Powieść „Wszystkie nasze imiona” opowiada o dojrzewaniu dwóch młodych mężczyzn dokonującym się w trakcie burzliwej rewolucji w jednym z afrykańskich państw. Opuszczając bezpieczne zacisze uniwersyteckiego kampusu, zostają wciągnięci w wir niepokojących wydarzeń. Kiedy granica między idealizmem a przemocą coraz bardziej się zaciera, losy bohaterów się rozdzielają – jeden naraża się na skrajne niebezpieczeństwo, angażując się bez reszty w wojenne działania, drugi znajduje schronienie na obczyźnie, w małym miasteczku na amerykańskim Środkowym Zachodzie. Tam, podając się za studenta, który przybył do USA w ramach wymiany, zakochuje się w pracownicy społecznej i wtapia się w małomiasteczkową społeczność. Lecz na sielankę kładą się cieniem tajemnice jego przeszłości: czyny, jakie popełnił, i zadanie, którego nie doprowadził do końca. Nade wszystko zaś prześladują go wspomnienia ukochanego druha, z którym rozstał się w Afryce, charyzmatycznego przywódcy, który najpierw pchnął go w sam środek rewolucyjnej walki, a później poświęcił wszystko, aby zapewnić mu wolność.
„Wszystkie nasze imiona” zachwyca wizją i językową maestrią. Wywodząc się z wielkiej tradycji prozy Naipula, Greene’a i Achebe, Mengestu daje nam powieść polityczną, która jest zarazem urzekającym przedstawieniem miłości i łaski, samostanowienia, oraz imion, jakie nam nadano, i imion, jakie zyskaliśmy.
Mengestu przedstawia zderzenie kultur z niepokojącą przenikliwością... Barwnie odmalowuje pejzaże, lecz skupia się na bohaterach – Isaaku, rozczarowanym wizjonerze; Isaaku, tajemniczym uchodźcy; Helen, wrażliwej kochance, bohaterach uwikłanych w splot powiązań i rozstań, oddania i porzucenia, nadziei i zawodu.
„Publishers Weekly”
DINAW MENGESTU urodził się w roku 1978 w Addis Abebie w Etiopii. Studiował na Uniwersytecie Georgetown, kurs kreatywnego pisania ukończył na Uniwersytecie Columbia. Był stypendystą Nowojorskiej Fundacji dla Sztuki i Fundacji Lannana, trafił na listę dwudziestu najlepszych pisarzy przed czterdziestką zdaniem „The New Yorker”. Publikował m.in. w: „The New Yorker”, “Rolling Stone”, “Harper's Magazine”, “The Wall Street Journal” i “Granta”. Jest autorem The Beautiful Things That Heaven Bears oraz Jak czytać znaki. Otrzymał dwie nagrody dla młodych twórców, 5 Under 35 od National Book Foundation oraz 20 Under 40 nadawaną przez „The New Yorker”. Mieszka w Nowym Jorku.
Debiut na miarę klasyków, łączący w sobie bogactwo języka Miguela Delibesa i siłę Cormaca McCarthy'ego. Powieść odniosła międzynarodowy sukces jeszcze przed publikacją w Hiszpanii.Chłopiec, który uciekł z domu, skulony w swojej kryjówce słucha nawoływań poszukujących go mężczyzn. Gdy głosy się oddalają, zostaje sam na sam z ogromną, nieurodzajną równiną, którą musi przebyć, jeśli chce ostatecznie zostawić za sobą to, co kazało mu uciec. W pewnym momencie napotka na swojej drodze starego pasterza kóz i od tej chwili wszystko zmieni się dla nich obu.Pod gołym niebem opowiada o ucieczce małego chłopca przez kraj, który pustoszą susza i przemoc. Z tego hermetycznego, pozbawionego nazw i historii świata moralność wyparowała tak samo jak woda. Chłopiec, nie całkiem jeszcze zepsuty przez otoczenie, będzie miał okazję podjąć niełatwą naukę myślenia, chyba że - przeciwnie - wybierze przemoc, którą wyssał z mlekiem matki.Jess Carrasco tworzy opowieść surową, choć niepozbawioną głębokiego liryzmu. Pod gołym niebem to utkana z niewielu słów historia, w której bezlitosna przyroda stanowi o przebiegu zdarzeń, a ludzka godność z niezwykłą siłą wzbiera w szczelinach wyschniętej ziemi.Jess Carrasco urodził się w Badajoz w 1972 roku. W roku 2005 przeniósł się do Sewilli, gdzie mieszka dotychczas. Od 1996 roku pracuje jako copywriter, łącząc to zajęcie z pisaniem. Pod gołym niebem okrzyknięte zostało jednym z najważniejszych ostatnio debiutów na światowej scenie literackiej. Jeszcze przed publikacją w Hiszpanii entuzjastycznie przyjęta przez najważniejszych wydawców zagranicznych ukaże się w trzynastu krajach.""Piękny debiut: głęboka, subtelna, uniwersalna powieść o dorastaniu dotykająca tego, co najważniejsze, z oszczędną narracją i wyjątkowym bohaterem""Mariagrazia Mazzitelli, wydawnictwo Salani (Włochy).""Jess Carrasco to jeden z najbardziej oryginalnych i poruszających autorów, z jakimi się w ostatnich latach zetknąłem. Książka niesamowicie mocna, naprawdę pasjonująca. Niezwykły talent pisarski"" Michal Shavit, wydawnictwo Harvill Secker (Wielka Brytania).""Poruszająca książka Wybitny młody autor"" Moshe Ron, wydawnictwo Am-Oved (Izrael).""Wspaniała pierwsza powieść niesłychanie utalentowanego pisarza. Doskonała proza, zupełnie wyjątkowy, zapierający dech w piersiach tekst"" Natalie Buchholz, wydawnictwo Klett-Cotta (Niemcy).
Wyrafinowane połączenie studium psychologicznego z czystej krwi powieścią sensacyjną, zagadkowego morderstwa ze współudziałem w zamachu politycznym Clare Wald, znana autorka, matka i krytyk, sięga po pióro, aby wśród bujnej roślinności swego ogrodu w Kapsztadzie dokonać rozliczenia z życiem. Sam Leroux powrócił do RPA, aby napisać książkę - biografię Clare - która ma stanowić początek jego kariery. Ale jak szczera będzie pisarka? Czy to ona odpowiada za zbrodnie popełnione w przeszłości, czy raczej jest wspólniczką ofiary? Czy jej zbrodnia przeciwko rodzinie jest prawdziwa, czy wymyślona? Sam i Clare przyglądają się kolejnym wydarzeniom z jej życia, a ona sama zaczyna szukać pojednania ze światem i rozgrzeszenia. Jednak za jej historią kryje się też mroczna przeszłość Sama i jego własne demony. Rozgrzeszenie pomaga zrozumieć współczesną RPA i mroki apartheidu. Jest też świetnym przewodnikiem po niejasnych zakamarkach prawdy i alchemii procesu twórczego. Patrick Flanery jest doskonałym pisarzem, a jego Rozgrzeszenie to niezwykły melanż powieści sensacyjnej i głębokiej literatury. Nie jest to tylko książka o RPA, ale też o poszukiwaniu prawdy - tym najbardziej podstawowym i powszechnym ludzkim dążeniu. Steven Galloway Rzadko spotyka się tak doskonałe debiuty jak Rozgrzeszenie. Patrick Flanery pojawił się na literackiej scenie jako w pełni ukształtowany artysta: pewny siebie i tego, co ma do powiedzenia pisarz obdarzony głębią spojrzenia i krystalicznym stylem. Już na zawsze zapamiętam Clare Wald, która króluje w jego powieści. Jay Parini Patrick Flanery urodził się w 1975 roku w Kalifornii. Po uzyskaniu licencjatu z filmoznawstwa w Tish School of the Arts Uniwersytetu Nowojorskiego pracował przez trzy lata w przemyśle filmowym, a następnie przeprowadził się do Wielkiej Brytanii, gdzie obronił doktorat na Oksfordzie. Jest autor em wielu artykułów dla prasy naukowej i recenzji. Mieszka w Londynie.
Wspaniała powieść jednego z najzdolniejszych nowojorskich pisarzy młodszego pokolenia. Hipnotyczna opowieść o kobiecie, która ma za sobą tak przerażające doświadczenia, że woli bezdomność i odrętwienie od nieuniknionej konfrontacji z prawdą.
Na turystycznej wyspie gdzieś na Morzu Egejskim Jacqueline, młoda Liberyjka, stara się uniknąć śmierci głodowej i przetrwać. Uciekłszy przed koszmarem reżimu Charlesa Taylora, zamieszkuje w jaskini nad brzegiem morza. Za dnia wędruje po słonecznych plażach i oferuje turystom masaże, balansując między wolą życia a przytłaczającym poczuciem winy, że udało jej się przeżyć.
„Wstrząsająca historia opowiedziana głosem młodej, bezdomnej i z wolna popadającej w obłęd kobiety. Powieść, która nikogo nie pozostawi obojętnym” – „The Booklist”
„Wzbudzająca zachwyt krytyków, subtelna powieść utkana z głębokich emocji. Przejmujący portret pozbawionych wiary w siebie, zagubionych imigrantów, usiłujących się zasymilować i jednocześnie opłakujących stratę swojego kulturowego dziedzictwa. Błyskotliwie naświetla traumę wygnania i poszukiwania nowego domu” - “Publishers Weekly” Pewnego wrześniowego poranka Yosef i Miriam, którzy po długiej rozłące rozpoczynają wspólne życie, wyruszają w podróż z Peorii, gdzie mieszkają, do Nashville w poszukiwaniu swojej nowej amerykańskiej tożsamości. Po kilku miesiącach na świat przychodzi ich syn Jonas. Trzydzieści lat później, po śmierci ojca, Jonas porzuca życie w Nowym Jorku i wyrusza w podróż śladami rodziców, nie tylko w sensie geograficznym. Odtwarza historię rodzinną: począwszy od rozdartej wojną Etiopii z czasów młodości ojca i matki, a na nowej rzeczywistości we współczesnej Ameryce skończywszy. Czy ta – prawdziwa lub wymyślona – podróż w przeszłość pomoże mu nadać sens własnemu życiu?
Imponującym osiągnięciem Damona Galguta jest sposób, w jaki prowadzi czytelnika. Zdania posiadają tak hipnotyczną moc, że gdy tylko weźmiemy do ręki którąś z jego powieści, nie zdołamy jej odłożyć"". Russell Celyn Jones, The Times ""Spośród pisarzy Południowej Afryki warto zapamiętać nazwisko Damona Galguta. Jego proza nosi cechy malarstwa pejzażowego, obrazów namalowanych odważnymi ruchami pędzla"". Stephen Abell, Daily Telegraph W obcym pokoju jest powieścią o tęsknocie i niespełnionym pragnieniu, o gniewie i współczuciu. Jest przepięknym, niezapomnianym wspomnieniem o poszukiwaniu miłości i miejsca, które można nazwać domem. Młody mężczyzna udaje się w podróż najpierw do Grecji, potem do Afryki i wreszcie do Indii. Wędruje z niewielkim bagażem i najprościej, jak się tylko da. Dla tych, którzy są z nim w podróży, i których spotyka na swej drodze - przystojnego i tajemniczego nieznajomego, grupki beztroskich turystów z plecakami, i kobiety, która znalazła się w swoim życiu na krawędzi - staje się kolejno Naśladowcą, Kochankiem i wreszcie Opiekunem. Chociaż bardzo się stara i ma jak najlepsze intencje, wszystkie trzy podróże zakończą się katastrofą. Wszystkie trzy zmienią jego życie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?