W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
MAPA PRAWIDŁOWEGO I SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA MARKI ISTNIEJE
- ZNAJDZIESZ JĄ W TEJ KSIĄŻCE!
DZIĘKI NIEJ ZNAJOMOŚĆ MARKETINGU STRATEGICZNEGO STANIE SIĘ CZĘŚCIĄ
TAKŻE TWOJEJ WIEDZY ZAWODOWEJ.
? KREATYWNE KONCEPTY - jak powstają, ich związek z rynkiem, zmieniającym się kontekstem oraz dynamiką ekonomicznych i finansowych czynników organizacji.
? ZGODNOŚĆ pomiędzy oferowanymi produktami/usługami, sposobem ich komunikowania oraz wartościami firmy i danej grupy społecznej - jak ją utrzymać.
? DOGŁĘBNE ANALIZY PRZYPADKÓW firm odnoszących sukcesy w budowaniu silnej i znanej marki.
Autorzy na podstawie swojego ponad 15-letniego doświadczenia stworzyli oryginalną, kompletną mapę narzędzi marketingowych, prowadzącą firmy ustrukturyzowaną drogą - od pomysłu na biznes aż do zbudowania własnej marki. Książka jest pełnym i wyczerpującym poradnikiem, jak - od zera - wprowadzić na rynek zwycięski projekt, wyznaczając właściwy kierunek już na starcie.
Czytając tę książkę, wiele razy będziesz przyjmować perspektywę stratega – abyś także Ty nauczył się
myśleć tak jak specjaliści, z których porad prawdopodobnie zdarzało Ci się już korzystać.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wiedzy odnoszącej się do całego procesu pozycjonowania organizacji (od powstania strategicznej idei marki firmy do decyzji strategicznych łączących cele w zakresie konkurencyjności oraz komunikacji). Zaprezentowany model, oparty na praktycznych doświadczeniach, jest gotowy do zastosowania nie tylko dla przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń, ale też dla małych projektów bądź oddziałów firm stających przed koniecznością zaprezentowania się po raz pierwszy bądź ponownego wypromowania się.
Dzięki wkładowi wielu znaczących firm, które udostępniły Autorom swoje doświadczenia i specjalistyczny know-how, niniejsza książka nie jest teoretycznym podręcznikiem do studiowania, ale prawdziwym narzędziem do nawigacji, umożliwiającym pozyskanie – krok po kroku – wiedzy dotyczącej marketingu strategicznego. Książka ta jest przeznaczona dla każdego, kto ma zamiar stworzyć lub repozycjonować projekt (firmowy lub nie), samemu lub w zespole, zarządzając dynamicznymi strategiami, jego definicją kulturową i dystrybucją, a zwłaszcza dla chcących robić to w wyjątkowy sposób.
Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie dobrze, czy też zmierza ku katastrofie. Prawidłowo dobrany zestaw mierników ułatwia przewidywanie zagrożeń i podjęcie koniecznej interwencji - jest to narzędzie, którym posługują się skuteczni menedżerowie. Tymczasem wielu decydentów nie rozumie KPI i nie potrafi wskazać, które z nich są potrzebne w danej sytuacji. W efekcie gromadzą oni duże ilości łatwych do pozyskania danych, z których jednak nic nie wynika. W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie - co najważniejsze - sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI. Poznaj KPI, które obejmują wiele perspektyw: finansową klienta marketingu i sprzedaży procesów operacyjnych i łańcucha dostaw pracownika społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Niemierzalne? Niezarządzalne!
"Tom Hopkins przede wszystkim motywuje... I robi to skutecznie... To jedna z najbardziej użytecznych książek poświęconych sprzedaży.""Small Business News"Wbrew pozorom nie tylko handlowiec powinien być biegły w sztuce sprzedaży. Tak naprawdę każdy, kto chce przekonać innych do swoich idei, pomysłów czy opinii, musi nauczyć się sprzedawać. Podobnie zresztą jak każdy, kto chce kogoś zmotywować, poinstruować czy uspokoić i przekonać do słuszności dowolnych posunięć. Krótko mówiąc, mistrz sprzedaży jest skazany na sukces w wielu dziedzinach życia.Trzymasz w ręku kompleksowy przewodnik dla każdego, kto chce nauczyć się skutecznych technik sprzedaży. Znajdziesz tu mnóstwo użytecznych wskazówek dotyczących poszukiwania i pozyskiwania klientów oraz instrukcje, w jaki sposób prowadzić proces sprzedaży od pozyskania zainteresowania aż do szczęśliwego zamknięcia transakcji. Dowiesz się, jak planować czas i zarządzać relacjami z klientami, a także w jaki sposób prowadzić prezentacje i skutecznie trafiać do odbiorców. Nauczysz się radzić sobie z obiekcjami i przyswoisz techniki prowadzenia owocnych rozmów zarówno bezpośrednich, jak i telefonicznych.Najważniejsze zagadnienia ujęte w książce:sposoby osiągania sukcesu sprzedażowego,sztuka prowadzenia rozmów i zadawania właściwych pytań,wyszukiwanie i pozyskiwanie potencjalnych klientów,prowadzenie prezentacji i pokonywanie zastrzeżeń klientów,techniki finalizacji sprzedaży i sposób ich dobierania.Już wkrótce staniesz się mistrzem sprzedaży!Tom Hopkins jest znanym na całym świecie ekspertem strategii sprzedaży, a jego wiedza przyczyniła się do sukcesu wielu firm z najróżniejszych branż. Hopkins zajął się sprzedażą nieruchomości w wieku 19 lat. Początki nie były łatwe, lecz dzięki determinacji i rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych w ciągu siedmiu lat stał się gwiazdą handlu nieruchomościami w USA. Od 1976 roku dzieli się z innymi swoją wiedzą za pośrednictwem książek, płyt i filmów. Często wykłada podczas publicznych seminariów, które odbywają się regularnie w wielu miastach USA i Kanady.
Nieznane paragrafy sukcesu
Jak efektywnie zarządzać własnymi myślami?
Jak rozpoznać cuda, które dzieją się wokół nas?
Kiedy rozpocząć naukę Prawa Przyciągania?
Jak wspiąć się na szczyty szczęścia i spełnienia?
Potężny, fascynujący Wszechświat. Kosmiczna energia, tajemnicze powiązania i prawidłowości. Skomplikowana maszyneria zwana Losem. Czujesz, że stanowisz jej trybik? Od czasu do czasu cierpisz na przetarcia oraz zadyszkę? I Ty się na to godzisz?
Spójrz z boku na taką scenkę — rozpędzona lokomotywa świata pędzi w sobie tylko znanym kierunku. Kierunku, który Tobie odpowiada mniej niż średnio. I nagle za pomocą swojej wewnętrznej siły zmieniasz ułożenie torów kolejowych. Najpierw masz mały postój w Zadowoleniu, później mijasz piękne krajobrazy Miłości i Zdrowia, bez problemu przesiadasz się w Bogactwie i w końcu osiągasz swój cel — stację zwaną Sukcesem.
Myślisz, że to bajka? A czy nie chciałbyś przypadkiem żyć w takiej bajce? Czy jesteś gotów, by odkryć tajemnicę trwającego przez całe życie bogactwa i spełnienia? Cały sekret polega na tym, aby zacząć świadomie korzystać z uniwersalnego prawa Wszechświata, przyciągając rzeczy, ludzi i sytuacje, które Cię wspierają i za którymi tęsknisz. Jest to prawo, któremu i tak podlegasz, od kiedy tylko przyszedłeś na świat — taka mentalna grawitacja. Wystarczy, że poznasz zasady i zaczniesz wykorzystywać ukrytą w nich moc, a wszystko, czego doświadczasz — ludzie, których spotykasz, relacje, jakie nawiązujesz, Twoje dochody, marzenia i plany — to wszystko zacznie współpracować, by wypełnić Twoje życie szczęściem.
Drugie, rozszerzone wydanie kodeksu sukcesu zawiera test dotyczący Mocy Przyciągania, ćwiczenia mające na celu wprowadzenie w życie Prawa Przyciągania, inspirujące przykłady i inne dodatki. Dr Joe Vitale prezentuje jeszcze potężniejszą i bardziej efektywną formułę pięciu kroków. Bo tylko tyle dzieli Cię od bogactwa, szczęścia i sukcesu.
Autor, wieloletni praktyk z doświadczeniem w biznesie, a także wykładowca akademicki, w opracowaniu przybliżył tematykę związaną z zarządzaniem źródłami finansowania działalności w przedsiębiorstwach przechodzących kryzysy.
Książka składa się z trzech zasadniczych części:
• przegląd światowej literatury dotyczącej teorii struktur i kosztu kapitału funkcjonujących obecnie na świecie;
• wyniki badań nad zależnością pomiędzy rentownością działania przedsiębiorstwa a jego strukturą pasywów, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych badań europejskich;
• wyniki badań nad zależnościami określającymi możliwości finansowania działalności krajowych spółek giełdowych, które przechodziły problemy finansowe i z nich wyszły.
Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Czytelnik wraz z lekturą otrzyma nie tylko wynikającą z badań wiedzę o strukturze kapitału, ale też podsumowanie działań przedsiębiorstw, którym udało się wyjść z kryzysu finansowego. Opracowanie to może być pomocne podczas budowania właściwych form finansowania w sytuacji przedsiębiorstw wchodzących w kryzys.
Decyzje dotyczące inwestowania to jedne z trudniejszych, a jednocześnie kluczowych decyzji podejmowanych przez przedsiębiorców. Wyznaczają one kierunek rozwoju, determinują kondycję finansową oraz są wyznacznikiem wartości firmy. Inwestowanie jest zadaniem złożonym wymaga wiedzy i umiejętności oraz gotowości do podjęcia ryzyka towarzyszącego inwestowaniu. Pandemia COVID-19, konflikt militarny w Ukrainie oraz zmiany głównych parametrów makroekonomicznych gospodarki oznaczają dla przedsiębiorców dodatkowe źródła niepewności i ryzyka, które należy w procesie podejmowania decyzji uwzględnić. Z jednej strony ww. czynniki są ograniczeniami, ale z drugiej - stworzyły warunki do rozwoju nowych produktów czy usług. Celem opracowania, kierowanego zarówno do przedsiębiorców, jak i studentów zarządzania i finansów, jest usystematyzowanie, uporządkowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu inwestycji przedsiębiorstw w kontekście podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Inwestycje rzeczowe przedsiębiorstw, stanowiące oś rozważań, ujęto w pięciu rozdziałach dotyczących: specyfiki, istoty i uwarunkowań podejmowania decyzji inwestycyjnych; oceny efektywności finansowej projektów inwestycyjnych; problematyki finansowania projektów inwestycyjnych; aktualnej problematyki podatkowej w inwestycjach; ryzyka w przedsięwzięciach inwestycyjnych. Opracowanie zamyka opis konkretnego przedsięwzięcia inwestycyjnego i analiza jego opłacalności w dwóch wariantach, ilustrujących ryzyko administracyjne i prawne. Przeprowadzono również analizę wrażliwości projektu na zmianę wybranych założeń, odnoszących się do ryzyka makroekonomicznego.
pełny opis produktu:W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej na przykładzie urzędów miejskich w województwie śląskim. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na następujące pytania: ? Jakie czynniki wpływają na poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jaki jest oczekiwany poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jakie jest postrzeganie poziomu jakości komunikacji wewnętrznej przez pracowników front-office i back-office? ? Jakie problemy występują w komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? W jaki sposób skutecznie i efektywnie doskonalić komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami front-office i back-office w urzędach miejskich? Przeprowadzona analiza literatury dała podstawę do stwierdzenia, że proces komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu rozwoju i doskonalenia e-governmentu. Badania empiryczne nad doskonaleniem poziomu jakości komunikacji wewnętrznej pozwoliły na zidentyfikowanie czynników mających na niego wpływ oraz określenie ich znaczenia dla doskonalenia tej komunikacji. Na podstawie tych czynników opracowano empiryczny model doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Ponadto w oparciu o badania opracowano rekomendacje dla kadry zarządzającej administracją publiczną dotyczące skutecznego i efektywnego doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Zaproponowana w książce metodyka i wyniki badań nad doskonaleniem komunikacji wewnętrznej w administracji publicznej mogą stanowić pole do dalszych badań naukowych i praktycznych implementacji.
Standard lub notacja BPMN (od ang. Business Process Model and Notation) jest obecnie najpopularniejszym narzędziem do specyfikowania procesów biznesowych. Na podstawie obserwacji trendów w systemach tej klasy można przypuszczać, że wkrótce całkowicie zdominuje on rynek i ostatecznie wyprze inne standardy. Sukces BPMN wynika z tego, że z jednej strony umożliwia on opisanie i rozrysowanie procesów w sposób zrozumiały dla zwykłych śmiertelników, a z drugiej pozwala na bardzo dokładne zgłębienie ich na poziomie technicznym. Te dwie cechy czynią go potężnym narzędziem rozwiązującym problem, przed jakim staje dziś wiele firm i organizacji: jak zmaksymalizować efektywność wykorzystania potencjału systemów informatycznych, zasobów finansowych i ludzi? Powiązanie tych wszystkich elementów w jedną notację lub standard stanowi punkt wyjścia do zyskania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku.
BPMN pozwala na ciągłe analizowanie, monitorowanie i optymalizowanie procesów biznesowych. Jest narzędziem bardzo skutecznym, prawdziwym „świętym Graalem” współczesnego biznesu. Jednak nie jest on niestety tak przyjazny, jak mógłby oczekiwać początkujący użytkownik. Jego oryginalną specyfikację opracowało i udostępnia konsorcjum Object Management Group, a wiele osób twierdzi, że ta instrukcja jest mało zrozumiała. Niniejsza książka adresowana jest do wszystkich, którzy chcą lub muszą szybko poznać i zrozumieć standard BPMN bez konieczności zagłębiania się w gąszcz specyfikacji OMG. Przyda się z pewnością także analitykom biznesowym i systemowym, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Powinni zapoznać się z nią również studenci kierunków zarządczych i technicznych, ponieważ ich zawodowa przyszłość będzie nierozerwalnie związana z pracą z notacjami typu BPMN lub ich ewentualnymi następcami.
Szymon Drejewicz - doświadczony analityk i specjalista w dziedzinach zarządzania projektami i procesami biznesowymi oraz inżynierii oprogramowania. Zdobywał doświadczenie jako trener, konsultant i wdrożeniowiec BPM dla największych firm w Polsce. Obecnie doradza klientom i pomaga rozwiązywać problemy związane z optymalizacją procesów biznesowych, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz analizą danych z wykorzystaniem takich technik jak process mining, czy uczenie maszynowe.
Reggie Fils-Aimé, były prezes i dyrektor operacyjny Nintendo of America, dzieli się opowieściami o jego nieprawdopodobnej drodze na szczyt oraz poradami na temat przywództwa.
Chociaż najbardziej znany jest z ikonicznej roli prezesa Nintendo of America - unieśmiertelnionej przez wypowiedziane na otwarciu konferencji Nintendo na E3 w 2004 roku słowa: "Jestem Reggie. Przyszedłem skopać tyłki i przejąć ster. A zależy nam tylko na robieniu gier" - to historia Reggiego Fils-Aimé'a jest najlepszym przewodnikiem dla osób chcących odnieść sukces wbrew przeciwnościom losu.
Dowiedz się od Reggiego, jak wykorzystać myślenie wbrew regułom do określenia wyborów życiowych, które uczynią Cię naprawdę szczęśliwym, przełam negatywne postrzeganie ze strony tych, którzy Cię nie doceniają lub wręcz odrzucają, i wprowadź na nowy poziom swój zapał, wytrwałość i odporność, niezbędne, by dominować w świecie biznesu i osiągnąć swoje zawodowe marzenia.
Z tej swoistej prywatnej sesji jeden na jeden z legendą świata gier dowiesz się:
- Jakim wyzwaniom stawił czoła Reggie w trakcie swojego życia i kariery, od skromnego dzieciństwa jako syn haitańskich imigrantów, po zostanie jedną z najistotniejszych postaci w historii elektronicznej rozrywki.
- Z czym wiąże się dotarcie na szczyt branży i bycie na tyle odważnym, by bronić swoich pomysłów, przy jednoczesnej otwartości na alternatywne drogi prowadzące do sukcesu.
- Jak stworzyć żywą i wiarygodną wizję swojej kariery, zespołu i firmy.
- Jak utrzymać nieustanną ciekawość i wiedzieć, kiedy zadawać pytania, by przełamać status quo.
Geoff Keighley, twórca i prezes, The Game Awards
"Potężny i uniwersalny wgląd w życie i przywództwo jednego z najważniejszych mistrzów branży gier wideo. Książka Reggiego to faktyczny kurs dla każdego, kto chce rozwinąć swój biznes lub karierę".
Adam Grant, bestsellerowy pisarz wg "New York Timesa", autor książki "Think Again" i prowadzący podcast TED "WorkLife"
"To opowieść z pierwszej ręki o tym, jak syn haitańskich imigrantów na przekór losowi wyrósł na jednego z topowych liderów branży gier i tchnął nowe życie w Nintendo. Reggie Fils-Aimé oferuje inspirację i porady dla aspirujących liderów, innowatorów i każdego, w kogo kiedykolwiek wątpiono".
John Sykes, prezes, Entertainment Enterprises, iHeartMedia
"Pięknie opowiedziana historia o tym, jak nieustraszony młody kierownik marketingu bez doświadczenia w gamingu wkroczył do zastałej branży i pomógł wynieść Nintendo i cały przemysł gier wideo do roli kulturowego molocha".
Reggie Fils-Aimé to wielokrotnie nagradzany innowator, który pomógł wprowadzić na światowe rynki konsole Nintendo DS, Wii, Nintendo 3DS, Wii U oraz Nintendo Switch. Dołączył do Nintendo of America w grudniu 2003 roku jako wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu. W maju 2006 roku otrzymał awans na prezesa i dyrektora operacyjnego. W październiku 2019 roku został przyjęty do International Video Game Hall of Fame, a w styczniu 2020 roku otrzymał przyznawaną co roku nagrodę Legend Award od New York Videogames Critics Circle.
Przed pracą w Nintendo Reggie był starszym wiceprezesem do spraw marketingu w VH1. Tam opracował zmianę w strategii stacji, koncentrując się na młodszych widzach, co przyniosło 30-procentowy wzrost oglądalności, a także wymyślił i wprowadził w życie plan marketingowy Koncertu Dla Nowego Yorku, w ramach którego zebrano ponad 35 milionów dolarów dla rodzin ofiar ataków z 11 września 2001 roku.
Od czasu przejścia na emeryturę Reggie przekierował swoją energię na doskonalenie następnego pokolenia liderów biznesowych. W sierpniu 2019 roku został Liderem Rezydentem w Dyson Undergraduate Business School Leader na Uniwersytecie Cornella na rok akademicki 2019-2020. Założył również Brentwood Growth Partners, by pomóc nowo powstającym firmom w skalowaniu, a liderom w tworzeniu światowej klasy kultur miejsc pracy.
Bestseller na liście New York Timesa
Rewolucyjna metoda autorstwa Erica Riesa pomoże Ci zamienić Twój nowy pomysł biznesowy na zamierzony efekt końcowy, który będzie jednocześnie udany oraz trwały. Znajdziesz tu innowacyjne porady i wskazówki związane z zakładaniem własnego startupu i kierowaniem nim. Przez cały czas będziesz uczyć się na autentycznych sukcesach i porażkach innych. To lektura obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców, którzy są już gotowi, by zapoczątkować coś naprawdę wielkiego.
Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy menedżer oraz Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!
Ries pokazuje nam, jak przebijać się przez gęstą mgłę niepewności, spowijającą startupy. Opisuje usystematyzowany model działania, formułuje też praktyczne i sprawdzone wskazówki. Niewykluczone, że niniejsza książka bardziej skutecznie wspomoże światowy wzrost gospodarczy niż jakakolwiek inna książka biznesowa napisana w ostatnich latach.
Tom Eisenmann, profesor zajmujący się przedsiębiorczością, Harvard Business School
Nie znam lepszego podręcznika pozwalającego zmaksymalizować szanse startupu na sukces.
Mitchell Kapor, założyciel Lotus Development Corp.
Znajdujemy się u progu nowego stulecia zarządzania. Przez lata udało nam się wypracować doskonałe metody zarządzania dużymi firmami, jednak w kwestii startupów i innowacji nadal działamy po omacku. Niniejsza książka stawia pierwsze solidne fundamenty dla przedsiębiorczości w nowych czasach. Stworzony przez autora ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą najnowocześniejszych narzędzi.
Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą z własnym startupem, czy też działasz w strukturach dużej organizacji, znajdziesz tu bardzo ważne wskazówki, które przydadzą Ci się na drodze w nieznane. Poznaj praktyczne metody pozwalające unikać błędów w rozwoju produktu, naucz się systematycznie oceniać i interpretować wczesne sygnały płynące z rynku, a także decydować, czy należy wykonać zwrot, czy trwać przy dotychczasowych działaniach. Korzystaj z wiedzy innowatorów, którzy wprowadzili swoje firmy na szczyt, i dołącz do tego szacownego grona.
Wykorzystaj dane do szybszej budowy lepszego startupu
Największym wyzwaniem stojącym przed młodymi startupami, chcącymi zrewolucjonizować swoje branże, a także przed przedsiębiorcami wewnątrzorganizacyjnymi, dążącymi do wprowadzania zmian od środka, jest budowanie produktów, na których ludziom faktycznie zależy. Niniejsza książka wskazuje właściwy kierunek tych prac.
Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu ponad trzydzieści analiz przypadków opracowanych na podstawie konsultacji z ponad setką ekspertów biznesowych. To konkretne i przydatne informacje, bez których nie może się obejść żaden prawdziwy przedsiębiorca.
* zumiesz założenia metody Lean Startup, podstawy analityki biznesowej oraz mentalność kierowania się danymi.- Zro
* Poznasz sześć podstawowych modeli biznesowych i dowiesz się, jak buduje się z nich przedsięwzięcia najróżniejszych rozmiarów.
* Znajdziesz swój Jeden Istotny Wskaźnik.
* Nauczysz się znajdować i definiować wartości docelowe, na podstawie których będziesz decydował, czy możesz już zająć się kolejnym problemem.
* Będziesz stosował zasady metody Lean Analytics w odniesieniu do dużych przedsięwzięć i produktów o ustabilizowanej historii rynkowej.
Publikacja jest przeznaczona dla odbiorców pragnących zdobyć lub uzupełnić wiedzę z szeroko rozumianej ekonomii, łącznie z finansami i rachunkowością. Prezentuje zintegrowaną naukę ekonomii, gdyż te trzy dziedziny są w trwałym związku ciągłego oddziaływania na siebie. Ekonomia daje ogólne podstawy do tworzenia teorii, rachunkowość jest podstawą informacyjną całego gmachu ekonomicznego, a finanse uogólniają informacje zebrane przez nią, a jednocześnie tworzą podstawy do wnioskowania ekonomicznego.
Autor, zdając sobie sprawę z wielkiej liczby prac zarówno z ekonomii, jak i z rachunkowości i finansów, przyjął koncepcję przedstawienia tematów, które są szeroko omawiane w innych publikacjach w sposób syntetyczny. Natomiast tematy rzadziej poruszane w pracach z tych dziedzin zostały omówione szerzej. Stąd też przy niepełnej (z konieczności i trudności łączenia trzech dziedzin) zawartości ekonomicznej treści tytuł publikacji: Prolegomena, jako rozważań wstępnych przed studiowaniem całości materiału z ekonomii, finansów i rachunkowości. Publikacja mieści się między monografią a podręcznikiem. Zdecydowana część tekstów ma charakter naukowy, w tym większość z rachunkowości, a część stanowi pewnego rodzaju vademecum. Opracowanie ujmuje większość zagadnień ekonomicznych, wzbogacając je o treści, które w pozycjach ogólnoekonomicznych o charakterze makro- i mikroekonomicznym są zaledwie zarysowane. W części rachunkowej i finansowej porusza podstawową tematykę, niektóre tematy są rozwinięte przez prezentację ich zastosowania. Autor starał się znajdować wyjaśnienia wielu problemów, w sposób jak najbardziej jasny dla czytelnika. Nie wnikając dogłębnie w analizę skomplikowanych wzorów matematycznych przedstawił wiele schematów i wykresów ilustrujących poruszane zagadnienia.
Celem opracowania jest umożliwienie czytelnikowi zrozumienie istoty ekonomii jako ogólnych oraz szczegółowych zjawisk i procesów gospodarczych. Wiedza o ekonomii, systemie rachunkowości (uniwersalnym języku biznesu) oraz podstawowych zasadach generowania, czytania i analizowania informacji finansowej jest niezbędna do podejmowania wszystkich decyzji ekonomicznych.
Praca w szczególności adresowana jest do praktyków gospodarczych, menedżerów i finansistów. Książka może być też wykorzystana na zajęciach zarówno z ekonomii, jak i z finansów i rachunkowości w szkołach średnich, a także w szkołach wyższych na zajęciach z ekonomii jako pomoc dydaktyczna.
Najnowsza książka lidera polskiego ruchu wolnościowego. Sławomir Mentzen studiował fizykę teoretyczną, obronił doktorat z nauk ekonomicznych. Jest jednym z najbardziej znanych w Polsce doradców podatkowych. Ten konsekwentny, niezwykle merytoryczny apologeta wolności gospodarczej, ciężką pracą osiągnął sukces zawodowy. Doskonale zna bolączki polskiej biurokracji. Jest nie tylko teoretykiem (jego kancelaria podatkowa jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce), ale także przedsiębiorcą - praktykiem (prowadzi m.in. własny browar i pub). W swojej książce pokazuje jak trzeba podchodzić do rzeczywistości, by w naszych, polskich warunkach odnieść sukces.
„Czym jest makroekonomia? Najlepszym sposobem udzielenia odpowiedzi na to pytanie nie jest dostarczenie formalnej definicji, ale zabranie Czytelnika w ekonomiczną podróż po świecie” - pisze autor na pierwszych stronach książki.
Polskie wydanie jest tłumaczeniem jednego z najbardziej popularnych podręczników do makroekonomii. W Stanach Zjednoczonych publikacja ta doczekała się kilku wydań. „Makroekonomia” nie jest jedynie kolejnym podręcznikiem. To kompleksowy przewodnik po gospodarce i współczesnym świecie. Autor poruszył problemy związane z globalnym kryzysem, a także szczegółowo opisał wyzwania stojące przed krajami starego kontynentu i strefą euro. Wskazał, jakie korzyści i zagrożenia niesie wspólna waluta.
Dzięki odpowiedniemu ujęciu tematu Czytelnik będzie postrzegał makroekonomię jako spójną całość, a nie jako zbiór różnych modeli. Będzie w stanie zrozumieć znaczenie nie tylko obecnych zjawisk w gospodarce światowej, lecz także tych, które przyniesie przyszłość.
Autor przedstawił analizę makroekonomiczną w tradycyjnym ujęciu krótko-, średnio- i długookresowym, a także wzbogacił lekturę o teorię oczekiwań. Na uwagę zasługuje również opisanie wpływu akumulacji kapitału i postępu technicznego na wzrost gospodarczy. Dużo miejsca poświęcono następstwom otwarcia rynków oraz konsekwencjom wprowadzenia w poszczególnych krajach różnych systemów kursu walutowego.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych makroekonomią. Wykładowców ucieszy fakt, że materiał został przedstawiony w sposób ułatwiający przeprowadzenie wykładu, a studentów – przykłady pomocne w zrozumieniu opisanych zagadnień teoretycznych. „Makroekonomia” to także lektura dla przedstawicieli świata biznesu, którzy chcą lepiej poznać procesy zachodzące w gospodarce.
Zespół autorski przekazuje Czytelnikom monografię prezentującą wnioski płynące z rozważań na temat rzeczywistości gospodarczej w ekonomii i zarządzaniu w kontekście turbulencyjnych zmian otoczenia. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się przedsiębiorstwa, zachodzą z coraz większą dynamiką i w sposób trudny do przewidzenia. Skutkuje to potrzebą ciągłej obserwacji otoczenia z bardzo szerokiej perspektywy, zastosowania nieoczywistych rozwiązań, szybkości reagowania i elastyczności w zarządzaniu. Proponowane zagadnienia w dyskusjach, opracowaniach, na konferencjach i forach gospodarczych pojawiały się najczęściej i zdaniem Autorów wymagają uwagi. W ostatnim czasie turbulencje w otoczeniu spowodowane zarówno pandemią COVID-19, jak i wojną rosyjsko - ukraińską przełożyły się na sytuację finansową gmin, rynek energetyczny, rynek nieruchomości, egzekwowanie zobowiązań i należności oraz zmianę podejścia do funkcji zakupów w organizacji. Autorzy zauważyli również, że zmienia się rynek pracy, inaczej postrzegana jest aktywność zawodowa studentów czy praca tymczasowa. Firmy, samorządy, rząd zauważają, że katalizatorem rozwoju i utrzymania na rynku staje się cyfryzacja.
Szerokie nawiązanie do współczesnych problemów i rozwiązań stosowanych w ekonomii i zarządzaniu pozwala na zaproponowanie niniejszej pozycji studentom, pragnącym rozszerzyć wiedzę zgromadzoną w toku realizacji programu studiów – zarówno z zakresu Ekonomii i Zarządzania, jak i dziedzin pokrewnych. Rozważania prezentowane w publikacji mogą stanowić punkt odniesienia w badaniach o zbliżonej tematyce.
Od autorów
"Ma wielki dar. Dar inspirowania innych" mówi o nim Bill Clinton, 42 prezydent Stanów Zjednoczonych. W podobny ton uderza Oprah Winfrey mówiąc, że "Tony ma nadludzkie moce i że jest katalizatorem ludzkiej przemiany". Podobnych opinii bardzo znanych ludzi Ameryki mamy wiele, ponieważ Robbins jest jednym z nielicznych, który "zna melodię sukcesu i jest niewiarygodnym źródłem inspiracji" - a to już legendarny Quincy Jones. I takie opnie towarzyszą Robbinsowi, jego działalności na szeroką skalę zakrojonej, od lat. A w tym działaniu idzie po pierwsze o to, by pomagać ludziom cierpiącym na różnego rodzaju dolegliwości - emocjonalne, psychiczne i fizyczne, aby mogli się uwolnić od obaw, stresów i niepokojów. Aby przestali się bać wody, wysokości, publicznych wystąpień, szefów, wszelkich porażek a nawet śmierci. W nowej edycji "Naszej mocy bez granic", książce nieustannie aktualnej, ważnej i ludziom potrzebnej udowadnia, że nasz umysł może być albo największym sojusznikiem, albo największym sabotażystą na drodze do sukcesu. Na szczęście mamy cały arsenał skutecznych strategii i technik, które bardzo szybko mogą zmienić nasze nawyki, postawy, przekonania. Trzeba tylko nauczyć się, jak tych strategii i technik używać, a wtedy umysł stanie się motorem sukcesu. Autor nie mizdrzy się do odbiorcy, nie uwodzi słowem. Jego szczególny dar to umiejętność przekazania treści, czasem niełatwych, w bardzo prosty, zrozumiały i bezpretensjonalny sposób. Jego stwierdzenia są głęboko przemyślane i poparte trafnymi przykładami, wiele zdań ma charakter sentencji i jest gotową wskazówką na życie.
Pierwsze na rynku wydawniczym kompendium wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi oraz metod i narzędzi stosowanych w BPM.
Długo wyczekiwana na polskim rynku wydawniczym wielka księga wiedzy na temat BPM – zarządzania procesami biznesowymi.
Autorami książki są czterej profesorowie, bez wątpienia należący do grona najwybitniejszych postaci BPM na świecie. Wszyscy są naukowcami – aktywnymi badaczami BPM, dydaktykami zarządzania procesami biznesowymi, a także konsultantami przedsiębiorcami.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat BPM. Książka w usystematyzowany sposób prezentuje metody, techniki i narzędzia stosowane w zarządzaniu procesowym, czerpie z solidnych podstaw najnowszych badań stosowanych w dziedzinie BPM oraz z praktycznego doświadczenia jej autorów. Kolejne rozdziały ułożone są zgodnie z cyklem życia BPM, co wprowadza znaczący porządek i spójność. Każdy rozdział zawiera nie tylko vademecum wiedzy z danego obszaru, ale również praktyczne przykłady, ćwiczenia i ich rozwiązania oraz propozycje dalszych lektur pogłębiających wiedzę i umiejętności Czytelnika.
Książka jest obecnie najbardziej kompletną i wyczerpującą pozycją na temat zarządzania procesowego na polskim rynku. Może być wykorzystywana nie tylko jako podręcznik do zajęć ze studentami, ale też jako przewodnik wdrażania BPM w organizacjach sektora prywatnego i publicznego.
Z przedmowy dr hab. Renaty Gabryelczyk, prof. ucz., kierownika Katedry Zarządzania i Technologii Informacyjnych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Wielu szefom coaching wciąż kojarzy się z wiedzą tajemną dla wybranych lub czymś trudnym i skomplikowanym. Wielu podwładnych, którzy podlegają coachingowi, traktuje go jako kolejne narzędzie oceny i presji na wyniki.
Autorzy książki rozprawiają się z tymi mitami i stereotypami. Pokazują, że metoda coachingu narzędziowego jest prostą i naturalną procedurą rozwoju nowych umiejętności, której można używać w każdej relacji — zawodowej i osobistej. Stoją za tym głęboka wiara i przeświadczenie, że tylko trening nowego zachowania i użycie nowego narzędzia mogą doprowadzić do prawdziwej zmiany. Coaching narzędziowy daje możliwość wyboru i pomaga uwolnić się od neurotycznych przymusów. Pozwala wypracować nowy sposób działania, a nie ogranicza się do dobrych rad i refleksji. Tej metody można używać w sposób naturalny w roli szefa, rodzica, nauczyciela czy przyjaciela.
Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania.
Przeczytaj koniecznie, jeśli:
widzisz sens i korzyść w rozwijaniu umiejętności pracowników;
do Twoich obowiązków należy prowadzenie coachingu podwładnych;
wierzysz, że zarządzanie ludźmi nie polega na pouczaniu i kontrolowaniu;
decydujesz się zainwestować czas i wysiłek w przygotowanie zespołu do skutecznego radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
chcesz pomagać w dokonywaniu zmian ważnym dla Ciebie osobom, które proszą Cię o pomoc w trudnej sytuacji;
jesteś gotowy uczyć innych przez trening i doświadczenie, bez presji, ocen i pouczeń.
W książce w sposób kompleksowy, a zarazem syntetyczny przedstawiono zagadnienia oraz narzędzia wspomagające zarządzanie całym cyklem życia produktu: od koncepcji, poprzez projektowanie konstrukcji i technologii, produkcję, eksploatację, aż do wycofania produktu z eksploatacji, recykling i w końcu utylizację. Współczesne systemy zarządzania cyklem życia produktu (Product Lifecycle Management, PLM) są przykładem zastosowań wielu technologii Przemysłu 4.0, w tym AI, VR/AR, modelowania, symulacji i innych, które w radykalny sposób zmieniają sposób pracy inżynierów, sprzyjają poprawie jakości prac projektowych i skracaniu czasu wprowadzania nowych wyrobów na rynek. Książka jest adresowana do studentów, praktyków pracujących w działach B+R, przygotowania produkcji czy rozważających zakup systemów PLM, a także wszystkich tych, którzy po prostu interesują się postępem, jaki dokonał się w ostatnim czasie w zakresie metod, organizacji pracy i narzędzi wspomaganego komputerowo projektowania wyrobów i technologii.
Eksperci zajmujący się badaniem mózgu twierdzą, że miliardy neuronów, które każdy ma w głowie, tworzą razem potężny superkomputer o niewyobrażalnych możliwościach. Niestety, przeważająca większość ludzi używa swojego wspaniałego umysłu w bardzo ograniczonym stopniu. Albo robi to źle i w efekcie wpada w spiralę porażek. Czy wiesz, jak się przed tym uchronić? Poznaj metody zmiany myślenia i je zastosuj, a w efekcie zmienisz siebie i swoje podejście do życia i ? jeśli zrobisz to odpowiednio ? zdobędziesz wszystko, o czym marzysz.
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalnych talentów i zdolności intelektualnych, aby posłużyły Ci do osiągania nawet najambitniejszych celów - w biznesie, w pracy, w życiu osobistym. Omówione techniki są proste, a mogą Cię doprowadzić do prawdziwego przełomu, zbliżyć do spełnienia najodważniejszych celów i zagwarantować Ci korzyści, jakimi cieszą się ludzie sukcesu!
Dzięki książce nauczysz się:
* ćwiczyć mózg w znajdowaniu najlepszych rozwiązań
* wykorzystywać wszystkie okazje do rozwoju w każdych okolicznościach
* identyfikować i eliminować negatywne wzorce
* planować, działać i osiągać cele z większą precyzją i szybkością
* korzystać z pełni swojego potencjału intelektualnego
Odkryj największy sekret ludzi sukcesu!
Słowo zettelkasten oznacza po niemiecku pudełko z notatkami. Dawniej było właśnie pudełkiem wypełnionym karteczkami, z których każda zawierała notatkę i informację porządkującą. Organizowano je w taki sposób, że do jednej notatki można było dotrzeć różnymi drogami, a ta z kolei prowadziła do innych zapisków. Metoda ta jest znana od XVI wieku, tyle że dziś zamiast karteczek możemy używać programów komputerowych. Niezależnie od sposobu zettelkasten ułatwia zapamiętywanie, porządkowanie informacji i rozwijanie pomysłów - w tym celu jednak należy się nauczyć prawidłowego korzystania z tej metody. Dzięki tej niewielkiej, praktycznej książce szybko zrozumiesz zasady pracy metodą zettelkasten z wykorzystaniem kilku prostych cyfrowych narzędzi. Przekonasz się, że technika ta ułatwi Ci zapamiętanie przeczytanych treści, odnalezienie istotnych powiązań między nimi, a także pomoże w rozwijaniu kreatywności. Poznasz krok po kroku przebieg procesu: przeczytane treści przekształcisz w notatki, które można łączyć i dopasowywać, aby utworzyć nowy tekst. Dowiesz się, jak zbudować własny model przepływu pracy, by prowadzenie zettelkasten nie wymagało ciągłego przesiadywania przed komputerem. Zobaczysz wreszcie, w jaki sposób inni ludzie pracują tą metodą, i przejrzysz wiele prawdziwych notatek - aby szybko przystąpić do budowania Twojego osobistego zettelkasten! Dzięki zettelkasten: łatwiej zapamiętasz przeczytane informacje szybciej dotrzesz do potrzebnych treści sprawniej poprowadzisz projekty pisarskie kreatywniej rozwiniesz swoje pomysły uwolnisz energię umysłową Zettelkasten może dużo więcej niż Google!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?