Małgorzata Karczmarzyk podejmuje złożony problem uczestnictwa dzieci w kulturze wysokiej. Temat trudny zarówno ze względu na specyfikę poznawczą odbiorców (dzieci), jak i niełatwą sytuację społeczno-kulturową współczesnej sztuki wizualnej (przy ekspansji sztuki masowej). Tytuł prezentowanej książki niesie konotacje nieoczywiste, więc może być swego rodzaju prowokacją poznawczą. Książka może stać się mocnym argumentem za wyznaczaniem poważnych zadań poznawczych dzieciom już od najwcześniejszych etapów edukacji. Pokazuje bowiem możliwości poznawcze dzieci percepcji, umiejętności kojarzenia, wnioskowania, interpretacji symboli i metafor. To kompetencje poznawcze kluczowe dla dalszej edukacji oraz dla funkcjonowania w kulturze i świecie społecznym. Dzięki takim działaniom edukacyjnym, które proponuje Autorka, edukacja może się przyczynić do przełamania dominacji kultury niskiej w przestrzeni społecznej.
Książka ta podejmuje ważny aspekt społecznej edukacji dzieci. Swoją treścią udziela głosu dzieciom, które wypowiadając się na tak zwane trudne tematy, odsłaniają dorosłym fragment swojego świata, obcowania z nim i myślenia o nim. Ich inter pretacje są szczególnie ważne dla szukania języka porozumienia z dziećmi, czerpania z ich doświadczeń i pomagania im w odkrywaniu tego, co jeszcze stanowi dla nich tajemnicę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?