Arduino jest bardzo prostym komputerem, który można wykorzystać w najróżniejszych gadżetach wykonywanych w zaciszu własnego domu. Potrafi komunikować się z komputerem, posiada także złącza służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest łatwe w użyciu i jest dostępne za darmo na platformy Windows, Mac i Linux. Przy tym wszystkim Arduino jest bardzo prosty w rozbudowie o kolejne elementy. Dzięki temu łatwo może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami. Dodatkowo Arduino jest znakomitym, ciekawym i bardzo przyjemnym sposobem na nauczenie się podstaw elektroniki, informatyki bądź programowania.
Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urządzenie do sterowania oświetleniem, zarządzania energią wytwarzaną przez panele słoneczne, tablicę do wyświetlania komunikatów i wiele innych ciekawych projektów. Dzięki przejrzystym wskazówkom i wyjaśnieniom już wkrótce przekonasz się, że programowanie Arduino jest czynnością prostą i przyjemną, a błędów wynikających z wadliwego kodu można łatwo uniknąć. Gruntowna znajomość podstaw języka C będzie dodatkową korzyścią, którą zyskasz dzięki tej książce.
W tej książce:
* budowa płytki Arduino i przygotowanie środowiska pracy
* programowanie Arduino w języku C
* korzystanie z pamięci Flash i EEPROM
* Arduino w projektach internetu rzeczy
* obsługa wyświetlaczy OLED i LED
Arduino: sprawdź, jak fascynujący może być mikrokontroler!
W pewnych kwestiach nic się nie zmienia - Arduino pozostaje praktycznym, tanim mikrokontrolerem, który może komunikować się ze światem zewnętrznym i obsługiwać przeróżne urządzenia elektroniczne. Daje też pole do popisu licznym amatorom i hobbystom. Środowisko programistyczne wciąż ma prosty interfejs, a programowanie płytki samo w sobie jest łatwym zadaniem nawet dla ludzi bez doświadczenia w pisaniu kodu. Zmiany w świecie Arduino dotyczą większych możliwości oraz sukcesywnie dodawanych funkcjonalności, takich jak obsługa bibliotek, czy kolejnych interfejsów.
To drugie, starannie zaktualizowane wydanie przewodnika po programowaniu Arduino, przeznaczonego dla osób, które opanowały podstawy i chcą zdobyć umiejętności na wyższym, profesjonalnym poziomie. W książce dodatkowo ujęto zagadnienia wykorzystania Arduino do komunikacji z urządzeniami szeregowymi oraz z internetem rzeczy (IoT). Dowiesz się również, jak używać środowiska programistycznego Arduino do programowania kompatybilnych płytek. Prezentowane treści zostały zilustrowane praktycznymi przykładami stosowania omówionych technik. Nie zabrakło licznych kodów do pobrania, które ułatwią Ci pracę z nawet bardzo ambitnymi projektami.
Dzięki książce dowiesz się, jak:
konfigurować Arduino IDE i tworzyć efektywne szkice
poprawić wydajność pracy przy zmniejszeniu natężenia prądu pobieranego przez Arduino
pracować z różnymi interfejsami: I2C, 1-Wire, SPI, a także z układem TTL, USB i UART
korzystać z Ethernetu, Bluetootha i DSP oraz z zasobów internetu
tworzyć i udostępniać własne biblioteki
Zostań mistrzem Arduino!
O autorze
Dr Simon Monk - jest cybernetykiem, informatykiem, autorem książek i konstruktorem. Kilka lat był pracownikiem akademickim, później zajął się rozwijaniem firmy programistycznej Momote Ltd. Elektronika jest jego ukochanym hobby od wczesnej młodości. Dr Monk jest autorem ok. dwudziestu książek dla pasjonatów elektroniki i majsterkowania. Zachęcony ich popularnością w 2015 roku wraz z żoną Lindą założył spółkę MonkMakes Ltd., gdzie zajmuje się projektowaniem nowych produktów i... parzeniem świetnej herbaty dla swoich gości.
Poznaj możliwości świata Minecraft! Buduj mechanizmy po mistrzowsku
Minecraft jest najlepszym dowodem na to, że o sukcesie gry nie decyduje oprawa graficzna — tylko pomysł i tak zwana grywalność. Na punkcie tej gry oszalał cały świat! Gdy przekraczasz próg Minecrafta, Twoim jedynym ograniczeniem jest własna wyobraźnia. Przekonaj się sam!
Jeśli jeszcze nigdy nie grałeś w tę grę i zastanawia Cię jej fenomen, to trzymasz w rękach książkę, która na pewno Cię zaciekawi! Dowiedz się, czym jest Minecraft i jakie zasady panują w jego świecie. W trakcie lektury sprawdzisz, skąd można wziąć czerwony pył oraz w jaki sposób wykorzystać go do budowy najróżniejszych elementów: przekaźników, komparatorów, bramek logicznych czy tłoków. Zrozumiesz też, do czego są Ci potrzebne te wszystkie rzeczy i na czym polega istota gry. Ponadto dzięki tej książce nauczysz się tworzyć rozszerzenia Minecrafta. Każdy — obecny i potencjalny — fan świata Minecrafta koniecznie musi tu zajrzeć!
Korzystaj z podstawowych elementów mechanicznych w rodzaju dźwigni, przycisków i lamp; zbuduj automatycznie otwierane drzwi
Twórz bramki logiczne, zegary i T-Flip-Flopy
Buduj zaawansowane mechanizmy — podmieniacze bloków, ukryte drzwi, wyświetlacze siedmiosegmentowe i inne
Korzystaj z dodatkowych elementów mechanicznych, takich jak tory, wagony, ciecze, leje i bloki poleceń
Załóż własny serwer Minecrafta, by podzielić się swoim światem z innymi graczami
Edytuj światy Minecrafta w programie MCEdit
Kontroluj świat Minecrafta programami w Pythonie na Raspberry Pi
Twórz kwantowe mechanizmy i efekty specjalne w modzie qCraft
Twórz programowane w Lua komputery i żółwie w modzie ComputerCraft
Skonfiguruj środowisko deweloperskie do tworzenia modów przy użyciu Forge i Eclipse
Twórz własne mody z nowymi blokami i przedmiotami
Zbuduj mechanizmy, o jakich Ci się nie śniło!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?