Do tego działu zapraszamy zwolenników medycyny konwencjonalnej. Jest bardzo wiele chorób, z którymi nie wygralibyśmy bez leków farmakologicznych, czy też radioterapii. Dlatego, aby zgłębić swją wiedzę z zakresu medycyny konwencjonalnej zapraszamy po podręczniki, poradniki, publikacje, altasy, literaturę medyczą dla uczniów, studentów, lekarzy i nie tylko. Chirurgia, terapia laserem, anatomia, piwrwsza pomoc, fizjologia i patofizjologia ambulatoryjna i kliniczna, diagnostyka neurologiczna, otolaryngologiczna, audiologiczna i radiologiczna i wiele innych.
Dwuczęściowa Toksykologia w zadaniach to nowoczesna publikacja, która została napisana z myślą o studentach medycyny, farmacji, diagnostyki medycznej, kierunków przyrodniczych.Stanowi ona także doskonałe źródło pomocy dla wykładowców podczas przygotowywania zajęć oraz zaliczeń. Ponadto jest kompatybilna z dwutomowym podręcznikiem Toksykologia oraz stanowi jego uzupełnienie. Zaprezentowane w publikacji rozdziały zostały zawierają pełne rozwiązania zadań oraz ważne komentarze, wyjaśniające poruszaną kwestię. Redaktorami naukowymi książki są dr Kamil Jurowski (toksykolog, safety assessor) oraz prof. dr hab. Wojciech Piekoszewski (specjalista z zakresu toksykologii: sądowej, klinicznej, ekotoksykologii i żywności).W części 2 Toksykologii w zadaniach zostały zaprezentowane wybrane zagadnienia z toksykologii szczegółowej (toksykologia wybranych metali, trucizny obecne w roślinach oraz pochodzące od zwierząt, toksykologia substancji uzależniających, pestycydów oraz bojowe środki trujące) oraz toksykologii stosowanej (toksykologia analityczna i analiza toksykologiczna, toksykologia kliniczna, sądowa, weterynaryjna i środowiskowa, laboratoryjna toksykologia medyczna, toksykoproteomika, toksykologia i ocena bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz toksykologia kosmetyków i ocena bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, ekotoksykologia, nanotoksykologia, a także toksykologiczna ocena ryzyka zdrowotnego). W części 1 odbiorca znajdzie zadania dotyczące historii toksykologii, toksykologii ogólnej oraz toksykologii narządowej i układowej.
Dwuczęściowa Toksykologia w zadaniach to nowoczesna publikacja przeznaczona nie tylko dla studentów medycyny, farmacji, diagnostyki medycznej, kierunków przyrodniczych, ale również pozycja dla nauczycieli akademickich, którym zadania mogą pomóc w przygotowaniu zaliczeń oraz prowadzeniu zajęć.Książka została przygotowana przez dr Kamila Jurowskiego (toksykologa, safety assessor) oraz prof. dr hab. Wojciecha Piekoszewskiego (specjalistę z zakresu toksykologii: sądowej, klinicznej, ekotoksykologii i żywności). Nauka toksykologii, która polega na rozwiązywaniu zadań odzwierciedlających sytuacje i problemy, jakie niesie ze sobą ta dziedzina, jest znacznie łatwiejsza i ciekawsza, dzięki czemu lepiej utrwala wiedzę.W części 1 Toksykologii w zadaniach zostały zaprezentowane historia toksykologii, toksykologia ogólna oraz toksykologia narządowa i układowa. W części 2 przedstawiono wybrane zagadnienia z toksykologii szczegółowej (toksykologia wybranych metali, trucizny obecne w roślinach oraz pochodzące od zwierząt, toksykologia substancji uzależniających, pestycydów oraz bojowe środki trujące) oraz toksykologii stosowanej (toksykologia analityczna i analiza toksykologiczna, toksykologia kliniczna, sądowa, weterynaryjna i środowiskowa, laboratoryjna toksykologia medyczna, toksykoproteomika, toksykologia i ocena bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz toksykologia kosmetyków i ocena bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, ekotoksykologia, nanotoksykologia, a także toksykologiczna ocena ryzyka zdrowotnego).Należy zaznaczyć, że do każdego rozdziału zostały dołączone pełne rozwiązania zadań oraz ważne komentarze, wyjaśniające poruszaną kwestię. Istotnym jest również to, że Toksykologia w zadaniach jest kompatybilna z dwutomowym podręcznikiem Toksykologia oraz stanowi jego uzupełnienie.
Rosnąca popularność tzw. niekonwencjonalnych czy alternatywnych metod leczenia onkologicznego i zastępowanie nimi medycyny opartej na dowodach naukowych staje się często źródłem ludzkich dramatów. Książka Bitwa z rakiem - Bożeny Stasiak przedstawia to zagadnienie w sposób przystępny i ilustrowany prawdziwymi historiami, zwracając uwagę na związane z nim zagrożenia. Pozycja ta stanowi doskonały przykład medycznej edukacji naszego społeczeństwa. Gorąco polecam ją chorym na nowotwory i ich rodzinom, ale także wszystkim osobom zainteresowanym tym ważnym problemem.
Prof. dr hab. med. Jacek Jassem - polski onkolog i nauczyciel akademicki, profesor nauk medycznych, profesor zwyczajny Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Prezes Polskiej Ligii Walki z Rakiem.
Czwarte wydanie Anatomii Graya jest kontynuacją poprzednich wersji tego znanego i cenionego podręcznika przeznaczonego dla Czytelników studiujących morfologię ciała ludzkiego.
Mając na względzie ogromne postępy w dziedzinie przyżyciowego obrazowania poszczególnych narządów i układów dokonano koniecznych aktualizacji oraz dodano ilustracje, uwzględniając stan obecnej wiedzy w zakresie diagnostyki medycznej (m.in. tomografy TK i MR, angiogramy).
Podobnie jak w poprzednich wydaniach publikacji duża jej część poświęcona jest zagadnieniom klinicznym, ponieważ obowiązujące obecnie wymogi dotyczące nauczania zagadnień teoretycznych w powiazaniu z codzienną praktyką lekarską muszą zostać uwzględnione w procesie dydaktycznym.
Do trzeciego tomu podręcznika dołączono obszerny rozdział poświęcony neuroanatomii, zawierający dane morfologiczne wraz z rycinami i obrazami uzyskanymi w trakcie badan struktur układu nerwowego przy użyciu nowoczesnych technik z zakresu szeroko pojętej radiologii.
W trakcie opracowywania tekstu oraz rycin, wraz z ich opisami, staraliśmy się uwzględnić pewne zmiany w pojęciach i ustaleniach dotyczących zarówno budowy poszczególnych struktur oraz układów, jak i obowiązującego międzynarodowego mianownictwa anatomicznego.
„Problemy pielęgniarstwa geriatrycznego” to nowoczesne kompendium wiedzy dotyczące specjalistycznego pielęgnowania osób starszych.
W książce pod redakcją dr hab. Marty Muszalik autorzy przedstawili aktualną wiedzę dotyczącą wybranych aspektów i odrębności przebiegu wybranych schorzeń, leczenia i postępowania pielęgniarskiego w zakresie opieki nad osobami starszymi. W postępowaniu pielęgniarskim omówili wybrane procedury, projekty standardu/modelu opieki nad pacjentem w starszym wieku na oddziale geriatrycznym oraz w środowisku zamieszkania.
Uwzględnili również aspekty nowoczesnego podejścia do opieki geriatrycznej w zakresie wybranych zagadnień z promocji zdrowia i programów dla osób starszych oraz zastosowania nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
„Problemy pielęgniarstwa geriatrycznego” to publikacja niezbędna do profesjonalnego sprawowania opieki nad pacjentami w wieku starszym. Będzie przydatna w zdobywaniu wiedzy i nabywaniu umiejętności praktycznych zarówno dla studentów pielęgniarstwa, jak i osób kształcących się zawodowo.
Za cenne, z punktu widzenia dydaktycznego i praktycznego, uważam zamieszczenie w każdym podrozdziale opisu przypadku i dostosowanego do niego planu opieki pielęgniarskiej. Kolejnym walorem podręcznika jest fakt, że każdy rozdział poprzedzają cele, które student powinien osiągnąć po zapoznaniu się z odpowiednimi treściami, wykonaniu zadań oraz poszerzeniu wiedzy o literaturę przedmiotową. Dodatkowym atrybutem książki jest skład autorski złożony z pracowników Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Collegium Medicum w Bydgoszczy oraz Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, mających ogromne doświadczenie zarówno kliniczne, jak i dydaktyczne. Z głębokim przekonaniem polecam podręcznik „Problemy pielęgniarstwa geriatrycznego” pod redakcją naukową Marty Muszalik, który będzie idealnym źródłem uzupełnienia i poszerzenia wiedzy z zakresu profesjonalnego postępowania w pielęgnacji, w zdrowiu i chorobie osób w starszym wieku. W moim odczuciu będzie to pozycja przydatna nie tylko w nauczaniu studentów wszystkich kierunków medycznych, ale także w kształceniu podyplomowym oraz dla zawodowo czynnych pielęgniarek w ich w codziennej pracy podczas sprawowania opieki nad osobami starszymi, nie tylko w szpitalach, zakładach opieki leczniczej i tym podobnych instytucjach, ale także w środowisku domowym oraz w domach pomocy społecznej.
Fragment z recenzji prof. dr hab. med. Elżbiety Krajewskiej-Kułak,
"Pielęgniarstwo onkologiczne" to nowe wydanie cenionej na rynku wydawniczym publikacji.Autorzy przygotowali kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących pielęgniarskiej opieki onkologicznej.W książce przedstawiono:stosowane terapie onkologiczne,procesy pielęgnacyjne w schorzeniach układów i narządów człowieka,zagadnienia profilaktyki oraz diagnostyki, w których rola pielęgniarki jest coraz istotniejsza,rehabilitację w zakresie fizycznym i psychologicznym,opiekę paliatywną i terminalną, obejmującą pacjentów i ich rodziny.Redaktorzy naukowi do współpracy zaprosili przede wszystkim pielęgniarki, które na co dzień zajmują się bezpośrednią opieką nad pacjentami z chorobą nowotworową. Podręcznik nie powstałby jednak bez udziału innych specjalistów, jak: lekarze, farmakolodzy, psycholodzy, rehabilitanci, z którymi pielęgniarki ściśle współpracują w zapewnieniu profesjonalnej opieki.Publikacja adresowana jest do studentów pielęgniarstwa i innych kierunków medycznych, a także do pielęgniarek pracujących na oddziałach onkologicznych oraz przygotowujących się do egzaminu specjalizacyjnego z zakresu pielęgniarstwa onkologicznego.
Praktyczny przewodnik po kolejnych szczeblach edukacji i kariery zawodowej lekarza, od wyboru liceum i profilu klasy, przez przygotowania do matury, rekrutację na uczelnię i kolejne lata studiów, po pierwsze kroki w zawodzie. Czytelnik znajdzie w nim dokładny opis wszystkich tych etapów, a jednocześnie propozycje sprawdzonych rozwiązań ułatwiających przejście każdego z nich i osiągnięcie zamierzonych celów. Niezbędnik przede wszystkim dla rozważających aplikowanie na studia medyczne i dla studentów medycyny, ale również dla młodych lekarzy. Autor - prof. dr hab. n. med. Piotr Lipiec – to 44 letni lekarz (kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych) i nauczyciel akademicki (kierownik Zakładu Szybkiej Diagnostyki Kardiologicznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi) z dorobkiem naukowym obejmującym ponad 250 publikacji – artykułów, wytycznych oraz rozdziałów w polskich i zagranicznych podręcznikach. Promotor i/lub recenzent w licznych postępowaniach o nadanie stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora. Przewodniczący Komisji Nagród, członek Zarządu Głównego i współredaktor podręcznika Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Opiekun studenckiego koła naukowego i wykładowca na wielu krajowych i zagranicznych konferencjach oraz szkoleniach dla lekarzy. W liceum wygrał ogólnopolską Olimpiadę Chemiczną i zdobył brązowy medal na Międzynarodowej Olimpiadzie Chemicznej w Chinach. Studia ukończył z najwyższą lokatą, tytuł naukowy profesora uzyskał w wieku 38 lat. Wielbiciel książek i filmów science fiction. Czas wolny najchętniej spędza nad wodą i w górach z żoną Ewą, dziećmi Hanią i Michałem oraz psem Figą.
Bohaterki książki „Alopecjanki. Historie łysych kobiet” to kobiety, którym „łysa głowa” nie przysłoniła życia. Choć łatwo nie było, stoczyły walkę ze swoimi demonami i wygrały. Spełniają się zawodowo, realizują swoje pasje, tworzą udane relacje. A przede wszystkim obalają stereotyp, według którego „kobieta musi mieć włosy”. Alopecia Areata, czyli łysienie plackowate, według danych organizacji The American Hair Loss Association z 2017 roku, dotyczy 2 proc. światowej populacji. Z roku na rok osób z łysą głową, w tym w dużej mierze kobiet, jest coraz więcej. Naukowcy i lekarze nie znają przyczyny tej choroby. Nie ma na nią jedynej skutecznej terapii. Bywa, że włosy odrastają, ale zdarza się, że nie wracają nigdy. Pozostaje „tylko”, a może „aż”, nauczyć się z tym żyć.
Książka Principles and Practice of Medicine sir Stanleya Davidsona po raz pierwszy ukazała się w 1952 roku. Przez kolejne dziesięciolecia ten napisany przez profesora medycyny Uniwersytetu w Edynburgu podręcznik doczekał się 23 wydań i stał się ikoną wśród podręczników interny na całym świecie. Dzięki przejrzystemu układowi oraz kompleksowemu podejściu do problemu klinicznego uzyskał uznanie studentów medycyny oraz lekarzy specjalizujących się w chorobach wewnętrznych. Każde zagadnienie kliniczne wywodzi się tu od przedstawienia niezbędnych informacji anatomicznych, biochemicznych i patofizjologicznych, pozwalających na zrozumienie istoty choroby, co pociąga za sobą racjonalne postawienie diagnozy i zaplanowanie terapii.
Interna jest królową medycyny, dlatego podręcznik Davidsona, intuicyjnie czy w sposób zamierzony, w wielu aspektach ma charakter interdyscyplinarny, wykraczający w przedstawianiu problemu poza ramy czysto internistyczne. Dlatego jest chętnie studiowany przez lekarzy innych specjalności, szukających rozwiązania problemu klinicznego swojego pacjenta w oparciu o holistyczne podejście do człowieka. Jest to niezwykle istotne w czasach, gdy obserwujemy tendencje do wąskich specjalizacji
w medycynie. Mamy więc kolegów lekarzy, w których kręgu zainteresowania pozostaje jeden narząd, czasami jedna choroba. W gruncie rzeczy prowadzi to do odhumanizowania medycyny. Dlatego Principles and Practice of Medicine Davidsona powinny być lekturą każdego lekarza praktyka.
Drogi Czytelniku, Szanowny Kolego. Masz przed sobą tłumaczenie już 23 wydania podręcznika. Jest to zarazem drugie wydanie polskie. Poprzednie z 2006 roku zyskało w naszym kraju spore grono czytelników. Wydania oryginalne są podstawą nauczania studentów anglojęzycznych na wielu polskich uniwersytetach medycznych. Obecne polskie wydanie ma zachowany układ tematyczny. Grono autorów powiększyło się o kolejnych specjalistów z całego świata, zyskując na świeżości i aktualności.
Przejrzysta szata graficzna, liczne ilustracje oraz dopracowane tabele pozwalają na lepsze oraz trwałe przyswajanie wiedzy. Moim życzeniem jako redaktora naukowego tego podręcznika jest, aby tytuł Principles and Practice of Medicine na stałe zagościł w świadomości polskich studentów medycyny i lekarzy. Mam nadzieję, że będzie to dodatkowa pomoc w przygotowywaniu się do licznych egzaminów, które stoją przed wszystkimi adeptami medycyny. Ale przede wszystkim liczę na to, że znajdzie się na biurku każdego lekarza praktyka jako niezbędne wsparcie w jego codziennym lekarskim wnioskowaniu.
Miłej lektury
Atlas Nettera – jedyny atlas anatomii zilustrowany przez lekarzy
Poznaj skomplikowana budowę organów ludzkiego ciała z perspektywy klinicznej.
Atlas anatomii człowieka z polskim mianownictwem anatomicznym to szczególnie cenna pomoc dydaktyczna dla studentów kierunków lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, fizjoterapii, ratownictwa medycznego, pielęgniarstwa i położnictwa oraz już praktykujących lekarzy.
W nowym wydaniu Atlasu m.in.:
• 535 tablic anatomicznych
• nowy rozdział zawierający ryciny poglądowe dostarczające ogólnego spojrzenia na ciało ludzkie „od stóp do głów”
• ponad 50 starannie wyselekcjonowanych obrazów radiologicznych wykonanych przy użyciu nowoczesnych metod obrazowania, ułatwiających połączenie anatomii ilustrowanej z przyżyciową anatomią obserwowaną w czasie zajęć klinicznych
• najbardziej aktualna terminologia anatomiczna
• na końcu każdego rozdziału tabele z wykazem struktur o dużym znaczeniu klinicznym lub anatomicznym
• materiały interaktywne w postaci filmów dostępne na stronie
W ostatnich latach znacząco wzrosło zainteresowanie dnem miednicy. Zaburzenia napięcia tzw. przepony moczowo-płciowej utworzonej przez kilka warstw mięśniowo-powięziowych wyściełających dno miednicy wiąże się dzisiaj z wieloma dysfunkcjami układu moczowo-płciowego, a wiedza na temat znaczenia dla zdrowia tej „zapomnianej okolicy ciała” ulega stałemu upowszechnieniu. Wzrasta liczba pacjentów szukających fachowej pomocy i nierzadko w gabinecie lekarza urologa lub ginekologa dowiadują się, że część z ich problemów mogą rozwiązać ćwiczenia mięśni dna miednicy. Gimnastyka lecznicza dna miednicy, zwana też treningiem dna miednicy, w ostatnim czasie stała się „modnym tematem” wśród fizjoterapeutów.
Książka Dno miednicy. Fizjologia, patologia, diagnostyka i leczenie jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowym opracowaniem dotyczącym dysfunkcji dna miednicy. Zredagowana została przez przedstawicieli czterech specjalności – fizjoterapii, ginekologii, urologii i proktologii – zajmujących się zdrowotnymi aspektami dna miednicy, dzięki temu powstało opracowanie obejmujące bardzo szerokie spektrum zdrowotnych konsekwencji związanych z zaburzeniem prawidłowego funkcjonowania dna miednicy. Autorom udało się stworzyć dzieło, które z jednej strony spełnia wymogi podręcznika akademickiego, a z drugiej strony może stanowić poradnik i to zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. To niewątpliwy walor niniejszej książki.
Przyjęta forma prezentacji treści, obejmująca najbardziej aktualną wiedzę teoretyczną, ale i również bogato ilustrowaną część praktyczną, zawiera wiele cennych wskazówek i informacji przydatnych dla codziennej praktyki zawodowej fizjoterapeutów, zwłaszcza cenne są informacje dotyczące błędów, jakie popełnia się podczas treningu mięśni dna miednicy. Końcowe akapity książki, będące de facto gotowymi konspektami ćwiczeń, jakie można realizować na kolejnych zajęciach, zostały bardzo dobrze dobrane od strony dydaktycznej, uwzględniając zasadę dostępności ćwiczeń dla pacjenta. To szczegół często pomijany w tego typu opracowaniach, a który w praktyce ma kapitalne znaczenie dla postępów rehabilitacji związanych z umiejętnym stopniowaniem trudności stosowanych ćwiczeń leczniczych. Dokładny opis metodyki ćwiczeń, z wykazaniem ich celu, każdorazowo wzbogacony fotografią, zamieszczony w rozdziale 11 śmiało może być wykorzystywany przez pacjentów jako poradnik pomocny w samodzielnym wykonywaniu ćwiczeń w domu.
Książka ta adresowana jest przede wszystkim do tych, którzy profesjonalnie zajmują się rehabilitacją uroginekologiczną. Skierowana jest zatem przede wszystkim do fizjoterapeutów. Z jej treścią powinni zapoznać się również lekarze takich specjalności, jak: ginekologia, urologia i proktologia. Sporo korzyści z lektury tej książki mogą wynieść również lekarze specjaliści rehabilitacji medycznej oraz seksuolodzy. Pozycja ta powinna także wejść do kanonu podręczników akademickich studentów fizjoterapii. prof. dr hab. Edward Saulicz Z Przedmowy do wydania polskiego
Książka odpowiada na pytanie: czy państwo we właściwy sposób realizuje swoje zobowiązania polityczne i społeczne wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce w kontekście trzech obszarów tematycznych: wybranych aspektów prawnych, analizy polskiej debaty politycznej w tym zakresie oraz stosunku społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami. We współczesnej polskiej literaturze politologicznej brakuje opracowań monograficznych poświęconych tak ujętej problematyce. Przygotowana praca wypełnia tę lukę.
Książka jest pierwszą tego typu pozycją skierowaną do pacjentów z AMD oraz ich bliskich. Dostarcza wiedzę na temat podstaw anatomii i funkcjonowania oczu oraz na temat zmian zachodzących wraz z wiekiem oraz takich chorób, jak dalekowzroczność, zaćma, jaskra, retinopatia cukrzycowa oraz AMD. Zawiera informacje o różnych postaciach AMD i ich cechach charakterystycznych, czynnikach ryzyka oraz stylu życia i czynnikach środowiskowych. Stanowi kompendium wiedzy na temat najnowszych metod leczenia postaci wysiękowej AMD i pomoże czytelnikowi wybrać najlepsze możliwe połączenia diety i suplementów.
Cukrzyca jest problemem, który dotyka ponad 400 milionów osób na całym świecie, jednak nowoczesna medycyna pozwala obecnie na przezwyciężenie wielu trudności, z którymi kojarzy się ta choroba. Książka ukazuje 20 postaci, które mimo cukrzycy prowadziły i prowadzą aktywne życie zawodowe. Są politykami, aktorami, pisarzami, dziennikarzami - wśród nich znajdują się Tom Hanks, Elizabeth Taylor, Kornel Makuszyński, Sharon Stone, a ich biografie są dowodem, że cukrzyca nie stanowi bariery w osiąganiu sukcesu.
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jak wygląda życie osób niepełnosprawnych? Jaką walkę z przeciwnościami losu i ograniczeniami narzuconymi przez własne ciało muszą podejmować by godnie przeżyć każdy kolejny dzień?Życie spisane patyczkiem to autobiografia Józefa Stanisława Fronta, który wskutek niefortunnego skoku do wody złamał kręgosłup. Połowę swojego życia spędził w pozycji leżącej, na brzuchu, a wszelkie manualne czynności wykonywał patyczkiem trzymanym w ustach z niewielką pomocą na wpół sparaliżowanych rąk. Tak też, przy pomocy patyczka w ustach, spisał historię swojego drugiego życia, jak sam go określał.Wyjątkowo wstrząsająca historia, która poruszy niejedno zatwardziałe serce. Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Skąd czerpać siłę, gdy wszystkie znaki na niebie gasną niczym spadająca gwiazda? Na te pytania odpowiedzi znajdziecie w tej budzącej wiele emocji historii. Dawno nie miałam okazji czytać tak wzruszających i zarazem strasznych kolei losów. Jak jedno zdarzenie zmienia życie człowieka o sto osiemdziesiąt stopni. Życie spisane patyczkiem to lektura, którą trzeba poznać, jednak zaznaczam, że bez chusteczek się nie obędzie. Jestem pełna podziwu dla autora za siłę, uśmiech i determinację, której wielu z nas by zabrakło. Powstaniesz, jak Feniks z popiołów nabiera tutaj nowego znaczenia. Gorąco polecam! Barbara Śniechota @my_worl_book
Trucizny od dawna towarzyszyły człowiekowi w życiu codziennym, ale w miarę rozwoju cywilizacji znacznie rozszerzyło się ich działanie na organizm człowieka. Współczesna nauka zajmuje się toksykologią poszczególnych związków chemicznych oraz ich wykorzystaniem w praktyce. W publikacji omówiono m.in. losy trucizn w organizmie, mechanizmy ich toksycznego działania, toksykologię środowiska, żywności. przemysłową oraz sądowo-lekarską, bojowe środki trujące (zagrożenie atakami terrorystycznymi), pomoc w ostrych zatruciach oraz problematykę bezpieczeństwa chemicznego (mającą obecnie zasięg ogólnoświatowy).
Książka jest przede wszystkim przeznaczona dla studentów uczelni medycznych, a lekarzom i farmaceutom oraz osobom zawodowo stykającym się z toksykologią niewątpliwie pomoże rozszerzyć i uregulować wiedzę z tej dziedziny.
Szczepionki królują wśród kontrowersyjnych tematów. Są ratunkiem czy zagrożeniem? Jak się odnaleźć wśród sprzecznych informacji o szczepionkach?Obecnie mamy na wyciągnięcie ręki niezliczone źródła wiedzy na tematy naukowe, jednak ich rzetelność trudno jest ocenić na pierwszy rzut oka. Szczególnym wyzwaniem jest odnalezienie godnych zaufania, a zarazem przystępnych źródeł informacji o medycynie, bo choć rozwija się ona szybciej, niż jesteśmy w stanie nadążyć, to jest też bardzo podatna na naciski ideologiczne i przesądy.Prof. Didier Raoult, światowej sławy francuski lekarz, mikrobiolog i epidemiolog, w książce Wszystko o szczepionkach: Co trzeba wiedzieć, by dokonać dobrego wyboru podejmuje próbę uporządkowania naszego stanu wiedzy na temat szczepień. Analizuje zarazem przyczyny nieufności wobec szczepionek, która narasta na całym świecie.Podchodzi krytycznie do programów obowiązkowych szczepień, wytykając, że są niekonsekwentne i nieskuteczne; nie nadążają za stanem wiedzy medycznej i nie uwzględniają bieżących potrzeb. Ważne jest to, kogo szczepimy i w jakich okolicznościach. Czy wiesz, że szczepionka przeciwko grypie, rzadko skuteczna u osoby dorosłej, świetnie się sprawdzi jako element programu szczepień dla dzieci?Wiele osób obawia się szkodliwych skutków szczepień, nie szuka jednak naukowych źródeł na temat realnych korzyści i prawdziwego ryzyka związanego z poszczególnymi szczepionkami. A bez solidnej wiedzy nie jesteśmy w stanie dokonywać rozsądnych wyborów. Zamiast tego coraz więcej osób słucha tych, którzy żerują na ludzkiej podejrzliwości i lęku, narażając zdrowie swoje i osób w swoim otoczeniu. Prof. Raoult proponuje, jak sprawić, by nie powtarzały się szczepionkowe absurdy i odbudować zaufanie do idei szczepień.Książka powstała we współpracy z Olivią Recasens, pisarką i dziennikarką, wybitną specjalistką w dziedzinie popularyzacji nauki.
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. „Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka”. dr Krzysztof Szamburski psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej „Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców”. Ewa Rycombel neurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju, terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
Książka Principles and Practice of Medicine sir Stanleya Davidsona po raz pierwszy ukazała się w 1952 roku. Przez kolejne dziesięciolecia ten napisany przez profesora medycyny Uniwersytetu w Edynburgu podręcznik doczekał się 23 wydań i stał się ikoną wśród podręczników interny na całym świecie. Dzięki przejrzystemu układowi oraz kompleksowemu podejściu do problemu klinicznego uzyskał uznanie studentów medycyny oraz lekarzy specjalizujących się w chorobach wewnętrznych. Każde zagadnienie kliniczne wywodzi się tu od przedstawienia niezbędnych informacji anatomicznych, biochemicznych i patofizjologicznych, pozwalających na zrozumienie istoty choroby, co pociąga za sobą racjonalne postawienie diagnozy i zaplanowanie terapii.
Interna jest królową medycyny, dlatego podręcznik Davidsona, intuicyjnie czy w sposób zamierzony, w wielu aspektach ma charakter interdyscyplinarny, wykraczający w przedstawianiu problemu poza ramy czysto internistyczne. Dlatego jest chętnie studiowany przez lekarzy innych specjalności, szukających rozwiązania problemu klinicznego swojego pacjenta w oparciu o holistyczne podejście do człowieka. Jest to niezwykle istotne w czasach, gdy obserwujemy tendencje do wąskich specjalizacji
w medycynie. Mamy więc kolegów lekarzy, w których kręgu zainteresowania pozostaje jeden narząd, czasami jedna choroba. W gruncie rzeczy prowadzi to do odhumanizowania medycyny. Dlatego Principles and Practice of Medicine Davidsona powinny być lekturą każdego lekarza praktyka.
Drogi Czytelniku, Szanowny Kolego. Masz przed sobą tłumaczenie już 23 wydania podręcznika. Jest to zarazem drugie wydanie polskie. Poprzednie z 2006 roku zyskało w naszym kraju spore grono czytelników. Wydania oryginalne są podstawą nauczania studentów anglojęzycznych na wielu polskich uniwersytetach medycznych. Obecne polskie wydanie ma zachowany układ tematyczny. Grono autorów powiększyło się o kolejnych specjalistów z całego świata, zyskując na świeżości i aktualności.
Przejrzysta szata graficzna, liczne ilustracje oraz dopracowane tabele pozwalają na lepsze oraz trwałe przyswajanie wiedzy. Moim życzeniem jako redaktora naukowego tego podręcznika jest, aby tytuł Principles and Practice of Medicine na stałe zagościł w świadomości polskich studentów medycyny i lekarzy. Mam nadzieję, że będzie to dodatkowa pomoc w przygotowywaniu się do licznych egzaminów, które stoją przed wszystkimi adeptami medycyny. Ale przede wszystkim liczę na to, że znajdzie się na biurku każdego lekarza praktyka jako niezbędne wsparcie w jego codziennym lekarskim wnioskowaniu.
Miłej lektury.
Książka traktuje o potrzebach i problemach społecznych oraz zdrowotnych identyfikowanych i analizowanych w przebiegu życia człowieka, a także o instytucjach, które potrzeby te zaspokajają, problemy zaś łagodzą a nawet rozwiązują.Książka wyrosła z doświadczenia autorek zarówno w pracy dydaktycznej w ramach wykładów na temat polityki społecznej i zdrowotnej, jak i w badaniach naukowych, prowadzonych w Instytucie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?