Książka przynosi ważną propozycję w zakresie kulturoznawczych badań środowisk cyfrowych, a sformułowany we wstępie i dwóch pierwszych rozdziałach projekt cyberkulturoznawstwa ma szanse wyznaczyć dalsze kierunki badań i stanowić metodologiczną inspirację dla innych badaczy. Z kolei proponowany zestaw analizowanych zjawisk , na który składają się m.in. internetowe żarty z Jana Pawła II, cyfrowy celebrytyzm, fenomen selfie, internetowa nostalgia i kreowanie wspólnot pokoleniowych, problem cyberchondrii i "doktora Google" czy publikowanie na forach wizji narkotycznych i paranoicznych, bez wątpienia zainteresuje szerokie grono czytelników.
dr hab. Piotr Grochowski, fragment recenzji
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W książce tej Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii. "Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu" Spis Treści:
Wstęp 5
Rozdział 1. Dziecko z ADHD 11
Rozdział 2. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi 27
Rozdział 3. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej i patomechanizm zaburzenia 45
Rozdział 4. Zaburzenia współwystępujące 63
Rozdział 5. Jak dzieci z ADHD funkcjonują w domu? 69
Rozdział 6. Szkoła i rówieśnicy 79
Rozdział 7. Jak pomagać? 91
Bibliografia 116
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?