Materiały dla opiekunów, psychologów i logopedów Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.
Edukacyjne zeszyty z ćwiczeniami, stworzone we współpracy z psychologiem. Zadania starannie dopasowane do poszczególnych grup wiekowych wspomagają prawidłowy rozwój poznawczy dzieci w wieku od 2 do 6 lat. ćwiczą percepcję, pamięć i koncentrację; wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie; uczą logicznego myślenia oraz orientacji przestrzennej; przygotowują do czytania, pisania i liczenia.
Edukacyjne zeszyty z ćwiczeniami, stworzone we współpracy z psychologiem. Zadania starannie dopasowane do poszczególnych grup wiekowych wspomagają prawidłowy rozwój poznawczy dzieci w wieku od 2 do 6 lat. ćwiczą percepcję, pamięć i koncentrację; wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie; uczą logicznego myślenia oraz orientacji przestrzennej; przygotowują do czytania, pisania i liczenia.
Lektura z opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą.
Lektura z opracowaniem to znakomita pomoc i inspiracja dla uczniów oraz nauczycieli. Tekst opatrzono wskazówkami interpretacyjnymi i hasłami ułatwiającymi nawigację po książce dzięki nim łatwo znaleźć potrzebny w trakcie omawiania lektury fragment, zgromadzić materiały do wypracowań i ustnych wypowiedzi, zapamiętać najważniejsze informacje i utrwalić znajomość lektury. Zamieszczone na końcu książki opracowanie podporządkowano podstawie programowej. Zawiera ono ciekawy biogram autora, streszczenie, mapę mentalną, najważniejsze zagadnienia omawiane na lekcjach, a także wiele inspirujących informacji, podpowiedzi i zadań, dzięki którym czytanie lektury staje się twórczą przygodą.
ATLAS ŚWIATA to po prostu ŚWIAT W PIGUŁCE! Zawiera: mapy Ziemi i kontynentów oraz bardziej szczegółowe cżęści kontynentów i krajów; mapy przeglądowe (ogólnogeograficzne), polityczne i administracyjne; tematyczne mapy Polski z informacjami krajoznawczymi; barwne tablice o Wszechświecie, Układzie Słonecznym, Ziemi i Księżycu; wykaz nazw geograficznych z około 45 tys. haseł.
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów.
Czas na wielką wyprawę z biedronką Pi! Zeszyt edukacyjny z naklejkami, dzięki któremu pierwsze odkrycia matematyczne będą świetną zabawą.Cześć! Mam na imię Pi i jestem biedronką. Potrzebuję twojej pomocy!Pomóż biedronce znaleźć przyjaciół, a po drodze poćwicz liczenie, rozpoznaj koła, kwadraty i trójkąty, zobacz, który pojazd jest największy i wymyśl, dokąd jedzie.Zbiór pomysłowych zadań wprowadzających podstawowe pojęcia matematyczne pomoże trzylatkom oswoić się z liczbami, figurami geometrycznymi, relacjami w przestrzeni, porównywaniem i szukaniem podobieństw, a także poćwiczyć logiczne myślenie, umiejętności grafomotoryczne oraz koncentrację.Nowa seria Mądrale to pomysłowe zeszyty edukacyjne dla przedszkolaków mnóstwo urozmaiconych zadań, zestaw naklejek i zaproszenie do świetnej zabawy. Trzylatkom polecamy także ćwiczenia rysunkowe W królestwie Bazgraju oraz ćwiczenia przyrodnicze Spacer. W przygotowaniu zeszyty dla cztero- i pięciolatków.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
Pomóż maluchowi uczyć się i rozwijać dzięki ćwiczeniom bazującym na metodzie Montessori. Wiele z najistotniejszych zmian społeczno-emocjonalnych i neurologicznych, zachodzi właśnie w pierwszych latach ich życia. Metoda Montessori koncentruje się na dziecku i wykorzystuje naukowe podejście, by zapewnić maluchowi jak najlepsze warunki do rozwoju i odrywania świata. Dzięki ćwiczeniom zawartych w tej książce - od wspólnego robienia prania, po projektowanie łapaczy słońca nie tylko zapewnisz szkrabowi wartościową zabawę, ale także pozwolisz rozwijać samodzielność i pewność siebie. Celowe ćwiczeniaKażde ćwiczenie koncentruje się na konkretnej umiejętności rozwojowej i dostarcza klarownych instrukcji dotyczących wykonania go zgodnie z metodą Montessori. Kluczowe obszary naukiĆwiczenia podzielone są na pięć kategorii opartych na zasadach Montessori: zdolności motoryczne i artystyczne, umiejętności praktyczne, stymulacja sensoryczna oraz kompetencje językowe. Wskazówki i modyfikacjeZnajdziesz tu wskazówki dotyczące wykorzystania przedmiotów codziennego użytku, do przygotowania ćwiczeń i dowiesz się, jak zmodyfikować poziom trudności, w zależności od tego, jak radzi sobie z nim dziecko.
Książka twardostronicowa z registrami "Licz na przyjaciół" to zbiór wiedzy o ulubionych bohaterach, dodatkowo mozna poćwiczyć liczenie do 12! W środku wartościowe historyjki oraz zagadki i pytania zadane na ich podstawie. Nauka przez zabawę gwarantowana. Z książką dziecko ćwiczy spostrzegawczość, liczenie i koncentrację.
Poznajcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi niezapomniane wakacje na Kaszubach! Ten sympatyczny maluch stanie się ulubionym towarzyszem Waszego dziecka w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy. Czwarta część przygód Pucia skierowana jest do dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.Czas na zabawę związaną z artykulacją, czyli umiejętnością właściwego wymawiania głosek. Książka wspiera rozwój wymowy dziecka oraz pozwoli rodzicom sprawdzić, czy ich pociecha mówi prawidłowo czy też wymaga profesjonalnego wsparcia logopedycznego. Dr n. hum.Marta Galewska-Kustra – mama, logopedka i pedagożka dziecięca, pedagożka twórczości, pisarka. Zajmuje się rozwijaniem kreatywności oraz terapią opóźnionego rozwoju mowy i wad artykulacyjnych u dzieci. Wieloletnia pracowniczka naukowa Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Autorka bestsellerowej serii książek wspierających rozwój mowy dziecka „Uczę się mówić, wymawiać, opowiadać”. Każdą wolną chwilę poświęca na spisywanie nowych przygód, które dyktują jej mucha Fefe i Pucio. Od 2018 roku mama małego Krasnala. Joanna Kłos ukończyła grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom obroniła w Pracowni Projektowania Plakatu. Przez kilkanaście lat pracowała jako graficzka, by wreszcie zostawić „pracę na etacie” i zająć się ilustracją. Wspólnie z siostrą prowadzi pracownię lalek Kalikayo. Uwielbia czekoladę z pomarańczą i piesze wyprawy ze swoimi psami. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Książka, w którą naprawdę można się zanurzyć! Do oglądania, do zabawy, do nauki wymowy.Aaaaa - ziewam jak hipopotam. Beeee, beeee - beczę jak owca. Cykam jak świerszcz, kumkam jak żaba, bzyczę jak pszczoła i uczę się wymawiać wszystkie głoski!Angażująca i zabawna książka, która pomoże dzieciom w nauce wymowy. Każda rozkładówka ma otwór, w który można włożyć głowę i świetnie się bawić przy udawaniu zwierząt, pojazdów i maszyn. Pomogą w tym Jano i Wito, bohaterowie bestsellerowych książek dla najmłodszych czytelników.Autorka, Wiola Wołoszyn, z wykształcenia logopedka, do każdej z głosek przygotowała także cenne wskazówki dla rodziców i osób pracujących z dziećmi, które pomagają w nauce wymowy.
Doskonały pomysł dla rodziców, którzy chcą, aby ich dzieci szybko opanowały tabliczkę mnożenia.Kto by pomyślał, że tabliczka mnożenia może sama wchodzić ci do głowy! A jednak! Ja już wiem, że jest sposób Błyskotliwe wierszyki wpadają w ucho, a co ważniejsze, zostają w głowie. Dzięki łatwym skojarzeniom pozwalają małym uczniom szybko i bez wysiłku opanować tabliczkę mnożenia w zakresie do 100. Dopełnieniem pełnych poczucia humoru i przewrotnych wierszyków są zabawne i ciekawe ilustracje. Tak skonstruowana pomoc dydaktyczna pozwala dzieciom uczyć się z zapałem i radością, a rodzicom daje pewność, że ich dzieci nie pomylą się przy mnożeniu w trakcie ważnego sprawdzianu.Adrian Markowski - pisarz i poeta, autor sfilmowanego tomu opowiadań "Sąsiady" i piosenek ("Niebo nad Caryńską"), dziennikarz, redaktor, przez całe życie zawodowo związany ze słowem pisanym. Mieszka w Warszawie.
Seria książeczek „Pierwsze słowa” jest przeznaczona dla dzieci i rodziców do wspólnego oglądania, czytania i rozwiązywania prostych zagadek. Kolorowe ilustracje w postaci zdjęć (a nie rysunków) sprawiają, że dzieci łatwiej rozpoznają znajome przedmioty...
Łamigłówki sylabowe to kreatywne ćwiczenia edukacyjne, które wszechstronnie wspierają rozwój dziecka, a przede wszystkim ułatwiają naukę czytania. Publikacja składa się z ponad 50 kart pełnych atrakcyjnych graficznie i różnorodnych ćwiczeń. Materiał wyrazowy tworzą słowa zbudowane wyłącznie z sylab otwartych, co ułatwi najmłodszym nabywanie zdolności czytania. Zróżnicowane łamigłówki budzą kreatywność i ciekawość, działają motywująco i zachęcają do podejmowania kolejnych wyzwań intelektualnych.Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Jedno zadanie na stronie, używanie liter drukowanych, wizualizacja poleceń - to zalety, dzięki którym Łamigłówki sylabowe doskonale sprawdzą się w pracy z maluchami dopiero zaczynającymi czytać, ale również z dziećmi z afazją, ze spektrum autyzmu oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Z Łamigłówkami nauka czytania już nigdy nie będzie ani trudna, ani nużąca!
Czytanki-rozwijanki to karty przygotowane dla:- dzieci uczących się czytać,- uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem.Ilustrowane karty prezentują krótkie teksty i ćwiczenia, których celem jest:- doskonalenie umiejętności czytania,- trening umiejętności odpowiedzi na pytania do tekstu.Ich skuteczność w nauce czytania ze zrozumieniem gwarantują:- forma obrazkowa (ułatwienie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu),- tematyka związana z czterema porami roku (ułatwienie dla nauczycieli, dzięki któremu mogą łączyć materiał z realizacją podstawy programowej w obrębie wczesnej edukacji),- duża czcionka (ułatwienie dla dzieci z dysfunkcjami wzroku).Czytanie ze zrozumieniem stanowi podstawową umiejętność, która gwarantuje późniejszy sukces w nauce, a czytanki to klasyczna, lubiana i skuteczna metoda nauki!Przykładowe tematy Czytanek-rozwijanek:- wiosenne kwiaty,- porządki w ogrodzie,- malowanie pisanek,- rowerowa wycieczka,- lato na wsi,- wakacje pod namiotem,- bożonarodzeniowe pierniki.MONIKA STREHLAU-KAMIŃSKA - absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog specjalny, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi wyzwaniami rozwojowymi. Diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej i terapeutka w przedszkolu terapeutycznym. W pracy zawodowej stara się wykorzystywać potencjał każdego dziecka, ponieważ uważa, że towarzyszenie najmłodszym w rozwoju jest dużą odpowiedzialnością, ale i niesamowicie ciekawą przygodą.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:dokonanie diagnozy skali rozwoju uczniaokreślenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowejocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja":1. Budowanie własnej tożsamości2. Jedzenie3. Ubieranie się4. Higiena osobista5. Potrzeby fizjologiczne6. Sygnalizowanie samopoczucia.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":1. Ja - członek rodziny:- moja rodzina- moje miejsce zamieszkania2. Ja - uczeń:- moja klasa- moja szkoła3. Ja - w rozmowie4. Ja - członek społeczności lokalnej.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":5. Ja - członek społeczeństwa6. Ja i przyroda7. Moje zdrowie8. Ja w chorobie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?