enthovena, który rzucił ją dla słynnej piosenkarki, Carli Bruni. Justine to osoba chorobliwie nieśmiała i wrażliwa, miała traumatyczne dzieciństwo, a niską samoocenę starała się rekompensować, zażywając leki uspokajające i antydepresanty, od których uzależniła się tak bardzo, że w końcu wylądowała w ośrodku psychiatrycznym. Odejście Raphaëla stanowiło dla niej wielki cios, opisała potem swoje przeżycia, rozpacz i powrót do względnej normalności w książce Nic takiego, która ukazała się we Francji w 2004 r. i trafiła na listy bestsellerów, jeszcze zanim Carla Bruni została żoną prezydenta Francji.
Potem szczęśliwie poznaje aktora, Particka Mille (Pablo) i ta nowa miłość pozwala jej wyjść na prostą.
W Radości odnajdujemy wszystkie te wątki z przeszłości, ale głównym tematem jest inny etap w życiu Justine (czyli książkowej Louise) - sama zostaje matką. Postanawia, że nigdy nie będzie już smutna, żeby nie przekazać tego smutku swoim dzieciom. Pragnie być idealną matką. To dla niej duże wyzwanie, bo ciągle musi walczyć ze skłonnościami do depresji, z własnymi lękami i obsesjami. Z tej nowej perspektywy patrzy teraz na własne dzieciństwo, próbuje uporządkować wspomnienia, rozwikłać zagadki z przeszłości i mimo wszystko pogodzić się z nieżyjącą już matką.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?