Przedsiębiorczość Podstawy teoretyczne
-
Autor: Piecuch Teresa
- ISBN: 9788325552916
- EAN: 9788325552916
- Oprawa: miękka
- Wydawca: C.H. Beck
- Format: 238x165x15mm
- Język: polski
- Seria: ZARZĄDZANIE
- Liczba stron: 272
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
35,26złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,26 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Kierowana jest przede wszystkim do studentów szkół wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania jako podręcznik do podstaw przedsiębiorczości. Stanowi też interesującą lekturę dla praktyków – przedsiębiorców oraz menedżerów działających w sektorze MSP.
Książka prezentuje m.in.:
różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania,
charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, nowe aspekty w teorii przedsiębiorczości,
charakterystykę przedsiębiorcy – jego cechy, motywy, różne rodzaje przedsiębiorców,
uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości – zarówno wewnętrzne (tkwiące w przedsiębiorcy – podmiocie), jak i zewnętrzne (wynikające z otoczenia),
specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych,
tradycyjne i niekonwencjonalne formy finansowania działalności MSP oraz instytucjonalne formy wsparcia tego sektora.
Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące:
przedsiębiorczości rodzinnej, jej istoty i rodzajów, najważniejszych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych;
przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej;
przedsiębiorczości akademickiej, będącej przejawem innowacyjnej koncepcji przedsiębiorczości rozwijanej wśród studentów i pracowników naukowych uczelni;
przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.