Ten program Metody Dobrego Startu powstał z myślą o dzieciach, które przystępują do nauki czytania i pisania. W skład publikacji wchodzą dwa zeszyty ćwiczeń zawierające materiał potrzebny do wprowadzenia 24 liter małych i wielkich. Litery uporządkowano zgodnie z kolejnością przyjętą w podręczniku dla klasy 0 pt. Wielka podróż sześciolatka autorstwa Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej.
W zeszycie pierwszym zamieszczono ćwiczenia związane z literami: o, O, t, T, a, A, m, M, i, I, l, L, k, K, u, U, d, D, e, E, s, S.
Wierszyki napisane zostały w taki sposób, aby kilkakrotnie występowała w nich głoska odpowiadająca poznawanej literze. Stanowią one punkt wyjścia do ćwiczeń językowych dotyczących przede wszystkim analizy i syntezy słuchowej (wyrazowej, sylabowej i głoskowej), ale także analizy wzrokowej (wyróżnianie określonej litery w tekście). Pamięciowe opanowanie tekstu ułatwi dzieciom wykonanie kolejnych ćwiczeń językowych, ruchowo-słuchowych, ruchowo-słuchowo-wzrokowych.
Piosenki do rysowania to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25 abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Teczka dla dziecka zawiera: 25 kart z wzorami do uczenia się polisensorycznego, 64 karty z ćwiczeniami utrwalającymi znajomości wzorów oraz kolorowe naklejki, którymi dzieci ozdobią obrazki na kartach ćwiczeń. Do książki można dokupić płytę o tym samym tytule
Niniejszy program Metody Dobrego Startu służy do nauki cyfr, znaków matematycznych oraz figur geometrycznych. Mogą z niego korzystać pedagodzy podczas pracy ze starszymi przedszkolakami, których rozwój przebiega prawidłowo, uczniami klasy pierwszej, dziećmi, u których występującą parcjalne deficyty rozwojowe lub inne zaburzenia rozwojowe. Publikacja zawiera broszurę ze wskazówkami metodycznymi, 20 kolorowych rysunków będących ilustracjami wierszyków, 20 wzorów graficznych będących znakami matematycznymi oraz 20 zestawów kart pracy. Każdy zestaw składa się z trzech kart. Karta a zawiera wierszyk, jego ilustrację (tę samą, która również znajduje się w teczce w wersji kolorowej) oraz ćwiczenie nawiązujące do danego pojęcia matematycznego (np. liczby, figury geometrycznej). Karta b zawiera ćwiczenie ruchowo-słuchowe, wierszyk podzielony ukośnymi kreskami na części odpowiadające kolejnym ruchom ręki potrzebnym do napisania wzoru graficznego oraz odpowiedni wzór graficzny. Karta c składa się z czterech ćwiczeń, które służą kształtowaniu danego pojęcia matematycznego oraz doskonaleniu umiejętności zapisywania odpowiadającego mu znaku graficznego. Wierszyki, podobnie jak piosenki i wierszyki we wszystkich programach MDS, stanowią ważny element. Zostały napisane w taki sposób, aby treść każdego z nich kojarzyła się z wybranym pojęciem matematycznym. Rytm wierszyków jest ściśle związany ze sposobem pisania wzorów graficznych odpowiadających pojęciom matematycznym. Dzięki temu możliwe jest jednoczesne rytmiczne mówienie wierszyka i kreślenie wzoru. Wierszyki są również punktem wyjścia do rozwijania kompetencji językowych oraz do ćwiczeń ruchowo-słuchowych.
METODA DOBREGO STARTU we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznejPublikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Od piosenki do literki część 1. to program opracowany z myślą o dzieciach rozpoczynających naukę czytania i pisania, zarówno rozwijających się prawidłowo, jak i tych, u których występują różnego rodzaju niepełnosprawności. Podręcznik Od piosenki do literki część 1. zawiera 48 scenariuszy zajęć i tyle samo piosenek (obok zapisów nutowych zamieszczono literowe oznaczenia akordów dla grających na gitarze)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?