Motocykle to bogato ilustrowany album prezentujący znane modele motocykli. W książce omówiono motocykle enduro, turystyczne, sportowe, cruisery, naked bike, wojskowe, a także skutery oraz popularne motocykle PRL. Każdy moduł przedstawia krótką historię powstania danego modelu, jego dane techniczne, wymiary, masę oraz osiągi.
Album „Samochody w PRL-u” oferuje powrót do przeszłości, do świata Polmozbytu i PEWEX-ów – jedynych miejsc, gdzie można było wówczas kupić wymarzone cztery kółka. Tym razem nie potrzeba jednak talonów, bonów towarowych i waluty wymienialnej... archiwalne fotografie, kadry z kultowych polskich seriali oraz legendarne niemal historie pierwszych konstrukcji warszawy, wartburga, poloneza i jelcza wskrzeszą nastrój. Opisy stosowanych nowinek technicznych, historie zdobywania poszczególnych licencji na samochody montowane w duchu nakazu zmotoryzowania narodu polskiego pokazują, że właściwie na przekór narodziło się w kraju wielu znakomitych inżynierów oraz innowacyjnych myśli, które z powodzeniem eksportowano poza granice, a które dziś wzbudzają podziw.
Spośród kilkudziesięciu lokomotyw, przemierzających polskie tory, każda jest inna – każda wyjątkowa. Prezentowane w niniejszej książce pojazdy zostały starannie wybrane i podzielone na trzy grupy: lokomotywy elektryczne, spalinowe oraz parowe. Dzięki temu można rozeznać się w różnorodności tych pojazdów oraz z łatwością odnaleźć konkretny model. Książka Lokomotywy na polskich torach to pozycja zarówno dla wieloletnich hobbystów, jak osób, które dopiero zaczynają poznawać spiritus movens polskich składów kolejowych. Opis każdego z pojazdów uzupełniają kolorowe fotografie zachęcające do poznania historii i specyfikacji każdej lokomotywy.
Klasyczne samochody z drugiej połowy XX wieku nieustannie wzbudzają zachwyt pasjonatów motoryzacji. Alfa romeo giulietta, porsche 718 czy ferrari 250 to tylko kilka niesamowitych modeli, które znalazły swoje miejsce w albumie. Książka prezentuje 45 charakterystycznych pojazdów z lat pięćdziesiątych XX wieku, które na dobre wpisały się do kanonu motoryzacji. Nie zabrakło wśród nich samochodów sportowych, luksusowych oraz niezwykłych mikrosamochodów.
Album „Samochody w PRL-u” oferuje powrót do przeszłości, do świata Polmozbytu i PEWEX-ów – jedynych miejsc, gdzie można było wówczas kupić wymarzone cztery kółka. Tym razem nie potrzeba jednak talonów, bonów towarowych i waluty wymienialnej... archiwalne fotografie, kadry z kultowych polskich seriali oraz legendarne niemal historie pierwszych konstrukcji warszawy, wartburga, poloneza i jelcza wskrzeszą nastrój. Opisy stosowanych nowinek technicznych, historie zdobywania poszczególnych licencji na samochody montowane w duchu nakazu zmotoryzowania narodu polskiego pokazują, że właściwie na przekór narodziło się w kraju wielu znakomitych inżynierów oraz innowacyjnych myśli, które z powodzeniem eksportowano poza granice, a które dziś wzbudzają podziw.
Kolekcja składająca sie z 50 tomów. Tematami każdej ksiązki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją.
Do kazdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64
Album prezentuje najpiękniejsze, a zarazem najbardziej fascynujące modele samochodów. Książka zabierze Czytelnika w ekscytującą podróż po historii motoryzacji, dostarczając nie tylko wielu emocji i wrażeń, ale także wiedzy o samochodach, które niegdyś królowały na szosach. Fascynaci są zgodni: jazda nimi wciąż robi wrażenie.
W książce zaprezentowano najważniejsze modele samochodów osobowych, ciężarowych, specjalnych, terenowych, autobusów, motocykli, a także pociągów. Przybliżono ich funkcję oraz przeznaczenie. Książka stanowi doskonałe źródło informacji o pojazdach lądowych.
Czy łatwo jest wyruszyć w podróż dookoła świata? Czy można porwać się na to całkiem spontanicznie? I czy taka podróż może zakończyć się sukcesem? Książka 126 dni na "kanapie". Motocyklem dookoła świata pokazuje, że na wszystkie te pytania można odpowiedzieć twierdząco. Autor książki, nie mając nawet prawa jazdy, wpadł na pomysł, że objedzie świat na motorze. I jak pomyślał – tak zrobił.
Uczestnicy wyprawy – dziennikarze radiowej Trójki Tomek Gorazdowski i Michał Gąsiorowski, spędzili cztery miesiące na "kanapach" – motocyklowych siodłach. Odwiedzili 19 krajów, przejechali ponad 21 tysięcy kilometrów. Napisana żywym językiem, pełna humoru książka jest zapisem ich wyprawy – przygód, spotkań z ludźmi, zmagań z upałem, zmęczeniem i biurokracją. Przede wszystkim jest jednak pochwałą życia niestroniącego od wyzwań, obowiązkową lekturą dla niespokojnych duchów i niestrudzonych poszukiwaczy przygód.
Kulisy wielkiego biznesu F1
Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów – zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Szybko piął się po szczeblach kariery w Williamsie, w Benettonie udanie współpracował z Schumacherem, razem z Niemcem budując potęgę Ferrari w latach 1996–2006, by wreszcie niespodziewanie triumfować z własnym zespołem Brawn GP w 2009 roku.
Teraz – już jako dyrektor zarządzający F1 – Ross Brawn dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem. Opowiada, w jaki sposób Michael Schumacher zyskiwał przewagę nad rywalami i jakie były kulisy jego odejścia z Benettona. Wyjaśnia, dlaczego Fernando Alonso jest lepszy od Sebastiana Vettela, który miliarder próbował przejąć Hondę i dlaczego Red Bull nie zdołał powtórzyć wyczynu Ferrari.
Dzięki Rywalizacji totalnej dowiesz się, jak wiele detali decyduje o końcowym sukcesie w Formule 1. To pouczająca opowieść o najważniejszych ludziach tego sportu, zakulisowych gierkach, sztuce wywiadowczej i interpretowaniu regulaminu na swoją korzyść. To także praktyczny poradnik dla menadżerów i właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć sukces w swojej branży.
Formuła 1, jakiej nie znałeś. Historia prawdziwa, choć nie zawsze piękna. Koniecznie musisz to przeczytać!
***
Kulisy Formuły 1 przypominają prawdziwy teatr wojenny, w którym bój o dominację toczy się na wielu płaszczyznach. Za sukcesami odnoszonymi na właściwym polu bitwy, czyli na torze wyścigowym, stoi biegłość polityczna, uprzedzanie ruchów przeciwnika, budowa odpowiedniego zaplecza, nawet działania wywiadowcze. Ross Brawn, weteran i zwycięzca wielu zakulisowych rozgrywek, intryg i batalii, przybliża drapieżny świat, w którym walka kierowców i zespołów jest tylko wierzchołkiem skomplikowanej rywalizacji na różnych frontach. To nie jest książka tylko dla fanów wyścigów: lekcje strategii z Formuły 1 mogą przydać się w każdej dziedzinie życia.
- Mikołaj Sokół, dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS
To nazwisko zna każdy prawdziwy fan Formuły 1, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jak potężne zakulisowe wpływy miał w tym sporcie Ross Brawn jeszcze jako dyrektor techniczny Ferrari czy – później – jako twórca obecnej potęgi Mercedesa. Potrafił się oprzeć nawet władzy Berniego Ecclestone’a, aż w końcu przejął część jego obowiązków. Przed czytelnikami tej książki stoi niepowtarzalna okazja, by poznać królową sportów motorowych oczami faceta, który nie tyle wyśmienicie zna Formułę 1, co – w kwestiach politycznych i biznesowych – od dekad ją współtworzy.
- Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny
Ross Brawn jest jak haker, który przeszedł na stronę rządową. Całe życie szukał luk w przepisach, by teraz samemu je tworzyć. Lewis Hamilton do dziś powtarza, że nie zdobyłby tylu tytułów, gdyby nie Ross. To samo mogą powiedzieć Michael Schumacher i Jenson Button.
- Michał Gąsiorowski, dziennikarz radiowej Trójki, komentator F1 w ELEVEN SPORTS
Prędkość i technika to za mało, by być pierwszym na mecie wyścigu Formuły 1. Brawn i Parr odsłaniają kulisy sportowej rywalizacji, w której nie mniej ważna jest ekonomia, polityka i przede wszystkim – mądre zarządzanie.
- Marcin Walków, dziennikarz Business Insider Polska
Fragment książki - Rywalizacja totalna. Wojny za kulisami F1 issuu.com/wydawnictwosqn/docs/rywalizacja_totalna_issuu
Samochody kultowe to takie, których kształty oraz design są ponadczasowe i rozpoznawalne mimo upływu lat. W prezentowanym albumie opisano m.in. bmw 507, lamborghini miura, dodge viper, porsche 911, a także nasze rodzime syrenę, mikrusa i poloneza. Zajmującym opowieściom towarzyszą piękne zdjęcia.
Marzenia. Upór. Pasja. Poznaj historię najlepszego kierowcy rajdowego w Europie!
Kajetan Kajetanowicz jako mały chłopiec został zabrany przez ojca na rajd samochodowy. Potem było podkradanie samochodu rodzicom i godziny spędzane w warsztacie samochodowym ojca. O karierze rajdowej w tamtym czasie nawet jeszcze nie marzył.
W młodości był obibokiem, palił papierosy, nie unikał alkoholu, chodził na wagary. To jednak nie przeszkodziło mu odnieść sukcesu... Początki nie były łatwe. Na pierwsze auto zarobił sprzedając czajniki, a kiedy wreszcie z pomocą ojca udało mu się wystartować w rajdzie, przesadził z prędkością i dachował, paliwo zaczęło ciec z samochodu, a jego pilotka – przyszła żona – w szoku uciekła do lasu. Później wcale nie było lepiej…
Ale Kajetan się nie poddał. Dzisiaj na linii startu budzi postrach wśród europejskich kierowców. Wielu uważa go za największy talent rajdowych na kontynencie.
"Kajto. Jadę po swoje" to porywająca i szczera opowieść o małych marzeniach, które stają się wielkimi sukcesami i wyzwaniach, które musimy stawiać najpierw samym sobie. Ale to przede wszystkim kopalnia wiedzy dla każdego fana rajdów samochodowych.
Powiem szczerze – od zawsze wszystko co robiłem, było podporządkowane temu, by jeździć w rajdach. I nadal tak jest. Nie, nie żalę się. Lubię tę robotę. I mam świadomość, że każdy rajd może być moim ostatnim. Jazda 200 km/h do bezpiecznych nie należy.
Kajetan Kajetanowicz
Kajto robi coś wielkiego. Warto o tym przeczytać. Ta książka wbija w fotel!
Krzysztof Hołowczyc
To jeden z trzech najszybszych kierowców, z którymi jeździłem w ostatnim 20-leciu. Kajetan ma bardzo dużą podzielność uwagi, piekielną wyobraźnię i niesamowity refleks.
Maciej Wisławski
Kajetana wyróżnia to, że samochody go słuchają, a ten facet robi z nimi niesamowite rzeczy. I o wszystkim opowiada w tej książce. Mocna rzecz, obok której nie można przejść obojętnie.
Adam Małysz
Kajetan Kajetanowicz – jeden z najlepszych polskich kierowców rajdowych. Po raz pierwszy za kółkiem w trakcie rajdu usiadł w 2000 roku, startując w Cieszyńskiej Barbórce. Zawodnik Lotos Rally Team. Dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy (2015, 2016) i czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013. W 2013 roku został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi. Na co dzień mieszka w Ustroniu.
Krzysztof Pyzia – autor bestsellerów – książki "Jerzy Dziewulski o polskiej policji" i wywiadu rzeki z Wojciechem Pokorą "Z Pokorą przez życie". Producent porannego programu „Dzień Dobry Bardzo” w Radiu ZET, dziennikarz „Playboya” i tygodnika „Angora”. Autor bloga KtoPyziaNieBladzi.pl. Na co dzień jeździ „zabytkowym” samochodem (20-letnie Polo!).
Pomysł napisania niniejszej publikacji narodził się z dość prozaicznego powodu. Podczas poszukiwania informacji na temat pojazdów zdobycznych używanych podczas II wojny światowej przez siły zbrojne III Rzeszy stwierdziłem, iż usystematyzowanie wiadomości dotyczących samochodów pancernych oraz pojazdów opancerzonych bywało czasem dość problematyczne.
Zbierając materiały na własny użytek w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że podobne trudności ma zapewne wiele innych osób zainteresowanych tematyką. Tak narodził się pomysł powstania książki. Nie starałem się w niej zawrzeć zawiłych opisów technicznych poszczególnych pojazdów, takowe można znaleźć w innych doskonałych opracowaniach dotyczących tematu. Starałem się raczej skupić na ogólnej historii pojazdów przejętych przez armię niemiecką podczas II wojny światowej. W związku z powyższym książka jest przeznaczona bardziej dla ludzi interesujących się ogólną historią pojazdów zdobycznych używanych w tamtym okresie przez armię III Rzeszy, niż dla historyków lub specjalistów od uzbrojenia z okresu II wojny światowej.
Z uwagi na olbrzymią ilość sprzętu zdobycznego – wraz z jego licznymi modyfikacjami – używanego przez armię niemiecką podczas II wojny światowej, musiałem dokonać pewnej systematyzacji. Postanowiłem skupić się zatem na opisaniu najczęściej użytkowanych konstrukcji (wyjąwszy samochody osobowe oraz ciężarowe) o napędzie kołowym bądź półgąsienicowym.
Pomysł napisania niniejszej publikacji narodził się z dość prozaicznego powodu. Podczas poszukiwania informacji na temat pojazdów zdobycznych używanych podczas II wojny światowej przez siły zbrojne III Rzeszy stwierdziłem, iż usystematyzowanie wiadomości dotyczących samochodów pancernych oraz pojazdów opancerzonych bywało czasem dość problematyczne.Zbierając materiały na własny użytek w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że podobne trudności ma zapewne wiele innych osób zainteresowanych tematyką. Tak narodził się pomysł powstania książki. Nie starałem się w niej zawrzeć zawiłych opisów technicznych poszczególnych pojazdów, takowe można znaleźć w innych doskonałych opracowaniach dotyczących tematu. Starałem się raczej skupić na ogólnej historii pojazdów przejętych przez armię niemiecką podczas II wojny światowej. W związku z powyższym książka jest przeznaczona bardziej dla ludzi interesujących się ogólną historią pojazdów zdobycznych używanych w tamtym okresie przez armię III Rzeszy, niż dla historyków lub specjalistów od uzbrojenia z okresu II wojny światowej.Z uwagi na olbrzymią ilość sprzętu zdobycznego - wraz z jego licznymi modyfikacjami - używanego przez armię niemiecką podczas II wojny światowej, musiałem dokonać pewnej systematyzacji. Postanowiłem skupić się zatem na opisaniu najczęściej użytkowanych konstrukcji (wyjąwszy samochody osobowe oraz ciężarowe) o napędzie kołowym bądź półgąsienicowym.
Praktyczny, przystępnie napisany i bogato ilustrowany podręcznik dla wszystkich, którzy przygotowują się do egzaminu na prawo jazdy kategorii B. Dobre, zwięzłe repetytorium dla tych, którzy są już kierowcami, ale chcą jeździć lepiej i bezpieczniej.
Na licznych kolorowych schematach i zdjęciach objaśniono sytuacje, z którymi można spotkać się podczas codziennej jazdy – jak zachować się na różnego rodzaju skrzyżowaniach, jak prawidłowo wykonywać poszczególne manewry, co oznaczają pionowe i poziome znaki drogowe. W podręczniku opisano także, jak przygotować się do pierwszej jazdy i do egzaminu, oraz podano podstawowe informacje z zakresu pierwszej pomocy.
Autorzy tej książki – doświadczeni instruktorzy, wykładowcy i doskonali kierowcy – radzą, jak prowadzić samochód, aby każda podróż, nawet w trudnych warunkach drogowych, była bezpieczna.
Jakie zwierzęta są największe, jakie najszybsze a jakie najmniejsze? Jak powstają pojazdy, jakie samochody można spotkać na drodze? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z Pierwszej Encyklopedii!
„Szybka historia samochodu” to kolejna książka z popularnej serii „Wielcy odkrywcy wielkie odkrycia”. W tej części Marcin Przewoźniak prezentuje w przystępny i zabawny sposób historię samochodu - od pojazdów parowych po superszybkie nowoczesne samochody. Czytelnik znajdzie w niej mnóstwo ciekawostek, dużą porcję historii motoryzacji oraz wyjątkowe ilustracje Matteo Ciompalliniego.
Historię czyta się jak powieść, więc trudno się od niej oderwać, dlatego „Szybka historia samochodu” to nie lada gratka nie tylko dla fanów motoryzacji.
Po latach zaborów i I wojnie światowej pociągi wprowadzały życie na tory nowoczesności. Jak legendarna lukstorpeda upajały prędkością, ułatwiały komunikację i wywracały wyobrażenia o pokonywaniu przestrzeni. Elektryfikacja kolei, przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego, budowa tzw. magistrali węglowej łączącej Górny Śląsk z Gdynią to jedynie wybrane międzywojenne inwestycje, które poprawiły komfort podróży i znacząco zwiększyły przepustowość transportu towarów.Opowieść o kolei między wojnami to historia o przełamywaniu barier, biciu rekordów i pewnym etosie. Punktualność, solidność, niezawodność! Na kolei to nie miał być blef. O pracy kolejarza, która budziła ogólny szacunek i zapewniała godny byt, marzyło wielu. W specjalnych pociągach toczyły się spotkania towarzyskie, codzienne podróże do pracy nadawały tempo międzywojennemu życiu. Znów można to wszystko zobaczyć. Zajmując wygodnie miejsce w wagonie, udać się w drogę po stronach tej bogato ilustrowanej książki.Do książki dołączone są bezpłatne dodatki:- reprint mapy sieci PKP z 1939 roku- płyta DVD z montażem archiwalnych materiałów filmowych dotyczących międzywojennej kolei
W książce „Auto w terenie” Sławomira Makaruka znajdziesz odpowiedzi m.in. na pytania:
Jak kupić nowy samochód?
Jakie jest obowiązkowe wyposażenie?
Jak chronić podwozie?
Czym się kierować, kupując opony?
Dlaczego zmiana biegów jest tak istotna?
Jakie są techniki jazdy?
… oraz na wiele innych, dzięki którym bezpiecznie i z satysfakcją wyjedziesz w teren!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?