Monografia Edukacja wczoraj, dziś, jutro jest wspólnym przedsięwzięciem pedagogów skupionych wokół środowiska naukowego Uniwersytetu Zielonogórskiego i ma charakter pracy zbiorowej. Jej konstrukcja z podziałem na część poświęconą wspomnieniom i część prezentującą bieżącą refleksję teoretyczną oraz jej praktyczne zastosowanie jest następstwem przemyślanej strategii wpisanej w tytuł publikacji. [...] dzięki zastosowanemu podziałowi praca nabiera wyjątkowego waloru, opartego na zróżnicowaniu zawartych w książce narracji. Mocną stroną jest właśnie jej różnorodność, dostrzegalna już od pierwszych stron, które wprowadzają Czytelnika we wspomnienia o profesorach, doktorach i wykładowcach (dawnego) Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Pedeutologii zatrudnionych na Uniwersytecie Zielonogórskim, a następnie towarzysząca w dalszej części książki w bogactwie zagadnień, analiz, interpretacji i poglądów reprezentowanych przez autorki i autorów poszczególnych rozdziałów. Fragment recenzji dr. hab. Łukasza Albańskiego, prof. UP
Seria o tematyce naukowej dla dzieci w wieku 8-12 lat. Zakres tematów został opracowany we współpracy z multidyscyplinarnym międzynarodowym komitetem naukowym posiadającym kompetencje w zakresie pisania dla młodych czytelników. Każdy tom obejmuje zabawny komiks o przygodach postaci znanych z filmów Disneya, zawierający fakty naukowe, a na dodatkowych stronach znajdują się teksty bardziej szczegółowo omawiające treści naukowe zawarte w komiksie. Dziwne znalezisko to tylko początek niesamowitej przygody, dzięki której Lilo i Stich odkryją, jak zmieniało się życie na Ziemi. Na czym polega ewolucja? Opowie o tym energiczny kosmita Plikli - ekspert od planety Ziemia. Zaprzyjaźnij się z moa-nalo, niezwykłym hawajskim ptakiem. Dowiedz się, czym jest bioróżnorodność, poznaj fascynujące umiejętności roślin i tajemnice prehistorycznych zwierząt.
Książka „Pedagog w klasie. Warsztaty edukacyjne, psychoedukacyjne oraz scenariusze na święta i uroczystości szkolne” to praktyczna pomoc dla każdego pedagoga. Publikacja zawiera różnorodne scenariusze zajęć z uczniami – w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga. Cały materiał podzieliliśmy na 3 bloki tematyczne: Cz. I Zajęcia edukacyjne dla uczniów – zwierzęta, rośliny, przyroda, alfabet; Cz. II Warsztaty psychoedukacyjne – emocje, rozwijanie mocnych stron; Cz. III Scenariusze na święta i uroczystości szkolne.
Odkryj potęgę wyobraźni! Zbuduj minifigurkę Zoey i wraz z nią staw czoła Królowi Koszmarów oraz jego armii. Rozwiązuj zagadki, przemierzaj labirynty, przeczytaj oryginalne opowiadanie i pełne humoru komiksy. Podróżuj po pełnej przygód krainie snów i odkryj, dlaczego kreatywność i przyjaźń rządzą w świecie LEGO(R) DREAMZzz!
Rodzaj: mapa laminowana jednostronna z przewodnikiem na odwrocie Skala: 1:40'000 Rok wydania: 2023 Wydanie: 13 Format: B1 (68 x 98 cm) Beskid Mały to mapa prezentująca obszar najmniejszego, ale jakże urokliwego polskiego Beskidu. Zasięg mapy obejmuje tereny pomiędzy Bielskiem-Białą na zachodzie i Suchą Beskidzką na wschodzie oraz Wadowicami od północy i Żywcem na południu. Centralną cześć stanowi rozległy Leskowiec (922 m n.p.m.) ze znajdującym się tuż obok schroniskiem PTTK Leskowiec , węzłem szlaków i kaplicą na Groniu Jana Pawła II. Jest to mapa jednostronna w skali 1:40'000. Obszar Beskidu Małego posiada charakter zwartej, rozległej wyspy górskiej, którego najwyższym szczytem jest Czupel (930 m n.p.m.). Dla turystów jest to łatwo dostępny obszar z gęstą siecią szlaków turystyki pieszej, rowerowej i narciarskiej. Jeziora Żywieckie i Międzybrodzkie stwarzają dobre warunki do uprawiania sportów wodnych. Obszar Beskidu Małego to również region bogaty kulturowo, gdzie spotkać można ślady wczesnośredniowiecznych grodzisk, ruiny rycerskich zamków, dawne rezydencje magnackie, staropolskie szlacheckie dworki, czy niespotykane gdzie indziej kamienne szałasy. W regionie tym urodził się i wychował Jan Paweł II, który często wędrował po szlakach tego Beskidu. Aktualizacji mapy dokonaliśmy na bazie własnych prac terenowych oraz w konsultacji ze znakarzami szlaków. Na mapie zastosowano cieniowanie w celu uzyskania wrażenia plastyczności rzeźby terenu. Na odwrocie znajduje się obszerny informator turystyczno-krajoznawczy zawierający opisy miejscowości oraz większość atrakcji turystycznych. Całość została wzbogacona atrakcyjną galerią nowych zdjęć autorstwa Krzysztofa Haase. Mapa zawiera także plany centrum Bielska-Białej i Wadowic. Polecana jest do uprawiania różnych form turystyki, jak również dla osób zmotoryzowanych.
Czwarty tom serii o przygodach dzielnej drużyny Miki i Magowie. Wejdź do świata legend, mitów i przepowiedni, dzielnych bohaterów, wielkich przygód, dalekich wypraw, starożytnych artefaktów, magów, królów, wojowników, smoków... a także znakomitego humoru! Odkryj nowe przygody znanych disnejowskich bohaterów w świecie fantasy! Drużyna Miki i Magowie musi odnaleźć tajemniczego władcę, który według przepowiedni ma zjednoczyć wszystkie ludy przed nowym brzaskiem i uzyskać moc smoka. Podczas wyprawy Miki, Goofy, Donald i Fafnir poznają kolejne królestwa, mierzą się z wieloma niebezpieczeństwami, groźnymi wojownikami i mrocznymi zastępami, spotykają dawnych wrogów, takich jak Czarny Piotruś i Fantomen, a także wiernych sprzymierzeńców: Minnie, Klarabellę, Grandalfa. Czy zdołają przywrócić pokój i harmonię wszystkim krainom? Jakie przygody czekają ich w Oberonie, nadrzewnym królestwie legendarnych elfów, i na arenach w świecie mocarnego Orosa? Czy są gotowi stawić czoło przeznaczeniu? Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w "Legendary Collection Wizards of Mickey": 1. "Aurora", "Magicraft"; 2. "Oberon", "Arena", "Destino".
Dwa kolejne tomy, trzeci i czwarty, Stylu późnego w muzyce, literaturze i kulturze są zapisem wykładów wygłoszonych na konferencji zorganizowanej w 2014 roku przez Akademię Muzyczną w Katowicach i Uniwersytet Śląski. Było to już trzecie spotkanie z cyklu "styl późny", które zgromadziło muzykologów, teoretyków muzyki, literaturoznawców, historyków sztuki, kulturoznawców i filozofów. Problematyka obydwu publikacji dowodzi, że zjawiska "późności" i "schyłkowości" wciąż budzą wiele kontrowersji, nie poddają się jednoznacznym klasyfikacjom i opisom. W tomie czwartym pomieszczono artykuły dotyczące zagadnień stylu późnego w kulturze europejskiej XX wieku. Wśród poruszonych tematów, widzianych przez autorów poprzez pryzmat stylu późnego i "późności", znalazły się: dzieła filmowe Langa, Leana i Kurosawy, twórczość kompozytorska Blocha, dzieła Iwaszkiewicza w kontekście inwariantnego modelu Tomaszewskiego, elementy stylu późnego w dojrzałej twórczości Sikorskiego, schyłkowy modernizm w utworach Ptaszyńskiej, teologia wydarzenia Caputo jako przykład schyłkowości postsekularyzmu, wielowymiarowy proces zmian, zwłaszcza ekonomicznych i społecznych, w Liverpool, fascynacje stylem późnym w literaturze, muzyce i sztuce, transformacje stylu kompozytorskiego Andrzeja Panufnika, zagadnienie teodycei w Błaznach Barry'ego.
Czas jest [...] istotnym elementem badań naukowych. Niezależnie od tego, czy i w jakim stopniu zostanie włączony w przedmiot badań, zawsze jest czynnikiem determinującym. Nic bowiem w nauce nie odbywa się poza ramą czasową. [...] Celem publikacji jest prezentacja aktualnych refleksji nad elementami języka istotnymi dla dydaktyki szkolnej oraz wyników analiz poprowadzonych przez młode badaczki polonistyki. Opracowania, składające się na niniejszy zbiór, odnoszą się do różnorodnych aspektów języka i ujmują wybrane problemy ucznia i szkoły, dla których czas jest jednym z ważniejszych elementów życia. [...] Prezentowana książka [...] stanowi [...] zbiór zróżnicowanych doniesień empirycznych, traktujących o szkole i uczniu w określonym czasie. Skoro jednak, zgodnie ze słowami Fryderyka Schillera, czas przynosi radę, której należy oczekiwać cierpliwie, wyrażamy nadzieję, że nasza publikacja skłoni do refleksji nad współczesnymi uwarunkowaniami nauczania szkolnego oraz będzie stanowić inspirację do podejmowania przez młodych naukowców dalszych badań językoznawczych w tym zakresie. (ze "Wstępu")
Tom "HistoRisus. Historie śmiechu / śmiech [w] historii" jest zbiorem tekstów wynikających z fascynacji mnogością i wagą ról śmiechu w kulturze. W artykułach zawartych w niniejszym zbiorze spotykają się różne jego tropy i różne jego literackie i kulturowe odwzorowania, od antyku do współczesności. Wspólnym celem książki jest porównawcze przyjrzenie się rolom i znaczeniom śmiechu w historii, kulturze i literaturze europejskiej - ze szczególnym uwzględnieniem śmieszności w historii, śmiechu jako narzędzia manipulacji, miejsca i wieloznaczności śmiechu w tekstach historycznych i literackich, karnawałowości w historii i historii karnawałowości, elementu zabawy w historii i literaturze, historii jako zbiorowej histerii, elementu szaleństwa, paranoiczności i maniakalności w tekstach historycznych i literackich - oraz szeroko rozumianym teoretycznym, filozoficznym i psychologicznym aspektom śmiechu. Wszystkie teksty tworzące "HistoRisus" przypominają jednocześnie, że historia śmiechu w kulturze zachodniej to również historia prób jego tłumienia i zamykania w ramach, które dobrze określają bachtinowskie kategorie karnawałowości. Od "Etyki nikomachejskiej" Arystotelesa i "Państwa Bożego" św. Augustyna po współczesne karykatury polityczne, śmiech budził i budzi zgrozę i oburzenie tych, którzy widzą w nim zagrożenie dla ustalonego porządku. Niniejszy zbiór esejów jest zatem również wielogłosem, w którym analizowane są relacje między śmiechem i śmiesznością a hierarchiami władzy. Pośród autorów zawartych w tomie tekstów są literaturoznawcy, historycy i socjologowie, piszący o śmiechu w antyku, w literaturze i historii XIX wieku, w twórczości futurystów, przedwojennych kabareciarzy i dwudziestowiecznych bardów, w filmach propagandowych i fabularnych oraz w powieściach graficznych.
Dwa kolejne tomy, trzeci i czwarty, "Stylu późnego w muzyce, literaturze i kulturze" są zapisem wykładów wygłoszonych na konferencji zorganizowanej w 2014 roku przez Akademię Muzyczną w Katowicach i Uniwersytet Śląski. Było to już trzecie spotkanie z cyklu "styl późny", które zgromadziło muzykologów, teoretyków muzyki, literaturoznawców, historyków sztuki, kulturoznawców i filozofów. Problematyka obydwu publikacji dowodzi, że zjawiska "późności" i "schyłkowości" wciąż budzą wiele kontrowersji, nie poddają się jednoznacznym klasyfikacjom i opisom. W tomie trzecim pomieszczono artykuły dotyczące zagadnień stylu późnego w kulturze europejskiej począwszy od XVIII wieku. Wśród poruszonych tematów, widzianych przez autorów poprzez pryzmat stylu późnego i "późności", znalazły się: polskie poetyki oświeceniowe Golańskiego, Dmochowskiego oraz Krasickiego, styl empire w kontekście całej epoki oraz myśli Hegla, "Klavierstcke" op. 118 Brahmsa jako cykl, muzyka szkoły burgundzkiej XV wieku a twórczość francuskich kompozytorów końca XIX wieku, "Trio fortepianowego d-moll" op. 120 Gabriela Faur na tle jego dzieł kameralnych, "IV Symfonia" op. 58 i poemat na organy solo "In paradisum" op. 61 Nowowiejskiego, indywidualizm stylistyki Rachmaninowa, twórczość Mahlera, "schyłkowość" w powieściach Wilde'a, Joyce'a i O'Briena, dzieła poetyckie Lawrence'a w perspektywie estetyki egzystencji i książki Saida "On Late Style", retoryka dynamicznej statyczności jako nowy paradygmat filozoficzny i kulturowy.
Przedstawiona do recenzji monografia składa się z 27 rozdziałów, z których każdy ma formę artykułu naukowego, a ich tematyka wpisuje się we współczesny dyskurs medioznawczy na temat dziennikarstwa jakościowego. [...] Przedstawiono w nich zarówno przyczyny spadku zaufania do mediów i obniżania się prestiżu zawodu dziennikarskiego, takie jak uwikłanie polityczne mediów i dziennikarzy, presja rynkowa wynikająca z modelu biznesowego, w jakim funkcjonują współczesne media, czy wpływ nowych technologii na zmiany w postrzeganiu społecznej roli dziennikarzy, jak i budzące nadzieję na poprawę sytuacji okoliczności i zjawiska. Te ostatnie związane są ze wzrastającym znaczeniem dziennikarstwa jakościowego, w którym upatruje się remedium na niemal wszystkie wspomniane wyżej problemy. […] Aktualność i waga naukowa podjętej w monografii problematyki pozwalają mi stwierdzić z pełnym przekonaniem, że pozycja ta wnosi nowe ustalenia do dorobku polskiego medioznawstwa i warta jest szybkiego wydania.
Z recenzji
prof. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz
Przedstawiona do recenzji monografia składa się z 27 rozdziałów, z których każdy ma formę artykułu naukowego, a ich tematyka wpisuje się we współczesny dyskurs medioznawczy na temat dziennikarstwa jakościowego. [...] Przedstawiono w nich zarówno przyczyny spadku zaufania do mediów i obniżania się prestiżu zawodu dziennikarskiego, takie jak uwikłanie polityczne mediów i dziennikarzy, presja rynkowa wynikająca z modelu biznesowego, w jakim funkcjonują współczesne media, czy wpływ nowych technologii na zmiany w postrzeganiu społecznej roli dziennikarzy, jak i budzące nadzieję na poprawę sytuacji okoliczności i zjawiska. Te ostatnie związane są ze wzrastającym znaczeniem dziennikarstwa jakościowego, w którym upatruje się remedium na niemal wszystkie wspomniane wyżej problemy. […] Aktualność i waga naukowa podjętej w monografii problematyki pozwalają mi stwierdzić z pełnym przekonaniem, że pozycja ta wnosi nowe ustalenia do dorobku polskiego medioznawstwa i warta jest szybkiego wydania.
Z recenzji
prof. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz
The book is dedicated to the topic and relevant issue, namely the impact of the war in Ukraine on the policy of the Visegrad Group countries. Collective monography deals with various aspects of relationship.
The above-mentioned covering of various aspects (international relations, asylum policy, aid, including military supplements, institutional assistance, parliamentary political debates, security policy, strategic environment, hybrid threats, media attention) makes the relatively heterogeneous character of the book.
The book can be characterized as a fruitful contribution to recent academic research on the regional impact of the war and the political situation in East Central Europe. It can be used mainly in the following scientific disciplines: political science, international relations, security and strategic studies, area studies, and media I communication studies. The book could also be helpful for decision-makers, journalists, and the educative sphere, including diplomatic education.
An excerpt from the review by Prof. Miroslav Mareš
The subject matter examined by Agnieszka Demczuk is extremely interesting and important as it touches upon the very significant and actual challenges of recent years. Issues discussed in the monograph are part of a very important up-to-date and knowledge-oriented scientific considerations as they combine media and communication studies, political science, and social psychology. Thanks to such an interdisciplinary research approach, the publication represents a very interesting source of knowledge on COVID-19 and media related issues. The combination of these research areas is the evidence of a well-considered research choice by the Author, as well as her scientific maturity and erudition.
Without any doubt the book is a synthetic study devoted to the phenomenon of COVID-19-related infodemic in Poland and its consequences to the state of the debate about SARS-CoV-2, as well as other processes that have been affected by the pandemic.
The work should be regarded as an important and extremely valuable source of information for those dealing with processes of creating information, fake news, and their impact on public spheres, as well as for those who want to deepen their knowledge on the subject COVID-19-related infodemic challenges in Poland.
Prof. Magdalena Musiał-Karg, Ph.D.
Problematyka związana z wychowaniem i samowychowaniem (jako rezultatem oddziaływań wychowawczych) jest niezwykle interesująca, wieloaspektowa i wielowymiarowa. Odnosi się do zmian w różnych obszarach funkcjonowania człowieka w codziennym życiu: jego aktywności, zdrowia i dobrostanu, edukacji i pracy, zdobywania wiedzy i umiejętności, kształtowania osobowości i charakteru, co ukazuje złożoność analizy procesu wychowania i stanowi poważne wyzwanie dla badaczy planujących eksplorować te zagadnienia.
Szerokie spektrum zagadnień dotyczące problematyki wychowania i jego oddziaływań w różnych obszarach funkcjonowania człowieka sprawia, że te kwestie stanowią i będą stanowić przedmiot badań wielu naukowców analizujących te zagadnienia w różnych ujęciach i kontekstach. W ten nurt wpisuje się monografia pod redakcją naukową Danuty Wosik-Kawali i Wiktorii Krakowiak pt. Quo vadis wychowanie. Wybrane problemy cz. II.
Autorzy zwracają [w niej – przyp. red.] uwagę na wiele problemów i wyzwań związanych z oddziaływaniami wychowawczymi. Na rynku wydawniczym niewiele jest pozycji, które przedstawiałyby tak szeroki zakres zagadnień dotyczących różnych aspektów procesu wychowania z wielu perspektyw uwzględniających realia społeczne, ekonomiczne i kulturowe. Książka może być interesująca dla studentów kierunków pedagogicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych wielowymiarowym charakterem wychowania.
Z recenzji dr hab. Beaty Jakimiuk, prof. KUL
Opracowanie prezentuje szerokie spektrum badawcze Autorów. I choć jest to kolejne studium socjologicznej analizy czasu pandemii, przedstawia ciekawe, a w wielu miejscach nowatorskie ujęcie zagadnienia. [] Badacze przyjęli za cel zobrazowanie postaw Polaków wobec rzeczywistości pandemicznej oraz jej wpływu na ich życie codzienne. Obszary badawcze to w szczególności wskazanie na stopień zmian w pracy i życiu domowym, które zdeterminowane były obowiązkową dla większości społeczeństwa zdalną formą pracy i nauki. Generowało to głębokie przeobrażenia w dotychczasowych relacjach zarówno w gronie rodzinnym, towarzyskim, jak i pozostałych relacjach społecznych. [] Dobrze zatem, że na rynku wydawniczym ukazuje się książka oparta na szerokiej socjologicznej refleksji oraz starannie przeprowadzonych i zgromadzonych wynikach badań. Badań, które w gruncie rzeczy uświadamiają czytelnikowi, że nadal poruszamy się po nie do końca rozpoznanym obszarze. Realne zagrożenia, które rysują się przed nami, stawiają wymóg kontynuacji badań socjologicznych. Fragment recenzji prof. dr hab. Wiesławy Piątkowskiej-Stepaniak
Kolorowanka przedszkolaka to seria sześciu zeszytów ilustracjami, których kolorowanie ćwiczy sprawność grafomotoryczną ręki, rozwijają spostrzegawczość, kreatywność czy zmysł estetyczny. Całość uzupełniają kolorowe naklejki.Kolorowanka przedszkolaka to seria sześciu zeszytów ilustracjami, których kolorowanie ćwiczy sprawność grafomotoryczną ręki, rozwijają spostrzegawczość, kreatywność czy zmysł estetyczny. Całość uzupełniają kolorowe naklejki.
Publikacja zawiera pomoce dydaktyczne dla ucznia do wykorzystania w trakcie zajęć lekcyjnych. Są to między innymi: gotowe szablony, instrukcje samodzielnego wykonania prac plastycznych i technicznych, liczmany, tangram, monety i banknoty, książeczkę z alfabetem, litery, symbole pogody, kalendarz obserwacji pogody. Zawarte w Wyprawce pomoce ułatwią dziecku przyswajanie materiału z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
KOLOROWE ZDRAPKI to fantastyczny zestaw zawierający: karty-zdrapki, książkę i rysik. Całość zapakowana w kartonową teczkę, co pozwala zabrać ją ze sobą i utrzymać porządek. Zdrapki zawierają karty z ulubionymi bohaterami. KOLOROWE ZDRAPKI to gwarancja wspaniałej zabawy na długie godziny i ćwiczenie koncentracji u maluchów. To wszystko w towarzystwie ulubionych postaci.
KOLOROWE ZDRAPKI to fantastyczny zestaw zawierający: karty-zdrapki, książkę i rysik. Całość zapakowana w kartonową teczkę, co pozwala zabrać ją ze sobą i utrzymać porządek. Zdrapki zawierają karty z ulubionymi bohaterami. KOLOROWE ZDRAPKI to gwarancja wspaniałej zabawy na długie godziny i ćwiczenie koncentracji u maluchów. To wszystko w towarzystwie ulubionych postaci.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?