Wojciech Orżewski -absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył studia podyplomowe w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego w Międzyuczelnianym Instytucie Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Współpracuje z miesięcznikiem ""Wydawca"". Autor poradników Reklama i prawo (1998), Elementy prawa w działalności wydawniczej (1997,200), Prawo w mediach (2004), Znak przedsiębiorcy (2005), Wydawca i prawo (2009) Jest wykładowcą prawa autorskiego na kursach edytorskich Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek. Kompendium wiedzy dotyczącej prawnych aspektów wykorzystywania fotografii. Przeznaczone zarówno dla osób zawodowo parających się wykonywaniem zdjęć jak i amatorów, których prace mogą być wykorzystywane w szeroko rozumianych mediach, dla instytucji (wydawnictw prasowych, książkowych, portali internetowych itp.). Fotograf, fotografia, prawo ma za zadanie przybliżyć podstawowe zagadnienia prawne dotyczące zarówno publikacji, jak i prezentacji fotografii w różnego typu mediach (m.in. książka, reklama, Internet) i poza nimi (przestrzeń otwarta, instytucje kulturalne). Autor stawia sobie za cel zapoznanie czytelników z zasadami ochrony dóbr osobistych, uprawnień tak fotografa, jak i osób korzystających z jego dorobku (wydawca, agencja reklamowa, inne). Praca definiuje zarówno podstawowe pojęcia związane z ochroną prawną dzieł fotograficznych (np.: ""twórca"", ""wizerunek"", ""prawo autorskie""), jak i rozszerza zagadnienia (m.in. o kryteria konieczne dla uznania fotografii za utwór objęty ochroną prawną, wyjaśnia też niektóre wątpliwości związane z fotografią portretową). Zwiera najważniejsze informacje z zakresu autorskiego prawa osobistego i majątkowego (ochrona, ograniczona i zasady dysponowania nimi), a także wskazówki dotyczące dochodzenia roszczeń na drodze sądowej w przypadku naruszenia obowiązujących zasad. Cennym uzupełnieniem książki jest aneks z wzorami siedmiu najczęściej zawieranych umów (umowa o dzieło, wydawnicza, o rozpowszechnianie wizerunku, itd).
Publikacja ta zawiera praktyczne wskazówki z zakresu prawa prasowego i prawa autorskiego i jest przede wszystkim kierowana do wydawców zarówno prasy, jak i książek.
Omówione w niej zostały podstawowe instytucje prawne prawa prasowego, prawa autorskiego i praw pokrewnych, a także regulacje dotyczące baz danych i praktyczne unormowania druku i dystrybucji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?