Dynamika zjawisk i procesów społecznych i politycznych wymaga nieustannego ogniskowania uwagi badaczy na zmianie trendów społecznych i politycznych, także w zakresie przeobrażeń systemowych, które wzmacniają, utrwalają bądź osłabiają procesy demokratyczne. Dlatego ważne jest, by zwłaszcza środowisko politologiczne podejmowało i kontynuowało badania nad stanem demokracji we współczesnym świecie. Istotnym wkładem w tym obszarze badawczym jest praca zbiorowa pod redakcją Marty Michalczuk-Wlizło i Małgorzaty Podolak.Praca jako całość wpisuje się generalnie w neoinstytucjonalny paradygmat badawczy. Istotnym aspektem analiz podjętych w monografii są instytucje polityczne, czy szerzej, publiczne, w tym demokracja bezpośrednia i referendum jako jedna z jej form, lobbing pośredni, wybory parlamentarne oraz wymiar sprawiedliwości. Podejście neoinstytucjonalne zakłada także analizę wpływu norm generowanych przez instytucje na zachowania zbiorowe i indywidualne aktorów społecznych i politycznych, czego wyrazem jest m.in. uczestnictwo, które obecne jest nie tylko w tytule, ale również w treści poszczególnych rozdziałów recenzowanej monografii.Dr hab. Arkadiusz Modrzejewski, prof. UG
Przedłożona mi do recenzji wydawniczej publikacja wzbudziła moje ogromne zainteresowanie poznawcze. W umiejętny sposób dokonano w niej swoistej wiwisekcji funkcjonowania państwa.
Zawarto w nieoczywistej i niesamowicie oryginalnej formule szczególnie rzadką umiejętność integrowania wiedzy naukowej z wiedzą aplikacyjną, także w wymiarze dydaktycznym. Istnieje ogromna potrzeba realizacji takich prac oraz kontynuowania badań w formule aplikacyjnej w politologii. Przedstawiona formuła – scenariuszy podpartych bardzo solidną ekspercką wiedzą naukową i jednocześnie dającą swobodną możliwość autonomicznego wyboru określonych zadań z zaproponowanych przez osobę prowadzącą – jest niezwykle ciekawa i śmiała. Bezsprzecznie będzie ona często wykorzystywana w rzeczywistości dydaktycznej, ale także – co łatwo można przewidzieć – pozwoli rozwijać talenty w zakresie nauk o polityce i administracji wśród uczennic i uczniów oraz studentek
i studentów, a także samych nauczycieli oraz nauczycieli akademickich, stanowi bowiem niezwykły fundament do rozwijania politologicznych pasji oraz zainteresowań badawczych rynkiem politycznym w wymiarze naukowym oraz aplikacyjnym.
Fragment recenzji dr. hab., prof. UŚ Rafała Glajcara
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?