Do tego działu zapraszamy zwolenników medycyny konwencjonalnej. Jest bardzo wiele chorób, z którymi nie wygralibyśmy bez leków farmakologicznych, czy też radioterapii. Dlatego, aby zgłębić swją wiedzę z zakresu medycyny konwencjonalnej zapraszamy po podręczniki, poradniki, publikacje, altasy, literaturę medyczą dla uczniów, studentów, lekarzy i nie tylko. Chirurgia, terapia laserem, anatomia, piwrwsza pomoc, fizjologia i patofizjologia ambulatoryjna i kliniczna, diagnostyka neurologiczna, otolaryngologiczna, audiologiczna i radiologiczna i wiele innych.
Codziennie myjemy swoje ciało, włosy, zęby, dbamy o higienę, odpowiedni ubiór. A co z wnętrzem organizmu? Może nadszedł czas na generalne porządki, czyli... oczyszczanie organizmu? Naturalne kuracje oczyszczające sprawdzone przez dr Górnicką podczas wieloletniej praktyki lekarskiej pozwolą cieszyć się zdrowiem przez długie lata! W środku między innymi:
- dieta ryżowa
- posty i głodówki
- kuracja oczyszczająca wątrobę
- sokoterapia
Stoimy u progu nowego pojmowania funkcji mózgu, które zmienia zakorzenione od wieku schematy myślenia, zwłaszcza dotyczące roli neuronów w mózgu. W latach 90. ubiegłego wieku stłoczeni przed ekranami komputerowymi naukowcy śledzili informacje przekazywane sobie przez dziwne komórki mózgowe z pominięciem neuronów i bez użycia impulsów elektrycznych. Neurobiolodzy zakładali, że informacje przepływają w mózgu wyłącznie przez neurony przy użyciu elektryczności. W rzeczywistości zaledwie 15 procent komórek naszego mózgu jest neuronami. Pozostałą grupa komórek mózgowych - zwanych komórkami glejowymi - uchodziła uwadze naukowców, którzy brali je za pozbawiony znaczenia wypełniacz między elektrycznymi neuronami. Nazywano je ""komórkami sprzątającymi"". Poniżone do roli komórkowych służących komórki glejowe były przez długie stulecie po ich odkryciu całkowicie lekceważone. W chwili obecnej naukowcy zszokowani są wiadomością, że komórki te potrafią się między sobą komunikować. Poglądy naukowców na pracę mózgu zatrzęsły się aż po fundament w wyniku odkrycia, że komórki te nie tylko potrafią wykryć aktywność elektryczną przepływającą przez obwody neuronalne, ale również ją nadzorować. Jak te nowe odkrycia zmienią nasze poglądy na pracę umysłu? Czy zapuszczając się w ten nowy wymiar mózgu, rozwiążemy tajemnice zaburzeń tej pracy w chorobach psychicznych i neurologicznych? Czy poszukiwania przyniosą nam odpowiedź na pytanie, jak naprawić mózg po urazie czy uszkodzeniu w wyniku choroby? Odkrycie komórek glejowych - ""drugiego mózgu"" jest zorzą poranną, która oświetla każdy aspekt nauki o mózgu dotykając równocześnie wszystkich pracujących nad nim badaczy. ""Drugi mózg"" przenosi nas do laboratoriów, gdzie dokonywane są ważne odkrycia i pokazuje nam, jak naukowcy dowiadują się, że komórki glejowe występują w różnych postaciach i pełnią różnorakie funkcje. Jest to historia badań nad komórkami glejowymi od ich zarania, aż po najnowsze odkrycia, która przekazuje czytelnikowi znacznie pełniejszą wiedzę na temat pracy mózgu oraz ukazuje kierunki, którymi najprawdopodobniej pójdzie neurobiologia i medycyna.
Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników. Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom zwadą słuchu dobrych warunków edukacji. Polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspomaganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych. W rozdziale pierwszym zamieszczono informacje dotyczące niepełnosprawności, jaką jest wada słuchu. Przedstawiono ujęcia terminologiczne osoby z wadą słuchu, klasyfikacje wad słuchu, audiologiczne środki wspomagania słyszenia oraz sposoby porozumiewania się osób z uszkodzeniem słuchu. Ponadto scharakteryzowano rozwój psychospołeczny dziecka sprawnego oraz dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. W rozdziale drugim przedstawiono definicyjne ujęcia integracji, a także podstawy prawne dotyczące uczęszczania dzieci z wadą słuchu do szkół integracyjnych. Rozdział ten zawiera także treści opisujące warunki integracji dziecka z wadą słuchu w środowisku szkolnym, ukazując je od strony nauczyciela, szkoły oraz dziecka z uszkodzonym słuchem. W rozdziale trzecim scharakteryzowano ogólne zagadnienia relacji społecznych zachodzących w rodzinie oraz w klasie szkolnej, a także potrzeby dziecka, które są zaspakajane przez oba te środowiska w celu jego optymalnego rozwoju. Ponadto rozdział ten traktuje o znaczeniu klasy szkolnej w integracji, a także o roli nauczyciela w kształtowaniu relacji społecznych wśród uczniów. Rozdział czwarty przedstawia ocenę relacji zachodzących w klasie pomiędzy uczniami z wadą słuchu i ich rówieśnikami, dokonaną zarówno przez nauczycieli wiodących, jak i wspomagających w klasie integracyjnej. Rozdział piąty zaś opisuje relacje pomiędzy uczniami w świetle wyników badań socjometrycznych klas integracyjnych. Badania z zastosowaniem techniki socjometrycznej J.L. Moreno ?Test wyboru? i techniki ?Zgadnij kto?? pozwoliły na sprawdzenie rzeczywistych stosunków panujących w klasach integracyjnych ze szczególnym uwzględnieniem miejsca dziecka z wadą słuchu w klasie. W rozdziale szóstym zamieszczono wskazówki do udoskonalania, monitorowania i ewaluacji pracy nauczyciela w klasie, w której uczniami są zarówno dzieci sprawne, jak i dzieci z trudnościami rozwojowymi.
Modlitewnik przeznaczony zarówno dla osób cierpiących duchowo lub fizycznie, jak i dla tych, którzy opiekują się chorymi. Uczy zawierzenia Bogu w każdej, nawet najtrudniejszej, chwili życia. Ułatwia nawiązanie niosącej pociechę, bliskiej relacji z Bogiem.
Jest to trzecie, zmienione, udoskonalone i uaktualnione wydanie podręcznika. W publikacji szczegółowo przedstawiono zagadnienia dotyczące anatomii patologicznej. Rozszerzono informacje z takich dziedzin, jak: hematologia, endokrynologia, patologia nowotworów, a także rozbudowano rozdział na temat HIV.
Podręcznik jest przeznaczony nie tylko dla studentów wyższych lat medycyny, lecz także dla lekarzy przygotowujących się do egzaminów specjalistycznych.
Dydaktyczną wartość publikacji podnosi duża liczba rycin oraz zamieszczony na końcu książki skorowidz.
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykająrodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
1. Podstawowe zagadnienia farmakologii klinicznej
- Cele i zadania farmakologii klinicznej
- Podstawy farmakokinetyki klinicznej
- Metody monitorowania farmakoterapii
- Badania kliniczne leków. Metody interpretacji wyników badań naukowych
- Farmakoekonomiczne aspekty terapii
- Podstawy farmakogenetyki
- Przykładowe interakcje leków
2. Źródła wiedzy o leku. Lekarz dentysta a przemysł farmaceutyczny
3. Zasady farmakoterapii w okresie ciąży i laktacji. Odrębności farmakoterapii wieku rozwojowego i w wieku podeszłym
- Okres ciąży
- Okres laktacji
- Odrębności farmakoterapii wieku rozwojowego
- Odrębności farmakoterapii w wieku podeszłym
- Ogólne zasady stosowania leków w różnych grupach wiekowych oraz u kobiet w ciąży i w okresie laktacji
4. Leczenie bólu w stomatologii
5. Wybrane zespoły bólu przewlekłego w praktyce stomatologicznej
6. Zespół pieczenia jamy ustnej
7. Środki narkotyczne i inne substancje psychoaktywne w praktyce lekarza dentysty
8. Aspekt psychologiczny lęku w praktyce stomatologicznej
9. Lęk w praktyce stomatologicznej - farmakoterapia
10. Alergie polekowe oraz ich farmakoterapia
11. Objawy alergii w jamie ustnej po preparatach stosowanych w stomatologii
12. Polekowe objawy niepożądane w obrębie jamy ustnej
13. Opieka stomatologiczna nad pacjentem leczonym onkologicznie
14. Odrębności i problemy opieki stomatologicznej osób niepełnosprawnych
- Wprowadzenie
- Profilaktyka stomatologiczna i leczenie osób niepełnosprawnych
- Podsumowanie
15. Interakcje leków i ich znaczenie kliniczne
16. Interakcje leków w praktyce stomatologicznej
- Wprowadzenie
- Specyfika farmakoterapii w praktyce stomatologicznej
- Czynniki ryzyka w interakcjach leków
- Interakcje leków kurczących naczynia krwionośne
- Interakcje leków znieczulających miejscowo i uspokajających
- Interakcje leków przeciwbólowych
- Interakcje antybiotyków, chemioterapeutyków oraz leków przeciwgrzybiczych
- Interakcje leków z preparatami ziołowymi
- Leki będące substratami, inhibitorami oraz induktorami izoenzymów cytochromu P450
W książce przedstawiono informacje dotyczące funkcjonowania psychicznego człowieka, a przede wszystkim objawów wskazujących na zaburzenia tego funkcjonowania. Opisano najważniejsze przejawy zaburzeń psychicznych, jednostki i zespoły chorobowe, ich genezę, diagnostykę oraz różne metody leczenia.
Omówiono także zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej każdego lekarza, dotyczące kontaktów z chorym i jego rodziną, oraz podstawowe akty prawne związane z wykonywaniem opieki nad osobami z zaburzeniami psychicznymi.
Jest to znakomity praktyczny podręcznik terapii manualnej, która od wieków stanowi skuteczny środek w walce z chorobami układu ruchu, będąc często metodą leczenia alternatywną dla farmakoterapii lub jej uzupełnieniem.
W książce omówiono podstawy medycyny manualnej, zasady badania ruchomości stawów, diagnostykę manualną oraz - przede wszystkim - techniki terapii manualnej: mobilizację, manipulację i stabilizację.
Bardzo bogaty i dobrze opracowany materiał ilustracyjny podnosi wartość merytoryczną podręcznika, przeznaczonego dla lekarzy specjalistów z zakresu ortopedii i rehabilitacji, a także fizjoterapeutów.
Jest to podstawowy podręcznik psychiatrii, rekomendowany przez Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
W tym wydaniu książki uwzględniono ogromny postęp wiedzy, jaki się dokonał w ostatnim czasie w psychiatrii w zakresie diagnostyki, terapii i profilaktyki zaburzeń psychicznych oraz przedstawiono rozwój nowych kierunków w tej dziedzinie. Omówiono najistotniejsze zagadnienia psychiatrii klinicznej, a także wybrane problemy psychiatrii stosowanej (m.in. zasady kierowania chorego na leczenie, sprawy dobrowolności i przymusu leczenia, zagadnienia psychiatrii środowiskowej, sądowej, wojskowej). Uwzględniono także kryteria klasyfikacyjno-diagnostyczne Światowej Organizacji Zdrowia (ICD-10), a także kryteria Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (DSM-IV).
Na końcu książki zamieszczono krótki słownik terminów psychiatrycznych z ich definicjami.
Nałóg jedzenia to pierwsze profesjonalne i kompleksowe opracowanie na temat najbardziej rozpowszechnionego obecnie nałogu, jakim jest uzależnienie od jedzenia. Czy odruchowe sięganie po ulubione przysmaki w celu poprawy samopoczucia, słabość do słodyczy, problemy z kontrolowaniem kaloryczności spożywanych posiłków, rozwijająca się nadwaga i otyłość, to jedynie rezultaty zwykłych błędów żywieniowych lub chwilowego pogorszenia nastroju, czy...nałóg jedzenia? Dowiedz się jak rozpoznać i pokonać najbardziej podstępne uzależnienie, z którego istnienia większość nałogowców w ogóle nie zdaje sobie sprawy. Odzyskaj pełną kontrolę nad swoim apetytem i przekonaj się jak niewiele potrzebujesz, aby znów cieszyć się doskonałym samopoczuciem, młodzieńczą energią i idealną sylwetką. Doktor Marek Bardadyn, ekspert w dziedzinie odchudzania, twórca diety strukturalnej zaprezentowanej w bestsellerach Kody młodości (REBIS 2006), Odchudzanie weekendowe (REBIS 2007), Odchudzająca książka kucharska (REBIS 2008), przedstawia niezwykle prostą i skuteczną kurację odwykową, dzięki której jedzenie przestanie działać, jak narkotyk.
Popularność metody kinesiotapingu oraz jej pozytywny odbiór wśród personelu medycznego i pacjentów sprawia, że jest ona coraz szerzej stosowana. W książce - będącej w zamiarze Autorki podręczną i praktyczną ,,ściągą"" - przedstawiono najczęściej spotykane problemy funkcjonalne, z jakimi spotka się fizjoterapeuta podczas codziennej praktyki klinicznej i sposoby ich rozwiązania z użyciem technik kinesiotapingu. Przyswojenie prezentowanego materiału ułatwia przejrzysty układ, przedstawione krok po kroku procedury aplikacji oraz bogaty materiał zdjęciowy.Książka jest przeznaczona głównie dla personelu medycznego (lekarze specjaliści rehabilitacji medycznej, neurologii, ortopedii, fizjoterapeuci) oraz dla studentów medycyny i fizjoterapii.
Coraz częstsze obecnie problemy ze słuchem u młodych i bardzo młodych ludzi utrudniają naukę, pracę i funkcjonowanie w społeczeństwie.
Rozwój techniki i postępy chirurgii otolaryngologicznej umożliwiają osobom niedosłyszącym odzyskanie słuchu i przywracają radość życia.
W poradniku przedstawiono objawy niedosłuchu, jego rozpoznawanie i leczenie; omówiono rodzaje nowoczesnych aparatów słuchowych, operacje wszczepiania implantów ślimakowych oraz rehabilitację poszpitalną.
Książka niezwykle interesująca dla osób mających problem ze słuchem, dla ich rodzin, a także dla lekarzy różnych specjalności.
Książka „Kręgosłup w stresie" Andrzeja Rakowskiego jest poradnikiem zaadresowanym do pacjentów cierpiących z powodu bólów odkręgosłupowych, a także do terapeutów, chcących służyć im pomocą. Osoby dotknięte tego typu dolegliwościami stanowią blisko 80 % społeczeństwa. Autor charakteryzuje najczęstsze zespoły bólowe i wyjaśnia ich podłoże opierając się na zasadach biomechaniki. Zwraca uwagę na psychiczne źródła objawów somatycznych, a przede wszystkim na rolę stresu w ich powstawaniu. Podkreśla, że własne ciało trzeba poznać i liczyć się z jego możliwościami.
Eutanazja (nie) godna śmierć - kolejny film z serii Uwaga życie! zatrzymuje się na ważnym problemie, który dziś przybiera niepokojące rozmiary. Jakie argumenty mają zwolennicy eutanazji i czy na pewno nie ma alternatywy dla ich racji? Czy rzeczywiście zdajemy sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie ze sobą legalizacja niegodnej śmierci? Dlaczego eutanazja nie może być lekarstwem na cierpienie? Na te i szereg innych pytań odpowiadają w filmie lekarze, etycy, autorytety moralne, a także osoby z życia publicznego i młodzież.
Edukacyjnej warstwie filmu towarzyszy krótka etiuda w poruszający sposób ukazująca dylematy, przed jakimi często stają ludzie starsi i ich opiekunowie.
Filmy edukacyjne z serii: Uwaga życie! adresowane są przede wszystkim do młodzieży szkół gimnazjalnych i średnich. Pokazują problemy współczesnego świata, z którym spotykamy się na co dzień. Filmy są doskonałą pomocą dydaktyczną dla wychowawców w szkole, ale stanowią również interesujący materiał dla indywidualnych odbiorców, poszukujących odpowiedzi na nurtujące problemy codziennego życia.
Diagnostyka obrazowa - Rtg, TK, USG, MR i medycyna nuklearna.
Pierwsze wydanie podręcznika ukazało się trzy lata temu. Mimo to zaistniała konieczność ponownego wydania, ponieważ w radiologii - na progu XXI wieku - nastąpił istotny postęp i powstały nowe tendencje.
Nowości te złożyły się uzupełnienie treści książki. Zachowany został podział na część ogólną, w której pomówiono podstawy metodyczne poszczególnych technik obrazowania, oraz szczegółową - obejmującą diagnostykę obrazową narządów, ze szczególnym podkreśleniem wskazań do badań, podstaw patomorfologicznych stwierdzanych obrazów oraz diagnostyki różnicowej.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów wydziałów lekarskich i stomatologicznych. Skorzystają z niego również lekarze, w tym radiolodzy.
Znakomity nowoczesny podręcznik diagnozy psychologicznej rozumianej jako profesjonalna kompetencja psychologa teoretyka i praktyka. Autorka, znawczyni tematu, prezentuje tę kompetencję jako określonego rodzaju wiedzę, umiejętności i wartości, które należy kształtować w toku jej nabywania. Podręcznik obowiązkowy na studiach psychologicznych, pedagogicznych i pokrewnych. Książka jest adresowana głównie do studentów psychologii, ale także do psychologów praktyków – klinicystów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także konsultantów zajmujący się selekcją i rekrutacją pracowników. Czytelnik znajdzie tu rzetelne omówienie modeli, metod i technik diagnostycznych, szczegółowe przedstawienie rozmaitych kompetencji (i tych fundamentalnych, i tych cząstkowych), a także wiele cennych wskazówek odnoszących się do kwestii etycznych. Niewątpliwą zaletą tej książki jest jej przemyślana struktura, a także autorski sposób prezentacji omawianych zagadnień, co sprawia, że czyta się ją z dużym zainteresowaniem.
Perspektywa psychologiczno-egzystencjalna
Celem pracy jest próba analizy czynników psychologicznych, które różnicują osoby z astmą od populacji osób zdrowych. Jest nim także próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób czynniki noetyczne (jak: cel, poczucie sensu życia, jakości noetyczne obecne wżyciu, temporalność i aktywność noetyczna i postawy noetyczne) wiążą się z radzeniem sobie ze stresem, przebiegiem choroby i ilością objawów psychologicznych mających związek z astmą. Wszystko to czyni pracę skrótowym kompendium wiedzy na temat czynników o charakterze somatycznym, psychologicznym i noetycznym, które mają udział w życiu pacjentów doświadczających astmy oskrzelowej. Podejście to zakwalifikować można jako holistyczne ujęcie zdrowia i choroby, ale należy podkreślić, że holizm ten dotyczy aspektu noo-psychosomatycznego egzystencji.
W książce podjęto próbę analizy różnicującej autyzm od innych głębokich zaburzeń w rozwoju w ujęciu diagnostyczno - terapeutycznym (ze szczególnym uwzględnieniem etiologii autyzmu). Punktem wyjścia stał się problem komunikacji oraz nabywania przez dzieci z głębokimi deficytami w rozwoju kompetencji społecznych.
Autor dokonał analizy różnicującej autyzmu od zespołów zaliczanych do grupy PDD (Progressive Developmental Disorders): Landau-Kleffnera, Prader-Williego, Retta, Williamsa, Łamliwego Chromosomu X, Angelmana, Aspergera. Każdy rozdział jest poświęcony jednemu z zespołów w układzie: ogólny opis, diagnoza, przebieg rozwoju dziecka w zespołem, prowadzone terapie (z podziałem na: farmakologiczną, logopedyczną, pedagogiczną, modyfikację zachowań i rodzinną). Dołączono także tabelaryczne zestawienia pomocne we wczesnym różnicowaniu zespołów od autyzmu.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, jak również praktyków i rodziców zajmujących się diagnostyką oraz wspomaganiem rozwoju dzieci z autyzmem i zespołami zaliczanymi do PDD.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?