MOTOROWERY W PRL RZECZ O MOTORYZACJI I NIE TYLKO
-
Autor: Tomasz Szczerbickil
- ISBN: 978-83-7731-306-0
- EAN: 9788377313060
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Vesper
- Format: 215x220x34mm
- Język: polski
- Liczba stron: 392
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
55,48złCena detaliczna: 79,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,83 zł
x
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe setki, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???
Przedwojenna historia to krajowe setki, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???